GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A közösségi média 14 előnye vállalkozásod számára
Közösségi marketing

A közösségi média 14 előnye vállalkozásod számára

Ismerd meg a közösségi médiában folytatott üzleti tevékenység 14 előnyét, és azt, hogy hogyan növelheted befolyásod a közösségi platformokon.

Emlékszel még, amikor az emberek azt mondták, hogy a közösségi média csak divat? Az ereje már meglehetősen megnőtt, és még mindig növekszik, vég nélkül.

A vállalkozások számára a közösségi média lehetőséget teremtett arra, hogy a márka üzeneteit a megfelelő embereknek juttassa el a megfelelő időben, ha a tartalom elegendő és megfelelő ahhoz, hogy felkeltse érdeklődésüket, forgalmat, értékesítést és akár hosszú távú hűséget is hozhat.

Éppen ezért a közösségi média felületek kihasználása vállalkozásod számára egy tökéletes lehetőség a bevételeid növeléséhez.

Íme a 14 legfontosabb ok, amiért elengedhetetlen, hogy a Te vállalkozásod is megjelenjen a közösségi média különböző felületein, és hogyan segítheti a márka sikerének biztosítását.

1. Gyorsabb, könnyebb kommunikáció

Az ügyfelek a közösségi médiának köszönhetően minden eddiginél gyorsabban és könnyebben léphetnek kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.

A vállalkozások minden korábbinál gyorsabban és könnyebben fogadhatják, tekinthetik át és reagálhatnak az ügyfelek sérelmeire.

A közösségi platformok segítségével jóval gyorsabb a megfelelő személyekkel való kapcsolatfelvétel, gyakran anélkül, hogy akár telefonon kellene felkeresnie az ügyfelelet.

Ráadásul ez csak egyre könnyebbé válik, mivel egyre több ember és márka használja a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, hogy kapcsolatot tartson a vállalkozása számára legfontosabb személyekkel.

Az ügyfelek most valós visszajelzéseket küldhetnek valós időben vélemények és csevegés útján, amire a vállalkozások már régóta törekszenek.

2. A közösségi marketing rokonszenvesebbé teszi a márkát

A közösségi média egyik legnagyobb tulajdonsága, hogy képes humanizálni azokat a márkákat, amelyeket az emberek életük során a legtöbbet használják.

Nem csak a márka hangulatát varázsolja kedvesebbé, de még pozitív viszonyulást is adhat az embereknek a cég felé.

3. A Social media nagyszerű lehetőség a tartalom népszerűsítésére

A márka humanizálásának egyik legjobb módja a minőségi tartalom népszerűsítése.

Az értékes tartalmat az emberekkel megosztó márkák, vállalkozások mindig óriási előnyre tesznek szert azoktól a márkáktól eltérően, amelyek egyáltalán nem, vagy alig-alig osztanak meg releváns, hasznos és minőségi tartalmakat a közösségi média felületeken.

Mutasd be márkád, terméked vagy szolgáltatásod, és azt, hogy mitől egyedi, mitől emlékezetes, mi a vállalkozásod célja, használj hozzá kreatív képeket, videókat, hogy „fülbemászó” tartalmakat készíthess, és az emberek maguktól kezdjék megosztani tartalmadat.

Akár készíthetsz házi mémeket is, amik tökéletesen megfogalmazzák céged dilemmáit, vagy a cég napi rutinjairól készült videó szuper bepillantást vethet a cég belső, vicces életébe, ami által még jobban megkedvelhető lehet vállalkozásod.

Ilyen értelemben az ötletek végtelenek.

A közösségi oldalak kezelése során sose felejtsd el, hogy a márka népszerűsítését hiteles mértékben tedd, és hogy kapcsolatot tarts az ügyfelekkel.

4. Hírnévkezelés

A márkával szembeni elvárások messze túlmutatnak azon személyeken, akik bármilyen szinten interakcióba lépnek a márkával. Természetesen a releváns és minőségi tartalom népszerűsítése és megosztása a vállalkozások egyik módja az ügyfelek vonzására és a márkahűség fenntartására. Viszont az élet része az is, hogyha valakinek rossz tapasztalata származik cégünkről valami miatt, és ennek „hangot” is ad valamelyik közösségi média felületen, ami egy rendkívüli jó lehetőség, hogy reagáljunk rá, valahogy jóvá tegyük a rossz érzést ügyfelünkben és bizalmat alakítsunk ki benne is, és az új ügyfelekben is, hiszen az új vevőink könnyen láthatják, hogy válaszolunk a panaszokra, megkeresésekre vásárlás után is. Az elképzelésünk az, hogy minimalizáljuk ezeket a „rossz” tapasztalatokat, és tanulással és reagálással, gyors válaszadással és probléma megoldással használjuk fel őket a saját javunkra. A közösségi média ideális hely e cél eléréséhez. Azok a vállalatok, amelyek ezt megértik és elfogadják, mindig kiemelkednek. A kommunikációs csatornákat leegyszerűsítették, és ugyanolyan formálisak vagy informálisak, mint bármelyik fél. Az ügyfelek csak tisztességes és megfelelő bánásmódot szeretnének. A közösségi média egyszerű módszert kínál erre.

5. Közvetlen és közvetett potenciális ügyfelek generálása

A legtöbb marketingszakember és üzlettulajdonos tudja, hogy a közösségi média nagyszerű eszköz arra, hogy az emberek megismerhessenek és megszerethessenek egy márkát, és nagyszerű hajtóereje lehet a potenciális ügyfeleknek, közvetlenül és közvetve is.

Nyilvánvalónak tűnik, de túl gyakran figyelmen kívül hagyják, győződj meg arról, hogy az emberek könnyen konvertálhatnak, valamilyen interakcióba léphetnek (pl. vásárlás, időpont foglalás) a vállalkozásod által használt közösségi média platformokon keresztül.

Ahogy a közösségi média platformok az évek során fejlődtek, egyre erősebbek lettek a potenciális ügyfelek megszerzésében, a legtöbb platform végül egyértelmű cselekvésre ösztönzést adott a márkaoldalakhoz, bejegyzésekhez stb.

Ha a platform még nem fejlődött a hálózat fizetett/marketing aspektusa felé, akkor valószínűleg csak idő kérdése.

Az olyan platformok, mint a Facebook, az Instagram és még a Snapchat is olyan frissítésen estek át, amivel könnyebben segítenek megjeleníteni a CTA-kat (Call To Action) a márkafiókokban, ahol a vállalkozások bemutathatják a kínált termékeket és szolgáltatásokat.

Ezzel a frissítéssel a platformon belüli valódi értékesítés gyakoribb, mint valaha.

A közösségi média platformok más CTA-kat is hozzáadtak a profil céloldalaihoz a legtöbb fiókban látható a követés és az üzenet gombok mellett.

6. Hálózatépítés és partnerségek

A kapcsolatok kiépítése és fenntartásának hatalmas jelentősége van magánemberként is, főleg vállalkozóként.

A munkahelyektől, barátságoktól, partnerségektől, önkéntes szervezetektől stb., ami csapatmunkát és a csapat kollektív erejét igényli, a közösségi média sokkal könnyebbé tette a valódi kapcsolatok fenntartását és fejlesztését.

7. Gondolatvezetés

A közösségi felületeken adj hangot márkád szakértői véleményének a népszerű, felkapott vagy friss hírekről.

Az egyszerűsített kommunikációs lehetőségek mellett ott van az általános elérhetőség szempontja is.

A közösségi média minden eddiginél könnyebben összeköt minket.

A minőségi kapcsolatok kiépítése sokkal könnyebbé válik a közösségi médiából érkező ésszerű kommunikációval, és a legfontosabb befolyásolókkal való kapcsolatok, visszajelzések nagy értéket érhetnek el a márka számára.

Néhány példa a hozzáadott értékre, amelyet ezek a kapcsolatok elősegítenek:

Bízz mások hálózataiban és a közönség tagjaiban.

Minőségi linkek megszerzése (amelyek SEO lendületet, valamint remélhetőleg az ajánló látogatók számának növekedését is kínálják).

Potenciális üzleti lehetőségek.

8. Növeld az organikus láthatóságod is!

Rengeteg potenciális értéket lehet szerezni a közösségi médián keresztül, beleértve a hálózatépítést és a partnerek által kapott linkeket is.

Fontos megérteni, hogy a közösségi média hogyan befolyásolja a SEO-t is.

A Google többször is kijelentette, hogy a közösségi média kedvelései, megosztásai, hátsó linkjei stb. nem közvetlen rangsorolási tényezők, de van összefüggés a közösségi média tevékenysége/népszerűsége és a keresőmotorok rangsorolása között.

Tehát annak ellenére, hogy a közösségi média megosztásai nem szolgálnak tényleges, teljes értékű linkekként, azok az emberek, márkák és webmesterek/marketingesek, akik a márkájuk tartalmát a közösségi médián keresztül is megosztják, jól hivatkozhatnak a márka tartalmára (mivel minőségi tartalomkínálatról van szó) valós érték, és ezek a linkek valódi értéket hordoznak.

9. Növeld weboldalad forgalmát

A közösségi média csatornák kiegészítik weboldalad.

A közösségi média célja, hogy személyre szabott, hasznos és szórakoztató módon érje el a különböző közönségeket, és potenciális ügyfelekké konvertálja azokat is, akiknek esetleg nem volt még lehetősége kapcsolatba lépni vállalkozásoddal, hogy megismerjék és kipróbálhassák termékeid.

A közösségi oldalak kiváló lehetőséget nyújtanak, hogy a potenciális ügyfeleket a weboldalra (vagy egy landing oldalra, ahol szinte azonnal az értékesítés veszi kezdetét) eljuttassa.

Van egy jó háttér történeted egy saját készítésű videóhoz, amit közzétennél a Facebookon vagy a YouTube -on? Tereld az embereket weboldaladnak azon oldalához, ahol a videóról megtalálható a leírás!

Talán van egy új terméked, amelyet az Instagramon, Facebookon bemutatsz? Merülj el mélyen az adott termékben (belső és külső linkekkel, kísérő képekkel és videókkal stb.) a weboldalon, hogy az emberek teljes mértékben megismerjék azt, és tudják, hogy miért Tőled a legcélszerűbb vásárolniuk.

Számos módja van annak, hogy az értékes, hasznos felhasználókat a márkád webhelyére irányítsd. Legyen a közösségi média egy eszköz, amely segít ebben!

10. Vásárlói visszajelzések

Az üzleti világban, az értékesítésben és a nyereségben, függetlenül attól, hogy milyen iparágban dolgozol, és kinek forgalmazol, értékesítesz, a fókusznak valóban az ügyfélre kell összpontosítania.

A siker mind digitálisan, mind hagyományosan a lehető legjobb minőségű ügyfélszolgálat nyújtásával érhető el, miközben mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy ügyfeleid és potenciális vásárlóid a lehető legjobb tapasztalatokkal rendelkezzenek cégeddel kapcsolatban.

Természetesen az értékesített terméknek vagy szolgáltatásnak jó minőségűnek, megbízhatónak és teljesíthetőnek kell lennie. De mindig lesznek elégedetlen ügyfelek is.

Az, hogy hogyan reagálunk az ügyfeleink visszajelzésére – függetlenül attól, hogy mennyire „jó” vagy „rossz” a visszajelzésük – elengedhetetlen szempont a vállalkozás online sikeréhez és hosszú távú hírnevéhez.

A közösségi média segít fenntartani ezt a hírnevet azzal, hogy módot ad arra, hogy közvetlen kapcsolatba lépjünk ügyfeleinkkel.

Ez azt is jelenti, hogy valódi vásárlói visszajelzéseket kapunk közvetlenül a forrástól, minden eddiginél gyorsabban (és általában sokkal nyersebben is).

A vállalkozásoknak élniük kell ezzel a csodálatos lehetőséggel, hogy valóban a fogyasztók előtt építsék fel márkájukat.

11. Lenyűgözd le a potenciális ügyfeleidet!

A márka tiszteletben tartott hírnevének fenntartásával lépést tarthat azzal, hogy lenyűgözheti a potenciális ügyfeleket azzal, ahogyan kezelte a többi, jellemzően független vevői interakciót.

Az emberek gyakran fordulnak – akár támaszkodnak is rájuk – a közösségi médiákra és az online oldalakra, hogy meggyőző képet kapjanak arról, milyen valójában a vállalat.

Csakúgy, mint a marketingszakemberek, a fogyasztók is a közösségi médiát használják eszközként, hogy segítsenek nekik jobb vásárlásokat és általában döntéseket meghozni.

Az emberek átlagosan 10 véleményt vesznek figyelembe egy helyi vállalkozásról, mielőtt vásárlási döntést hoznak.

Ez lehetőséget ad a potenciális ügyfeleknek arra, hogy lássák, hogy a vállalkozások valóban törődnek az ügyfeleikkel, még akkor is, ha a számukra és a vállalkozásuk sikeréhez szükséges értékesítést elvégezték.

12. Márkaépítés

Bár a márkaépítés lényegében már magában foglalja az ebben a bejegyzésben megfogalmazott pontokat, mégis fontos hangsúlyozni, hogy ez a közösségi média az egyik (ha nem a) legértékesebb képessége.

Előfordulhat, hogy nem lát olyan magas konverziós arányt a közösségi médián keresztül (az üzleti és értékesítési struktúrától függően), mint más marketing médiumoknál (fizetett keresés, organikus keresés stb.), de a benyomás, amelyet egy márka kelt, és az általa épített hírnév nagymértékben fokozható és bemutatható a közösségi médián keresztül.

A közösségi platformokon keresztüli üzenetküldés lehetővé teszi számunkra, hogy beszéljünk arról, mi a legfontosabb ügyfeleink számára. Lehetővé teszi számunkra, hogy arra ösztönözzük potenciális vásárlóinkat, hogy a márkánkat tartsák szem előtt, amikor meg kell történnie a fontos vásárlási döntéseknek.

Az egyes platformok eltérőek abban, hogy miben jobbak, az azt használó közönség demográfiai adatait, valamint a rendszeresen közzétett tartalmat (és közzétételének időpontját) jól át kell gondolni. Minden márka üzenetét ennek megfelelően kell testre szabni.

Bár a vállalkozás konverziós aránya valószínűleg alacsonyabb lesz a közösségi médiában, mint az e -mail marketing vagy a fizetett hirdetésben (PPC), az üzleti cél mindig a konverzió.

Íme néhány tipp a közösségi média konverzióinak növeléséhez:

Egy vállalkozás közösségi médián belüli márkaépítési útja során beszélhet arról, ami fontos a márka és ügyfelei számára. Meséld el a márka történetét; építsd a legendát olyannak, mint az olyan emberek, akik életüket annak szentelték, hogy nehéz, fáradtságos és kitartó munkával építették fel cégüket.

Oszd meg szenvedélyed, és hagyd, hogy mások megismerjék, megszeressék és támogassák márkád. Ez a közösségi média valódi ereje, és a közösségi média legnagyobb hatása a legtöbb márkára.

Bemutathatod márkakultúrád és személyiséged, kiemelkedhetsz a többi közül azon tulajdonságaiddal, amelyek megkülönböztetik a márkád a többi közül, és tovább javíthatja vállalkozásod népszerűségét.

13. Kövesd nyomon a versenytársaid!

A közösségi média csatornák lehetővé teszik számunkra, hogy a közvetlen versenytársak által alkalmazott taktikákat is szemmel követhessük a közösségi felületeken is, és tanuljunk belőle.

Senki sem tökéletes, és mindannyian tanulhatunk valamit. A végső cél az, hogy az ügyfél megismerjen minket, és ránk támaszkodjon.

Versenytársaink ugyanazt akarják tenni, mint mi (megalapozni, védeni a márka hírnevét, és végül eladni termékeit/szolgáltatásait).

Ezért érdemes figyelemmel kísérni és megtalálni azokat a módszereket, amelyekkel vállalkozásunk javíthatunk minden területen.

14. Felhasználók által létrehozott tartalom és ötletek gyűjtése

A felhasználók által generált tartalom nem csak ingyenes és egyedi, hihetetlenül erős is lehet.

Minél nagyobb a közönség, annál nagyobb potenciállal rendelkezik a tartalom, hogy valóban hatással legyen a felhasználókra és üzenetküldésre, kapcsolatfelvételre ösztönözzön.

A legtöbb márka esetében az emberek meghatározott hashtaggel teszik közzé tartalmukat.

Hozd ki a legtöbbet a közösségi médiából!

Minden vállalkozásnak más a célja és a siker mérésének módja.

A közösségi média segíthet elérni ezeket a célokat, de fontos, hogy minden platformot olyan módon használjunk, amely elősegíti a márka sikerét.

Minden márka más.

Közösségi média