GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A PPC előnyei és hátrányai
PPC-hirdetés előnye és hátránya

A PPC előnyei és hátrányai

A versenytársak közül való kiemelkedés nehéz és végtelennek tűnő feladat lehet. Ez különösen igaz az online piacon. Az online hirdetés az egyik legjobb módja annak, hogy szélesebb közönség lássa termékeid és szolgáltatásaid, de mik a PPC használatának előnyei és hátrányai?

Mi az a PPC

A PPC a „kattintásonkénti fizetés, Pay Per Click” kifejezés rövidítése, egy internetes marketingmodell, amelyet sok vállalat használ márkájuk ismertségének növelésére, azzal a céllal, hogy a keresőmotorok találatai között szerepeljen. Néha „kattintásonkénti költségnek” vagy CPC-nek is nevezik.

Mit jelent a PPC

A kattintásonkénti fizetés (PPC) meglehetősen egyszerű fogalom. Az olyan keresőmotorok, mint a Google, a Bing és a Yahoo, lehetővé teszik a vállalkozások vagy magánszemélyek számára, hogy prémium hirdetéseket vásároljanak keresési eredményoldalaikon.

Ezeknek a hirdetéseknek a vásárlásával lényegében látogatásokat vásárolunk weboldalainkra. Összehasonlítva az organikus SEO-val, ahol organikus SEO-stratégiákat használnál, és bizonyos kulcsszavakra rangsorolnál. Az organikus SEO-eredmények azt jelentik, hogy nem kell minden alkalommal fizetned, amikor valaki a weboldaladra kattint a keresőmotor eredményei között.

De mik a PPC előnyei és hátrányai? Azért vagyunk itt, hogy elmagyarázzuk. Ne feledd, hogy a PPC nem minden vállalkozás számára megfelelő, ezért azt javasoljuk, hogy gondold végig mielőtt belevágnál.

A PPC előnyei

A/B tesztelés: A PPC egyik előnye, hogy lehetőséget ad a kiválasztott kulcsszavak tesztelésére, hogy megtudd, melyik kapja a legjobb választ a webfelhasználóktól. Az A/B tesztelés lehetővé teszi különböző kulcsszavak vagy kifejezések felfedezését egyetlen termékhez/weboldalhoz.

Csak az érdeklődő kattintásokért fizetsz: A hagyományos hirdetésekkel összehasonlítva legtöbbször csak az érdeklődő kattintásokért fizetsz. De mit jelent ez? Röviden, tudod, hogy csak azok az internetfelhasználók fognak kapcsolatba lépni a hirdetéseiddel, akik érdeklődnek terméked, szolgáltatásod vagy vállalkozásod iránt.

A PPC eredmények gyorsan megjelennek: Kampányaid és kulcsszavaid gyorsabban teljesítenek, mint az organikus keresés. A Google Adwords napi rendszerességgel részletezi, hogyan teljesítenek hirdetéseid. Ebbe beletartozik:

  • Napi költségkeret (ha beállítottad)
  • Összes kattintás
  • Összes megjelenítés
  • A CTR (vagy átkattintási arány)
  • A hirdetés teljes összege/költsége megjelenése óta

Mérhető célok: Lehet, hogy csak egy bizonyos weboldal látogatottságát szeretnéd növelni, de a PPC lehetővé teszi mérhető célok beállítását is, amit figyelemmel kísérhetsz. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy meghatározd termékeid vagy szolgáltatásaid jövőbeni hirdetési módszereit, miközben lehetővé teszed bizonyos kulcsszavak és kifejezések tesztelését.

A PPC hátrányai

Drága lehet, ha nem jól csinálod: A PPC egyik legnyilvánvalóbb hátránya, hogy rendkívül drága lehet. Bár a Google Ads-ben be lehet állítani a napi költségkeretet, de még így is könnyen lehet költséges hiba, ha rosszul csinálod.

Győződj meg arról, hogy nyereséges kulcsszavakat célzol meg (ne feledd, hogy továbbra is fizetsz minden kattintásért, még akkor is, ha valaki felkeresi honlapod, és nem vásárol semmit).

Ha kampányodhoz hozzáadsz „kizáró kulcsszavakat”, az is segíthet abban, hogy a hirdetéseid megjelenítéséhez használt irreleváns keresési kifejezések ne jelenjenek meg.

Az emberek figyelmen kívül hagyják a hirdetéseidet: Ne vedd személyesen, de megtörténik. Sok internetfelhasználó eredendően bizalmatlan a reklámozással szemben, különösen akkor, ha a szövege mellett a kis zöld feliratot látja, amely szerint „Hirdetés”. Ez ellen úgy védekezhetsz, hogy hirdetéseid relevánsabbá teszed a célzott kulcsszavaidhoz, és vonzóbbá teszed a megcélzott demográfiai csoportot.

Ez egy versenypiac: A PCC másik hátránya, hogy nagyon versenyképes piac. Ha olyan kampányokat próbálsz létrehozni, amelyek túllicitálják a versenytársakat, akkor valószínű, hogy ők is ezt fogják tenni Veled. Rendszeresen figyelned kell kampányaid, ne csak állítsd be őket, és hagyd, hogy futtassanak.

Soha nem garantált az eladás/értékesítés: A reklám művészete távol áll az egzakt tudománytól, és még ha gondosan elkészíted is a legmeggyőzőbb PPC-hirdetéseket, nincs garancia arra, hogy a hirdetés alapján eladsz egy terméket vagy szolgáltatást. Képzeld el, hogy belépsz egy üzletbe, ahol exkluzív ajánlatot láttál kívülről, de belül rendetlenség van. Ugyanez igaz a weboldalakra is.

A hirdetés lehet az internetezők első benyomása cégedről, ezért meg kell győződnöd arról, hogy weboldalad azt tükrözi, amit a kattintás után elvárnak a felhasználók.

PPC hirdetések