GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • WordPress probléma: A „Súlyos hiba történt webhelyünkön” hiba kijavítása
WordPress: „Súlyos hiba történt webhelyünkön” hiba kijavítása

WordPress probléma: A „Súlyos hiba történt webhelyünkön” hiba kijavítása

Nincs semmi ijesztőbb, mint amikor a WordPress weboldal leáll, főleg ha olyan riasztó üzeneteket kapsz, mint pl. „Súlyos hiba történt webhelyünkön „. Ha a weboldal elérhetetlen, és a frontend teljesen leállt, fontos, hogy tudjuk hogyan javítsuk a kritikus hibát, mivel minden elmúló perc eltántorítja a látogatókat, miután szembesülnek a hibaképernyővel.

Mi okozza a „Súlyos hiba történt webhelyünkön” hibát?

WordPress - Súlyos hiba történt
WordPress : Súlyos hiba történt a webhelyünkön hibaüzenet

A WordPress egyik leggyakoribb és legismertebb hibája a „Fehér Halál Képernyő”, ami azt eredményezi, hogy az egész honlap, és néha még a háttérrendszer is, üres fehér oldalként jelenik meg. A legújabb verziókban ezt az üres képernyőt a „Súlyos hiba történt webhelyünkön” üzenettel és a kritikus hibaüzenettel helyettesítették. Ha ilyet tapasztalsz ellenőrizd weboldalad adminisztrátori e-mail postafiókját az utasításokért.

Bár ez kevésbé kelt pánikot, mintha weboldalad egyszerűen megtagadná a betöltést, de a hibaszöveg még mindig nem sokkal hasznosabb, mint korábban, és valószínűleg elgondolkodtat: mi okozza ezt a kritikus hibát?

A fehér halál képernyőhöz hasonlóan a probléma általában a PHP hibájára vezethető vissza:
a memóriakorlát túllépése, a kód, a beépülő modulok vagy a téma hibája. Vagy akár az adatbázis sérülésének is kehet az oka.

Bár maga a hibaszöveg nem feltétlenül hasznos, ennek ismerete sokkal könnyebbé teszi a hibaelhárítást.
Érdemes lehet megvizsgálni ezeket a WordPress-hibákat is, mivel ezek közül többel is találkozhatsz:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT – Lassú vagy túlterhelt webszerver okozta.
ERR_CACHE_MISS – Ha ezt látod, nézd meg weboldalad gyorsítótárát vagy a PHP-eszközöket, például a bővítményeket, mivel nagy valószínűséggel ezek okozzák.
500 Belső szerverhiba – Súlyos hiba, amely általában a kiszolgáló fájljainak sérülésére vezethető vissza.
Hiba az adatbázis-kapcsolat létrehozása során – A probléma gyökere az adatbázis sérülése vagy egy adatbázis-kiszolgáló probléma lehet.
A HTTP 503 szolgáltatás nem elérhető – A szerverrel kapcsolatos problémát jelez.
HTTP 502 Bad Gateway – Egy újabb szerverprobléma, amelyet gyakran a túl sok látogató túlterhelése okoz.

Hogyan javítható ki a „Súlyos hiba történt webhelyünkön” hiba?

A ” Súlyos hiba történt webhelyünkön” hiba javítására több lehetséges megoldás is rendelkezésre áll. Első lépésként javasoljuk, hogy készíts biztonsági másolatot a weboldalról mielőtt bármit is csinálnál, mert a hiba valószínűleg PHP-vel kapcsolatos, és ez magában foglalhatja az alapvető WordPress fájlok szerkesztését is. Ha sikerül bejelentkezned a webhely háttérrendszerébe, az nagymértékben segíti a helyreállítást, de ha az egész weboldal nem működik, akkor valószínűleg FTP-n (vagy SFTP-n) kell elérned azt. Lépj kapcsolatba a weboldal webtárhely szolgáltatójával, vagy nézd meg a tárhely irányítópultját, hogy megtaláld az FTP bejelentkezési adatokat, és telepíts egy FTP klienst, például a TotalCommandert.

A hibakeresés engedélyezése a WordPressben

A WordPress hibakeresés engedélyezése a legelső lépés a weboldal problémáinak megoldásában. Ennek segítségével láthatóvá válnak a honlapon előforduló különféle PHP hibák, és visszakereshető lesz a probléma gyökere.

Ha nem tudsz hozzáférni az irányítópulthoz, akkor ajánlott engedélyezni a hibakeresési naplót is, ami az összes PHP hibát egy fájlba írja.

Ha manuálisan kell bekapcsolnod a hibakeresést, akkor kövesd az alábbi lépéseket:

1. lépés: Csatlakozz a weboldaladhoz FTP-vel.
2. lépés: Keresd meg a wp-config.php fájlt a gyökérmappában, és nyisd meg egy szövegszerkesztővel vagy IDE-vel,
3. lépés: Helyezd a következő kódot a dokumentum aljára, közvetlenül az utolsó sor elé, mentsd el és zárd be a fájlt.

define( ‘WP_DEBUG’, true );

define( ‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false );

define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );

Így fog kinézni, ha elkészül:

WordPress hibakereses
WordPress: wp-config.php hibakeresés

A hibakeresés mostantól engedélyezve van a weboldalon, és a hibák naplózva lesznek. A hibakeresési napló a debug.log nevű wp-content mappában található.

Keresd meg a téma vagy a beépülő modul nevét, amelyek rámutatnak a hiba okára, vagy egy adott fájlra hivatkoznak. Ha nem vagy biztos abban, hogy mit kellene tenned ezzel az információval, mentsd el valahová, mert ha támogatást kell kérned, ez segíthet.

Azt javasoljuk, hogy mikor végeztél a hibakereséssel, kapcsold ki a hibakeresést, mert ez látható lesz a látogatók számára is.

Visszaállíthatod weboldalad

Amikor a WordPress hibák felütik a fejüket, a biztonsági mentés visszaállítása a leggyorsabb és legegyszerűbb kiút. Bár ez nem mindig oldja meg a problémát, mindenképpen megér egy próbát, és ha a probléma megismétlődik, akkor legközelebb vissza tudod követni a lépéseket.

A weboldal visszaállításának módja attól függ, hogyan készítettél biztonsági másolatot. Ha bővítményt használsz, kövesd a dokumentációban található utasításokat. Ha biztonsági másolatokat is tartalmaz a tárhelyszolgáltató, akkor valószínűleg könnyedén megteheted ezt a tárhely irányítópultjáról.

Mielőtt visszaállítanád élő weboldalad, lehet megéri megpróbálnod egy állomáshelyen, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a weboldal valóban jól működik.

Visszatérés az alapértelmezett témához

Néha a kritikus hiba a témán belüli ütközésre vezethető vissza. A legjobb módszer ennek tesztelésére, ha ideiglenesen törlöd a jelenlegit, és visszaállítod az alapértelmezett témát, aminek azonnal meg kellene szüntetnie a problémát.

Először mindenképpen készíts biztonsági másolatot a honlapodról, mert szükséged lesz egy módra a témafájlok visszaszerzésére, miután eltűntek. A téma egyszerű újratelepítése az egyéni stílus elvesztését okozhatja.

Ha hozzáférsz a WordPress irányítópultjához, egyszerű dolgod lesz. Csak menj a Megjelenés > Témák menüpontra, kattints a témára a kiválasztásához, majd kattints a Törlés gombra az előugró ablak jobb alsó sarkában.

Ha nem látod ezt a lehetőséget, próbálj meg letölteni egy másik sablont és váltani rá. A legbiztosabb, ha megpróbálsz egy alapértelmezett témát, például a Twenty Twenty-One-t.

twenty-twenty-one-theme WordPress weboldal sablon
twenty-twenty-one-theme WordPress weboldal sablon alapállapotba állítása

Ha nem férsz hozzá a háttérrendszerhez (WordPress irányítópult), kövesd ezeket az utasításokat, hogy visszatérj az alapértelmezett témához FTP-vel.

1. lépés: Csatlakozzon weboldaladhoz FTP segítségével.
2. lépés: Lépj a wp-content/themes oldalra. Itt két lehetőség közül választhatsz: vagy átnevezed a téma mappáját (ez a legjobb megoldás, mert lehetővé teszi a téma későbbi visszakapcsolását), vagy egyszerűen törölheted is.
3. lépés: Ha még nem rendelkezel biztonsági mentési témával, töltsd le manuálisan a Twenty Twenty-t, és helyezd el a fájljait a témák mappába.

Weboldaladnak most vissza kell állnia a Twenty Twenty témára. Ha most megfelelően betöltődik, akkor tudod, hogy témaütközés volt.

A témafájlok visszaállításához egyszerűen telepítsd újra a témát, vagy állítsd vissza a mappát az eredeti nevére.

Tiltsd le az összes beépülő modult

Súlyos hiba esetén sokszor egy plugin okolható. Ha több vagy akár több tucat beépülő modul is található a honlapodon, ijesztő feladatnak tűnhet a probléma megtalálása.

De van egy egyszerű módja a problémás beépülő modul megtalálásának: egyszerűen kapcsold ki mindegyiket, és nézd meg, hogy ez megoldja-e a problémát. Ha igen, egyesével engedélyezd őket, amíg a weboldal ismét megszakad. És így meg is találtad a hibás plugint!

A beépülő modulok irányítópultról történő letiltásához látogass el a Bővítmények -> Telepített bővítmények menüpontra, és jelöld be a lista tetején lévő jelölőnégyzetet az összes kijelöléséhez. Ezután kattints a Tömeges műveletek -> Deaktiválás lehetőségre, ami elegendő az ütközések letiltásához és a weboldal visszaállításához.

(A Törlés gombra kattintva teljesen eltávolíthatod a fájlokat, de manuálisan újra tudod őket telepíteni, vagy a lomtárból, illetve a biztonsági mentésből visszaállíthatod.)

Bővítmények deaktiválása WordPressben
Bővítmények deaktiválása WordPressben

Ezután egyesével visszakapcsolhatod őket, a Telepített bővítmények menüpontban, ha kijelölöd az összeset és az Aktiválás gombra kattintasz.

Itt is lehetőséged van megtenni ugyanezt FTP kapcsolattal:

1. lépés: Jelentkezz be weboldaladra FTP-vel.
2. lépés: Nyitsd meg a wp-content mappát a bővítmények megkereséséhez.
3. lépés: Nevezd át a plugins mappát pl. plugins_old névre , és ellenőrizd, hogy weboldalad újra működik-e.
4. lépés: Nevezze vissza a mappát „plugins”-ra. A beépülő modulok továbbra is ki lesznek kapcsolva, így be kell tudj jelentkezni WordPress weboldalad admin fiókjába, és egyenként aktiválni őket. Ha a beépülő modulok automatikusan újraaktiválódnak, nevezd át az egyes beépülő modulok mappáit pl. _old karakterrel, amíg a weboldal vissza nem áll.

Növeld a PHP memóriakorlátot

Még ha egy beépülő modul vagy téma okozza is a hibás weboldal működést, gyakran a PHP memóriakorlátja a hibás.

Mi a PHP memóriakorlát? A webszerver csak bizonyos mennyiségű RAM-mal vagy memóriával rendelkezik, ezért a WordPress szigorúan korlátozza, hogy egy PHP-szkript mennyi memóriát foglalhat el. Ha ezt a határt túllépi, megjelenik a fehér halál képernyő, vagy a kritikus hiba üzenet.

Bár nem jó ötlet túl magasra állítani a memóriakorlátot, és megengedni, hogy a rosszul konfigurált szkriptek lelassítsák a weboldal feltérképezését, az alapértelmezett érték túl alacsony lehet. Ha egy kicsit megemeled a PHP-korlátját, azonnal megjavíthatod a hibás weboldalad.

1. lépés: FTP-n keresztül nyisd meg weboldalad, és nyisd meg a wp-config.php fájlt.
2. lépés: Illeszd be a következő kódot közvetlenül az utolsó sor elé, és mentsd el:

define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘128M’ );

Memóriakorlát beállítása WordPressben ( wp-config-php fájl)
Memóriakorlát beállítása WordPressben ( wp-config-php fájl)

Kipróbálhatod a 256M-et is, ha ez nem oldja meg a problémát, de minden ennél magasabb érték határozottan szükségtelen, hacsak egy bővítmény dokumentációja nem írja elő. Ha a probléma a memóriakorláttal van, akkor az általad használt bővítmény szinte biztos, hogy meghibásodott, és le kell tiltani.

Egy mellékes megjegyzés: Egyes szerverek rendkívül alacsony memóriakorlátot kényszeríthetnek ki, és nem engedik megemelni azt. Ha ez a probléma, az egyetlen lehetőség az, hogy jobb gazdagépre válts, vagy töröld a problémát okozó beépülő modult.

Növeld a maximális feltöltési fájlméretet és a szövegfeldolgozási funkciókat

Ha csak bizonyos helyzetekben látod a súlyos hibát, és nem folyamatosan minden oldalon, akkor néhány PHP-függvény kis módosítása javíthatja a problémát.

A nagy fájlok feltöltése után a hibaképernyő megjelenése valószínűleg annak a következménye, hogy a feltölthető fájl maximális mérete túl kicsi, míg bizonyos nagy oldalak törése a rekurziós és visszalépési korlátok növelésével javítható.

Először ellenőrizd, hogy mekkora a maximális feltöltési méret, és hasonlítsd össze a feltölteni kívánt fájllal. Ezt a Média > Új hozzáadása menüpontban találhatod meg a feltöltendő file alatt.

Feltolheto maximalis file meret WordPress
Feltölthető maximális file méret WordPress

Ennek a  problémának a kijavításához be kell jelentkezned az FTP-be, és módosítanod kell a wp-config.php fájlt, az új kódot közvetlenül az utolsó sor fölé helyezd el.

A maximális feltölthető fájlméret növeléséhez add hozzá ezt a kódot:

ini_set(‘upload_max_size’ , ‘256M’ );

ini_set(‘post_max_size’,’256M’);

A weboldal nagy oldalainak töredezettségének kijavításához add hozzá ezt a kódot:

ini_set(‘pcre.recursion_limit’,20000000);

ini_set(‘pcre.backtrack_limit’,10000000);

Töröld a weboldal gyorsítótárát

A gyorsítótárazás nagyszerű módja a weboldal felgyorsításának, és az esetek többségében kifejezetten jó dolog. De néha a gyorsítótár megsérülhet, és a webhely hibákat dobhat ki.

Ha ez megtörténik, egyszerű megoldás a gyorsítótár törlése, ami elegendő a probléma megszüntetéséhez és a weboldal működőképességének helyreállításához.

Nem kell aggódni: Az oldalak gyorsítótárazott verziója hamarosan visszaáll, így weboldalad ismét gyorsan betöltődik. A gyorsítótár törlése egyszerűen törli a beragadt sérült fájlokat.

Frissítsd PHP verziód

Az elavult PHP a honlap tönkremenetelét okozhatja, és minden bizonnyal más ütközések is előfordulhatnak. Általában a legjobb, ha weboldalad a WordPress által támogatott legújabb PHP-verziót használja, amely jelenleg PHP 7.3–8.0.

Egyes WordPress felhasználók szívesebben maradnak a PHP 7.4-nél, mivel aggódnak a téma és a bővítmény kompatibilitása miatt. Általában ez nem okoz problémát. De ha PHP 5.x-et használsz, feltétlenül frissítened kell, mivel ez komoly konfliktusokat okozhat.

A PHP frissítés nagy dolog, ezért előtte győződj meg róla, hogy készen állsz biztonsági másolattal.

Ellenőrizd a rosszindulatú programokat

Néha egy súlyos, kritikus hibát rosszindulatú program okozhat, különösen, ha furcsa PHP-szkripteket észlel, amelyek nem vezethetők vissza a bővítményekre vagy a témára. A rosszindulatú programok eltávolítása nehéz feladat, különösen akkor, ha ki vagy zárva weboldaladról, és még egy vizsgálatot sem tudsz végrehajtani.

Nehéz lehet különbséget tenni a jogszerű és a rosszindulatú programok által hozzáadott gyanús fájlok között, és a véletlenszerű alapfájlok törlésének valószínűleg nem lesz jó vége. A rosszindulatú programok módosíthatják a PHP-fájlokat is, elrejtve bennük szkripteket, amelyeket csak fejlesztők tudnak észrevenni.

Ha azt gyanítod, hogy rosszindulatú programok okozzák a hibát, akkor a legjobb, ha a tárhelyszolgáltatódhoz fordulsz segítségért.

Hol kaphatsz WordPress támogatást, ha semmi sem sikerül?

Ha mindezeket a lehetőségeket kipróbáltad, és egyik sem működik, akkor biztosan nagy a probléma. Mi, az OfficeHelpernél szívesen segítünk neked WordPress weboldalad karbantartásában, hibakeresésében és javításában.

Összefoglalás

A WordPress súlyos hibájának számos oka lehet, bár a probléma legtöbbször a PHP-hez kapcsolódik. Vagy túllépted a PHP memóriakorlátját, vagy a bővítményeiddel vagy témáiddal vannak problémák.

A probléma leggyorsabb megoldása a weboldal visszaállítása, ha van biztonsági másolatod, de számos más módszer is kipróbálható, a PHP memóriakorlátjának növelésétől a problémás beépülő modul azonosításáig és letiltásáig.

A hibaelhárításhoz szükség lehet néhány különböző dolog kipróbálására, de ne csüggedj, ha nem tudod saját magad megoldani. Mindig kaphat WordPress-támogatást egy olyan csapattól, mint az OfficeHelper. Ha kétségeid vannak, fordulj szakértőkhöz.