Amíg a SEO és a linképítés mindig kéz a kézben jár, a jó minőségű linkek létrehozásának fontossága soha nem lehet elhanyagolható tényező. Gyakran ez az egyetlen ok, amiért egy oldal magasabb rangú a keresőoldalak rangsorolásában, mint egy versenytársé, ezért elengedhetetlen, hogy megértsük a linképítés fontosságát egy jó minőségű SEO kampány részeként, hogy versenyezzen az online láthatóságért és a weboldalára mutató hivatkozásokért.
Függetlenül attól, hogy még most ismerkedsz a linképítéssel, vagy már régóta foglalkozol visszamutató hivatkozásokkal, ennek a blognak a célja, hogy segítsen megérteni a linképítést, annak fontosságát, a linkek típusait, és azt, hogy a linképítés milyen előnyökkel járhat vállalkozásod számára.
Mi az a linképítés?
A linképítés egyszerűen az a folyamat, amely más weboldalakról származó hiperhivatkozásokat épít vissza saját honapjára. A keresőmotorok feltérképezik a weboldal egyes oldalai és a teljes weboldal közötti hivatkozásokat, hogy meghatározzák, mi számít jó linknek.
Honlapodra mutató link azt jelzi a Google-nak, hogy oldalad minőségi forrás a témában, érdemes idézni. A több visszamutató hivatkozással rendelkező weboldalak általában magasabb helyezést érnek el a Google-tól. A keresőoptimalizálók ezt gyakran „link juice”-nak nevezik.
Sokféle linképítési technikát használhatsz, és bár mindegyik eltérő nehézségű és összetettségű, a linképítés a SEO munkájának egyik időigényes része, és nem minden link egyenlő. Például a naponta több ezer látógatóval rendelkező weboldal linkje sokkal értékesebb lesz számodra, mint egy ismeretlen utazási blogger oldaláról származó hivatkozás.
Miért fontos a linképítés a SEO számára?
A linképítés a SEO szolgáltatások fontos része, mert segít a keresőmotoroknak új weboldalak felfedezésében, és segít az oldal előre juttatásában a SERP-ben.
A Google ezt mondja a linképítésről:
„Általában a webmesterek javíthatják webhelyeik rangját azáltal, hogy jó minőségű weboldalakat hoznak létre, amelyeket a felhasználók használni és megosztani szeretnének.”
Ez azt jelenti, hogy a linképítési stratégiák használatakor a linkek megszerzésére kell összpontosítanod, úgy, hogy nagyszerű tartalmat hozol létre, amelyet a felhasználók meg akarnak osztani.
A linképítés az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google számára, az alábbiak mellett:
Oldalon belüli SEO és tartalomoptimalizálás
A webhely bizalma és tekintélye
Az oldal betöltési sebessége
Mobilbarátság
Felhasználói élmény elemek
„White hat SEO” vs. „Black hat SEO”
Amikor linképítésről van szó, van egy helyes és egy rossz út. Weboldalad hosszú távú életképessége és teljesítménye érdekében a linképítési taktikát természetesen kell végrehajtanod, és követned kell a Google által meghatározott webmesteri irányelveket.
A White hat SEO az a folyamat, amikor organikus linképítési taktikákat használunk, hogy javítsuk online láthatóságod a keresési eredmények között. Ezeket a technikákat felkapja a Google, de általában több időt vesz igénybe, mint a „black hat” technikák. A white hat (fehér) SEO linképítési technikák a következők lehetnek:
Vendég bejegyzés
A tartalom népszerűsítése
Infografikák készítése
Online kapcsolatok építése
Hatósági blogok és blogbejegyzések kommentálása
Weboldal-katalógusok és üzleti listák használata
A „Black Hat SEO” (fekete) módszerek etikátlan gyakorlatok, amelyek elősegítik a weboldal rangsorolását a keresőkben. A Google általában rosszallja ezeket a módszereket, sőt, ha a Google úgy találja, hogy a Te technikád sérti a minőségi irányelveiket, webhelyed manuális büntetéssel sújthatják. Ezek a nehezen megszerzett helyezéseidbe kerülhetnek, és sok időbe telik a helyrehozása és a SEO teljesítményének helyreállítása. A „Black hat” (fekete kalap) SEO technikák a következők:
Rejtett linkek
Linksémák
Ajtóoldalak
Kulcsszó töltelék
Automatikusan generált tartalom
Strukturált adatokkal vagy horgonyszöveggel való visszaélés
és alapvetően bármi rosszindulatú vagy spam jellegű
Follow vs. nofollow linkek
Olyan attribútumok adhatók hozzá a linkekhez, amelyek a Google feltérképezését elősegítik, pl., ha azt szeretnénk, hogy a Google kereső vegye figyelembe a linket a rangsorolásnál, illetve feltérképesnél, akkor „follow”, másnéven „dofollow” linkekként kell rá hivatkozunk. A linkek követése egy bizalmi szavazás a Google számára.
Van egy „nofollow” attribútum is, amely azt jelzi hogy a keresőmotorok (pl. Google) ne kövesse megadott linket. Példa a nofollow link beállítására:
Ez arra utasítja a Google-t, hogy ne adjon át PageRank-ot vagy „link juice”-t ehhez a linkhez. Lényegében azt üzeni a Google-nak, hogy ne bízzon a linkben, és azt ne vegye figyelembe a backlink profiljában.
Miért használhatsz nofollow-t? Valójában hasznosabbak, mint gondolnád. A Nofollows lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy teljes ellenőrzést szerezzenek az oldalaikhoz hozzáadott hivatkozások felett.
Emlékszel az általunk említett Black hat SEO taktikára? Nos, a nofollow attribútum előtti időkben a spam jellegű SEO technikák elterjedtek, és a keresőoptimalizálók mesterségesen próbálták felpörgetni weboldalaikat. A nofollow bevezetésével a legtöbb spamküldő nem fog zavarni nem releváns hivatkozások közzétételével, mivel tudják, hogy nem kapnak „követési” hivatkozást.
Bár továbbra is lát spam jellegű blogbejegyzéseket és weboldalakat, ez határozottan visszafogta a gyakorlatot, és gyengítette a hatását a hitelesebb honlapokra.
Hogyan segíthetnek a linképítési szolgáltatások a vállalkozásomnak?
Ahogy már megbeszéltük, a linkek minősége és fontossága befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását. Az évek során változhat a linképítés módja, de továbbra is minden SEO-stratégia sarokköve marad.
A SEO teljesítményed előnyein kívül a linképítés sok más jelentős előnnyel is hozzájárulhat vállalkozásod vagy márkád felépítéséhez.
Márkaépítés
A linképítés, ha megfelelően történik, segíthet a márkád felépítésében, és tekintélyt teremthet iparágadban. Ha azt szeretnéd, hogy márkád az iparág élvonalába kerüljön a kiváló minőségű tartalomkészítést és a vendégblogolást magában foglaló tartalommarketing technikák segíthetnek ebben. Vállalatod szakértelmének bemutatása sokat segíthet a márkaépítésben, és tekintélyes hangként ismertté válhatsz arról, amit az iparágban publikálsz, miközben hiteles bejövő linkekkel jutalmaznak.
Hivatkozási forgalom
Egy nagyon látogatott webhelyről származó jó link nemcsak „link juice”-t eredményezhet, hanem a forgalom növekedéséhez is vezethet. Ha olyan weboldalra hivatkozol, amely releváns számodra, akkor valószínűleg az ő látogatói is relevánsak számodra. Ez nem csak a nagy forgalmú weboldalakra vonatkozik, gyakran egy releváns blog kicsi, de nagyon szenvedélyes közönsége jobb, mint egy nagyobb, általánosabb közönség elérése.
Kapcsolatépítés
A linképítési stratégiák gyakran magukban foglalják a releváns weboldalak vagy blogok elérését, pl. egy általad létrehozott, vonzó infografikához, vagy egy promócióhoz kapcsolódnak. Míg a kapcsolat felvétel főcélja természetesen egy jó link megszerzése, de emellett a kapcsolatépítést is segítheti a vállalkozásodnak hosszú távú kapcsolatok kiépítésében az iparág kulcsembereivel. Ezek a kapcsolatok segíthetnek a márka, a hálózat és a tekintély kiépítésében. Legyen szó weboldaltulajdonosról vagy kulcsfontosságú befolyásolóról, felbecsülhetetlen értéket képvisel, ha kapcsolatba lépsz másokkal, és megbízhatóvá válsz az iparágban.
Nagyobb értékesítési lehetőségek
A releváns weboldalakról érkező hivatkozási forgalom több potenciális vásárlóhoz vezet, ami több értékesítési is jelenthet. Nemcsak a linképítés által biztosított rangsorolási javulástól, hanem a különböző típusú hivatkozásokból származó magasan minősített hivatkozási forgalomtól is. Ez azt jelenti, hogy több terméket vagy szolgáltatást adhatsz el, és egy új útból szerezhetsz bevételt.
A linképítés már régóta fontos része a SEO-nak, és úgy tűnik, az is marad. A Google mindig a legmegbízhatóbb weboldalakat szeretné felmutatni felhasználóinak, a legkedveltebb tartalommal.
Az officehelper.hu-nál, a keresőoptimalizálási ügynökségnél segítünk ügyfeleinknek a keresési eredmények között előrébb kerülni hatékony linképítési stratégiákkal is. Ha szeretnél Te is sikert elérni a linképítésben, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Mi a linképítés és miért fontos?
Bevezetés a linképítésbe
Amíg a SEO és a linképítés mindig kéz a kézben jár, a jó minőségű linkek létrehozásának fontossága soha nem lehet elhanyagolható tényező. Gyakran ez az egyetlen ok, amiért egy oldal magasabb rangú a keresőoldalak rangsorolásában, mint egy versenytársé, ezért elengedhetetlen, hogy megértsük a linképítés fontosságát egy jó minőségű SEO kampány részeként, hogy versenyezzen az online láthatóságért és a weboldalára mutató hivatkozásokért.
Függetlenül attól, hogy még most ismerkedsz a linképítéssel, vagy már régóta foglalkozol visszamutató hivatkozásokkal, ennek a blognak a célja, hogy segítsen megérteni a linképítést, annak fontosságát, a linkek típusait, és azt, hogy a linképítés milyen előnyökkel járhat vállalkozásod számára.
Mi az a linképítés?
A linképítés egyszerűen az a folyamat, amely más weboldalakról származó hiperhivatkozásokat épít vissza saját honapjára. A keresőmotorok feltérképezik a weboldal egyes oldalai és a teljes weboldal közötti hivatkozásokat, hogy meghatározzák, mi számít jó linknek.
Honlapodra mutató link azt jelzi a Google-nak, hogy oldalad minőségi forrás a témában, érdemes idézni. A több visszamutató hivatkozással rendelkező weboldalak általában magasabb helyezést érnek el a Google-tól. A keresőoptimalizálók ezt gyakran „link juice”-nak nevezik.
Sokféle linképítési technikát használhatsz, és bár mindegyik eltérő nehézségű és összetettségű, a linképítés a SEO munkájának egyik időigényes része, és nem minden link egyenlő. Például a naponta több ezer látógatóval rendelkező weboldal linkje sokkal értékesebb lesz számodra, mint egy ismeretlen utazási blogger oldaláról származó hivatkozás.
Miért fontos a linképítés a SEO számára?
A linképítés a SEO szolgáltatások fontos része, mert segít a keresőmotoroknak új weboldalak felfedezésében, és segít az oldal előre juttatásában a SERP-ben.
A Google ezt mondja a linképítésről:
„Általában a webmesterek javíthatják webhelyeik rangját azáltal, hogy jó minőségű weboldalakat hoznak létre, amelyeket a felhasználók használni és megosztani szeretnének.”
Ez azt jelenti, hogy a linképítési stratégiák használatakor a linkek megszerzésére kell összpontosítanod, úgy, hogy nagyszerű tartalmat hozol létre, amelyet a felhasználók meg akarnak osztani.
A linképítés az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google számára, az alábbiak mellett:
„White hat SEO” vs. „Black hat SEO”
Amikor linképítésről van szó, van egy helyes és egy rossz út. Weboldalad hosszú távú életképessége és teljesítménye érdekében a linképítési taktikát természetesen kell végrehajtanod, és követned kell a Google által meghatározott webmesteri irányelveket.
A White hat SEO az a folyamat, amikor organikus linképítési taktikákat használunk, hogy javítsuk online láthatóságod a keresési eredmények között. Ezeket a technikákat felkapja a Google, de általában több időt vesz igénybe, mint a „black hat” technikák. A white hat (fehér) SEO linképítési technikák a következők lehetnek:
A „Black Hat SEO” (fekete) módszerek etikátlan gyakorlatok, amelyek elősegítik a weboldal rangsorolását a keresőkben. A Google általában rosszallja ezeket a módszereket, sőt, ha a Google úgy találja, hogy a Te technikád sérti a minőségi irányelveiket, webhelyed manuális büntetéssel sújthatják. Ezek a nehezen megszerzett helyezéseidbe kerülhetnek, és sok időbe telik a helyrehozása és a SEO teljesítményének helyreállítása. A „Black hat” (fekete kalap) SEO technikák a következők:
Follow vs. nofollow linkek
Olyan attribútumok adhatók hozzá a linkekhez, amelyek a Google feltérképezését elősegítik, pl., ha azt szeretnénk, hogy a Google kereső vegye figyelembe a linket a rangsorolásnál, illetve feltérképesnél, akkor „follow”, másnéven „dofollow” linkekként kell rá hivatkozunk. A linkek követése egy bizalmi szavazás a Google számára.
Van egy „nofollow” attribútum is, amely azt jelzi hogy a keresőmotorok (pl. Google) ne kövesse megadott linket. Példa a nofollow link beállítására:
<a href=”http://www.weboldalad.hu/” rel=”nofollow”>Link szövege</a
Ez arra utasítja a Google-t, hogy ne adjon át PageRank-ot vagy „link juice”-t ehhez a linkhez. Lényegében azt üzeni a Google-nak, hogy ne bízzon a linkben, és azt ne vegye figyelembe a backlink profiljában.
Miért használhatsz nofollow-t? Valójában hasznosabbak, mint gondolnád. A Nofollows lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy teljes ellenőrzést szerezzenek az oldalaikhoz hozzáadott hivatkozások felett.
Emlékszel az általunk említett Black hat SEO taktikára? Nos, a nofollow attribútum előtti időkben a spam jellegű SEO technikák elterjedtek, és a keresőoptimalizálók mesterségesen próbálták felpörgetni weboldalaikat. A nofollow bevezetésével a legtöbb spamküldő nem fog zavarni nem releváns hivatkozások közzétételével, mivel tudják, hogy nem kapnak „követési” hivatkozást.
Bár továbbra is lát spam jellegű blogbejegyzéseket és weboldalakat, ez határozottan visszafogta a gyakorlatot, és gyengítette a hatását a hitelesebb honlapokra.
Hogyan segíthetnek a linképítési szolgáltatások a vállalkozásomnak?
Ahogy már megbeszéltük, a linkek minősége és fontossága befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását. Az évek során változhat a linképítés módja, de továbbra is minden SEO-stratégia sarokköve marad.
A SEO teljesítményed előnyein kívül a linképítés sok más jelentős előnnyel is hozzájárulhat vállalkozásod vagy márkád felépítéséhez.
Márkaépítés
A linképítés, ha megfelelően történik, segíthet a márkád felépítésében, és tekintélyt teremthet iparágadban. Ha azt szeretnéd, hogy márkád az iparág élvonalába kerüljön a kiváló minőségű tartalomkészítést és a vendégblogolást magában foglaló tartalommarketing technikák segíthetnek ebben. Vállalatod szakértelmének bemutatása sokat segíthet a márkaépítésben, és tekintélyes hangként ismertté válhatsz arról, amit az iparágban publikálsz, miközben hiteles bejövő linkekkel jutalmaznak.
Hivatkozási forgalom
Egy nagyon látogatott webhelyről származó jó link nemcsak „link juice”-t eredményezhet, hanem a forgalom növekedéséhez is vezethet. Ha olyan weboldalra hivatkozol, amely releváns számodra, akkor valószínűleg az ő látogatói is relevánsak számodra. Ez nem csak a nagy forgalmú weboldalakra vonatkozik, gyakran egy releváns blog kicsi, de nagyon szenvedélyes közönsége jobb, mint egy nagyobb, általánosabb közönség elérése.
Kapcsolatépítés
A linképítési stratégiák gyakran magukban foglalják a releváns weboldalak vagy blogok elérését, pl. egy általad létrehozott, vonzó infografikához, vagy egy promócióhoz kapcsolódnak. Míg a kapcsolat felvétel főcélja természetesen egy jó link megszerzése, de emellett a kapcsolatépítést is segítheti a vállalkozásodnak hosszú távú kapcsolatok kiépítésében az iparág kulcsembereivel. Ezek a kapcsolatok segíthetnek a márka, a hálózat és a tekintély kiépítésében. Legyen szó weboldaltulajdonosról vagy kulcsfontosságú befolyásolóról, felbecsülhetetlen értéket képvisel, ha kapcsolatba lépsz másokkal, és megbízhatóvá válsz az iparágban.
Nagyobb értékesítési lehetőségek
A releváns weboldalakról érkező hivatkozási forgalom több potenciális vásárlóhoz vezet, ami több értékesítési is jelenthet. Nemcsak a linképítés által biztosított rangsorolási javulástól, hanem a különböző típusú hivatkozásokból származó magasan minősített hivatkozási forgalomtól is. Ez azt jelenti, hogy több terméket vagy szolgáltatást adhatsz el, és egy új útból szerezhetsz bevételt.
A linképítés már régóta fontos része a SEO-nak, és úgy tűnik, az is marad. A Google mindig a legmegbízhatóbb weboldalakat szeretné felmutatni felhasználóinak, a legkedveltebb tartalommal.
Az officehelper.hu-nál, a keresőoptimalizálási ügynökségnél segítünk ügyfeleinknek a keresési eredmények között előrébb kerülni hatékony linképítési stratégiákkal is.
Ha szeretnél Te is sikert elérni a linképítésben, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár