GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Mi az a Google Ads (AdWords) és hogyan működnek a hirdetések? (Kattintásonkénti fizetés és a Display-hálózat alapjai)
Google Ads hirdetéskezelés

Mi az a Google Ads (AdWords) és hogyan működnek a hirdetések? (Kattintásonkénti fizetés és a Display-hálózat alapjai)

Az internet csodálatos hely a termékek és szolgáltatások piacra dobására. Az online marketing lehetővé teszi, hogy kapcsolatba léphess közönségeddel, és elérd potenciális vásárlóid a csatornák hatalmas gyűjteményén keresztül, beleértve a Google Ads-et is. De mi is az a Google Ads?

Becslések szerint az online felhasználók 86%-a arra használja az internetet, hogy új termékeket vagy szolgáltatásokat találjon a környéken.

Több tucat különböző módon reklámozhatod céged online, és mindegyik egyedi előnyöket kínál a vállalatod számára.

Ha azonnal szeretnél leadeket és eladásokat generálni promóciós stratégiáddal, a kattintásonkénti fizetéses (PPC) marketing nagyszerű lehetőség.

A PPC-n keresztül hozzáférhetsz egy hirdetési hálózathoz, amely lehetővé teszi, hogy promóciós anyagokat helyezz el az elérhető legjobb helyeken.

Ezt szem előtt tartva rengeteg különböző hirdetési hálózatot találhatsz, amelyek lehetővé teszik hirdetések elhelyezését az internet különböző helyein, de ezek közül nem mindegyik hoz nagyszerű eredményeket.

A Google Adwords évekkel ezelőtt jött létre, és ez a legmegbízhatóbb hirdetési hálózat a PPC kampányokhoz.

Nem elég, hogy a világ egyik vezető technológiai vállalata fejlesztette ki, de még az Adwords lehetővé teszi, hogy hirdetéseket helyezz el a Google keresési hálózatán. Ami viszont exponenciálisan növelheti a weboldaladra érkező forgalom mennyiségét.

A hagyományos reklámozásról vagy az online marketing egyéb formáiról a Google Adwordsre való átállás kihívást jelenthet, mert sok különböző koncepciót kell elsajátítanod.

Az OfficeHelpernél az elmúlt évtizedet minőségi Adwords PPC-kampányok fejlesztésével töltöttük helyi, regionális és országos vállalatok számára egyaránt.

Több éves képzésnek és gyakorlati tapasztalatnak köszönhetően csapatunk ismeri az AdWords kampányokat befolyásoló különböző elemeket, valamint azokat az alapokat, amelyek egy nyerő stratégia azonnali létrehozásához szükségesek.

Ez az oka annak, hogy úgy döntöttünk, hogy összeállítunk egy Google Adwords oktatóanyagot, és elmagyarázzuk, milyen lépéseket kell tenned egy szilárd PPC kampány elkészítéséhez.

Olyan kérdésekre is válaszolunk, mint pl. „mi az a Google Adwords?”, tekintsd át azokat az alapfogalmakat, amelyeket tudnod kell, mielőtt elkezded a hirdetések beállításait.

Mi az a Google Adwords (most Google Ads)?

Kezdetnek válaszoljunk arra az égető kérdésre, hogy „mi a különbség a Google Ads és a Google Adwords között?” mert segít elkerülni a zűrzavart.

A válasz erre a kérdésre egyszerű: mindkettő ugyanaz a Google hirdetőfelület!

2018 júliusában a Google úgy döntött, hogy átnevezi legikonikusabb termékét, és további esztétikai változtatásokat hajt végre.
A váltásnak azonban nem volt hatása sem a teljesítményre, sem a hirdető felület működésére, ahogy arra sem, hogy kik hirdethetnek rajta.
A Google Ads a mai napig rendszeresen frissül új funkciókkal és algoritmus-módosításokkal (erről később bővebben), ezeket szem előtt kell tartanod a megfelelő kampánymódosítások elvégzéséhez.
Ebben a cikkben mindkét nevet fogjuk használni, de meg kell jegyezni, hogy a név megváltozott, így a GoogleAds-ként fogod elérni, ha beszeretnél lépni a hirdetési fiókodba.

Most, hogy a nevet tisztáztuk, mi az az Adwords?

Egyszerűen fogalmazva, a Google Ads egy fizetett online hirdetési platform, amely lehetővé teszi hirdetések elhelyezését az organikus keresési eredményoldalakon és a Google hálózatában.
Ezek a hirdetések az egyes találati oldalak különböző részein jelenhetnek meg, beleértve a legmagasabb organikus rangsorolású weboldalak feletti felső részt is.

Ha azt kérdés fogalmazódott meg benned, hogy „mi az a Google hálózat?”, ez a különböző elhelyezések gyűjteménye, ahol hirdetésed megjelenhetnek.

Ma már mindenki tudja, hogy a Google lehetőséget biztosít arra, hogy hirdetésként helyezzünk el a rangsorolt (organikus) lista tetején. Azonban hatalmas digitális platformhálózattal is rendelkezik, amely több millió weboldalt, mobilalkalmazást és egyéb lehetőségeket foglal magában, amelyek segítenek marketinganyagaid terjesztésében, és releváns felhasználókat vonzanak honlapodra.

A teljes kampányt a Google Ads-kezelői fiókból irányíthatod, és segítség nélkül kezelheted kampányod.
A teljes hirdetési platform megismerése, elsajátítása, a különféle funkciók megismerésére, valamint annak kitapasztalása, hogy ezek hogyan segíthetnek a potenciális ügyfelek online generálásában akár több száz órába is kerülhet.

Vagy felbérelhetsz egy tapasztalt marketingcéget, amely segíthet egy stabil kampány kidolgozásában a kezdetektől, és azonnali eredményeket produkálhatnak.

Mennyire hatékony a Google Ads?

Hogyan működik a Google Adwords? Mi a Google Adwords minimális költségkerete? Ezek mind fontos kérdések, amelyekre mindenképpen választ adunk, de meg kell beszélnünk a Google Ads hatékonyságát is.

A technológia globális identitásunk részévé vált, de sok vállalat még mindig nehezen hiszi el, hogy az internet segíthet potenciális ügyfeleket szerezni.

Nem számít, hogy pékárut vagy vállalati biztonsági szolgáltatásokat adsz el, az internet az első olyan forrás, amelyhez a közönséged fordul, amikor új terméket keresnek.

A Google a világ legnépszerűbb keresője, és naponta több milliárd kérést dolgoz fel.

Ha hirdetéseket jelenítesz meg a Google keresőben, akkor a felhasználók nagy bázisát érheted el, akik termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek a Te területeden, így jobban érdeklődhetnek az általad kínált megoldások iránt.

Ez a fő oka annak, hogy a Google Ads olyan hatékony.

A Google évtizedeket töltött azzal, hogy kivívja az online felhasználók bizalmát a legmegbízhatóbb és legrelevánsabb eredmények biztosításával, így a legtöbb felhasználó erre a keresőre hagyatkozik, amikor új termékeket vagy szolgáltatásokat keres.

Sőt, a Google PPC hirdetőfelülete azoknak a cégeknek készült, akik teljes irányítást szeretnének szerezni kampányaik felett, de azoknak a vállalkozásoknak is, akik nem ismerik túlságosan az alapvető marketing fogalmakat.

A kampány létrehozása során lehetőséged lesz beállítani a Google Adwords Express szolgáltatást, amely egy egyszerűsített változat, amely a feladatok nagy részét automatizálja.

Kampányod teljesítményére hatással lehet, ha az Adwords Expresst választod, ezért a PPC hirdetések manuális kezelése mindig a legjobb választás.

Drága a Google Ads?

A Google Adwords ingyenes? Mennyibe kerül a Google Adwords?

A Google hirdetései egy PPC platform, pénzt kell fektetni a kampányba, hogy bevételt termeljen.

Ne feledd, a PPC a kattintásonkénti fizetés rövidítése (pay per clic), amely egy olyan digitális hirdetési modell, ahol a hirdetők csak akkor fizetnek, amikor a felhasználó a hirdetéseikre kattint. Ez azt jelenti, hogy csak azokért a hirdetésekért kell fizetned, amelyek átirányítják a potenciális ügyfeleket a weboldaladra.

Lehetetlen válaszolni arra a kérdésre, hogy „mennyibe kerülnek a Google hirdetések?” általános perspektívából.

Ehelyett meg kell vizsgálnod céged pénzügyeit, és meg kell határoznod, hogy milyen típusú költségvetéssel tudsz dolgozni.

Google Ads kampányának költsége az iparágtól, a megcélozni kívánt kulcsszavaktól, a weboldal minőségétől is változik. Például, ha házon belül szeretnéd tartani marketinged, akkor előfordulhat, hogy meg kell nézned a Google Adwords költségeid, és ki kell képezned csapatod egyik tagját, hogy teljes munkaidőben a Google Ads hirdetéseket managelje.

A Google Ads egyik fő előnye, hogy rugalmas a költségek tekintetében.

A körülményeidtől függően előfordulhat, hogy egy kis kampányt futtatsz korlátozott költségvetéssel, és újra befektetheted a nyereséged, amíg jelentős bevételt nem tapasztalsz.

A Google-on való hirdetés alapjai

Annak ellenére, hogy számos nagy előnyt kínál, a Google Ads bizonyos fokú alapvető ismereteket igényel. Ezen alapvető fogalmak és kifejezések elsajátítása segít lerövidíteni a tanulási görbét, és lehetővé teszi egy szilárd kampány kidolgozását a kezdetektől.

A többi hirdetéstípushoz hasonlóan a PPC (Pay Per Click, vagy kattintásokként fizetés) hirdetések is egyedi árkalkulációs mechanizmust alkalmaznak, amely összetett automatizált algoritmusokon alapul.

Ezek az algoritmusok különféle tényezők széles skáláját elemzik, amelyek szintén segítenek valós időben meghatározni hirdetésed konkrét elhelyezését, így ennek az alapvető folyamatnak a megértése segíthet a beállítási folyamat során kiválasztani a megfelelő beállításokat.

A fentieken kívül a mutatók és betűszavak hatalmas listája található, amelyeket meg kell ismerned, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a rendelkezésre álló jelentéskészítési funkciókból.

Ha megszoktad a hagyományos marketingstratégiákat, ez a lépés nagyobb kihívást jelenthet, mivel ezek a megközelítések statikusak, és nem teszik lehetővé a teljesítmény pontos nyomon követését.

Néhány kulcsszókincs és egyéb Google Ads alapismeretek, amelyeket meg kell tanulnod:

Hirdetési mutatók

Ahogyan azt az imént tárgyaltuk, a Google Ads számos különféle mutatóhoz biztosít hozzáférést, amelyek segítenek felmérni kampányod teljesítményét.

A rendelkezésre álló statisztikai adatok száma elsöprő, de a Google Adwords alapvető fogalmainak listáján a legfontosabbak közül néhányat lefedünk.

A rendelkezésre álló mutatók megértése számos okból kulcsfontosságú a kampány sikeréhez.

Először is felmérheted, hogy mennyi pénzt kerestél, és kitalálod, hogy kell-e módosítanod hirdetéseid.

Ezek az adatok azt is megmondják, hogy mely módosítások eredményezik nagyobb valószínűséggel a legjobb eredményeket, de meg kell tanulnod a megfelelő számokat nézni.

Egyes statisztikákat „hiúságos” mérőszámoknak neveznek, mert azt a benyomást kelthetik, hogy kampányod jól teljesít, pedig valójában nem.

Ne feledd, hogy a hiúsági mutatók értékesek a nagyobb összkép szempontjából, mivel más mutatókkal együtt meg tudják mondani, hogy a célközönség hogyan érzékeli hirdetéseid.

Kulcsszavak

Függetlenül attól, hogy PPC vagy SEO kampányt futtatsz, gyakran fogod hallani a „kulcsszavak” kifejezést.

Ennek az az oka, hogy a kulcsszavak azok a kifejezések, amelyeket a közönség a termékeid vagy szolgáltatásaid keresésére használ, ezért a legjobb eredmények elérése érdekében ezeket össze kell egyeztetned.

A megfelelő keresési kifejezések megtalálásához azonban átfogó kutatást kell végezned, és meg kell értened az egyes keresések mögött meghúzódó szándékot.

A Google Adwords Kulcsszótervező egy ingyenes eszköz, amellyel megkeresheted a legnépszerűbb kifejezéseket, és megtekintheted az egyes kulcsszavak részleteit, mielőtt beépítenéd őket a kampányodba.

Ez az eszköz abban is segíthet, hogy hirdetéscsoportokat hozz létre különböző ötletek alapján, új kifejezéseket találj, és több listát hozz létre meghatározott feltételek alapján.

A várttal ellentétben a Google Adwords kulcsszóeszközének van néhány hiányossága a funkcionalitás és az általa szolgáltatott adatok tekintetében.
Hirdetési kampányod teljesítményének növelése érdekében használd a vezető kulcsszókutató eszközöket, amelyek elérhetőek, mivel ezek a platformok valós idejű eredményeket és átfogó információkat biztosítanak az egyes kifejezésekről.

Hirdetés rangja

A hirdetés pozíciója az a mérőszám, amelyet a Google használ annak meghatározására, hogy hirdetéseid milyen pozíciókat foglalnak el a keresési eredmények között.

Ha a Google-on hirdetsz, meg kell értened, hogyan számítja ki a hirdetés pozícióját, és hogyan befolyásolja a Te helyezéseid is.

A Google úgy határozza meg a hirdetés rangját, hogy megszorozza a minőségi pontszámod (erről egy kicsit bővebben később) a maximális ajánlattal.

A legmagasabb rangú hirdetés kerül a legfelső pozícióba, a fennmaradó cégek pedig saját eredményeik alapján szerveződnek.

Ne feledd, hogy a hirdetés pozíciója befolyásolja mind a hirdetések pozícióját, mind az egyes kattintások költségét.

Általánosságban elmondható, hogy ha mindig a lehető legmagasabb hirdetési pozíciót szeretnéd elérni, akkor a weboldalad minőségi pontszámára kell összpontosítanod.

Minőségi mutató

A Google minőségi pontszámot határoz meg minden egyes általad létrehozott hirdetéshez, amely segít a platformnak megállapítani, mennyire relevánsak és hasznosak a hirdetéseid.

Ne feledd, hogy a felhasználók megbíznak abból a szempontból a Google-ban, hogy minőségi eredményeket biztosít, így a hirdetések és a céloldalak tartalmának funkcionalitása nagymértékben befolyásolja kampányod teljesítményét.

A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés meglévő átkattintási arányán, a fő kulcsszó relevanciáján és a céloldal minőségén alapul.

Az átkattintási arányt ebben a cikkben később tárgyaljuk, és kitértünk a legjobb kulcsszó kiválasztásának fontosságára.

A céloldal az az oldal, amelyet a felhasználók a hirdetésedre kattintva látnak.

Ennek az oldalnak kapcsolódnia kell a kulcsszóhoz és a kereső lekérdezésének szándékához. Például, ha valaki a „Google pay-per-click-szolgáltatások a közelemben” kifejezést keresi, a nyitóoldalnak a PPC-kezelési megoldásokról kell szólnia a kereső területén.

Azok a cégek és magánszemélyek, akik házon belül tartják marketingjüket, a Google Adwords-oktatás során megismerkedhetnek a minőségi pontszámmal és más fogalmakkal, amelyeket ebben a bejegyzésben tárgyalunk, de jó, ha minél korábban megismerkednek ezekkel a fogalmakkal.

Google Ads hirdetés kampány

Követés

A hagyományos hirdetésekkel ellentétben nyomon tudod követni és mérheted a hirdetések által generált eredményeket.

A Google Ads-kampányból gyűjtött adatok segítségével jobb hirdetéseket készíthetsz, konverziót eredményező céloldalakat hozhatsz létre, és végrehajthatod a megfelelő beállításokat.
Ezeket az információkat a Google nyomkövető rendszere gyűjti össze, amelyet megfelelően be kell állítani a pontos információk biztosításához.

Ha probléma van a nyomkövetővel, az veszélyezteti az általad gyűjtött információkat, ami azt jelenti, hogy nem fogod tudni használni kampányod javítására.

Számos harmadik féltől származó nyomkövető közül választhatsz, de úgy gondoljuk, hogy a Google nyomkövető rendszere pontos adatokat szolgáltat, így ez a mi előnyben részesített módunk is a Keresési Hálózaton indított kampányok figyelésének.

A Google Analytics segítségével nyomon követheted kampányaid teljesítményét, és olyan jelentéseket készíthetsz, amelyek lehetővé teszik az információk könnyen emészthető darabokban történő megjelenítését.

Ajánlattételi modellek

Ahelyett, hogy statikus árat számítanának fel minden egyes kattintásért, a PPC-platformok, például a Google Ads-en is számos különböző ajánlattételi modell közül választhatsz.

Valahányszor keresésre kerül sor, a Google automatikus aukciót hajt végre, amely magában foglalja az összes olyan kampányt, amelyek kulcsszavaid relevánsak az adott lekérdezés szempontjából.

Ezek az aukciók másodpercek alatt zajlanak le, de három különböző ajánlattételi modellt követnek.

Mielőtt áttekintenéd ezen aukciók különböző működési módjait, fontos megértened, hogy az ajánlatok hogyan befolyásolják hirdetéseid árát.

Ha végül az első helyen végeztél, akkor a kattintásonkénti költséged a mögötte érkező hirdetés rangsor szerinti értéke határozza meg, osztva a minőségi pontszámával.

Ez az oka annak, hogy a legtöbb esetben hirdetéseid költsége alacsonyabb, mint az általad megadott maximális ajánlat.

Ennek ellenére a minőségi pontszám óriási szerepet játszik, tehát minél alacsonyabb ez az érték, annál magasabbak lesznek a költségek.

A Google Ads szolgáltatásban megtalálható három ajánlattételi típus a kattintásonkénti költség (CPC), az ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA) és az ezer megjelenítésenkénti költség (CPM).

Kattintásonkénti költség

Mielőtt továbbmennénk, fontos megjegyezni, hogy a „kattintásonkénti költség” kifejezés arra az összegre utal, amelyet a hirdető fizet minden egyes kattintásért, ez egy ajánlattételi modell, amelyről most beszélünk.

Ebben az összefüggésben a CPC olyan ajánlattételi modell, amelyben a hirdetők minden generált kattintásért fizetnek, függetlenül attól, hogy a hirdetésüket hányszor nézték meg, vagy mi történik ezután.

Ezt az ajánlattételi típust a Keresési Hálózatra tervezték, de elérhető a Display Hálózat hirdetéseihez is, és számos különböző kezelési lehetőséget kínál.

A CPC használatakor választhatsz az automatikus és a kézi ajánlattétel között.

Ahogy a neve is sugallja, az automatikus ajánlattétel azt jelenti, hogy a teljes döntéshozatali folyamatot átadod a Google belső algoritmusainak.
Annak ellenére, hogy ez a hirdetési kampány futtatásának legegyszerűbb módja, előfordulhat, hogy az automatikus CPC nem vesz figyelembe bizonyos viselkedési mintákat, így előfordulhat, hogy kevesebb bevételre teszel szert a hirdetésre szánt pénzedből.

Arról nem is beszélve, a napi költségkeret túllépésének elkerülése érdekében maximális CPC-korlátot kell beállítanod.

Lehet, hogy a kézi ajánlattétel a legösszetettebb a két lehetőség közül, de maximálisan szabályozhatod a teljes költségkeretet.

Amellett, hogy jobban kézben tarthatja hirdetési kiadásait, a legtöbb bevételt termelő területekre is összpontosíthat, így több profitot termelhet ugyanazzal a befektetéssel.

Ügyfél-szerzésenkénti költség

Vizuális és keresési kampányok futtatásakor választhatod az ügyfél-szerzésenkénti költségnek nevezett ajánlattételi beállítást.

A kattintásokért való fizetés helyett a CPA-ajánlattétel választása azt jelenti, hogy csak a konverziókat generáló forgalomért kell fizetned.

A konverzió egy konkrét esemény, amelyet a felhasználóknak meg kell valósítania, például egy kapcsolatfelvételi űrlap elküldése vagy vásárlás a céloldalon.

A CPA-ajánlattétel mögött az az elgondolás áll, hogy nem azért fizetsz, hogy az emberek egyszerűen meglátogassák weboldalad, hanem azokért a látogatókért, akik ténylegesen megteszik a kívánt lépéseket.

Ne feledd, hogy a CPA-modellek esetében az egyes konverziók költsége általában sokkal magasabb, mint a kattintásoké a CPC-kampányokban.

Ez a megközelítés azonban segíthet maximalizálni a költségkeretet a potenciális ügyfelek generálása és az általános értékesítés tekintetében, ezért jobb, ha a kampányt szakértőre bízod.

Mérföldenkénti költség (mérföld = 1000 megjelenítés), vagyis ezer megjelenésenkénti költség

A mérföldenkénti, vagyis ezer megjelenésenkénti költség egy olyan ajánlattételi mechanizmus, ahol kattintások vagy konverziók helyett a megjelenítésekért kell fizetni.

A CPA-hoz hasonlóan ez az ajánlattételi modell is elérhető a Google Display és a Keresési Hálózaton, de a hirdetőknek minden alkalommal fizetniük kell, ha 1000 megjelenítést gyűjtenek össze.

Megjelenítés akkor következik be, amikor a felhasználó keresést végez, és meglátja a hirdetésed.

A felhasználóknak nem kell interakcióba lépniük marketinganyagaiddal, amikor megjelenítéseket generálnak, ezért ezeket gyakran használják márkaépítési célokra vagy nagyon konkrét promóciók népszerűsítésére.

Megfelelő megvalósítás esetén a CPM-kampányok is segíthetnek potenciális ügyfelek generálásában, de a folyamat időt vesz igénybe, így a Keresési Hálózaton gyakran a legjobb választás azoknak a vállalatoknak, amelyek azonnali értékesítést szeretnének elérni.

Átkattintási arány

Az átkattintási arány (CTR) egy olyan mérőszám, amely lehetővé teszi annak mérését, hogy mennyire teljesítenek jól hirdetéseid.
A CTR a hirdetéseidre kattintó emberek százalékos arányát jelenti, így ez a mutató a kattintások száma osztva a hirdetésed megjelenítéseinek számával.

Vagyis, ha 20 megjelenítésenként 1 kattintás történik, a CTR 5%.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy mi a jó átkattintási arány a Google Adwords számára, a válasz rendkívül eltérő az iparágtól és egyéb változóktól függően.

A legjobb megoldás, ha egy tapasztalt ügynökséggel dolgozol, amely segíthet szilárd viszonyítási alapot felállítani, és onnan folyamatosan javítani az eredményen.

Ne feledd, hogy minden egyes hirdetésednek megvan a maga CTR-je, de ezt a számot kampányszinten is megtekintheted, hogy felmérd a teljes kampányod teljesítményét.

A magas CTR jó, mert befolyásolja a hirdetés pozícióját, és gyakran azt jelenti, hogy hirdetésed hasznosak a közönség számára, de ez a mutató félrevezető is lehet.

Sok marketingesnek az a benyomása, hogy a jó CTR automatikusan sikert jelent.

Az igazság az, hogy a CTR egy felületes mérőszám, de mélyebbre kell ásnod, és elemezned kell a konverziókat és egyéb statisztikákat a sikeres kampány érdekében.

Hirdetés relevanciája

A Google a hirdetések relevanciáját használja annak meghatározására, hogy hirdetéseid és kulcsszavaid összefüggenek-e egymással.

Ez egy fontos lépés a Google azon törekvésében, hogy releváns eredményeket (és hirdetéseket) biztosítson, így Neked is a megfelelő pontszámot kell elérned a büntetés elkerülése érdekében.

Három lehetséges hirdetésrelevancia-pontszámmal rendelkezhetsz: átlag feletti, átlagos és átlag alatti.

Ha hirdetésed relevancia pontszáma átlag feletti vagy átlagos, akkor nincs okod aggódni! Ha azonban átlag alatti pontszámot ér el, a Google megbüntethet azzal, hogy nem jeleníti meg hirdetéseid a relevancia miatt.

Mindig az a legjobb, ha a kezdetektől fogva kiemelt figyelmet fordítasz a hirdetés relevanciájára.

Ha hirdetéseid vagy hirdetéscsoportjaid rossz hirdetésrelevancia-pontszámmal rendelkeznek, az hatással lehet a rangsorolásra és a költségekre is.

Sőt, a hirdetések relevanciája folyamatosan frissül, ezért figyelned kell a kulcsszavaid, és ki kell küszöbölnöd a lehetséges bajkeverőket.

Konverziók

Amint azt röviden ismertettük, a konverziók olyan konkrét műveletek, amelyeket a felhasználók a hirdetésedre való kattintást követően hajtanak végre.

Ezek a telefonhívások generálásától a tényleges online vásárlásig terjedhetnek, de be kell állítanod a megfelelő rendszert, hogy figyelemmel kísérhesd, hány konverziót gyűjtöttél össze.

A konverziókövetés az a rendszer, amely lehetővé teszi annak nyomon követését, hogy hirdetésed hány ilyen eseményt generálnak.

A Google számos nyomkövetési folyamatot kínál, amelyek alkalmasak a különböző hirdetéstípusokhoz és döntésekhez is, így mind az asztali, mind a mobileszközökön nyomon követheted az interakciókat.

Beállíthatsz modellezett konverziókat is, amelyek külső forrásokból származó további adatokat használnak a konverziók becsléséhez.

A Google bizonyos helyzetekben nem tudja közvetlenül megtekinteni a konverziókat, így ez a beállítás lehetővé teszi egy átfogóbb konverziós jelentéskészítő létrehozását.

Jelentések

A Google Ads a vezető PPC-hálózattá vált elérhetőségének és hatékony funkcióinak, például jelentéskészítési kapacitásának köszönhetően.

Ezzel a funkcióval személyre szabott jelentéseket készíthetsz, így megtekintheted, rendszerezheted és megvizsgálhatod a különböző formátumokban elérhető információkat.

A diagramoktól a grafikonokig és a többdimenziós táblázatokig a Google Ads jelentései segítenek azonosítani azokat a mintákat, amelyek befolyásolják kampányod teljesítményét.

Ezenkívül mentheted az összes létrehozott jelentést, és később hozzáférhetsz hozzájuk, amikor össze szeretnéd hasonlítani az eredményeket.

Ezenkívül lehetőséged van az összes létrehozott jelentés letöltésére, szerkesztésére vagy megosztására.

Még azt is ütemezheted, hogy ezeket elküldje neked a Google Ads rendszere e-meilben, vagy esetleg más érdekelt feleknek, akiknek szükségük van ezekre az adatokra.

Kulcsfontosságú teljesítménymutatók

A Google lehetővé teszi számtalan egyszerű és összetett statisztikai adat nyomon követését.

Amint azt korábban említettük, kerülnöd kell a hiúsági mérőszámokra való összpontosítást, és meg kell határoznod a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) listáját, amelyek segítenek mérni kampányod sikerét.

A KPI-k olyan mutatók összessége, amelyek segítségével felmérheted hirdetéseid valós teljesítményét.

De nincs olyan „tökéletes” megközelítés, amelyet minden kampányban meg lehetne ismételni.

Meg kell vizsgálnod az elérni kívánt céljaidat, a költségkeretet és más változókat annak meghatározásához, hogy mely mutatók segíthetnek mérni kampányod valós teljesítményét.

A legtöbb esetben a KPI-k olyan mutatókat tartalmaznak, mint a Google teljes hirdetési költsége, a bevétel megtérülése (ROI), a konverziós arányok, a generált telefonhívások/eladások, az összegyűjtött leadek stb.

Ne feledd, hogy egyes KPI-k csak a megfelelő nyomkövetési mechanizmusokkal gyűjthetők össze, ezért gondoskodnod kell arról, hogy az összes megfigyelő rendszer megfelelően legyen beállítva.

A Google Ads-aukciók magyarázata

Hogyan működik a Google Ads? Mik azok az aukciók a Google Ads szolgáltatásban?

A valós idejű ajánlattétel a digitális automatizált aukció egy fajtája, amely segít a hirdetési hálózatoknak meghatározni az árakat és a helyezéseket, amikor a hirdetések megjelennek.

A Google esetében a vállalat valós idejű ajánlattételi folyamatát „aukciónak” nevezik.

Ha olyan platformmal dolgozol, amely valós idejű ajánlattételt kínál, az azt jelenti, hogy minden hirdetésmegjelenítéskor automatizált folyamat megy végbe.

Például, amikor egy személy keresést végez a Google-on, a hirdetésirendszer a másodperc töredéke alatt lebonyolítja az aukciót, hogy megállapítsa, melyik hirdetésnek lesz a legjobb pozíciója, és mennyit kell fizetnie az adott hirdetőnek, ha a hirdetésére kattintanak.

A Google Ads aukciója figyelembe veszi az ajánlatot, de ne feledd, hogy a minőségi pontszám is része a képletnek.

Ugyanakkor a minőségi pontszámot befolyásolja a hirdetés relevanciája és sok más egyéb dolog, korábban már tárgyalt elemek, így néhány módosítással javíthatod pozíciód, miközben csökkentheted a kattintásonkénti költséget.

A Google Ads aukcióit befolyásoló tényezők

A Google Ads aukcióját az ajánlattétel és a minőségi pontszám is befolyásolja, de az előbbi könnyen módosítható, így nem fogunk túlzottan erre az elemre koncentrálni.

Ennek ellenére a minőségi pontszám fontos szerepet játszik a Google Ads költségeinek meghatározásában, mivel exponenciálisan növelheti vagy csökkentheti a kiadásaid.

Mint azt már korábban említettük, a Google Ads aukcióit befolyásolja a hirdetés rangja, amelyet viszont az általad készített termék (weboldal) és a minőségi pontszám határoz meg.

Az ajánlat az a maximális pénzösszeg, amelyet hajlandó vagy kifizetni egy kattintásért, a minőségi pontszámot pedig a hirdetés céloldala és CTR-je, valamint a választott kulcsszó, valamint hirdetésed szempontjából releváns kulcsszó határozza meg.

Általános szabály, hogy a magasabb ajánlatok segíthetnek abban, hogy jobb helyeket szerezz, de megnövelhetik a kiadásaid is.

A minőségi pontszám növelése viszont nagyszerű módja annak, hogy csökkentsd a kattintásonkénti költséget, és közben javítsd a kampányaid által elért eredményeket is.

A Google hirdetések befolyásolják a SEO-t?

Bár a PPC és a SEO kampányok egyaránt a Google-on kereső felhasználókat célozzák meg, két teljesen különböző megközelítésről van szó, amelyek nem feltétlenül hatnak egymásra.

Egy jó PPC-kampány technikailag nem befolyásolja a SEO eredményeid, mert nincs hatással helyezéseidre vagy arra, hogy a Google hogyan érzékeli weboldalad.

A szilárd SEO-stratégia sem garantálja a jó PPC-kampányt, de a weboldal keresőmotorokra való optimalizálása segíthet a céloldal minőségi pontszámának javításában, és ha minden egyes szolgáltatáshoz és célterülethez egyedi oldalakat hozol létre, valószínűleg jó relevanciapontszámot is kapsz.
Ennek ellenére a PPC és a SEO nagyszerű kombinációt alkot, ha azonnali eredményeket szeretnél elérni, viszont mellette lassan felépíteni egy organikus stratégiát, hogy fokozatosan csökkentsd marketingköltségeid anélkül, hogy befolyásolná az eredményeket.

Ha tudni szeretnéd, hogyan hirdethetsz a Google-lal, a kettő kombinációja a legjobb út.

Google hirdetés kampány

Display Hálózati hirdetések megvalósítása

Mi az a Google Display Hálózat? Hány weboldal tartozik a Google Display Hálózathoz? Mi a Google Display Hálózat elérése?

A Display Hálózat több mint 2 millió weboldal, alkalmazás és videó gyűjteménye, amelyek segítségével multimédiás hirdetéseket helyezhetsz el a közönséged előtt.

A keresőóriás szerint a Display Hálózat 10 emberből 9-et ér el világszerte, és lehetővé teszi annak eldöntését, hogy milyen kontextusban jelenjenek meg hirdetésesd.

Azok számára, akik találkoztak az Adsense kifejezéssel, azon tűnődhetnek, hogy mi az, és miben különbözik az Adwordstől.

Az Adsense és az Adwords között az a különbség, hogy az előbbi olyan emberek számára készült, akik népszerű weboldalakat birtokolnak vagy kezelnek, és hirdetéseket szeretnének elhelyezni rajtuk.

Amint azt már tudod, az Adwords az a platform, amely lehetővé teszi a vállalatoknak és más hirdetőknek, hogy szolgáltatásaikat a Keresési és Display Hálózaton keresztül reklámozzák.

A Display Hálózat hirdetési kampányainak fejlesztése tovább tart, és bár minőségi potenciális ügyfeleket biztosíthatnak, általában kisebb konverziós mennyiséget biztosítanak az Adwords-hez képest.

Grafikus tervezőkkel és multimédiás producerekkel is együtt kell működnöd annak biztosítása érdekében, hogy a közzétett tartalom minősége megfeleljen a közönség követelményeinek.

A Google Ads előnyei

A Google Ads az egyik legnépszerűbb online marketing formává vált, mivel számos olyan előnyt kínál, amelyek a különböző iparágakban működő vállalatok számára jól működnek.

A keresőmotor marketingplatformja a kisvállalkozásoktól a nagy konglomerátumokig minden típusú vállalkozás számára lehetővé tette termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítését minden közönség számára.

A Google Ads legnagyobb akadálya az, hogy pénzre van szükséged a befektetéshez, és időre van szükséged a kampányok kezelésére.

Nincs „tökéletes költségkeret” a Google keresőben történő hirdetésre, mivel az árak az iparágtól és a célterülettől függően változnak, ezért át kell tekintened az elérni kívánt célokat, és meg kell határoznod, hogy milyen típusú költségvetésre van szükséged a sikerhez.

A Google Ads szolgáltatással való munka néhány előnye:

Skálázhatóság és rugalmasság

Annak, hogy sok cég hirdet, kezel hirdetési kampányokat a Google keresőben, az az oka, hogy ez a fajta marketing méretezhető és rugalmas.
Az esetek túlnyomó többségében viszonylag kis költségvetéssel indíthatsz Google Ads-kampányt, és fokozatosan újra befektetheted a nyereséged, hogy fokozatosan növeld bevételed.
Az általad generált leadek száma is növekedni fog a kampány fejlődésével.

Nincs korlátozva a generálható pénz mennyisége, illetve, hogy hány ember láthatja hirdetéseid.

A keresőmotort emberek milliárdjai használják szerte a világon, így minél tovább fejlődsz, annál több emberrel tudsz majd kapcsolatba lépni.

A Google Ads emellett a vezető PPC-platform, mivel rugalmas, és más marketingformákkal, köztük a SEO-val, a bejövő marketinggel és más fejlett technikákkal párhuzamosan is elindítható.

Erőteljes nyomkövetési képességek

A kapott eredmények nyomon követésének képességének két fő előnye van.

Mivel láthatod, hogy mennyi pénzt költöttél el, illetve mennyit termeltél, felmérheted, hogy kampányod hogyan teljesít.

A marketingszakemberek végre meg tudják mutatni az egyes kampányokon keresztül generált eladások pontos számát, ami jobb jelentéseket eredményez, amelyek értékes betekintést nyújtanak a hirdetéseidbe.

Ha elegendő információval rendelkezel, használhatod a nyomkövető funkciót a különböző minták azonosítására és a hirdetések optimalizálására.

Az optimalizálási folyamat időt vesz igénybe, de segíthet olyan változtatások végrehajtásában, amelyek javítják a kampányodból elért eredményeket.

Ha például azt észleled, hogy egy adott cselekvésre ösztönző (CTA) hirdetések jobban teljesítenek, mint mások, akkor néhány tesztet lefuttathatsz annak megállapítására, hogy ugyanaz az elem alkalmazható-e a kampányban.

Költségvetés-barát

Az egyik legnagyobb tévhit a Google Ads-el kapcsolatban, hogy költséges reklámkampányokat futtatni rajta.

A Google Ads meglepően pénztárcabarát, ami még egy jó ok, amiért olyan sok kis cég használja világszerte.

Mivel a hirdetések megjelenítésének költségei a helyi versenytől, a kulcsszavak népszerűségétől és egyéb tényezőktől függően változnak, gyakran viszonylag kis befektetéssel is futtathatsz kampányokat a környéken.

Természetesen vannak olyan vállalatok, akik havonta több százezer forintot költenek Google Ads hirdetésekre, de ezek a vállalkozások általában erős versenyterületeken találhatók, és jelentős összegű bevételt generálnak ezekből a kampányokból.

De még ezekben az esetekben is sokkal megfizethetőbb egy Google Ads kampány futtatása, mint a hagyományos hirdetési formákra hagyatkozni.

Átfogó célzási funkciók

A Google különböző módszerekkel gyűjt információkat a felhasználóktól annak érdekében, hogy jobb tartalmat jelenítsen meg az eredményoldalon, és ez vonatkozik mind az organikus eredményekre, mind a hirdetésekre.

A hirdető szemszögéből a Google által gyűjtött információk lehetővé teszik olyan rendkívül célzott kampányok létrehozását, amelyek csak azoknak a felhasználóknak jelenítik meg a hirdetéseket, akik nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba velük.

Annak ellenére, hogy a célzás elengedhetetlen része a Google Ads-kampányoknak, ne feledd, hogy leszűkíti a hirdetésed látó közönséget.

Ha túl messzire mész a célzási beállításokkal, és túlságosan szűkíted, akkor a legtöbb látogatót kiszűrheted, és csökkentheted a kampányaid által generált eladások számát.

A tökéletes egyensúly megtalálása kulcsfontosságú, ezért az optimalizálás során addig kell módosítanod a célzási beállításokat, amíg meg nem találod a megfelelő kombinációt.

Azonnali eredményeket generál

A Google a fogyasztók és a B2B döntéshozók kedvenc helyévé vált, amely minden típusú elkötelezett közönséghez hozzáférést biztosít a hirdetőknek.

Az online marketing egyéb formáitól eltérően a Google Ads azonnali eredményeket tud produkálni.

Ha megfelelően tervezed meg kampányod, akkor már aznap, amikor elindítod hirdetéseid, megnövekszik a forgalom és a leadek generálása.

Mivel a SEO technikák fokozatos eredményeket hoznak, a Google PPC-kampányai segíthetnek azazonnali üzletszerzésben.

Ezután, amikor a SEO kampányaóod és egyéb erőfeszítéseid elkezdenek eredményeket generálni, fokozatosan csökkentheted PPC-költségkereted anélkül, hogy kihagynád az eladásokat.

Ezenkívül a Google Ads nagyszerű hely a termékek és szolgáltatások népszerűsítésére, így ideális megoldás minden típusú vállalkozás számára.

A platform valójában speciális megoldásokat és funkciókat is kínál az általad kínált termékektől vagy szolgáltatásoktól függően, ezért érdemes feltérképezned a rendelkezésre álló különféle kapacitásokat, hogy megtudd, ezen lehetőségek közül melyik a legmegfelelőbb a Te kampányod sikeréhez.

Viszonylag alacsony tanulási görbe

A PPC és az online hirdetés fogalma összességében viszonylag új, így a tapasztalatlan cégek és a hagyományos marketingesek kissé megijedhetnek a Google Ads első használatától.

A Google marketingmegoldása azonban minden vállalat számára készült, és a platform végtelen mennyiségű segítő dokumentációt kínál, amelyek segítenek megérteni a platform működését.

A cikkek és egyéb források rendszeresen frissülnek, emellett a Google Ads közösségére is támaszkodhatsz, kérdéseket tehetsz fel, és tanulhatsz másoktól, ami segít viszonylag gyorsan elsajátítani a Google Ads fiókod kezelőfelületét.

A fentiek figyelembevételével a PPC-kampányok menedzselése önmagában is teljes munkaidős munka, nem beszélve arról, hogy ha a hirdetéseid figyelése közben tanulod meg a használatát.

Ezenkívül a keresőmotor rendszeresen frissíti a Google Ads-en keresztül elérhető szolgáltatásokat is, így Neked vagy egy dedikált házon belüli szakembert kell kinevezned, vagy partnerséget kell keresned egy tapasztalt ügynökséggel.

Elsődleges, organikus helyezések feletti megjelenés

Ha kampányt indítasz a hirdetéseken keresztül, megszerezheted a legjobb pozíciókat az interneten.

Az első három hirdetés az organikus találatok tetején jelenik meg, vagyis ez lesz az első dolog, amit a felhasználók látnak amikor rákeresnek egy termékre, vagy szolgáltatásra a Google keresőjében.

Ezek a fizetett elhelyezések egyértelműen hirdetésnek vannak fenntartva, és a legtöbb felhasználó tisztában van azzal, hogy ezek a hirdetések egy formája, de ezekre a pozíciókra kerülve továbbra is hatalmas mennyiségű forgalmat irányíthatsz weboldaladra.

Sok felhasználó megbízik a Keresési Hálózat fizetett hirdetéseiben, mert relevánsak kereséseik szempontjából.

Amikor valaki keresést indít a Googleben egy helyi vállalkozás után, és ugyanazt a vállalkozást látja a releváns szolgáltatásokat kínáló hirdetésekben, a felhasználó nagyobb valószínűséggel kattint ezekre a hirdetésekre, hogy többet megtudjon.

Amennyiben hirdetéseid az organikus találatok élén szerepelnek, akkor további funkciókat is beállíthatsz hirdetésed mellé, amelyek csak az ilyen pozíciókat betöltő hirdetések számára érhetők el.

Olyan vonzó funkciók, mint pl. a hirdetésbővítmények

Találkoztál már olyan hirdetésekkel a Google-on, amelynek telefonszáma, vagy címe közvetlenül a találati oldalakon szerepelnek? Mi a helyzet azokkal a hirdetésekkel, amelyekben termékek szerepelnek árakkal és értékelésekkel? Szeretnéd tudni, hogyan tudod kihasználni ezeket?

A dinamikus hirdetések, a Google termékinformáció-hirdetései és a hirdetésbővítmények olyan vonzó funkciók közé tartoznak, amelyek csak akkor érhetők el, ha hirdetéseid az aukción az első három helyre kerülnek.

A választott funkciótól függően telefonszámokat, konkrét műveletekre vonatkozó felszólításokat, adott oldalakra mutató linkeket, üzletértékeléseket és egyéb információkat csatolhatsz hirdetéseidhez.

A Google automatikusan felismeri, hogy mely bővítmények a legmegfelelőbbek, valahányszor hirdetéseid a legjobb elhelyezésekre kerülnek.

Ezért csak olyan bővítményeket használj, amelyek relevánsak weboldalad, céged céljainak szempontjából, és gondoskodj arról, hogy a hozzáadott funkciók javítsák a termék láthatóságát, ugyanakkor értéket biztosítsanak a közönség számára.

Potenciálisan magasabb konverziók

A legtöbb marketingszakember számára az organikus forgalom a legmagasabb érték, mivel ezek rendelkeznek a legalacsonyabb ügyfél-szerzésenkénti költséggel.

De sok esetben a SEO-n keresztül érkező forgalom nem konvertál olyan jól, mint a PPC-kampányokon keresztül érkező látogatók.

A Google-on a legtöbb hirdetés promóciós jellegű, így az ezekkel interakcióba lépő felhasználók nagyobb vásárlási szándékkal rendelkeznek, mint azok, akik még a vevő útjának korai szakaszában vannak és jelenleg még csak információkat gyűjtenek.

Emiatt, amikor egy felhasználó rákattint egy hirdetésre, az illetőt általában jobban érdeklik a termékeid és/vagy szolgáltatásaid, így nagyobb valószínűséggel veszi fel a kapcsolatot veled és vásárol.

Más technikákkal kombinálható

Amint azt röviden említettük, a Google hirdetések dinamikus marketingstratégia, mivel jól működik más megközelítésekkel, beleértve a digitális és a hagyományos hirdetési terveket is.

Bár az oldal minősége hatással van mind a SEO-ra, mind a PPC-re, a Google Ads viszonylag el van választva marketinged minden más részétől, ami lehetővé teszi, hogy személyre szabhasd és olyanná alakíthasd, amire szükséged van.

Például, ha növelni szeretnéd az eladásokat, megtervezhetsz egy PPC-kampányt, amely szolgáltatásaidra és termékoldalaidra küldi a felhasználókat.

Ha új megoldást tervezetél, vezettél be és ügyfeleket és ismertséget szeretnél szerezni, akkor online hirdetési kampányoddal a forgalmat információs céloldalakra irányíthatod, de arra is ösztönözheted a felhasználókat, hogy vásároljanak, vagy lépjenek kapcsolatba a cégeddel.

Versenyelőnyt jelenthet

A Google Ads szolgáltatást több ezer vállalat használja, de csak néhány vállalkozás sikeres tartósan hosszú ideig.

Ha szilárd marketingtervet dolgozol ki, akkor ezen vezető márkák egyikévé válhatsz, és előnyt szerezhetsz a versenytársakkal szemben.

Még ha erős versenyt tapasztalsz is iparágágadban, el kell kezdened egy Google Ads-kampány kidolgozását, hogy felzárkózz a versenytársakhoz, és megértsd, hogyan érik el sikereiket.

Ha versenytársaid már kihasználják a Google előnyeit, úgy érezheted, hogy lekéstél a buliról.

De ne feledd, hogy elemezheted a versenytársak taktikáját és tanulhatsz az erőfeszítéseikből, lerövidítse a tanulási görbét, és szilárd stratégiával pótolhatod az elvesztett helyet, időt.

A Google hirdetések alkalmazása a marketingmixben

A Google Ads használatának elsajátítása az általános online hirdetési terv részeként fokozatos folyamat.

Meg kell értened, hogy az egyes stratégiák hogyan befolyásolják a többi alkalmazott taktika teljesítményét.

Ezenkívül létre kell hoznod egy tervet, amelyben ezek együtt működnek, hogy segítsenek több értékesítést elérni, és jó hírnevet építsenek ki céged számára.

Ne feledd, hogy az online hirdetési tervet az adott vállalathoz kell igazítani.

Ennek ellenére összeállítottunk egy általános vázlatot azokról a lépésekről, amelyeket meg kell tenned egy működő fizetett hirdetési keresőmotor kampány elindításához.

Határozd meg a költségvetést

Milyen a jó költségvetés a Google Adwords számára? Erre a kérdésre nincs tökéletes válasz, mert az iparágadtól és a megcélzott területtől függ.

Költségkereted segít különböző döntések meghozatalában a kampányfejlesztési folyamat során, ezért az első lépés az, hogy meghatározd, milyen erőforrások állnak rendelkezésedre.

Ahelyett, hogy az első hónapban mindent bevetnél, nézd meg marketingforrásaid, és oszd el őket hosszabb időre.

Ez lehetővé teszi, hogy megismerd a platformot, és bevételt termelj, mielőtt kimerítenéd költségvetésed.

Alternatív megoldásként partnerségre léphetsz egy tapasztalt marketingcéggel, amely segíthet az ideális költségvetés kialakításában, és azonnali értékesítést generál, amint hirdetéseid megjelennek.

Határozd meg a fő kulcsszót és az alternatívákat

A választott kulcsszavak befolyásolják a relevancia pontszámát, ami viszont szinte minden másra hatással van a kampányban.

Gondosan át kell gondolnod, kutatnod az egyes hirdetésekhez használt kulcsszavakat, valamint azokat az alternatívákat, amelyek segítségével nagyobb forgalmat vonzhatsz.

Számos forrás használható új kulcsszavak keresésére, beleértve a Google Adwords kulcsszóeszközt is, de ezek nem mindegyike nyújt pontos leolvasást vagy mélyreható információkat.

A megfelelő kulcsszókutató eszköz használata mellett olyan „hosszú farkú” kulcsszavakat kell találnod, amelyek konkrétabb szándékkal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy nagyobb esélyük van a konverziókra.

A „hosszú farkú” kulcsszavak keresése bonyolult, mert gyakran alacsony a forgalmuk, és felületesen rossz a statisztikájuk, de ez egy nagyszerű módja annak, hogy növeld az értékesítések vagy leadek számát anélkül, hogy növelnéd a költségeket.

Google hirdetés

Nézd meg versenytársaid

Sikeres kampányt útmutatás nélkül kidolgozni nehéz, különösen, ha nincs tapasztalatod a digitális csatornákkal kapcsolatban.

A kampány létrehozása előtt érdemes felkutatni a versenytársakat, és kideríteni, mi a közös a legsikeresebb cégekben.

A versenytársak kutatása során két fő dolgot kell szem előtt tartanod.

Az első az, hogy maradj releváns, és csak azokat a cégeket nézd meg, amelyek ugyanazokat a termékeket kínálják a területeden.

Ez segít abban, hogy olyan vállalkozásokat elemezhess ki, amelyek már sikeresen bevonták azt a közönséget, ami neked is célközönséged.

Másodszor, a kézi keresések helyett speciális eszközöket kell használnod, mert ez téves megítélést eredményezhet.

Az olyan erőforrások használatával, mint a Google Ads előnézeti eszköze, pontosan megtekintheted, hogy egy adott régióban mely cégek rendelkeznek a legmagasabb rangú hirdetésekkel.

Használhatsz speciális eszközöket is, mint például a SEMrush, de ezek bonyolultabbak, így egy PPC marketingügynökség támogatásával a legtöbbet hozhatod ki ebből a lépésből.

A céloldalak optimalizálása a konverziókhoz

A hirdetéseidben használt céloldalak lehetnek már létező szolgáltatás- és termékoldalak, de ezeket a konverziókra kell optimalizálni.

Ha a céloldalak többnyire tájékoztató jellegűek, és nincsenek látható kapcsolatfelvételi adatok, űrlapok vagy vásárlási lehetőségek, a legtöbb felhasználó nem tudja, mit tegyen, ezért csak megnyomja a Vissza gombot, és folytatja a keresést.

Ha olyan funkciókat adsz hozzá, amelyek segítenek rögzíteni a látogatóktól származó információkat, és vásárlásra ösztönzik őket, javíthatod hirdetéseid teljesítményét.

Kezdd el kampányod felépítését

Most, hogy a céloldalak elkészültek, a kutatásod összeállt, és a kulcsszólistád elkészült, elkezdheted kampányod felépítését.

A Google Ads egy viszonylag egyszerű platform a kampányok létrehozásához.

Előfordulhat, hogy néhány kifejezésbe vagy opcióba ütközhetsz, amelyeket nem értesz, de nem tart sokáig, amíg rájössz, mit csinálnak az egyes elemek. Bár egyszerű, de pontosnak kell lenned a kampány létrehozása során.

Ha nem állítasz be napi költségkeret-korlátot, az automatikus ajánlattételt és a széles körű célzást választod, teljesen kimerítheted költségvetésed erőforrásait, és elriaszthat az újbóli próbálkozástól.

Ha kétségeid vannak, Google Ads-szakértőinkből álló csapatunk végig vezethet Téged a kampány létrehozási folyamatán, és kezelhetjük a hirdetéseid helyetted.

Csábító hirdetések fejlesztése

A kampány létrehozási folyamata során megkezdheted a hirdetések elkészítését.

Az egyes hirdetések futtatása káoszt teremthet, és olyan rendszert hozhat létre, amelyet nem lehet megfelelően optimalizálni, ezért olyan hirdetéscsoportokat kell létrehoznod, amelyekben hasonló kifejezések szerepelnek, valamint létre kell hoznod néhány hirdetésváltozatot, amelyek közül a Google választhat.

Az összes Keresési Hálózati hirdetés három fő eleme:

Címsor: A címsor az első, amit a közönség lát, ezért figyelj arra, hogy megragadjon, releváns és informatív legyen, azaz leírja a szolgáltatásaid vagy meghatározza a területed.

Hirdetésszöveg: A hirdetésszöveg a hirdetések fő része, ezért emeld ki a szolgáltatásaid vagy termékeid választásának legnagyobb előnyeit.

Megjelenített URL: A megjelenített URL az a cím, amelyet a felhasználók látni fognak, ezért kulcsszavakban gazdagnak kell lennie, és bizalomérzetet kell kelteni a közönségben.

Ebben a szakaszban többek között vélemény-, felhívás-, hely-, hívás- és nyitvatartási bővítményeket is hozzáadhatsz.

Válaszd ki a megfelelő beállításokat és az eszközkövetőket

Végül módosítanod kell a célzást, valamint az általános beállításokat.

A választott nyomkövetési mechanizmust is alkalmaznod kell, de teszteld néhányszor, hogy megbizonyosodj arról, hogy megfelelően regisztrálja a forgalmat.

Ne feledd, hogy a PPC kampányod rendszeresen optimalizálni kell, hogy megfelelő eredményeket érjen el.

Ki kell dolgoznod egy optimalizálási ütemtervet, és minden rendelkezésre álló erőforrást fel kell használnod ahhoz, hogy megértsd kampányod, és olyan változtatásokat hajts végre, amelyek jelentős hatással vannak a keresőmotor hirdetéseinek teljesítményére.

Készen állsz a Google Ads előnyeinek kihasználására? Az OfficeHelper csapata itt van, hogy segítsen!

Működő Google Ads-kampányt kidolgozni nem könnyű feladat, különösen akkor, ha egy versenyképes iparágban dolgozol.

Reméljük, hogy a fenti tippek és definíciók segítenek Neked egy nyertes kampány létrehozásában, és a legtöbbet kihozni marketingkeretedből.

Ha segítséget szeretnél kapni PPC-kampányod beállításához és kezeléséhez, tapasztalt Google Ads-szakértőinkből álló csapatunk örömmel segít Neked.

Lépj kapcsolatba velünk még ma, és kezdjük el a projekt megbeszélését még ma!

Google Ads
Google Ads