GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Az URL hossza befolyásolja a SEO-t?
Rövid-Hosszú URL SEO

Az URL hossza befolyásolja a SEO-t?

A weboldal címének URL hossza befolyásolja a SEO rangsorolást? A rövidebb URL-ek szebben néznek ki, de előnyben részesülnek-e a Google keresési rangsorolásban? A Google munkatársa, John Mueller válaszol.

A Google előnyben részesíti a rövidebb URL címeket a hosszabb URL-ekkel szemben?
Ez egy SEO mítosz, amely sosem megy ki a „divatból”, bár van olyan eset amikor igenis számít az URL hossza. Az alábbiakban összeírjuk mikor számít, és mikor nem:

Az Ask Googlebot YouTube videósorozat legújabb részében a weboldalak URL hossza volt a vita tárgya.

A következő kérdésre a Google munkatársa, John Mueller válaszolt:
„A rövidebb URL-ek valóban hatékonyabbak a hosszú URL-ekhez képest, vagy ez csak egy újabb SEO mítosz? „

Olvassa el Mueller teljes válaszát alább.

A Google munkatársa, John Mueller az URL hosszáról

Az URL hossza valójában nem számít a SEO szempontjából, magyarázza Mueller. Kivéve azt az egy helyzetet, ahol előfordulhat.

Személyes preferenciaként Mueller igyekszik 1000 karakternél rövidebb URL-eket tartani, mert így szerinte könnyebb nyomon követni az adatokat.

„A közvetlen válasz: nem. Az URL hossza nem számít. Az URL-eket azonosítóként használjuk, nem számít, milyen hosszúak. Én személy szerint igyekszem 1000 karakternél rövidebben tartani őket, de ez csak az ellenőrzés megkönnyítése érdekében. Az ott lévő elválasztások száma szintén nem számít.”

Ez a tanács összhangban van azzal a javaslattal, amelyet még 2019-ben adott, amikor először javasolta, hogy az URL-ek 1000 karakternél rövidebbek legyenek.

A Google rangsorolási rendszerének egyetlen területe, ahol az URL hossza szerepet játszhat, az a kanonizálás.
Ha több hasonló URL-nek ugyanaz a tartalma, a Google egyetlen URL-ben egyesíti az ezekről az oldalakról érkező összes jelet.

Ezt az URL-t gyűjtő URL-nek nevezik, és a felhasználók ezt látják a keresési eredmények között.

Annak eldöntése során, hogy melyik URL-t jelenítse meg a keresési eredmények között, a Google az URL-ek hosszát is figyelembe veheti, mint egyik tényező.

„Jelenleg rendszereinknek csak egy részét ismerem, ahol az URL hossza szerepet játszik – ez a rész a kanonizálás. A kanonizálás az, ami akkor történik, ha egy oldal több példányát is megtaláljuk a webhelyén, és ki kell választanunk egy URL-t az indexeléshez. Ha rövidebb és világosabb URL-t találunk, rendszereink hajlamosak arra, hogy ezt választják.”

Mueller tisztázta azt is, hogy a kanonizálásnak semmi köze a rangsoroláshoz.

Röviden: az URL hossza befolyásolhatja a keresési kivonatok megjelenését, de nem befolyásolja a keresési rangsort.

„Ez nem befolyásolja a helyezést. Pusztán attól függ, hogy melyik URL jelenik meg a keresésben. Összefoglalva tehát, ha a keresési rangsorolásról van szó, sem az URL hossza, sem a perjelek száma nem számít. Használjon olyan URL-struktúrát, amely működik az Ön számára, és amelyet hosszú távon megtarthat.”

Amikor Mueller perjeleket említ az URL-ekben, egy másik SEO-mítoszról beszél, amely szerint a lapos URL-struktúrák jobbak.

Egyes weboldal fejlesztők úgy gondolják, hogy a „mesterségesen laposított” URL-ek jobb hatással vannak a helyezésekre, ezért lerövidítik URL címük szerkezetét.

Egy URL, például: homepage.com/blog/blog-title

Ez lesz: homepage.com/blog-title

Mueller kijelentette, hogy a lapos URL-struktúra semmi hasznot nem hoz.

SEO URL