Mi a belső linkek jelentősége a SEO szempontjából?
Mi a belső linkek jelentősége a SEO szempontjából?
A SEO az egyik legfontosabb marketinggyakorlat, amely számos módon javíthatja weboldalad teljesítményét. A SEO nem választás, hanem szükségszerűség a verseny, üzleti világában élő weboldalak számára, hogy a keresési eredmények élére kerüljenek és ott is maradjanak. Számos SEO stratégiát és taktikát alkalmaznak a honlapok rangsorolásának javítására, az egyik ilyen módszer a linképítés. A linképítést a Google az első három rangsorolási tényező egyikének tekinti. A linképítés elsősorban belső és külső linképítésre oszlik. Mindkettőnek más módjai és előnyei vannak, ha érted a digitális marketinget és a SEO-t, akkor talán tudod, milyen fontos a linképítés. A vállalkozások azonban gyakran a külső linképítésre helyezik a hangsúlyt, de a belső linkek is kulcsfontosságúak.
Szeretnél többet megtudni a SEO belső linkjeiről?
Hogyan építsünk belső linkeket a SEO-hoz?
Ahhoz, hogy erős belső linkeket hozz létre a SEO-hoz, van néhány dolog vagy stratégia, amelyet a weboldal tulajdonosoknak követniük kell, például:
Határozd meg magadban mi a weboldalad legfontosabb tartalma: Meg kell határoznod a weboldalad legjobb és legfontosabb tartalmát, hogy a Google jobban rangsorolja Önt. A tartalomnak képesnek kell lennie arra, hogy elmagyarázza vállalkozásod lényegét, és tükrözze, hogy milyen szolgáltatásokra vagy termékekre szakosodtál. A tartalomhoz sok hivatkozás (link) hozzáadásával tudathatod a Google-lal, hogy ez a legjobb, legfontosabb tartalomad.
Hierarchikus oldalak összekapcsolása: Ha weboldalak hierarchikus rendszerét használod, akkor a szülőoldalakat az alárendelt oldalakhoz kell kapcsolnod, hogy weboldalad jól strukturált és szervezett legyen, hogy a webfelhasználók és a keresőrobotok megértsék.
Több belső oldal létrehozása: A belső linkstratégia létrehozásához és fejlesztéséhez több belső oldalt kell létrehoznod a hivatkozásokhoz (belső linkekhez). Minél több belső hivatkozásra van szükséged, annál több oldalt építhetsz fel. A stratégia kéz a kézben jár. Létrehozhatsz például egy termékkategóriát, alkategória oldalak számát, és összekapcsolhatod őket egymással.
Horgonycímke használata: Használj nem optimalizált és természetes horgonyszöveget a weboldaladon. A Google még a kulcsszavak használatát is javasolja a horgonyszövegekben. Belső hivatkozásai horgonyszöveget használhatsz a hivatkozott képekhez, feltéve, hogy nem ezek jelentik a belső hivatkozások fő forrását. Írd be megfelelően a kép alt tagját. A Google nem bünteti azért, ha pontos egyezésű horgonyszöveget használsz belső hivatkozásokhoz, ha a horgonyszöveg releváns a hivatkozott oldalhoz. A horgonyszöveg segíthet a felhasználónak és a keresőmotornak megérteni, miről szól a honlap.
A belső hivatkozásokat természetesen használd: Ne erőltesd a hivatkozásokat a weboldaladon. A felhasználók a belső vagy külső hivatkozáson keresztül lépnek kapcsolatba a honlapoddal, ha az releváns. A webhelynek a felhasználói élményre kell összpontosítania a belső linképítés során, és a felhasználóknak képesnek kell lenniük arra, hogy értéket szerezzenek, amikor meglátnak egy linket, és rákattintanak. Ha egy felhasználó meglátogat egy értékes linket, amely megegyezik az aktuális oldaladon olvasott információval, akkor nagy valószínűséggel rákattint. Így javíthatod a felhasználók elköteleződését és a látogatók tovább maradnak a weboldaladon.
Használj belső hivatkozásokat weboldalad legutóbbi bejegyzéseire: Ha belső linkeket adsz hozzá weboldalad legutóbbi bejegyzéseihez, az hozzáadott értéket jelent, mivel ezek az oldalak vagy bejegyzések lendületet kapnak, ami több látogatóhoz biztosít hozzáférést, ezáltal javítva a forgalmat. A keresőrobotok számára ez jó jel, hogy magasabb rangsort kapjon az oldal honlapodon.
Helyezz el belső linkeket weboldalad tetejére: A belső linkek helye kulcsfontosságú, mivel javíthatja a látogatók honlapodon tartózkodási idejét és csökkentheti a visszafordulási arányt. Amikor egy felhasználó felkeresi weboldalad, és sokáig ott marad, az azt jelzi a Google-nak, hogy tetszik neki webhelyed, és ezáltal javítja a helyezést. Ha belső linkeket helyezel el a felhasználó által meglátogatott weboldal tetején, okot ad arra, hogy egy másik oldalra lépjen, vagy kattintson valamire, ami azt jelenti, hogy több időt tölthet el a weboldaladon.
Használj ésszerű belső hivatkozásokat (linkeket): Kétségtelen, hogy a belső hivatkozások (belső linkek) fontosak, de ügyelj arra, hogy ne vidd túlzásba. Az irreleváns vagy túl sok belső hivatkozás hozzáadása negatívan befolyásolja a felhasználói élményt, és ezáltal befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását is. Ezért fontos figyelembe venni a tartalomban és az egészben weboldalon felhasználandó belső hivatkozások számát.
Hány belső link van oldalanként SEOban?
A keresőrobotok legfeljebb 150 linket térképezhetnek fel egyetlen webhelyen, mielőtt külső hivatkozásokon keresztül egy másik honlapra navigálnának, és elhagynák az eredeti weboldalt. A korlát azonban akár 200-250 linkre is rugalmas lehet, attól függően, hogy mennyire fontos és értékes a tartalom. De jobb, ha a linkeket 150-re korlátozod, mintsem elveszíted az oldalak feltérképezésének lehetőségét. A jobb eredmények érdekében meg kell őrizned az egyensúlyt, és ezen a határon belül kell kezelned a belsőt és a külső linkeket is. A weboldalon található minden egyes hosszú tartalom legfeljebb 3–4 belső hivatkozást tartalmazhat. Bár nincsenek szigorú irányelvek arra vonatkozóan, hogy hány belső linket adhatsz hozzá egy adott tartalomhoz, meg kell vizsgálnod, hogy a linkek hozzáadott értéket képviselnek-e a felhasználói élményhez vagy sem. Ha túl sok, rossz felhasználói élményt okozhat.
Jók a belső linkek a SEO számára?
Igen! A belső hivatkozások mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára fontosak. Amikor a felhasználók felkeresik weboldalad, könnyedén kell tudniuk navigálniuk rajta. A honlap különböző oldalaira mutató belső hivatkozások (belső linkek) javítják a felhasználók navigációját, és segítik a keresőmotorok feltérképezését. A keresőrobotok belső hivatkozásokat használnak a tartalom felfedezésére és rangsorolására. Ha egy honlapon található cikk vagy tartalom külső hivatkozásokat kap, az azt jelenti, hogy nagy értékű tartalomról van szó. A weboldalon a belső hivatkozásokon keresztül történő navigáció lehetővé teszi a feltérképező robotok számára, hogy megértsék, mit kínálsz ügyfeleidnek, mennyire értékesek az oldalaid, és magasabb rangot kapsz a keresési rangsorban.
A belső linkek segítik a SEO-t?
A belső linkek kulcsfontosságúak weboldalad szempontjából, mivel előnyöket biztosítanak a felhasználók számára, és segítenek a keresőmotoroknak abban, hogy jobb rangsoroljanak Téged. Az erős belső kapcsolatok kiépítése segíthet a SEO-ban:
Segítség a keresőmotoroknak, hogy megértsék weboldalad: A belső linkek segítenek a feltérképező robotoknak abban, hogy megértsék a honlap szerkezetét, a weboldal által kínált termékeket és szolgáltatásokat, vagy a webhely magját, amely segít indexelni a weboldalt a keresési rangsoroláshoz. A belső hivatkozások segítségével a keresőmotorok releváns tartalmat fedezhetnek fel oldalaid között, és megérthetik az oldalhierarchiát. A belső linkelés segíthet a Google robotjainak abban, hogy kapcsolatot alakítsanak ki a weboldal különböző oldalai között, és javítsák a rangsorolást.
Segítség a felhasználóknak a navigálásban: Amikor a felhasználók felkeresik weboldalad, linkekre van szükségük a weboldalakon való navigáláshoz és az oldal tartózkodási idő javításához. Ha a linkek relevánsak, akkor nagy valószínűséggel kattintanak. Például a fő termékkategória-oldalakhoz kapcsolódó termékoldalak alkategóriái segítik a felhasználókat a könnyű navigációban és javítják a felhasználói élményt.
A weboldal felhasználói élményének és konverziós arányának javítása: Ha a látogató több időt tölt weboldaladon, felkeltheted érdeklődését termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. A belső linkek a weboldaladon tartják őket miközben válaszokat keresnek problémájukra, nem pedig a Google internetes keresésében, így javítva a felhasználó cselekvési esélyeit. Minél jobban tudnak navigálni a felhasználók a honlapodon, annál jobb a felhasználói élményük, és a Google komolyan veszi a felhasználói élményt. Így javíthatod a helyezéseket, a felhasználói élményt és a konverziókat is.
Ez néhány ok, amelyek miatt a belső linkek hasznosak lehetnek a SEO és a Google kereső rangsorolása szempontjából.
Mik azok a belső linkek a SEO-ban?
A belső hivatkozások az oldalakat összekötő hiperhivatkozások (linkek) egy formája. A belső hivatkozások segítségével ugyanazon a weboldalon belül lehet navigálni egyik oldalról a másikra. Például, ha van egy céges weboldalad kezdőlappal, termék-, névjegy- és kapcsolati kategóriaoldallal, a kezdőlapon közzétett termékoldal-hivatkozás használható a webhelyen belüli navigálásra. Ezeket a belső hivatkozásokat általában azért hozzák létre, hogy növeljék a látogatók böngészési idejét a weboldalon, és csökkentsék a visszafordulási arányt. Felállíthatsz egy információs hierarchiát a honlapodon, és kiépítheted a hivatkozási alapokat a webhelyeden. A felhasználók belső hivatkozásokat használnak az információért való navigáláshoz, míg a keresőrobotok a weboldal vagy az index rangsorolásához.
Mi a belső linkelés a SEO-ban?
A belső linkelés egy olyan folyamat, amelynek során egy oldalt egy másik oldalhoz kapcsolnak ugyanabban a tartományban navigáció céljából. Ezek a hivatkozások egyszerűen hiperhivatkozások, amelyeket oldalak egymás közötti összekapcsolására használnak. A belső linkelés a keresőoptimalizálás fontos része. Segíti a weboldal látogatóit és a keresőmotorokat, hogy megtalálják a weboldalon a releváns tartalmat. A SEO-ban kétféle belső linkelés létezik:
Navigációs hivatkozások: A navigációs hivatkozásokat, amint azt a neve is sugallja, általában a felhasználók és a keresőrobotok navigálására használják. Ezeket a navigációs hivatkozásokat vagy a weboldal oldalára vagy láblécére helyezik, vagy egyik oldalról a másikra helyezik át.
Kontextuális hivatkozások: A kontextuális hivatkozások a honlap tartalmának fő részében találhatók. Bárhol elhelyezhetőek, ahol a felhasználóknak érdemes rákattintania, vagy linkek szükségesek, amelyek extra értéket adhatnak a meglévő tartalomhoz. Például, ha közzétettél egy cikket terméked vagy szolgáltatásod előnyeiről, az csak akkor releváns, ha a cikk tartalmához hozzáadsz egy belső hivatkozást a termékoldaladra, hogy a felhasználók lássák, miről beszélsz.
Összefoglalva: A belső linkek a SEO és a linképítés fontos részét képezik, amelyek segíthetnek javítani a keresőmotorok rangsorában. Fontos azonban, hogy kövesd a megfelelő stratégiákat, és tarts szem előtt néhány dolgot a legjobb eredmény érdekében.
Mi a belső linkek jelentősége a SEO szempontjából?
A SEO az egyik legfontosabb marketinggyakorlat, amely számos módon javíthatja weboldalad teljesítményét. A SEO nem választás, hanem szükségszerűség a verseny, üzleti világában élő weboldalak számára, hogy a keresési eredmények élére kerüljenek és ott is maradjanak. Számos SEO stratégiát és taktikát alkalmaznak a honlapok rangsorolásának javítására, az egyik ilyen módszer a linképítés. A linképítést a Google az első három rangsorolási tényező egyikének tekinti. A linképítés elsősorban belső és külső linképítésre oszlik. Mindkettőnek más módjai és előnyei vannak, ha érted a digitális marketinget és a SEO-t, akkor talán tudod, milyen fontos a linképítés. A vállalkozások azonban gyakran a külső linképítésre helyezik a hangsúlyt, de a belső linkek is kulcsfontosságúak.
Szeretnél többet megtudni a SEO belső linkjeiről?
Hogyan építsünk belső linkeket a SEO-hoz?
Ahhoz, hogy erős belső linkeket hozz létre a SEO-hoz, van néhány dolog vagy stratégia, amelyet a weboldal tulajdonosoknak követniük kell, például:
Határozd meg magadban mi a weboldalad legfontosabb tartalma:
Meg kell határoznod a weboldalad legjobb és legfontosabb tartalmát, hogy a Google jobban rangsorolja Önt. A tartalomnak képesnek kell lennie arra, hogy elmagyarázza vállalkozásod lényegét, és tükrözze, hogy milyen szolgáltatásokra vagy termékekre szakosodtál. A tartalomhoz sok hivatkozás (link) hozzáadásával tudathatod a Google-lal, hogy ez a legjobb, legfontosabb tartalomad.
Hierarchikus oldalak összekapcsolása:
Ha weboldalak hierarchikus rendszerét használod, akkor a szülőoldalakat az alárendelt oldalakhoz kell kapcsolnod, hogy weboldalad jól strukturált és szervezett legyen, hogy a webfelhasználók és a keresőrobotok megértsék.
Több belső oldal létrehozása:
A belső linkstratégia létrehozásához és fejlesztéséhez több belső oldalt kell létrehoznod a hivatkozásokhoz (belső linkekhez). Minél több belső hivatkozásra van szükséged, annál több oldalt építhetsz fel. A stratégia kéz a kézben jár. Létrehozhatsz például egy termékkategóriát, alkategória oldalak számát, és összekapcsolhatod őket egymással.
Horgonycímke használata:
Használj nem optimalizált és természetes horgonyszöveget a weboldaladon. A Google még a kulcsszavak használatát is javasolja a horgonyszövegekben. Belső hivatkozásai horgonyszöveget használhatsz a hivatkozott képekhez, feltéve, hogy nem ezek jelentik a belső hivatkozások fő forrását. Írd be megfelelően a kép alt tagját. A Google nem bünteti azért, ha pontos egyezésű horgonyszöveget használsz belső hivatkozásokhoz, ha a horgonyszöveg releváns a hivatkozott oldalhoz. A horgonyszöveg segíthet a felhasználónak és a keresőmotornak megérteni, miről szól a honlap.
A belső hivatkozásokat természetesen használd:
Ne erőltesd a hivatkozásokat a weboldaladon. A felhasználók a belső vagy külső hivatkozáson keresztül lépnek kapcsolatba a honlapoddal, ha az releváns. A webhelynek a felhasználói élményre kell összpontosítania a belső linképítés során, és a felhasználóknak képesnek kell lenniük arra, hogy értéket szerezzenek, amikor meglátnak egy linket, és rákattintanak. Ha egy felhasználó meglátogat egy értékes linket, amely megegyezik az aktuális oldaladon olvasott információval, akkor nagy valószínűséggel rákattint. Így javíthatod a felhasználók elköteleződését és a látogatók tovább maradnak a weboldaladon.
Használj belső hivatkozásokat weboldalad legutóbbi bejegyzéseire:
Ha belső linkeket adsz hozzá weboldalad legutóbbi bejegyzéseihez, az hozzáadott értéket jelent, mivel ezek az oldalak vagy bejegyzések lendületet kapnak, ami több látogatóhoz biztosít hozzáférést, ezáltal javítva a forgalmat. A keresőrobotok számára ez jó jel, hogy magasabb rangsort kapjon az oldal honlapodon.
Helyezz el belső linkeket weboldalad tetejére:
A belső linkek helye kulcsfontosságú, mivel javíthatja a látogatók honlapodon tartózkodási idejét és csökkentheti a visszafordulási arányt. Amikor egy felhasználó felkeresi weboldalad, és sokáig ott marad, az azt jelzi a Google-nak, hogy tetszik neki webhelyed, és ezáltal javítja a helyezést. Ha belső linkeket helyezel el a felhasználó által meglátogatott weboldal tetején, okot ad arra, hogy egy másik oldalra lépjen, vagy kattintson valamire, ami azt jelenti, hogy több időt tölthet el a weboldaladon.
Használj ésszerű belső hivatkozásokat (linkeket):
Kétségtelen, hogy a belső hivatkozások (belső linkek) fontosak, de ügyelj arra, hogy ne vidd túlzásba. Az irreleváns vagy túl sok belső hivatkozás hozzáadása negatívan befolyásolja a felhasználói élményt, és ezáltal befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását is. Ezért fontos figyelembe venni a tartalomban és az egészben weboldalon felhasználandó belső hivatkozások számát.
Hány belső link van oldalanként SEOban?
A keresőrobotok legfeljebb 150 linket térképezhetnek fel egyetlen webhelyen, mielőtt külső hivatkozásokon keresztül egy másik honlapra navigálnának, és elhagynák az eredeti weboldalt. A korlát azonban akár 200-250 linkre is rugalmas lehet, attól függően, hogy mennyire fontos és értékes a tartalom. De jobb, ha a linkeket 150-re korlátozod, mintsem elveszíted az oldalak feltérképezésének lehetőségét. A jobb eredmények érdekében meg kell őrizned az egyensúlyt, és ezen a határon belül kell kezelned a belsőt és a külső linkeket is. A weboldalon található minden egyes hosszú tartalom legfeljebb 3–4 belső hivatkozást tartalmazhat. Bár nincsenek szigorú irányelvek arra vonatkozóan, hogy hány belső linket adhatsz hozzá egy adott tartalomhoz, meg kell vizsgálnod, hogy a linkek hozzáadott értéket képviselnek-e a felhasználói élményhez vagy sem. Ha túl sok, rossz felhasználói élményt okozhat.
Jók a belső linkek a SEO számára?
Igen! A belső hivatkozások mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára fontosak. Amikor a felhasználók felkeresik weboldalad, könnyedén kell tudniuk navigálniuk rajta. A honlap különböző oldalaira mutató belső hivatkozások (belső linkek) javítják a felhasználók navigációját, és segítik a keresőmotorok feltérképezését. A keresőrobotok belső hivatkozásokat használnak a tartalom felfedezésére és rangsorolására. Ha egy honlapon található cikk vagy tartalom külső hivatkozásokat kap, az azt jelenti, hogy nagy értékű tartalomról van szó. A weboldalon a belső hivatkozásokon keresztül történő navigáció lehetővé teszi a feltérképező robotok számára, hogy megértsék, mit kínálsz ügyfeleidnek, mennyire értékesek az oldalaid, és magasabb rangot kapsz a keresési rangsorban.
A belső linkek segítik a SEO-t?
A belső linkek kulcsfontosságúak weboldalad szempontjából, mivel előnyöket biztosítanak a felhasználók számára, és segítenek a keresőmotoroknak abban, hogy jobb rangsoroljanak Téged. Az erős belső kapcsolatok kiépítése segíthet a SEO-ban:
Segítség a keresőmotoroknak, hogy megértsék weboldalad:
A belső linkek segítenek a feltérképező robotoknak abban, hogy megértsék a honlap szerkezetét, a weboldal által kínált termékeket és szolgáltatásokat, vagy a webhely magját, amely segít indexelni a weboldalt a keresési rangsoroláshoz. A belső hivatkozások segítségével a keresőmotorok releváns tartalmat fedezhetnek fel oldalaid között, és megérthetik az oldalhierarchiát. A belső linkelés segíthet a Google robotjainak abban, hogy kapcsolatot alakítsanak ki a weboldal különböző oldalai között, és javítsák a rangsorolást.
Segítség a felhasználóknak a navigálásban:
Amikor a felhasználók felkeresik weboldalad, linkekre van szükségük a weboldalakon való navigáláshoz és az oldal tartózkodási idő javításához. Ha a linkek relevánsak, akkor nagy valószínűséggel kattintanak. Például a fő termékkategória-oldalakhoz kapcsolódó termékoldalak alkategóriái segítik a felhasználókat a könnyű navigációban és javítják a felhasználói élményt.
A weboldal felhasználói élményének és konverziós arányának javítása:
Ha a látogató több időt tölt weboldaladon, felkeltheted érdeklődését termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. A belső linkek a weboldaladon tartják őket miközben válaszokat keresnek problémájukra, nem pedig a Google internetes keresésében, így javítva a felhasználó cselekvési esélyeit. Minél jobban tudnak navigálni a felhasználók a honlapodon, annál jobb a felhasználói élményük, és a Google komolyan veszi a felhasználói élményt. Így javíthatod a helyezéseket, a felhasználói élményt és a konverziókat is.
Ez néhány ok, amelyek miatt a belső linkek hasznosak lehetnek a SEO és a Google kereső rangsorolása szempontjából.
Mik azok a belső linkek a SEO-ban?
A belső hivatkozások az oldalakat összekötő hiperhivatkozások (linkek) egy formája. A belső hivatkozások segítségével ugyanazon a weboldalon belül lehet navigálni egyik oldalról a másikra. Például, ha van egy céges weboldalad kezdőlappal, termék-, névjegy- és kapcsolati kategóriaoldallal, a kezdőlapon közzétett termékoldal-hivatkozás használható a webhelyen belüli navigálásra. Ezeket a belső hivatkozásokat általában azért hozzák létre, hogy növeljék a látogatók böngészési idejét a weboldalon, és csökkentsék a visszafordulási arányt. Felállíthatsz egy információs hierarchiát a honlapodon, és kiépítheted a hivatkozási alapokat a webhelyeden. A felhasználók belső hivatkozásokat használnak az információért való navigáláshoz, míg a keresőrobotok a weboldal vagy az index rangsorolásához.
Mi a belső linkelés a SEO-ban?
A belső linkelés egy olyan folyamat, amelynek során egy oldalt egy másik oldalhoz kapcsolnak ugyanabban a tartományban navigáció céljából. Ezek a hivatkozások egyszerűen hiperhivatkozások, amelyeket oldalak egymás közötti összekapcsolására használnak. A belső linkelés a keresőoptimalizálás fontos része. Segíti a weboldal látogatóit és a keresőmotorokat, hogy megtalálják a weboldalon a releváns tartalmat. A SEO-ban kétféle belső linkelés létezik:
Navigációs hivatkozások: A navigációs hivatkozásokat, amint azt a neve is sugallja, általában a felhasználók és a keresőrobotok navigálására használják. Ezeket a navigációs hivatkozásokat vagy a weboldal oldalára vagy láblécére helyezik, vagy egyik oldalról a másikra helyezik át.
Kontextuális hivatkozások: A kontextuális hivatkozások a honlap tartalmának fő részében találhatók. Bárhol elhelyezhetőek, ahol a felhasználóknak érdemes rákattintania, vagy linkek szükségesek, amelyek extra értéket adhatnak a meglévő tartalomhoz. Például, ha közzétettél egy cikket terméked vagy szolgáltatásod előnyeiről, az csak akkor releváns, ha a cikk tartalmához hozzáadsz egy belső hivatkozást a termékoldaladra, hogy a felhasználók lássák, miről beszélsz.
Összefoglalva: A belső linkek a SEO és a linképítés fontos részét képezik, amelyek segíthetnek javítani a keresőmotorok rangsorában. Fontos azonban, hogy kövesd a megfelelő stratégiákat, és tarts szem előtt néhány dolgot a legjobb eredmény érdekében.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár