Eredményes keresőoptimalizálás, SEO a jobb helyezésért!

  • Home
  • Keresőoptimalizálás, SEO

Segítségre lenne szükséged?

Teljes körű online marketing és weboldal fejlesztés

Lépj kapcsolatba velünk most!

Hirdetéskezelés

Keresőoptimalizálás (SEO)

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálási folyamatok során tulajdonképpen a honlapunkat a keresőmotorok és a felhasználók igényeihez igazítjuk. A weboldalakra a keresőoldalakról (Pl. Google) érkeznek a látogatók legnagyobb hányada. Ha az emberek keresnek valamit az interneten beírnak egy kulcsszót valamelyik keresőbe majd kiválasztják azt a weboldat amelyik számukra a legrelevánsabbnak tűnik.

Magyarországon az internetes felhasználók 97%-a a Google keresőoldalt használja erre a célra, így mi is erre a keresőmotorra optimalizálunk legfőképpen. Egy felmérés szerint az emberek 86% a Google keresőoptimalizálás, SEOkeresési találatok első oldaláról választja ki a számára legjobbnak vélt honlapot, ha itt nem talál megoldást a problémájára, akkor új keresést indít új kulcsszóval. Ez azt jelenti, hogy az embereknek csak a 14%-a kattint át a Google kereső második oldalára, és a harmadik oldalra ennek is csak a töredéke, viszont a felhasználók 91%-a rákattint az első találatra.
Ezekből a statisztikákból is láthatjuk, hogy mennyire nagyon fontos hogy weboldalunk a Google találati lista első oldalára kerüljön. A keresőoldalak első oldalán megjelenni garantált forgalmat hoznak oldalukra, amikből konverziók, azaz bevételek lesznek.

Ahhoz, hogy meg találják honlapunkat a Google keresőben az oldal teljes tartalmát keresőbaráttá kell tennünk. A célhoz vezető út legelső lépése a tartalommarketing, egy szépen megírt és strukturálisan is jól felépített tartalomnál nincsen hatásosabb SEO eszköz. Minél több értékes és releváns szöveges tartalommal kell feltöltenünk weboldalunkat, hogy a felhasználóknak és a keresőmotoroknak is egyértelmű legyen a honlap célja, illetve az is fontos hogy szöveges (és képes) tartalmainkat folyamatosan frissítsük.
A tartalommarketing mellett a keresőmotorok technikai elvárásinak is meg kell felelnünk a jobb helyezésért. Ilyenek lehetnek akár az oldal meta leírásai, a gyors betöltési idő, belső linkek helyes használata, vagy a felhasználók által nem látható robots.txt, sitemap vagy a .htaccess korrekt beállítása.
A SEO szempontjából talán a legnehezebb feladat a linképítés, a rangsorolást befolyásolja, hogy mennyi értékes (releváns) link mutat weboldalunkra, ezt egyfajta ajánlásként értékeli a Google keresőmotorja, ami befolyásolja helyezésünket a találati listán belül. Linképítés során figyelnünk kell, hogy a linkek releváns oldalakról érkezzenek, és a Google értékelés szempontjából minél értékesebb weboldalról mutassanak ránk, hiszen minél jobb DA, vagy PA értékelésű oldalakról érkeznek hozzánk linkek, annál jobban befolyásolják honlapunk helyezését.
A közöségi médiaépítés is nagyban befolyásolja a keresőoptimalizálást, a weboldalak értékét az alapján is rangsorolja a Google, hogy mennyire aktív a közösségi média platformokon.

Láthatjuk, hogy keresőoptimalizálás során rengeteg dolgot kell szem előtt tartanunk, figyelnünk kell weboldalunk technikai felépítésére, arra hogy honlapunk felhasználóbarát legyen, oldalunk szöveges és képes tartalmára, a designra, a helyes kulcsszavazásra a külső és belső linkekre de még a közösségi oldalak aktivitására is. Ez egy hosszútávú és lassú folyamat, de mindenképpen megéri az idő és energia amit a keresőoptimalizálásba belehelyezünk, hiszen az eredmény állandó és a Google találati lista első oldalára kerülni egyértelműen bevétel növekedést vonz magával.

SEO, Google keresőoptimalizálás SEO, Google keresőoptimalizálás