Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Miről írjon a cégem blogja?
Blog írás

Miről írjon a cégem blogja?

Minden cégnek feltétlenül szüksége van blogra. Ügyfeleid kérdéseket fognak feltenni Neked azzal kapcsolatban, hogy mit csinálsz, mit csinálhatnának jobban maguk, és mi történik az iparágadban, és egy blog a legjobb módja ezeknek a kérdéseknek a megválaszolására.

Ebben a cikkben elmagyarázzuk, miért érdemes céges blogot vezetni, miről érdemes írni, és mely témákat érdemes feltétlenül elhagyni.

Miért kell a cégednek blogot írnia?

A blogok nemcsak tájékoztathatják és naprakészen tudják tartani meglévő ügyfeleid, de nagyszerű vonzerőt is jelentenek a potenciális ügyfelek számára, hogy megismerjék márkád. Mi a kereskedelmi előnye számodra ennek a fokozott tudatosságnak?

Forgalmat generál a weboldaladra

A blogok SEO mágnesek. Ha olyan releváns tartalmat hozol létre, amelyet ügyfeleid élveznek és nagyon várnak, akkor weboldalad forgalma idővel jelentősen megnő. A Google úgy látja, hogy ez a tevékenység releváns és érdekes a keresők számára, és ennek eredményeként emelni fogják a keresőmotorok rangsorát. Ez egy exponenciális görbe, és a kiindulópont egy jól elkészített, rendszeresen frissített blog.

A forgalom eladásokhoz vezet

Minél nagyobb forgalom érkezik honlapodra, annál több szem figyeli a márkád. Valószínű, hogy valaki, aki szeretne egy blogot olvasni arról, hogy mit csinálsz, érdeklődni fog egy termék vagy szolgáltatás vásárlása iránt, különösen, ha a blogod meggyőző és hasznos a számára.

Szakterületed tekintélyévé válsz

Ha egy céges weboldal csak a nyitvatartási időt és a termékeid és szolgáltatásaid költségét részletezi, akkor a Google nem tekinti azt szaktekintélynek. A szaktekintély olyan valaki vagy cég, amelyhez a Te iparágadban dolgozó emberek fordulnak, akik rád támaszkodnak, amikor a legfrissebb információkat vagy forrásokat keresik, amelyeket felhasználhatnak és végrehajthatnak.

A blog segíthet a márkád elismertségében a versenypiacokon, és több figyelem irányul rád, ha megfelelően csinálod.

Amiről érdemes blogolni

Releváns témák

Ez nyilvánvaló kijelentés, de meglepően sok cég esik abba a csapdába, hogy bármiről blogoljon, ami eszébe jut.

Ennek egyszerű az oka. A blogok abból erednek, hogy az emberek személyes életükről és hobbijaikról mesélnek a világnak, itt kezdődött minden. Manapság persze ez nem annyira jellemző már. A fitnesztől a barkácsolásig mindenről találhatsz blogokat, de ez nem különösen hatékony a vállalkozások számára.

Legyél biztos abban, hogy tartalmad az általad nyújtott szolgáltatások köré összpontosul. Így az olvasók nagyobb valószínűséggel válnak fizető ügyfelekké.

Útmutató blogok

A Google egyik legkeresettebb kifejezése a „Hogyan…”. Mivel ez a Te szakmád, megoszthatod gazdag tudásodat a világgal, és egy bejegyzésben válaszolhatsz néhány legégetőbb kérdésükre.

Egy blogbejegyzés mindezeket a négyzeteket kipipálja. Közönséged keresi a válaszokat, és ezt felhasználhatod arra, hogy szaktekintélyé válj a választott témában.

Szakmai hírek

Mondd el az embereknek, hogy mi folyik a színfalak mögött a szakmádban. Ennél is fontosabb, hogy mondd el az embereknek, miért fontos ez nekik.

Ha van egy új törvény, amelyet elfogadhatnak, mondd el ügyfeleidnek, hogy ez mit jelent számukra. Ha az értékesítések jelentős növekedést mutattak a szakmádban, magyarázd el, miért jó ez mindenkinek.

Ennek megvan az a további előnye, hogy céged arra kényszeríti, hogy a füled nyitvatatartsd. Maradj kapcsolatban szakmád történéseivel, és tájékoztasd ügyfeleid arról, amit megtudtál.

Hosszú formájú válaszok kérdésekre

Sok vállalkozás használja blogját arra, hogy válaszoljon a gyakran feltett kérdésekre. De miért ne lehetne csak egy GYIK rész a weboldalon?

Nos, néhány kérdés teljes magyarázatot igényel mögöttük, hogy az emberek megértsék és elfogadják a választ. Itt jön létre a blog. Tökéletes módja annak, hogy az ügyfelek maguk találják meg a választ kérdéseikre anélkül, hogy időt kellene szánniuk egy telefonhívásra.

Ennek másik előnye, hogy a témák maguktól jónnek létre. Minél gyakrabban tesznek fel kérdést, annál hamarabb írj róla egy releváns blogbejegyzést.

Miről ne blogoljunk

Minden éremnek két oldala van, és egyes blogok többet ártanak cégük hírnevének, mint használnak. Ezeket próbáld meg elkerülni, amikor blogot írsz:

A személyes életed

Ahogy korábban említettük, az embereket nem érdekli, mit ittál tegnap este. Választ akarnak kapni kérdéseikre, és felkeresik weboldalad, hogy hasznot húzzanak a szakértelemedből, és tanuljanak Tőled. A személyes blog rendben van, de tartsad külön a céged online jelenlététől.

Más cégek

Ha nincs semmi szép mondanivalód, ne mondj semmit.

Ha negatív bejegyzéseket írsz az iparágadban lévő egy másik cégről, akkor az rontja márkád integritását, és elfordítja tőled az ügyfeleket. A másik oldalon, ha folyamatosan dicsérsz egy másik céget az iparágában a munkájukért, akkor fennáll annak a kockázata, hogy az összes ügyfelet elküldöd hozzájuk.

Ez a Te céges blogod, és a saját cégedre kell összpontosítanod.

Olyan témák, amelyek nem adnak értéket az ügyfelek számára

Tartsd témáid relevánsnak és olyannak, amit ügyfeleid tudni szeretnének. Ha a blogod nem ad hozzáadott értéket, akkor senki sem fogja olvasni, és te sem fogod élvezni a korábban említett előnyeit.

Annak érdekében, hogy értéket adj ügyfeleid számára, kérdezd meg őket, miről szeretnének többet tudni. Látogass el az internetre, és nézd meg, hogy más cégek miről írnak blogot, és nagyon figyelj arra, hogy mit hagynak ki.

Adj hozzá blogot weboldaladhoz az OfficeHelper segítségével

Egy blog hozzáadása a weboldaladhoz nagyszerű lépés lehet vállalkozásod számára. A megnövekedett forgalom és a megnövekedett SEO fellendítheti eladásaid, és céged valódi tekintélyévé teheti a szakmán belül.

Ha segítségre van szükséged egy blog elindításával vagy írásával kapcsolatban meglévő honlapodhoz, fordulj az OfficeHelper csapatához. Segítünk létrehozni egy blogot, és megmutatjuk, hogyan mérheted fel, mennyire jól teljesít. További információért hívjon minket a +36 30 792 1784 telefonszámon, vagy elérhetőségeink valamelyikén.

Ceges blog iras