GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Mi a linképítés és miért fontos?
Linképítés

Mi a linképítés és miért fontos?

Bevezetés a linképítésbe

Amíg a SEO és a linképítés mindig kéz a kézben jár, a jó minőségű linkek létrehozásának fontossága soha nem lehet elhanyagolható tényező. Gyakran ez az egyetlen ok, amiért egy oldal magasabb rangú a keresőoldalak rangsorolásában, mint egy versenytársé, ezért elengedhetetlen, hogy megértsük a linképítés fontosságát egy jó minőségű SEO kampány részeként, hogy versenyezzen az online láthatóságért és a weboldalára mutató hivatkozásokért.

Függetlenül attól, hogy még most ismerkedsz a linképítéssel, vagy már régóta foglalkozol visszamutató hivatkozásokkal, ennek a blognak a célja, hogy segítsen megérteni a linképítést, annak fontosságát, a linkek típusait, és azt, hogy a linképítés milyen előnyökkel járhat vállalkozásod számára.

Mi az a linképítés?

A linképítés egyszerűen az a folyamat, amely más weboldalakról származó hiperhivatkozásokat épít vissza saját honapjára. A keresőmotorok feltérképezik a weboldal egyes oldalai és a teljes weboldal közötti hivatkozásokat, hogy meghatározzák, mi számít jó linknek.

Honlapodra mutató link azt jelzi a Google-nak, hogy oldalad minőségi forrás a témában, érdemes idézni. A több visszamutató hivatkozással rendelkező weboldalak általában magasabb helyezést érnek el a Google-tól. A keresőoptimalizálók ezt gyakran „link juice”-nak nevezik.

Sokféle linképítési technikát használhatsz, és bár mindegyik eltérő nehézségű és összetettségű, a linképítés a SEO munkájának egyik időigényes része, és nem minden link egyenlő. Például a naponta több ezer látógatóval rendelkező weboldal linkje sokkal értékesebb lesz számodra, mint egy ismeretlen utazási blogger oldaláról származó hivatkozás.

Miért fontos a linképítés a SEO számára?

A linképítés a SEO szolgáltatások fontos része, mert segít a keresőmotoroknak új weboldalak felfedezésében, és segít az oldal előre juttatásában a SERP-ben.

A Google ezt mondja a linképítésről:

„Általában a webmesterek javíthatják webhelyeik rangját azáltal, hogy jó minőségű weboldalakat hoznak létre, amelyeket a felhasználók használni és megosztani szeretnének.”

Ez azt jelenti, hogy a linképítési stratégiák használatakor a linkek megszerzésére kell összpontosítanod, úgy, hogy nagyszerű tartalmat hozol létre, amelyet a felhasználók meg akarnak osztani.

A linképítés az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google számára, az alábbiak mellett:

  • Oldalon belüli SEO és tartalomoptimalizálás
  • A webhely bizalma és tekintélye
  • Az oldal betöltési sebessége
  • Mobilbarátság
  • Felhasználói élmény elemek

„White hat SEO” vs. „Black hat SEO”

Amikor linképítésről van szó, van egy helyes és egy rossz út. Weboldalad hosszú távú életképessége és teljesítménye érdekében a linképítési taktikát természetesen kell végrehajtanod, és követned kell a Google által meghatározott webmesteri irányelveket.

A White hat SEO az a folyamat, amikor organikus linképítési taktikákat használunk, hogy javítsuk online láthatóságod a keresési eredmények között. Ezeket a technikákat felkapja a Google, de általában több időt vesz igénybe, mint a „black hat” technikák. A white hat (fehér) SEO linképítési technikák a következők lehetnek:

  • Vendég bejegyzés
  • A tartalom népszerűsítése
  • Infografikák készítése
  • Online kapcsolatok építése
  • Hatósági blogok és blogbejegyzések kommentálása
  • Weboldal-katalógusok és üzleti listák használata

A „Black Hat SEO” (fekete) módszerek etikátlan gyakorlatok, amelyek elősegítik a weboldal rangsorolását a keresőkben. A Google általában rosszallja ezeket a módszereket, sőt, ha a Google úgy találja, hogy a Te technikád sérti a minőségi irányelveiket, webhelyed manuális büntetéssel sújthatják. Ezek a nehezen megszerzett helyezéseidbe kerülhetnek, és sok időbe telik a helyrehozása és a SEO teljesítményének helyreállítása. A „Black hat” (fekete kalap) SEO technikák a következők:

  • Rejtett linkek
  • Linksémák
  • Ajtóoldalak
  • Kulcsszó töltelék
  • Automatikusan generált tartalom
  • Strukturált adatokkal vagy horgonyszöveggel való visszaélés
  • és alapvetően bármi rosszindulatú vagy spam jellegű

Follow vs. nofollow linkek

Olyan attribútumok adhatók hozzá a linkekhez, amelyek a Google feltérképezését elősegítik, pl., ha azt szeretnénk, hogy a Google kereső vegye figyelembe a linket a rangsorolásnál, illetve feltérképesnél, akkor „follow”, másnéven „dofollow” linkekként kell rá hivatkozunk. A linkek követése egy bizalmi szavazás a Google számára.

Van egy „nofollow” attribútum is, amely azt jelzi hogy a keresőmotorok (pl. Google) ne kövesse megadott linket. Példa a nofollow link beállítására:

<a href=”http://www.weboldalad.hu/” rel=”nofollow”>Link szövege</a

Ez arra utasítja a Google-t, hogy ne adjon át PageRank-ot vagy „link juice”-t ehhez a linkhez. Lényegében azt üzeni a Google-nak, hogy ne bízzon a linkben, és azt ne vegye figyelembe a backlink profiljában.

Miért használhatsz nofollow-t? Valójában hasznosabbak, mint gondolnád. A Nofollows lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy teljes ellenőrzést szerezzenek az oldalaikhoz hozzáadott hivatkozások felett.

Emlékszel az általunk említett Black hat SEO taktikára? Nos, a nofollow attribútum előtti időkben a spam jellegű SEO technikák elterjedtek, és a keresőoptimalizálók mesterségesen próbálták felpörgetni weboldalaikat. A nofollow bevezetésével a legtöbb spamküldő nem fog zavarni nem releváns hivatkozások közzétételével, mivel tudják, hogy nem kapnak „követési” hivatkozást.

Bár továbbra is lát spam jellegű blogbejegyzéseket és weboldalakat, ez határozottan visszafogta a gyakorlatot, és gyengítette a hatását a hitelesebb honlapokra.

Hogyan segíthetnek a linképítési szolgáltatások a vállalkozásomnak?

Ahogy már megbeszéltük, a linkek minősége és fontossága befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását. Az évek során változhat a linképítés módja, de továbbra is minden SEO-stratégia sarokköve marad.

A SEO teljesítményed előnyein kívül a linképítés sok más jelentős előnnyel is hozzájárulhat vállalkozásod vagy márkád felépítéséhez.

Márkaépítés

A linképítés, ha megfelelően történik, segíthet a márkád felépítésében, és tekintélyt teremthet iparágadban. Ha azt szeretnéd, hogy márkád az iparág élvonalába kerüljön a kiváló minőségű tartalomkészítést és a vendégblogolást magában foglaló tartalommarketing technikák segíthetnek ebben. Vállalatod szakértelmének bemutatása sokat segíthet a márkaépítésben, és tekintélyes hangként ismertté válhatsz arról, amit az iparágban publikálsz, miközben hiteles bejövő linkekkel jutalmaznak.

Hivatkozási forgalom

Egy nagyon látogatott webhelyről származó jó link nemcsak „link juice”-t eredményezhet, hanem a forgalom növekedéséhez is vezethet. Ha olyan weboldalra hivatkozol, amely releváns számodra, akkor valószínűleg az ő látogatói is relevánsak számodra. Ez nem csak a nagy forgalmú weboldalakra vonatkozik, gyakran egy releváns blog kicsi, de nagyon szenvedélyes közönsége jobb, mint egy nagyobb, általánosabb közönség elérése.

Kapcsolatépítés

A linképítési stratégiák gyakran magukban foglalják a releváns weboldalak vagy blogok elérését, pl. egy általad létrehozott, vonzó infografikához, vagy egy promócióhoz kapcsolódnak. Míg a kapcsolat felvétel főcélja természetesen egy jó link megszerzése, de emellett a kapcsolatépítést is segítheti a vállalkozásodnak hosszú távú kapcsolatok kiépítésében az iparág kulcsembereivel. Ezek a kapcsolatok segíthetnek a márka, a hálózat és a tekintély kiépítésében. Legyen szó weboldaltulajdonosról vagy kulcsfontosságú befolyásolóról, felbecsülhetetlen értéket képvisel, ha kapcsolatba lépsz másokkal, és megbízhatóvá válsz az iparágban.

Nagyobb értékesítési lehetőségek

A releváns weboldalakról érkező hivatkozási forgalom több potenciális vásárlóhoz vezet, ami több értékesítési is jelenthet. Nemcsak a linképítés által biztosított rangsorolási javulástól, hanem a különböző típusú hivatkozásokból származó magasan minősített hivatkozási forgalomtól is. Ez azt jelenti, hogy több terméket vagy szolgáltatást adhatsz el, és egy új útból szerezhetsz bevételt.

A linképítés már régóta fontos része a SEO-nak, és úgy tűnik, az is marad. A Google mindig a legmegbízhatóbb weboldalakat szeretné felmutatni felhasználóinak, a legkedveltebb tartalommal.

Az officehelper.hu-nál, a keresőoptimalizálási ügynökségnél segítünk ügyfeleinknek a keresési eredmények között előrébb kerülni hatékony linképítési stratégiákkal is.
Ha szeretnél Te is sikert elérni a linképítésben, vedd fel velünk a kapcsolatot!