Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A Te weboldalad jó első benyomást kelt?
Weboldal - fontos az első benyomás

A Te weboldalad jó első benyomást kelt?

Számos módon optimalizálhatjuk és fejleszthetjük weboldalunkat. Használhatunk A/B tesztelést, telepíthetünk különféle bővítményeket, eszközöket és kiegészítőket, Google Analytics-et, JS-galériákat, gyorsgombokat a közösségi hálózatokhoz és még millió egyéb dolgot… Mindig arra törekszünk, hogy weboldalunk naprakész legyen. Sokszor elfelejtjük a legfontosabbat, az első benyomást, amit a látogatóinkban keltünk. Az első benyomás mindig kritikusan döntő, még az apró részletekre is oda kell figyelnünk. Hogyan kelthet kiváló első benyomást a weboldalad?

A szemek néznek, a kéz cselekszik!

Weboldaladra látogató felhasználók egy dolgot tehetnek honlapoddal, átnézik és ha úgy gondolják kattintanak valahova. Szemük egyszerűen átvizsgálja az oldalt, és másodperceken belül megtalálja az információt. A Te weboldalad követi a szem logikáját? Megkönnyíti a felhasználók számára, hogy első pillantásra megtalálják, amit keresnek?

A túlzsúfolt, sok információval teli honlapok éppen az ellenkező hatást váltják ki. A felhasználók pillanatok alatt felmérik és elemzik weboldalad. Ez a pillanat kritikus. Még akkor is, ha weboldalad zökkenőmentesen és egyszerűen végig vezeti a felhasználót az oldalakon, és minden információ intuitív módon van elrendezve, ha nem „mondod ki hangosan” és világosan, hogy mit kínálsz, az azzal a kockázattal járhat, hogy azonnal elveszítheted az ügyfelet. Ne felejtsd el, hogy ajánlatodnak a látogatód számára megfelelőnek kell lennie. Ki kell elégítened az adott termék vagy szolgáltatás iránti igényét, és meg kell oldanod a problémáját.

Oké, hogyan tovább?

Rendben. Tegyük fel, hogy teljesítetted az első két fő követelményt, a felhasználók könnyen navigálhatnak a weboldaladon, és pontosan tudják, mit kínálsz. Most meg kell mutatnod nekik, hogyan tudják megszerezni. Legyél egyszerű és észszerű számukra. A weboldalon böngészni és görgetni, egyedül próbálni rájönni mit és hogyan kínálsz, nem tetszik a felhasználóknak. Ne idegesítsd fel ügyfeleid, mielőtt még vásárlókká válhatnának. Hagyd, hogy a lehető leggyorsabban megkapják, amit akarnak. Végül is, te is ugyanazt akarod. Az idő mindkét fél számára egyformán értékes.

Nincs helye a hibáknak

Sokan így gondolják: „Ha valaki megtalált minket az interneten, akkor biztosan nagyon felkelti az érdeklődését a kínálatunk. Tehát időt szánnak rá, hogy megtalálják, amire szükségük van. Ezenkívül megértik összetett iparági terminológiánkat, és elolvassák az általunk nyújtott összes információt.” Ez téves elképzelés! Lehetséges forgatókönyv, de első látásra nem tűnik annak. Mondanunk sem kell, hogy egyetlen pillantás erőteljes első benyomást hagy, és meghatározza a felhasználók további lépéseit. Nincs helye hibáknak vagy kifogásoknak, ellened dolgoznak.

Ha nem vagy biztos benne, hogyan csináld, fordulj hozzánk bizalommal, segítünk!