Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A SEO alapjai – alapvető tanácsok
SEO alapjai

A SEO alapjai – alapvető tanácsok

Digitális marketingügynökségként és weboldal fejlesztőként gyakran kérdeznek bennünket a SEO néhány alapvető eleméről, amelyeket a cégtulajdonosok és marketingvezetők napi szinten végezhetnek.

A metaadatok, az alternatív szövegek és a weboldal minden oldalának címe alapjaitól kezdve az oldalak és a H1/H2 címkék közötti linkelésig végig fogunk járni néhány olyan területet, amelyeket a SEO alapvető elemeinek tartunk, és amelyek kiegészítik a munkád. A kulcsszóban gazdag tartalommal és a backlink generálásával kapcsolatos erőfeszítésekkel.

Ebben a praktikus és hasznos blogban mindent megteszünk annak érdekében, hogy elmagyarázzuk ezeket a sokszor elfeledett SEO-elemeket, és azt, hogy a marketingszakemberek hogyan követhetik a bevált gyakorlatokat azokon a weboldalakon, amelyekért felelősek.

Oldalcímek

Felülről, lefele haladunk, szó szerint! Az oldalcímek azok az információk, amelyeket a keresőmotoroknak (például a Google-nak) adhatsz meg annak érdekében, hogy megmondd nekik, hogyan szeretnéd, hogy az adott oldal megjelenjen a találati listán. Ezek azok a félkövér kék szöveg, amelyre a Google-ból rákattintasz, amikor úgy döntesz, hogy felkeresel egy bizonyos weboldalt, és ha korábban már jártál ott, a találatnak az a része lila színű lesz, jelezve, hogy már jártál ott a valamikor.

Miért fontosak? Nos, nemcsak arra szolgálnak, hogy a felhasználókat a versenytársaktól átkattintásra csábítsák a Te weboldaladra, hanem a bennük található kulcsszavak rangsorolásában is segítenek.

Van azonban néhány szabály, amelyet be kell tartani az egyes oldalak helyes címének megadásakor. Például az oldalcímek megkettőzése több kárt okoz, mint használ a keresőoptimalizálási rangsorban. Ennek az az oka, hogy a keresőmotoroknak több időbe telik, hogy megértsék az egyes oldalak értékét, és nem döntenek úgy, hogy különösen magasan jelenítsék meg őket, ha úgy érzik, hogy közel azonos oldalak.

Másodszor, az oldalcímeknek egy bizonyos karakterkorláton belül kell lenniük. 60, hogy pontos legyek. Bár az olyan keresőmotorok, mint a Google, ténylegesen ledolgozzák az oldalcím által elfoglalt képpontok számát (ezért a nagybetűk használata rossz ötlet), körülbelül 60 karakter az oldal címének vágási pontja annak biztosítására, hogy ne legyen levágva, amikor a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) jelennek meg.

Meta leírások

A következő rész: a meta leírások. Ezek a további leíró szövegek az oldal címe alatt, amelyek a SERP-eken megjelennek a listája alatt. Gyakran félkövérrel emelik ki a leírásokban szereplő kulcsszavakat, amelyeket a felhasználó az adott keresési kifejezés beírásakor használt.

Ismét alátámasztják, hogy miről is szól a weboldalunk, és ezért olyan kulcsszavas keresési kifejezéseket kell tartalmazniuk, amelyeket az adott oldallal szeretnél rangsorolni. Bár ezt organikusan és egyszerűen kulcsszavak felsorolása nélkül kell megtenni, mivel a keresőmotorok több mint képesek ezt érzékelni, és megbüntetni az ilyen taktikát alkalmazó oldalakat.

Az oldalcímekhez hasonlóan itt is korlátozott a karakterek/pixelek száma. A metaleírások esetében ez 155 karakteres limit, és szigorúan véve, ne is akarj ennél rövidebbet írni. Ellenkező esetben lemaradsz a kulcsszósűrűségről, és az eredmény valószínűleg kevésbé fog jól kinézni, mint a SERP-t használó versenytársaidé.

Alt szöveg

Az alternatív szöveg (röviden Alt-Text) egy egyszerű módja annak, hogy a keresőmotorok számára több információt nyújts a weboldalad különböző oldalain használt képekről. Bár eredetileg úgy tervezték, hogy a képernyőolvasó szoftver leírja a képeket a látássérültek számára, az alternatív szöveg a SEO hasznos elengedhetetlen elemévé vált.

A képek leírásának rövidnek és kedvesnek kell lennie. Gondolj rájuk úgy, mint az újságban megjelenő képek felirataira. A kép (és az oldal) egy egyszerű leírása, valamint az általad hasznosnak ítélt kiegészítő információk segítenek abban, hogy a keresőmotorok jobban megértsék, miről is szól a kép (és az oldal).

H1 és H2 címkék

Bár ez technikainak hangzik, lényegében ez egy divatos módja a cím és az alcímek kimondásának, azonban ezeket egy címkével kell meghatározni, pl. <h1> vagy <h2>, és nem csak bekezdésként kell beállítani (<p>), bár ez könnyen megtehető olyan platformokkal, mint például a WordPress, amelyek előre meghatározott címkékkel rendelkeznek. A H1 címkék az oldal címei (általában közvetlenül az oldal tetején jelennek meg). Nem tévesztendő össze a korábbi „oldalcímekkel”, mivel ezt az oldalon kívüli SEO-hoz használjuk. A H1 címkéknek oldalanként csak egyszer kell megjelenniük, és (ahol lehetséges) tartalmazniuk kell azt a kulcskifejezést, amely alapján ez az oldal kifejezetten a keresőmotorok rangsorában kíván szerepelni.

A H2 címkék ezzel szemben inkább az esszé alcímeihez hasonlítanak. Ezek a nagyobb, cím alapú szövegek, amelyek a szövegek, képek vagy funkciók különböző részeit körvonalazzák az oldal többi részén. Ezeknek is tartalmazniuk kell néhány kulcsszót, ahol lehetséges, és ésszerű keretek között használhatsz annyi H2-t egy oldalon, amennyit csak szeretnél (addig, amíg relevánsak és nem duplikálódnak).

Hasznos eszközök

Két hasznos eszközt ajánlunk a kezdő SEO-soknak, amikor a fent felsorolt ​​különböző alapvető elemek optimalizálására van szükségük. Az első segít végigvezetni az oldalcímeken és a metaleírásokon az egyes oldalakon, míg a második az alt-text és a H1/H2 címkék áttekintését szolgálja a weboldal egészében.

Yoast SEO

A Yoast egy alapvető eszköz, amely segíthet abban, hogy hatékony oldalcímeket és metaleírásokat helyezz el weboldaladon. Sok WordPress-felhasználó ismeri ezt az eszközt. Pontokat ad (közlekedési lámparendszer alapján) a fenti két részből a rangsorolni kívánt kulcskifejezés alapján.

Nem szabad azonban mindig evangéliumnak tekinteni. Gyakran „Ok” (borostyánsárga) minősítést ad egy oldalra, miközben valójában csak a kulcsszavak sűrűsége, az oldal címének mérete és a meta leírás mérete rendben van. Végül is ez egy mesterséges intelligencia, és ezért ami jól optimalizáltnak tűnik, valószínűleg nem tűnik hihetetlenül vonzónak a felhasználó számára.

Screaming Frog SEO Spider

Egy kicsit összetettebb eszköz, bár még mindig hihetetlenül hasznos minden kezdő SEO-s számára. Ez lényegében egy olyan szoftver, amely feltérképez egy weboldalt, majd visszajelzést ad a mérőszámok egész sorát körülvevő fontos információkról.
Az alapvető témával összhangban azonban ez lenne a leghasznosabb a felhasználók számára, mivel azonosítja a hiányzó vagy ismétlődő oldalcímeket, metaleírásokat, alternatív szövegeket vagy H1/H2 címkéket. Az optimalizálást igénylő területek gyorsan azonosíthatók, és a javítások gyorsan bevezethetők a weboldalon.

Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider