GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Mik azok a backlinkek?
Backlink

Mik azok a backlinkek?

A backlink, vagy más néven visszamutató link, olyan hivatkozás egy weboldalon, ami egy másik oldalra mutat. A backlink-ek létrejöttét a hiperlinkeknek köszönhetjük, amik lehetővé teszik, hogy az emberek könnyen át tudjanak ugrani egyik oldalról a másikra az interneten. A backlink-ek fontossága abból adódik, hogy a keresőmotorok általában figyelembe veszik őket a weboldalak rangjának meghatározásakor. Minél több minőségi backlink áll rendelkezésre egy adott oldal számára, annál magasabb rangot kaphat a keresőmotorokban. Emiatt sok weboldal tulajdonosa igyekszik minél több backlink-et szerezni más oldalakról. A visszamutató hivatkozásokat „bejövő hivatkozásoknak” is nevezik.

Ezen kívül a visszamutató linkek nemcsak a weboldalak rangját befolyásolják, hanem a látogatók számát is növelhetik. Ha egy külső weboldalról egy backlink mutat a weboldaladra, az általában több látogatót is jelenthet, mivel az emberek általában követik a hiperlinkeket. Tehát a visszamutató linkek nemcsak a keresőmotorok számára fontosak, hanem a látogatók számának növelésében is szerepet játszhatnak.

Miért fontosak a backlinkek?

Amikor valaki keres valamit az interneten, a visszamutató linkek az egyik legfontosabb tényezők, amelyek befolyásolják a weboldal rangsorolását a keresőmotorokban. Olyan keresőmotorok, mint pl. a Google, a visszamutató linkeket a felhasználók érdeklődésének mértékének tekintik egy adott oldal iránt. A visszamutató linkek nagyon fontos szerepet játszanak a Google keresési eredmények rangsoroló algoritmusában, a PageRank-ban.
A Google útmutatója szerint:
„A Google az A oldalról B oldalra mutató linket szavazatként értelmezi A oldal által a B oldalra”.

Alacsony minőségű és jó minőségű backlinkek

Minél több backlink van az oldalon, annál magasabb helyen kell szerepelnie a keresési eredmények között, igaz? Nem pontosan. A linkek száma nem mindig jelent minőséget. Ha sok link mutat az oldaladra, az még nem elég a magasabb rangsoroláshoz. A linkek minőségét is figyelembe kell venni.

A visszamutató hivatkozásoknak két típusa van – jó minőségű és gyenge minőségű visszamutató hivatkozások. Egyetlen jó minőségű hivatkozás egy hiteles weboldalról, mint például a New York Times, erősebb lehet, mint több száz gyenge minőségű hivatkozás. Ráadásul a gyenge minőségű linkek több kárt okozhatnak, mint hasznot. Ha alacsony tekintélyű, spam jellegű weboldalakról kap az oldal linket, az alacsonyabb pozíciókat eredményezhet.

Íme néhány alapvető tulajdonság, amelyet a jó minőségű linkek megosztanak:

1. Hiteles weboldalakon jó minőségű backlinkeket helyeznek el

Amikor a keresőmotorok értékelik a weboldalt, figyelembe veszik a Domain Authority-t (a weboldal megbízhatóságát, relevanciáját vagy tekintélyét). Minél magasabb a Domain Authority, annál hitelesebb a weboldal. Minél nagyobb tekintélye van egy weboldalnak, annál többet érnek a rajta található linkek.

2. A jó minőségű backlinkek témával kapcsolatos weboldalakról származnak

Amikor a keresőmotorok értékelik az adott weboldalra mutató linkeket, figyelembe veszik, hogy a link mennyire kapcsolódik az adott weboldalhoz. A keresőmotorok nagyobb súlyt adnak a céloldalként azonos témájú oldalakon elhelyezett linkeknek. A visszamutató hivatkozás nagyon relevánsnak számít, ha mindkét weboldalon ugyanazon témához igazodó tartalmak találhatók.

Tegyük fel, hogy van egy weboldalad az egészséges életmódról. Az oldaladhoz kapcsolódó, aktuálisan releváns weboldalak az egészséges táplálkozással, sporttal, fitneszel és jólét témákkal foglalkoznak. Ennek eredményeként a keresőmotorok nagyobb súlyt fognak helyezni az ezekről a weboldalakról származó hivatkozásokra.

Ha van két hiteles weboldalad, az A oldal és a B oldal, amelyek ugyanazzal a domain autoritással rendelkeznek, és amelyek az oldaladra mutató hivatkozással rendelkeznek, de csak az A oldal kapcsolódik a vállalkozásodhoz, akkor az A oldalon szereplő link nagyobb súllyal szerepel a keresőmotor eredményeiben, mint az B oldal.

4. A jó minőségű backlinkek „dofollow”

A keresőmotorok által követhető visszamutató hivatkozásokat (linkeket) „dofollow” hivatkozásoknak nevezzük. Előfordulhat azonban, hogy a weboldal tulajdonosai „nofollow” attribútumot szeretnének hozzáadni a hivatkozásokhoz. Ez az attribútum azt mondja a keresőmotoroknak, hogy ne használják a linket az oldal rangsorolásához. A „nofollow” attribútummal rendelkező visszamutató linkek ugyanúgy működnek a weboldal látogatóinál, de a Google és más keresőmotorok nem adnak át semmilyen értéket egyik weboldalról a másikra.

Hogyan lehet backlinkeket szerezni

A visszamutató linkek megszerzésének folyamatát linképítésnek nevezzük. A linképítés időt és erőfeszítést igényel, meg kell győznöd másokat arról, hogy hivatkozniuk kell a weboldaladra. De a folyamat kevésbé fájdalmas a megfelelő stratégiával.
Íme néhány javaslat az erőfeszítéseid optimalizálásához:

Készíts kiváló minőségű tartalmat

A tartalom az elsődleges oka annak, hogy az emberek felkeresik a honlapod. Ha szeretnél organikusan több backlinket generálni, akkor a weboldaladon kell lennie valaminek, amire érdemes hivatkozni. Ez azt jelenti, hogy be kell fektetned a felhasználói kutatásba, és meg kell tudnod, milyen tartalmat tart értékesnek a célközönséged. Innentől kezdve egyedi tartalmakat kell készítened, amelyet a célközönséged keres.

Keress megbízható és hiteles weboldalakat a honlapodra mutató hivatkozásokhoz

Ha honlapodat szeretnéd látni a Google első oldalán, akkor a szakmádban megbízható és hiteles webhelyekről kell linkeket szerezned.

Kezdd azzal, hogy létrehozol egy listát a szakterületeden lévő megbízható és hiteles honlapokról, majd vedd figyelembe a következőket:

Írj vendégposztokat: Ha van egy megbízható weboldal, amely fogad hozzászólásokat, küldj be olyan bejegyzéseket, amelyek relevánsak az ő és saját célközönséged számára is. Ne írj ötletlistákat tartalmazó e-maileket, mert a weboldal tulajdonosai hajlamosak elkerülni vagy figyelmen kívül hagyni ezeket a javaslatokat. Csak akkor fordulj az emberekhez, ha a piszkozat készen áll a felülvizsgálatra.

Végezz versenytárs elemzést: Nézd meg, hogyan reklámozzák a versenytársaid a tartalmaikat, hogy megértsd, hol sikerül jobban nekik. Határozd meg, hogy hol teszik közzé a tartalmukat, kikkel dolgoznak együtt, és mely kulcsszavakat helyezik előkelő helyre, amelyek összhangban vannak vállalkozásoddal.

Csatlakozz a linkösszefoglalókhoz: A linkösszefoglalók olyan cikkek, amelyek egy adott témára összpontosító linkek gyűjteményei (pl. „10 legjobb webtervező eszköz” vagy „15 hatékony webhelykészítő”). Ha látod a lehetőséget, hogy részt vegyél egy megbízható honlapon egy link-összefoglalóban, lépj kapcsolatba az összefoglaló szerzőjével, és kérd, hogy tegyék bele a tartalomba a weboldaladra mutató linket az összefoglalójukba.

Link visszaszerzés: Keress olyan említéseket termékedről / vállalkozásodról / szolgáltatásaidról, amelyek nem linkek weboldaladra, majd keresd fel az írókat azzal a kérelemmel, hogy adják hozzá a linket.

Hozd létre és vizsgáld meg backlink profilod

A visszamutató linkek teljesítményének elemzése a SEO elengedhetetlen része. Nem csak a backlink profilod kell létrehoznod, hanem idővel nyomon is kell követned azt.

Az olyan eszközök, mint a Google Analytics vagy a Semrush, segítenek megvizsgálni, hogy mely weboldalak linkelik honlapodat. Ha tudod, hogy ki hivatkozik rád, pontosan felmérheted a jelenleg meglévő jó minőségű, illetve alacsony minőségű backlinkek mennyiségét.

Az alacsony minőségű hivatkozásokon belül van egy alkategória, amelyet mérgező hivatkozásoknak is nevezünk. Ezek a linkek gyanús webhelyekről vagy olyan oldalakról származnak, amelyek megszegik a keresőmotor szolgáltatási feltételeit. Ezek azok a típusú honlapok, amelyekről jobb, ha nem hozol létre az oldaladra mutató linkeket. Ennek az az oka, hogy amikor a Google sok mérgező hivatkozást (spam jellegű linkeket) észlel, megbüntetheti webhelyed azáltal, hogy lerontja a weboldalad rangsorolását.

Az olyan eszközök, mint a Semrush, a Backlink Audit nevű funkciót kínálják. Ellenőrzi az összes visszacsatolást, és megtalálja azokat, amelyek mérgezőek (spam jellegűek). Miután azonosítottad a mérgező linkeket, a Disavow eszközzel jelentheted azokat a Google-nak, így a keresőmotor figyelmen kívül hagyja őket.

Fektess be a jó minőségű backlinkekbe

A jó minőségű honlapokon visszamutató hivatkozás beszerzése kihívást jelent, de megéri. A linképítésbe való befektetés elengedhetetlen minden webes vállalkozás számára, mert a visszamutató linkek felkeltik a figyelmet és forgalmat irányítanak weboldaladra.

Minél több jó minőségű visszamutató linket szerzel, annál magasabb lesz a pozíciód a keresési eredmények között, így több ember fogja elérni weboldalad.

Linképítés