Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • 10 ok, amiért weboldaladra nem érkezik elegendő forgalom
Weboldal forgalom

10 ok, amiért weboldaladra nem érkezik elegendő forgalom

Minden létező online vállalkozásnak egy célja van: a lehető legnagyobb mértékben növelni az eladásokat és a profitot. Az online környezetben mindez egy egyszerű folyamattal kezdődik: a weboldal forgalmának növelésével.

Rengeteg olyan weboldal van, amely nem profitál a felhasználói látogatásokból.
Miért? Ennek számos oka lehet.
Az alábbiakban felsoroljuk a 10 legfontosabb okot:

1. SEO optimalizálás irreleváns szavakra

Minden piacnak, iparágnak megvannak a bizonyos kulcsszavai, amelyekre optimalizálják weboldaluk tartalmát, hogy megfelelő helyen szerepeljenek a Google-ban. Ha tévéket adsz el, és rangsorolsz a Google-on az audiorendszerek terén, az nem igazán segít. Ezen túlmenően, ha megpróbálod rangsorolni magad egy rendkívül általános kulcsszóra (például a „televíziók”), észre fogod venni, hogy szinte lehetetlen tisztességesen rangsorolni, vagy legalábbis őrülten nagy a verseny.

Valami konkrétat kell választanod. A kulcsszókutatás éppen ezért elengedhetetlen része a SEO-nak. Határozd meg, mit keresnek a felhasználók a Google-on, és optimalizáld ezeket a szavakat.

2. Hibás hivatkozások

Egy másik nagyon gyakori hiba, amely befolyásolja a forgalmat, az elveszett vagy hibás hivatkozások a weboldalon. Te is ismered és találkoztál honlapodon a hírhedt 404-es hibával? Ebben az esetben ellenőrizd, hogy az oldal hol található a weboldaladon. Lehet, hogy átirányítottad az oldalt, vagy megváltoztattad az URL-t, és nem létesítetted összekapcsolást 301-es átirányítással. Ez linkek elvesztéséhez vezethet, ami pedig minden bizonnyal a forgalom csökkenéséhez.

3. Büntetések a Google-től

A Google büntetései meglehetősen ritkák, de nem zárhatók ki az egyenletből. Ha megpróbáltad optimalizálni a weboldalad, viszont több gyanús linked van, ami a weboldaladra mutat, ha ismétlődő tartalommal rendelkezel, vagy ha nem tartod be a Google szabályait, büntetést kaphatsz. Ilyenkor weboldalad forgalma meredeken visszaesik, ugyanis sokkal hátrébb fog rangsorolni a Google.

4. Az Oldal Betöltési Sebessége

A lassú betöltésű képernyők kattintásra késztetik az embereket és elhagyják a weboldalad mielőtt az betöltődhetne. Az emberek kényelmük érdekében használják az internetet, ha ezt bármilyen módon megszakítod, nagy valószínűséggel forgalmat veszítesz.

Minden weboldalt a lehető leggyorsabb betöltési sebességre kell optimalizálni.

5. Szerverproblémák, rossz minőségű hosting

Ez a probléma meglehetősen gyakori. Weboldalad forgalmát egyértelműen befolyásolhatja a választott tárhely minősége. Lehetséges, hogy a weboldal offline állapotban van, amikor a felhasználók nagy része megnyitja. A minőségi tárhely biztosítása érdekében ügyelj arra, hogy az üzemidő a lehető legmagasabb legyen.

6. Navigációs Problémák

Az, hogy a felhasználók hogyan tudnak navigálni weboldaladon, befolyásolhatja a forgalmat. Ha a felhasználó nehezen találja meg a kívánt információt az oldalon, akkor biztosan elhagyja azt. Próbáld meg a fontos oldalakat a lehető legláthatóbbá tenni, légies és tiszta szerkezettel. De emellett ne felejtsd el azt sem, hogy a tartalom is rendkívül fontos. El kell vezetned a felhasználót az utolsó lépéshez, pl. a megrendeléshez. Ha nem talál érdekes tartalmat az oldalon, a felhasználó távozik.

A legtöbb weboldal esetén a megoldás az, hogy a keresősávot könnyen megtalálható helyre helyezik. Ne rejtsd el, ne kicsinyítsd az ikont, vagy ne felejtsd el használni.

7. Mobilra nem optimalizált weboldal

A jelenlegi forgalom több mint 70%-a mobilról érkezik, és arra számíthatunk, hogy a következő években ez a szám egyre nagyobb mértékben fog növekedni. A nem mobilra optimalizált weboldalaknak nyilvánvaló hiányosságai vannak a forgalom vonzásában. Weboldalad kezdettől fogva mobilra kell optimalizálni. Ahogy egyre több felhasználó kezd el mobileszközöket használni, hogy megtalálja, amit keres, weboldalad nagyon gyorsan elavulttá válhat, ha nincs mobilra optimalizálva.

8. Promóció hiánya

Nehezen találsz meg egy weboldalt, ha nem tudsz a létezéséről. Nem elég egy mintaweboldalt készíteni, ha nem reklámozod úgy, ahogy kellene. Az online promóció a legjobb módja annak, hogy forgalmat vonz weboldaladra, különösen, ha az új. A SEO optimalizáláshoz szorosan kapcsolódó promóció elképzelhetetlen növekedési motor vállalkozásod számára.

Keresd meg weboldalad hirdetésének módjait. Legyen szó organikus növekedésről vagy a fizetett hirdetések által generált növekedésről, a növekedés mindenképpen növekedés.

9. Gyenge vagy nem vonzó tartalom

Ha weboldalad tartalma nem vonzó a látogatóid számára, akkor elhagyják oldalad, és valószínűleg többet már nem is térnek rá vissza. A gyenge, szakképzetlen és a felhasználó számára nem vonzó tartalom gyorsan elriasztja Őket attól, hogy végig böngésszék honlapodat. Szövegírási technikákkal próbáld maximalizálni a tartalom vonzerejét, a szöveget képekkel kombinálva, valamint interaktív tartalom létrehozására szolgáló technikákkal.

10. Helytelen Indexelés

Az indexelés az a folyamat, amelynek során a Google feltérképező robotokat küld weboldaladra, hogy megtekintsék, kategorizálják a tartalmat, és elhelyezzék a keresőben. Ha az indexelést hibásan végezték el (akár technikai nehézségek miatt, akár az oldal optimalizálása során elkövetett hibák miatt), az nem jelenik meg a Google-ben, ezért nem lesz forgalmad. Győződj meg róla, hogy weboldalad megfelelően van optimalizálva, és jelenítsd meg a Google-ben.

Végszó

Remélhetőleg nincsek ilyen problémák, de ha igen, próbáld meg a lehető leggyorsabban megoldani őket. Az internet végtelen lehetőségeket tartogat mindannyiunk számára, és érdemes ezeket kihasználni.

Még ha elégedett is vagy weboldalad jelenlegi forgalmával, próbálj meg mindig a lehető legjobban optimalizálni weboldalad. A végén remélhetőleg növekedést fogsz tapasztalni.

Weboldal forgalom hiba