GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Hogyan szerezz magasabb rangot a Google-on, és jelenítsd meg weboldalad
Google kereső

Hogyan szerezz magasabb rangot a Google-on, és jelenítsd meg weboldalad

Az online marketing új mércét állított azoknak a cégeknek, amelyek a leghatékonyabb módon szeretnék népszerűsíteni termékeiket. A Google és egyéb keresőoldalak felelősek az internetes forgalom jóval több mint feléért, így ezek a keresőmotorok váltak a termékek és szolgáltatások piacának legjobb helyévé. De ahhoz, hogy megtanuld, hogyan lehet magasabb rangot elérni a Google-on, és meg is őrizni ezeket a pozíciókat, sok gyakorlásra lesz szükséged, valamint egy jól megszervezett stratégiát kell kidolgoznod, és különböző változókat kell tesztelned, amíg el nem éred a megfelelő eredményeket.

A kulcsszókeresési rangsorolási eredmények javítása

Egyes becslések szerint az emberek mindössze 25%-a görgeti át a Google keresési eredményeinek akár csak az első oldalát egy keresés során. Tehát ha Te is komolyan gondolod szolgáltatásaidnak keresőmotorokon keresztüli népszerűsítését, akkor a fő célod az kell legyen, hogy minden kapcsolódó organikus keresés első oldalára kerülj. A helyzet az, hogy valószínűleg több száz különböző kulcsszót kell megcéloznod. Emellett több tucat versenytárs is keresi a rangsort ezekre a kulcsszavakra.

Tehát mi a legjobb módja annak, hogy magasabb helyezést érj el a Google-on?

Minden egyes vállalkozás más és más, ezért nincs olyan pontos képlet, amely segítene megszerezni a legjobb helyezéseket a keresőmotorok eredményoldalain. Ehelyett meg kell értened a keresőmotorok működését, és ki kell dolgoznod egy személyre szabott tervet, amelyet kifejezetten a Te vállalatodra lett tervezve.

Az OfficeHelpernél több évtizedes kombinált tapasztalattal rendelkezünk digitális marketingstratégiák kidolgozásában az ügyfelek számára számos iparágban.

Mélyreható ismeretekkel rendelkezünk a keresési platformokról és azok rangsorolási algoritmusairól, ezért úgy döntöttünk, hogy összeállítunk egy cikket arról, hogyan lehet magasabb helyezést elérni a Google organikus keresési eredményei között.

Merüljünk el a Google SEO útmutatójában.

Hogyan működnek a keresőmotorok?

Mielőtt áttekintenéd a keresőoptimalizálást és a SEO fejlesztését, fontos megértened a Google és más keresési platformok működését.

Amikor az embereknek szükségük van egy termékre vagy szolgáltatásra, a legtöbb fogyasztó előveszi okostelefonját vagy laptopját, hogy keresést végezzen a Google-on vagy bármely más keresőmotoron.

A keresőmotorok egyszerű, bejáróknak nevezett szoftvereket használnak az interneten elérhető különböző weboldalak olvasásához és elemzéséhez.

A robotoknak vagy pókoknak is nevezett algoritmusok szó szerint sorról sorra elolvasnak minden weboldalt, amelyet elemeztek, és visszaküldik az eredményeket a keresőmotornak, ahonnan származtak.

A Google és más platformok ezután adatbázist hoznak létre a weboldalakról és a bennük található oldalakról, hogy a legpontosabb egyezést biztosítsák a keresés során.

Amint a cikk későbbi részében látni fogod, több száz különböző tényező befolyásolja Google-rangsorolásod.

Ezenkívül számos eszközt használhatsz teljesítményed nyomon követésére, például a Google Search Console-t.

Ennek ellenére, hogy esélyed legyen a 10 legjobb pozíció egyikére, minden weboldalnak a következőkre kell összpontosítania:

Minőség

Akár új blogbejegyzést írsz, akár az egész weboldalad újjáépíted, mindig a minőséget kell szem előtt tartanod.

A potenciális ügyfelek könnyen felismerik azokat a cégeket, amelyek költségvetési megfontolásból veszélyeztetik szolgáltatásaik minőségét.

Ennek elkerülése érdekében alakítson ki egy ügyfélközpontú kultúrát, amely mindig szem előtt tartja a kilátásokat, amikor üzleti döntést kell hoznod.

A tartalom és a webdizájn minősége kulcsfontosságú. Ennek ellenére szem előtt kell tartanod a funkcionalitást is.

Például ahelyett, hogy egyszerűen csak leírnád terméked vagy szolgáltatásod előnyeit, próbáld meg megoldani azokat a gyakori kihívásokat, amelyekkel az ügyfelek szembesülnek a tartalmaidon keresztül.

Hasonlóképpen, a blogok és egyéb promóciós anyagok dizájnelemeinek ki kell egészíteniük a tartalmat, nem pedig az oldalt.

A felhasználónak szánt elemek nagyon fontosak, de figyelned kell arra is, hogy weboldalad technikai részei megfelelően fel legyenek építve.

Ha weboldalad nem úgy tervezték, hogy hatékonyan kommunikáljon a keresőmotorokkal, előfordulhat, hogy a Google feltérképező robotjai nem tudják megfelelően olvasni vagy kategorizálni honlapod.

Ami meglehetően csökkenti az esélyét a legjobb eredmények elérésére.

Az olyan platformok, mint a Google Search Console, segíthetnek nyomon követni a teljesítményed a keresési rangsorolás terén, ezért figyelj arra, hogy ezeket már az elején intergrálod.

Biztonság

Egy évtizeddel ezelőtt a legtöbb fogyasztót nem különösebben motiválta a biztonságos weboldal vagy platform.

Manapság a kiberbűnözés az egyik vezető fenyegetés a fogyasztók és a vállalatok számára, így egy biztonságos online weboldal létrehozása az egyetlen módja annak, hogy bizalmat kelts a közönségedben.

A legtöbb esetben a Google Chrome-ot és hasonló főbb böngészőket használó emberek figyelmeztetést kapnak, amikor nem biztonságos honlapra lépnek fel.

Ez eltántoríthatja ezeket a felhasználókat a weboldal böngészésétől, ami a visszafordulási arány növekedéséhez vezethet.

A Google pedig megerősítette, hogy a biztonsági funkciók, például az SSL-tanúsítványok minden weboldalon való elhelyezése a rangsorolási algoritmusuk részét képezik, így a megfelelő intézkedések végrehajtásának elmulasztása alacsonyabb helyezést eredményezhet.

Az SSL megvalósítása mellett egy megbízható tárhelyszolgáltatóval kell együttműködnöd, és biztonsági beépülő modulokat kell telepítened honlapod védelmében.

Ha nem tudod, hogyan javíts biztonsági intézkedéseiden, vagy szeretnél többet megtudni arról, hogy ezek hogyan befolyásolják a rangsorolását, lépjen kapcsolatba velünk még ma, és csapatunk örömmel segít.

Felhasználói tapasztalat

A Google fő célja, hogy a felhasználók számára a legjobb élményt nyújtsa, és arra ösztönözze őket, hogy térjenek vissza és használják újra a platformot.

A tényleges tartalom mellett a kereső nagy figyelmet fordít az oldal elrendezésére, a belső struktúrára, a betöltési időre és egyéb, a felhasználói élményt befolyásoló változókra.

Még ha egy oldal releváns információkat is tartalmaz, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a felhasználók képesek lesznek megérteni azt. Ha a tartalom nincs megfelelően felosztva fejlécekre, alfejlécekre és bekezdésekre, a látogatók nehezen tudják megemészteni az információkat.

Sok esetben a logikai formázás hiánya arra készteti a felhasználókat, hogy megnyomják a Vissza gombot, és más alternatívát találjanak.

Ennek elkerülése érdekében a tartalmat különböző fejlécekre kell bontani, és könnyen olvasható formátumban kell megjeleníteni.

Alapvető fontosságú, hogy a helyeket az előnyödre használd, de figyelj arra, hogy az oldalak ne tűnjenek unalmasnak vagy üresnek.

Noha a Google Search Console segít nyomon követni a teljesítményt a Google-pozíciók tekintetében, további eszközökre lesz szükséged a felhasználói élmény felméréséhez.

Organikus marketing kontra fizetett hirdetési kampányok

Minden vállalkozás, amely azt keresi, hogyan szerezhet magasabb helyezést a Google-on, kutatja a módszereket az organikus rangsorolásuk javítására.

Azonban két különböző módon népszerűsítheted szolgáltatásaid és termékeit a Google-on, ezek az organikus marketingstratégiák és a fizetett hirdetési kampányok.

A keresőoptimalizálás (SEO) a weboldal fejlesztésének folyamata annak érdekében, hogy magasabb organikus pozíciókat érj el.

Ezt a fajta marketinget „organikus” megközelítésnek nevezik, mert nem kell hirdetéseket vásárolnod ahhoz, hogy oldalad megjelenjen a Google eredményoldalain.

Ehelyett egy olyan weboldal fejlesztésén dolgozol, amely magasabb, ingyenes helyezéseket ér el, és ezáltal honlapod leadgeneráló géppé alakíthatod.

Egyes vállalkozások úgy döntenek, hogy kattintásonkénti fizetésű (PPC) kampányokat futtatnak a Google Ads szolgáltatáson keresztül.

Ez a hálózat lehetővé teszi fizetett hirdetések elhelyezését a Google keresési eredményoldalain és a hatalmas hálózatán.

Ezek a hirdetések a legmagasabb helyezést elért oldalak tetején jelennek meg, így óriási előnyt jelentenek a láthatóság szempontjából, és a legjobb az egészben az, hogy csak akkor kell fizetned, ha a felhasználók a hirdetéseire kattintanak, és felkeresik oldalad.

Annak ellenére, hogy mindkettő a weboldalad (céged, termékeid, szolgáltatásaid) Google-n keresztüli népszerűsítésére összpontosít, a PPC-kampányok és a SEO-marketing egyedülálló megközelítések hatalmas különbségekkel, többek között:

Költségek

A SEO és a PPC közötti legnagyobb különbség az egyes stratégiák költsége.

Ahogy a neve is sugallja, a PPC-kampányok előzetes befektetést igényelnek, mivel fizetned kell minden olyan felhasználóért, aki a hirdetéseidre kattint.

Ha nem adsz pénzt a kampányodhoz, hirdetéseid soha nem fognak megjelenni, és nem vonzanak potenciális ügyfeleket.

A SEO viszont ingyenes abban az értelemben, hogy nem kell fizetned minden egyes felhasználóért, aki felkeresi weboldalad, vagy meghatározott költségkerettel elindítod SEO kampányod.

Ennek ellenére továbbra is erőforrásokat kell fektetned a SEO kampányodba, hogy megbizonyosodj arról, hogy tartalmad megfelelő hatást fejt ki.

A SEO-stratégia kidolgozása mellett időt kell szánnod a webtartalom fejlesztésére, az oldalak frissítésére és a blogbejegyzések rendszeres közzétételére is.

A kampány elindítása után figyelemmel kell kísérned annak teljesítményét, és a tartalom teljesítménye alapján kell a további fejlesztéseket végrehajtanod.

Bár ez meglehetősen időigényesnek hangzik, ez még mindig megfizethetőbb út, mint a PPC.

Ugyanakkor a SEO-eszközök, mint például a Google Search Console ingyenesek, így nyomon követheted teljesítményed anélkül, hogy növelnéd kiadásaid.

Teljesítmény

Nem meglepő, hogy a SEO és a PPC ma már az online marketing két legnépszerűbb formája.

Ez a két megközelítés képes nagy mennyiségű minőségi forgalmat irányítani a weboldaladra, és rengeteg cég alkalmazza e stratégiák egyikét vagy mindkettőt ügyfélkörének exponenciális növelésére.

Ezt szem előtt tartva fontos megjegyezni, hogy a PPC-hirdetéseken keresztül generált forgalom általában másként viselkedik, mint az organikus csatornákról érkezők.

A fizetett kampányok révén szerzett felhasználók nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mert a legtöbb esetben ezeknek az embereknek a szándékuk a vásárlás, és tudatában vannak annak, hogy egy hirdetésre kattintanak.

Ez az oka annak, hogy a vállalatok egyharmada használja a PPC-t közvetlen értékesítési célokra.

Az organikus felhasználók viszont általában alacsonyabb konverziós és vásárlási arányt produkálnak.

Viszont nagyobb mennyiségű organikus látogatót generálhatsz egy PPC-kampány költségének töredékéért, ami kompenzálja a teljesítményed enyhe visszaesését.

A legjobb az egészben az, hogy kiegészíthetik egymást. Megfelelő megvalósítás esetén a SEO és a PPC szinergikusan működhet, hogy rövid és hosszú távú sikereket érhess el.

Visszafordulás

Mind a SEO, mind a PPC képes a weboldalt leadgeneráló géppé alakítani, de nem hoznak eredményt ugyanabban az időkeretben.

A SEO egy hosszú távú stratégia, mert segít fokozatosan elérni az eredményeket.

A legtöbb esetben nem lehet azonnal a legjobb 10 eredmény közé kerülni. Ehelyett a cégeknek fejlesztéseket kell végrehajtaniuk weboldaluk különböző területein, ami lassan, de biztosan az első pozíciókba juttatja őket.

Ezek eredmények tartósak, így olyan karbantartási stratégiát dolgozhatsz ki, amely kevesebb erőforrást igényel, miután elérted a legfelső pozíciókat.

A PPC egy közvetlenebb megközelítés, mert azonnal eredményeket mutathat fel.

Ha kampányod megfelelő felépítésű, akkor új leadeket generálhat már aznap, amikor hirdetéseid megjelennek. Minél tovább futtatod kampányod, annál jobban kiépíted értékesítési csatornád.

Ne feledd azonban, hogy a PPC-vel elért eredmények csak addig tartanak, amíg a hirdetéseid futnak, ami azt jelenti, hogy a kampány befejezése után nem fogsz új leadeket szerezni.

Mi az a SEO?

Ahogy korábban említettük, a SEO a keresőoptimalizálást jelenti, és ez egy olyan marketingstratégia, amely arra összpontosít, hogy segítsen magasabb organikus helyezést elérni a Google-on.

Ám annak ellenére, hogy a koncepció könnyen megragadható, a weboldal organikus rangsorolását befolyásoló elemek ismerete, figyelemmel kísérése és módosítása könnyen teljes munkaidős munkává válhat.

Fontos megérteni, hogy a Google és minden más keresőmotor frissíti az algoritmusait, hogy jobb eredményeket biztosítson a felhasználók számára.

A legtöbb ilyen algoritmus-módosítás viszonylag kicsi, de egy keresőmotor időnként végrehajthat olyan frissítést, amely megváltoztatja az oldalak rangsorolásának kiszámításának módját is.

Ha nem vagy tudatában ezeknek a változásoknak, hirtelen elveszítheted a helyezéseid, amelyekért keményen dolgoztál, és a második oldalra kerülhetsz a frissítés előtti állapothoz képest.

Bár több száz különböző tényező befolyásolja oldalad keresőoptimalizálását, ezek mindegyike felosztható oldalon belüli és oldalon kívüli változókra.

Weboldal SEO 2

Oldalon belüli (On-Page) SEO

Az on-page SEO magában foglalja a weboldalon található összes olyan változót, amely befolyásolja a Google rangsorolását.

Ez magában foglalja a felhasználó által látott elemeket, képeket, valamint a háttereket, amelyek befolyásolják, hogy weboldalad hogyan kommunikál a feltérképező robotokkal.

Sőt, az oldal rangsorolási tényezőit a webmenedzsered beállíthatja, így ezek a változók teljes mértékben az Te ellenőrzésed alatt állnak.

Ne feledd, hogy az oldalon belüli SEO magában foglalja mind az oldalak tartalmát, mind a weboldal kezelőfelületét, így mindkettő befolyásolja a rangodat.

Vagyis, a felhasználói élmény rangsorolási tényező. Ennek értelmében az oldalad el kell látnod releváns, értékes szöveggel és képpel, és a látogató szemszögéből is könnyűnek kell lennie a weboldal használata.

Ha gyakran frissíted oldalaid tartalmát, és rendszeresen teszel közzé új blogbejegyzéseket, növeled annak esélyét, hogy oldalad a Google legjobb 10 helyére kerüljön.

Hasonlóképpen, ha intuitív, logikus felépítésű kezelőfelülettel rendelkezik, a keresőrobotok könnyebben elolvashatják és kategorizálhatják honlapod.

Egy weboldalnak több olyan belső oldali (on-page) rangsorolási tényezője van, amelyekre oda kell figyelned, beleértve az oldal betöltési sebességét, az oldal kialakítását, a tartalom minőségét, a belső hivatkozási struktúrát (belső linkek), a funkciók funkcionalitását és az URL szerkezetét. Ezenkívül gondoskodnod kell arról is, hogy leíró és kulcsszavakban gazdag metacímkékid legyenek.

Oldalon kívüli SEO (off-page SEO)

Az oldalakon kívüli SEO sokkal bonyolultabb, mert olyan külső tényezőkből áll, amelyek befolyásolják a Google rangsorolásod.

Egyszerűen fogalmazva, a Google az oldaladon lévő, valamint a külső platformokon található információk kombinációját használja annak biztosítására, hogy weboldalad rangsorolja felhasználói keresések lekérdezésénél.

Az oldalon kívüli jó SEO elérésének kulcsa az összes olyan külső tényező azonosítása, amely befolyásolhatja a Google rangsorolásod.

Ezek az iparágtól és a helytől is függenek. Általánosságban elmondható azonban, hogy az oldalakon kívüli rangsorolási tényezők általában magukban foglalják az értékelési weboldalakat, a vállalati címtárakat és a Google üzleti listáit.

Ha weboldalad nem szerepel az összes releváns platformon, vagy ezeken rossz a hírneve, nagy az esélye, hogy a Google alacsonyabb helyezésekkel büntet.

Honlapod visszamutató hivatkozásai, vagyis a link profilja az egyik legnagyobb oldalon kívüli tényező, amelyet szem előtt kell tartanod.

Egyszerűen fogalmazva, a Google azt feltételezi, hogy a minőségi weboldalak más vezető, releváns és minőségi oldalakra hivatkoznak. Amikor egy honlap linkeli az weboldalad, forgalmat küld, és SEO-löketet ad, ami magasabb helyezést eredményezhet.

Ha azonban rossz minőségű oldalak linkelik webhelyed, a Google rossz minőségű webhelyként minősíthet Téged, és oldalaid alacsonyabb rangsorolásba helyezheti.

Hogyan lehet magasabb rangot elérni a Google-on

Most, hogy áttekintettük a SEO definícióját, és azt, hogy ez hogyan befolyásolja a rangsorolást, ideje megismerni, hogyan kerülhet weboldalad a Google első oldalára.

Ha sikeresen szeretnéd megvalósítani a SEO-t és javítani szeretnéd a Google rangsorolásod, akkor szervezett megközelítést kell követned.

Szinte lehetetlen a kezdetektől fogva tökéletes SEO kampányt elindítani.

Meg kell ismerned a közönséged, ki kell dolgoznod a kezdeti anyagokat, és optimalizálnod kell ezeket a későbbi optimális teljesítmény érdekében.

A fentieket szem előtt tartva a SEO rendkívül rugalmas.

Megvalósíthatod független stratégiaként, amely támogatja a többi online marketing erőfeszíteid.

A PPC-től az e-mail marketingig és a közösségi médiáig egy szilárd SEO-kampány jobb általános eredményeket hozhat a többi csatornán keresztül is.

Íme néhány alapvető lépés, amelyeket meg kell tenned, hogy javítsd weboldalad Google-rangsorát.

Tanulmányozd a Google rangsorolási algoritmusát és a rangsorolási tényezőket

Bár igaz, hogy a Google organikus rangsorolási algoritmusa nem közismert, a lehető legtöbbet kell megtudnod erről a képletről és a pozícióid befolyásoló változókról.

A Moz és más vezető oldalak több tucat különböző tanulmányt készítettek, amelyek jó képet adnak a Google algoritmusának működéséről. Eredményeik áttekintése segíthet megérteni, hogyan számítják ki a keresőmotorok az oldalak rangsorolását annak érdekében, hogy jobb eredményeket érjenek el az ügyfelek számára.

Több tucat jól ismert tényező befolyásolja weboldalad Google rangsorolását.

Ezek közé tartozik az oldalon található tartalom, a visszafordulási arány, a betöltési sebesség, a használhatóság, a külső hivatkozások, az alkalmazott fejlécek, a használt kulcsszavak és számos egyéb elem.

Ha tanulmányozod ezeket a rangsorolási tényezőket, és megtanulod, hogyan alkalmazd őket megfelelően a honlapodon, növeled a siker esélyed.

Ezenkívül naprakész kell lenned a főbb algoritmusmódosításokkal kapcsolatban.

Évente több száz frissítés történik, de a Google hajlamos előre bejelenteni a jelentősebb változtatásokat, hogy lehetőséget adjon a weboldalakon lévő módosítások elvégzésére és a változások hatásainak mérséklésére.

Ha tisztában vagy a közelgő változásokkal, és már korán végrehajtod a megfelelő gyakorlatokat, az algoritmusfrissítés bevezetése után jobb helyezéseket érhetsz el.

Elemezd jelenlegi teljesítményed

Jelenlegi rangod közvetlenül befolyásolja az általad választott megközelítést, mert ez segít meghatározni, hogy mennyi munkát kell elvégezned ahhoz, hogy az első oldalra kerülj.

Ahhoz, hogy jó képet kaphass arról, hol állsz, elemezd külön-külön honlapod oldalait, valamint weboldalad általános teljesítményét.

Nézd fel a domain pontszámát, hány kulcsszót rangsorolt ​​már, és egyéb változókat, hogy olyan SEO-stratégiát hozhass létre, amely segít bezárni a teljesítménybeli különbségeket.

Ha weboldalad egyáltalán nem rangsorolódik, előfordulhat, hogy egy alapvető megközelítést kell alkalmaznod, és a későbbiekben összetettebb stratégiákat kell alkalmaznod.

Vagyis, felül kell vizsgálnod a teljes honlapszerkezetedet, és át kell tekintened minden oldalad alapvető elemeit.

Általános szabály, hogy minél alacsonyabb a helyezés, annál hosszabb ideig tart az első oldal elérése.

A második oldalon található weboldalaknak még hosszú utat kell megtenniük, de a különbség lényegesen kisebb, mint azoknál a honlapoknál, amelyek egyetlen kulcsszóra sem rangosorolódnak.

Ezekben az esetekben a fejlett SEO-taktika alkalmazása és a meglévő oldalak optimalizálása elegendő lehet ahhoz, hogy egy második oldalas weboldal a Google keresési rangsor első pozíciói közé kerüljön.

Futtass egy weboldal-szintű diagnosztikát

A SEO implementáció során sok cég azonnal belevág a tartalomgyártásba, és teljesen elfelejti kijavítani a weboldalon található hibákat.

A no-index címkézetteken kívül a Google és egyéb keresőmotorok minden egyes oldalad „elovassák”.
Még ha minimálisnak is tűnnek, az apró hibák összeadódnak, és végül jóval lejjebb csúszhatsz a Google rangsorolásban.

Lehetőség van manuális elemzés elvégzésére annak biztosítására, hogy weboldalad minden eleme megfelelően működjön.

Ez azonban rendkívül munka- és időigényes, valamint sok hibalehetőséget hagy maga után.

Ha javítani szeretnéd weboldalad Google-rangsorát, az egész webhelyre kiterjedő diagnosztikát kell futtatnod speciális eszközök segítségével, amelyek segítenek azonosítani az egyes oldalakon előforduló különböző hibákat.

Számos különböző típusú hiba javítható, beleértve a hibás hivatkozásokat, az elírásokat, a szerverhibákat, az ismétlődő oldalakat és még rengeteg egyéb mást.

Egy hozzáértő marketingügynökséggel való partnerség leegyszerűsítheti ezt a lépést, és lehetővé teszi, hogy azokra a területekre összpontosíts, amelyek javítják az ügyfélélményt.

Optimalizáld weboldalad műszaki részét

Ha meg akarod tanulni, hogyan javíthatod a Google keresési rangsorolásod, meg kell értened weboldalad technikai részét, és meg kell tanulnod optimalizálni is azt.

A keresőrobotok viszonylag egyszerű programok, ezért olyan struktúrával kell rendelkezned, amely segíti a robotokat a weboldal elemzésében.

A technikai SEO egy gyűjtőfogalom, amely magában foglalja a belső linkelést, a JavaScript indexelést, a metacímkéket, a webhelytérképeket és a kulcsszókutatást is.

Érdemes megjegyezni, hogy a kulcsszókutatás a tartalomfejlesztési szakaszban is fontos, de erre később részletesebben is kitérünk.

A fő következtetés az, hogy annak a csapatnak, amelyik a technikai SEO-t végzi a weboldalon meg kell szereznie a kulcsszavak listáját, amelyeket be kell építenie a stratégiájába a legjobb eredmény elérése érdekében.

Ezen túlmenően gondoskodniuk kell arról is, hogy sok releváns, follow címkéjű hivatkozásokkal (linkekkel) rendelkezzünk, valamint jó belső linkekkel is, és meg kell győződnünk arról, hogy az összes szolgáltatás működik a honlapunkon.

Mindemellett nem árt, ha tisztában vagy weboldalad DA értékével is.

Kulcsszókutatás végrehajtása

Az alapos kulcsszókutatás lefolytatása elengedhetetlen minden olyan vállalat számára, amely magasabb keresőmotor-rangsort szeretne elérni.

Ennek ellenére a legjobb kulcsszavak kiválasztása nem mindig egyszerű, mert tisztában kell lenned azzal, hogy a potenciális felhasználók hogyan végeznek keresést.

Például, ha szélesebb körű kulcsszavakat célzol meg, amelyeknek nagyobb a keresési mennyisége, növelheti weboldalad látogatóinak számát.

Ez nagyszerű a forgalom és a SEO egésze szempontjából, mert segíthet növelni a relevanciád, különösen akkor, ha a felhasználók sok időt töltenek a honlapodon való navigációval.

De a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy ezeknek a felhasználóknak csak egy kis százaléka lesz vásárló.

Dönthetsz úgy is, hogy konkrétabb kulcsszavakat célzol meg, amelyek alacsonyabb keresési mennyiséget és magasabb konverziós arányt mutatnak.

Ennek az az oka, hogy a felhasználók, akik ezekre a kulcsszavakra keresnek, már időt töltöttek lekérdezésük finomításával, így pontosan tudják, mit keresnek.

Ez semmiben sem különbözik attól, aki úgy lép be az üzletbe, hogy pontosan tudja, mit akar, ami csökkenti az értékesítő személyzet munkáját, és egy olyan vásárlót, akinek fogalma sincs, mire van szüksége valójában.

Ha nem megfelelő kulcsszavakat választasz, nagy mennyiségű érdektelen felhasználóhoz és rossz minőségű hivatkozásokat kapsz.

Ahelyett, hogy azt feltételeznéd, hogy az összes választott kulcsszó a Te iparágadhoz kapcsolódik, áss egy kicsit mélyebbre, hogy megbizonyosodj arról, hogy nincs kétértelműség.

Óvatosan kell használnod azokat a kulcsszavakat, amelyeket egynél több termék vagy szolgáltatás megtalálására használnak, és ezeket mindig más kulcsszavakkal együtt kell használni, amelyek egy kicsit több kontextust biztosítanak.

Válassz alacsony versenyhelyzetű kulcsszavakat (és fokozatosan térj át a keményebb kulcsszavakra)

Csekély esély van arra, hogy egyik napról a másikra megszerezd a legjobb 10 pozíció egyikét, különösen akkor, ha még egyetlen releváns kulcsszóra sem rangsorolsz.

Ha ez a helyzet, akkor először keress olyan kulcsszavakat, amelyek alacsony forgalmúak és ugyanolyan alacsony a verseny, mert ezek rövid időn belül segíthetnek weboldalad tekintélyének növelésében.

Ezzel a megközelítéssel viszonylag gyorsan jobb oldali helyezést érhetsz el a releváns kulcsszavakra.

Természetesen ezek a kulcsszavak nem generálnak akkora forgalmat, de általában rendkívül relevánsak, és segíthetnek a Google-nak felfigyelni az oldaladra.

Ami viszont utat nyit a nehezebb kulcsszavak felé.

A „hosszú farkú” kulcsszavaknak általában kevés a versenye és alacsony a keresési mennyisége, ráadásul viszonylag könnyű rangsorolni őket.

Egyszerűen fogalmazva, a „hosszú farkú” kulcsszavak olyan kulcsszavak, amelyek kettőnél több szóból állnak, és akkor használatosak, amikor az emberek konkrét kereséseket próbálnak végrehajtani.

A releváns hosszú farkú kulcsszavak rangsorolása növeli a keresőoptimalizálást, és egyúttal javítja a keresőmotorok rangsorolását.

Keress olyan gyakran keresett kulcsszavakat, amelyek forgalmat generálnak

A „hosszú farkú” kulcsszavak jó helyezése jó kezdet, mert segít abban, hogy a Google megfelelően kategorizálja az oldalt.

Ha már megvan az első oldali rangsorolás, érdemes versenyképesebb kulcsszavakat beépíteni a tartalomba, és elkezdeni a rangsorolást ezekre a kulcsszavakra is.

A nagy mennyiségű kulcsszavak kiválasztása elengedhetetlen része a Google rangsorának javításának, de speciális tartalmat kell létrehoznod.

A nagy forgalmat vonzó, versenyképes kulcsszavak nagy versengéssel bírnak, így általában ezekhez a kulcsszavakhoz hosszú formájú darabok létrehozása hozza a legjobb eredményeket.

A használt kulcsszavak kutatásának folyamata ugyanolyan fontos, mint a kulcsszókészlet megtalálásához használt platform.

A Google Kulcsszótervezője megadja a keresési forgalom mennyiségét és egyéb részleteket, de ez egy viszonylag alapvető eszköz.

A legjobb eredmények elérése érdekében egészítsd ki eredményeid megbízható kulcsszókutató platformmal, mint például az AHREFS, vagy a SEMrush.

Párosítsd a felhasználói szándékot a tartalommal

A kulcsszókutatás nagyon fontos a Google rangsorolásának javításához, de nem minden nagy volumenű kulcsszó hoz megfelelő eredményt.

Csak azért, mert egy kulcsszó releváns vállalkozásod szempontjából, és nagy a keresési forgalma, még nem jelenti azt, hogy automatikusan meg is kell céloznod.

Egyes esetekben a felhasználók csak információt keresnek egy adott témáról, és nem áll szándékukban vásárolni is. Az ilyen típusú forgalom elkerülése érdekében gondosan kell kiválasztanod a kulcsszavakat a felhasználó szándéka alapján.

Ebben az összefüggésben a felhasználói szándék arra a célra utal, amelyet a potenciális ügyfelek el akarnak érni, amikor valamit keresnek az interneten.

Ez ágazatonként változik, ezért minden kulcsszót ki kell értékelned, és meg kell határoznod, hogy vásárlási vagy információs szándékkal rendelkezik-e.

Bár jobban oda kellene figyelni a vásárlási szándékkal rendelkező kulcsszavakra, érdemes az információs kulcsszavak köré is fejlesztened a tartalmat tekintélyednek növelése érdekében.

Határozd meg, miért van alacsony helyezésed

A Google keresőoptimalizálási rangsorának ismerete jó kezdet, de a javítások elvégzése anélkül, hogy azonosítanád azokat a területeket, amelyeknek leginkább szükségük van rá, nem adják meg a legjobb eredményeket.

Ehelyett meg kell határoznod, miért van alacsony helyezésed.

Vagy ami még jobb, derítsd ki, mit csinálnak jobban a versenytársaid, mint te, és kezdd el bezárni a különbséget.

A SEO sok változata miatt számos oka van annak, hogy a versenytársak miért helyezkednek előrébb, mint a Te weboldalad.

Az oldal technikai elemzésekor figyelj a metaleírásaid szerkezetére, az URL-re és általában a tartalomra.

Jegyezd fel az első találati oldali weboldalak közös kulcsszavait is, és építsd be ezeket a tartalomadba.

A kulcsszavak és egyéb technikai tényezők figyelembe vétele után érdemes külön folyamatban elemezni a versenytársak tartalmát, és kidolgozni egy tervet a hasonlóak fejlesztésére.

Néhány elem, amelyet szem előtt kell tartanod:

Tartalom típusa

Az elemzési folyamat során fokozottan figyelj arra, hogy versenytársaid milyen típusú tartalmat készítenek.

A Google-on magasabb rangú weboldalak általában hasonló témákkal foglalkoznak, és ugyanúgy jelenítik meg az információkat. Tehát meg kell próbálnod azonosítani a mintákat, és elkezdened hasonló tartalom fejlesztését honlapodon.

Állapítsd meg, hogy versenytársaid barátságos megközelítésben fejlesztenek informatív tartalmat, vagy inkább közvetlenek.

A közvetlen tartalom készítése általában elriasztja a fogyasztókat, de vannak olyan iparágak, amelyek számára előnyös ez a megközelítés, ezért, ha megnézed, hogy az első oldalon hogyan csinálják a konkurenciáid, az segíthet magasabb helyezést elérni.

Formátum

A nagyszerű tartalom nem mindig jelenik meg blogbejegyzések vagy oldalak formájában, ezért értékelned kell a versenytársak által használt formátumokat, és dolgoznod kell a saját verziók fejlesztésén.

A weboldalak különféle formátumokban tehetnek közzé tartalmakat, beleértve a blogbejegyzéseket, oldalakat, önálló cikkeket, e-könyveket, jelentéseket, infografikákat stb.

A választott formátumhoz kell igazítanod a tartalmad.

Az e-könyv írása jó példa, mert ez a formátum hosszú formátumú tartalmat tesz lehetővé.

Általában azonban zárt, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak meg kell hagyniuk kapcsolati adataikat, hogy hozzáférhessenek.

Mindamellett, hogy működőképes és értékes információkkal teli e-könyvet hoznál létre, a céloldal tartalmát is fejlesztened kell. A PDF-fájlok, például az e-könyvek nem rendelkeznek SEO értékkel, ezért kulcsszavakban gazdag céloldalt kell készítened, hogy Google rangsorolhassa a megcélzott kulcsszavakat.

Szempont és érték

Attól függően, hogy melyik iparágban dolgozol, elemezned kell, hogy a vezető versenytársak milyen szempontok szerint viszonyulnak a tartalomhoz.

Részletes információkat nyújtanak a probléma okáról? Vagy inkább a megoldásokra és az általuk hozott előnyökre koncentrálnak? A különböző közönségek eltérő elvárásokat támasztanak, ezért meg kell próbálnod világos képet alkotni arról, hogy mit várnak el potenciális ügyfeleid.

Ezenkívül meg kell próbálnod meghatározni, mennyire értékes a versenytárs tartalma.

Ez rendkívül nehéz, mert nincs lépésről lépésre útmutató az érték meghatározásának folyamatára.

Egyszerűen át kell nézned az oldalaikat, bejegyzéseiket, és ki kell derítened, hogy felületes tanácsokat adnak-e, vagy hasznos tartalmat közölnek.

Mindig figyelj arra, hogy megfelelő egyensúlyt találj a keresőmotoroknak és a közönségnek szóló írás között.

Technikai szempontból jó stratégia a versenytárs struktúrájának használata inspirációként, de mindig a cégedre és a közönségedre szabott tartalmat készíts.

Az értékes tartalom szolgáltatása kötelező, de a vezetők kínálata alapján kitalálhatod, hogy a közönséged mit tart hasznosnak, és saját anyagokat készíthetsz.

Rendszeresen tegyél közzé kiváló minőségű tartalmat

A weboldaladon horgonyként működő tartalom fejlesztése elősegítheti az oldalak magasabb rangsorolását, és nagyobb forgalmat vonzhat.

Azonban érdemes rendszeresen jó minőségű anyagokat közzétenned, hogy tartalmad is friss maradjon.

A hosszabb cikkek és blogok készítése mellett érdemes publikációs ütemtervet is kidolgoznod, és olyan támogató témákat találni, amelyek a főbb darabjaidhoz kapcsolódnak.

Ezután írhatsz egy sor kisebb cikket, amelyek a legfontosabb bejegyzéseidre hivatkoznak, és növelik tekintélyed.

Például, ha hosszabb írásaid részletezik a termékeid és az általuk megoldható problémákat, rövidebb blogbejegyzéseket készíthetsz, amelyek részletesebben bemutatják az egyes kihívásokat.

Ne feledd, hogy minél gyakrabban teszel közzé bejegyzéseket, a feltérképező robotok annál gyakrabban olvassák el weboldalad, és frissített információkat küldenek a Google-nak.

Hozz létre egy szilárd visszamutató profilt

A visszamutató hivatkozások (linkek) külső weboldalakon találhatóak, és mint korábban említettük, rendkívül fontosak, ha magasabb helyezést szeretnél elérni a Google-on.

Néha külső linkeknek is nevezik, ha minőségi oldalakról származó backlinkjei fellendítik a SEO-t.

A rossz minőségű hivatkozások azonban gyorsan elvesznek honlapod SEO értékéből, ezért gondoskodnod kell arról, hogy csak megbízható weboldalak hivatkozzanak oldaladra.

Ha jó linkeket szeretnél gyűjteni, akkor első lépésként olyan tartalmat kell létrehoznod, amit mások is szeretnének linkelni. Vagyis, írásaiddal értéket kell nyújtanod az olvasóidnak.

Ahelyett, hogy a termékedre összpontosítanál, segíts az olvasóidnak megérteni a különböző megoldásokat. Ezután használhatod ezt a lehetőséget arra, hogy lehetőségként beszélj áruidról, információs érzetet adva a tartalomnak, miközben megőrződ marketing értékét.

Ha már rendelkezel nagyszerű tartalommal, csatlakozz a releváns közösségi médiához és fórumbeszélgetésekhez, és használd ezeket a platformokat tartalmaid megosztására.

Olyan weboldalakat is elérhetsz, amelyek jó minősítési pontszámmal rendelkeznek, és megvizsgálhatod annak lehetőségét, hogy ezen oldalak valamelyikére írj egy olyan vendégbejegyzés, amely a Te honlapodra mutató hivatkozást (linket) tartalmaz.

A keresőmotorok rangsorolásának optimalizálásához szükséges minőségi linkek beszerzésének legbonyolultabb része az, hogy az alacsony minőségű weboldalak ne hivatkozzanak rád.

Okosabb versenytársak

A versenytársak értékelése során észreveheted, hogy van bennük közös, de mindegyik más-más oldalról közelíti meg a tartalmukat.

Ahelyett, hogy egy adott versenytársat utánoznál, túl kell járnod a vezető vállalatok eszén, és pótolnod kell a tartalmuk hiányosságait.

Ahhoz, hogy ez jól működjön, létre kell hoznod a cikk vázlatát, miközben tanulmányozod a vezető oldalakat.

Jegyezd fel az általuk használt fejléceket, az általuk megvitatott információkat és az általuk idézett statisztikákat.

Ezután hozz létre egy kulcsszólistát, amely tartalmazza az összes kapcsolódó kifejezést, és amelynek átfogóbbnak kell lennie, mint bármelyik versenytársadé. A magasabb helyezés a minőségről és a funkcionalitásról szól, tehát minél több információt tartalmaz, annál nagyobb az esélye annak, hogy hosszabb ideig megtartja a fogyasztó figyelmét.

Jobb belső összekapcsolás fejlesztése

Hogyan javíthatod kulcsszavas keresési eredményeid? A tartalom és a minőségi külső hivatkozások (linkek) a két legfontosabb sarokpont, de a weboldaladnak is szüksége van egy logikus felépítésre.

Honlapod belső hivatkozásai segítenek a feltérképező robotoknak és a felhasználóknak navigálni a weboldaladon.

Ha oldalaid nem követnek logikus vagy összefüggő belső linkelési struktúrát, akkor elterelheted a forgalmat a legfontosabb oldalaidról, és alacsonyabb rangot kaphatsz.

Ahhoz, hogy magasabb rangot kapjon a Google-on, optimalizálnod kell oldalaid, hogy megbizonyosodj arról, hogy minden belső linknek van értelme, és javítja a használhatóságot.

Csökkentsd a visszafordulási arányt

A visszafordulási arány egy olyan mérőszám, amelyet annak mérésére használnak, hogy hány ember hagyja el a weboldalt az érkezést követő néhány másodpercen belül.

Ez a legtöbb esetben azt jelenti, hogy az oldal rossz minőségű, elégtelen vagy olvashatatlan tartalommal rendelkezik, ezért a Google-rangsorolás javítása érdekében módosítanod, javítanod kell a nagy visszafordulású oldalakat.

Ne feledd, hogy a magas visszafordulási arány a lassú betöltési idők eredménye is lehet, ezért meg kell vizsgálnod weboldalad, és ki kell derítened, hogy mi a hiba az egyes oldalakon. Ha nem használtál címsorokat a cikkek felosztására, rossz külső hivatkozásaid vannak, kevés szószámmal publikált tartalmaid vannak, vagy ha olyan bővítményeket telepítettél, amelyek megnövelik a betöltési időt, akkor érdemes javítani ezeket a területeket, valamint minden olyan elemet, ahol a felhasználók azonnal ki lépnek, elhagyják az oldalt.

Google SEO

Játszd a „hosszú játékot” weboldalad hitelességének javítása érdekében

Annak ellenére, hogy az etikátlan („fekete kalapos”) marketingtaktika átmenetileg első oldali rangsort biztosíthat, érdemes inkább az etikus („fehér kalapos”) taktikát alkalmaznod, ami bár jóval több időbe telik, mégis tartós eredményeket biztosít.

Végső soron a Google célja, hogy a legjobb eredményeket nyújtsa felhasználóinak, ezért gondoskodnod kell arról, hogy weboldaladon rendszeresen minőségi, friss tartalom jelenjen meg.

Ahelyett, hogy a gyors módszerekre összpontosítanál, „játszd a hosszú játékot”, és dolgozz azon, hogy magasabb minősítési pontszámot szerezz.

A tekintélyt elsősorban minőségi külső linkek, jó oldaloptimalizálás és pozitív közösségi jelzések építik fel.

Ha aktív vagy a közösségi médiában, és gondoskodsz arról, hogy céged információi naprakészek legyenek, hatékonyan növelheted tekintélyed és javíthatod a Google keresési eredményeid, amelyeket a Google Search Console-on keresztül követhetsz nyomon.

Állíts be viszonyítási alapot, és kövesd nyomon teljesítményed

A jobb keresőmotor-rangsor elérésének folyamata nem minden vállalatnál azonos.

Ahelyett, hogy a nulláról kezdenéd, állíts be egy viszonyítási alapot a különböző oldalakhoz, és készíts tervet a tennivalóknak megfelelően. Könnyebb eljutni egy oldalra a Google 10 legjobb organikus keresési eredményeihez, ha már közel vagy ezekhez a pozíciókhoz.

Tehát összpontosíts azokra az oldalakra, amelyek kevesebb munkát igényelnek, hogy a Google első helyére kerülj.

A referenciaértékek beállítása és az első módosítások elvégzése után figyeld oldalaid, hogy megtudd, a frissítések hogyan befolyásolják a teljesítményüket.

Az organikus keresési forgalom megértéséhez elegendő információt kell gyűjtened, ezért várj néhány napot, amíg újabb módosítást hajtasz végre. Vannak kivételek ez alól a szabály alól, például ha egyáltalán nem érkezik forgalom. Ez azonban általában az oldal valamilyen hibáját jelzi, nem pedig az optimalizálási oldalon ejtett hibát.

Optimalizálj a konverziókat szem előtt tartva

A webmesterek sokféle megközelítést alkalmazhatnak oldalaik optimalizálásakor. Például összpontosíthatnak a használhatóság optimalizálására, egyszerűen az organikus keresési forgalom vonzására vagy hasonló célok elérésére.

A cégek számára elengedhetetlen a konverziók optimalizálása, ami lehet hírlevélre való feliratkozás, űrlap beküldés vagy akár értékesítés is.

Fontos a keresőmotorok rangsorolásának javítása, de weboldalad nem hozza meg a keresett eredményeket, hacsak nem konvertálod a potenciális ügyfeleket vásárlókká.

A konverziókra való optimalizáláshoz először elemezned kell azokat a felhasználókat, akik már végrehajtották a kívánt műveletet.

Más szóval, vizsgáld meg a weboldaladon keresztül megszerzett ügyfeleket, és próbáld meg visszafordítani a döntéshozatali folyamatukat.

Ez segít megérteni azokat az elemeket, amelyek a konverziót ösztönözték, és lehetővé teszi ugyanazt a koncepciót az egész weboldalon.

Győződj meg arról, hogy minden oldalad mobilbarát

Néhány év telt el azóta, hogy a mobil átvette az asztali számítógép szerepét az internetes forgalom vezető forrásaként.

A mobileszközök a lehetőségek új világát nyitották meg a fogyasztók és a termékeiket népszerűsíteni kívánó cégek előtt.

Ennek ellenére nem minden weboldal tette meg a megfelelő lépéseket a mobilfelhasználók pozitív élményének biztosítására.

A mobilwebhelyeknek és -alkalmazásoknak korlátai vannak, és karbantartást igényelnek. A legjobb megoldás egy olyan reszponzív webhely létrehozása, amely alkalmazkodik az egyes potenciális ügyfelek által használt képernyőmérethez.

Egy reszponzív weboldalon az összes szöveg, kép, gomb és egyéb oldalelem átméretezésre kerül a felhasználó eszközének megfelelően, operációs rendszertől és böngészőtől függetlenül. Ez segít abban, hogy a felhasználók a megfelelő formátumban tekinthessék meg a tartalmat otthon, a munkahelyen vagy útközben.

Hozz létre egy részletes optimalizálási ütemtervet

Miután a fejlesztések a helyükre kerültek, részletes optimalizálási ütemtervet kell készítened.

Először is alkalmazz olyan nyomkövetési mechanizmusokat, mint a Google Analytics és a Google Search Console.

Az Analytics felhasználóalapú mérőszámokat biztosít, míg a Google Search Console lehetővé teszi az egyes oldalak teljesítményének értékelését a helyezések alapján.

Ezután határozd meg, hogy mennyi ideig tart elegendő információ gyűjtése az optimalizálási folyamat megkezdéséhez. Ez platformonként változik, ezért először alaposan figyelned kell weboldalad, amíg jobban meg nem ismeri az organikus forgalmat.

Vallásosan követned kell az optimalizálási ütemtervet, de a weboldalad frissítésének gyakorisága csökkenni fog, ahogy a Google-rangsorolásod javul.

Előnyök, ha megtanulod, hogyan szerezhetsz magasabb rangot a Google-on a SEO révén

Most, hogy áttekintettük a Google rangsorolásának ingyenes növelésének lépéseit, ideje megvitatni a SEO előnyeit.

A weboldal optimalizálása annak érdekében, hogy minden oldal a Google első helyére kerüljön, tudomány lett abban az értelemben, hogy kiterjedt tesztelést és megfigyelést igényel.

A jó hír az, hogy a keresőoptimalizálás rugalmas koncepció, így a kulcsszókutatás és egyéb gyakorlatok minden típusú weboldalon alkalmazhatók.

Ezt szem előtt tartva kulcsfontosságú annak megértése, hogy a SEO maga egy lassú folyamat.

Ez az oka annak, hogy sok vállalat úgy dönt, hogy PPC-t alkalmaz, miközben magasabb rangsoroláson dolgozik.

Ha csak a Google rangsorolásod szeretnéd javítani, előfordulhat, hogy a fizetett hirdetések (PPC, Google Ads, stb.) nem jó választás.

De ha ügyfeleket szeretnél szerezni, miközben kitalálod, hogyan szerezhetsz jobb helyezést, akkor a két technika kombinálása nagyszerű ötlet lehet.

Gyűjts információkat az ügyfelekről

Még ha alapos ismeretekkel is rendelkezel közönségedről, a Google-on való rangsorolás megtanulása segít fontos információkat feltárni potenciális ügyfeleidről.

SEO-stratégiád részeként érdemes kutatnod a fogyasztói trendeket és információkat gyűjtened közönségedről, például életkorról, tartózkodási helyről, érdeklődési körről és egyéb részletekről. Ezt úgy teheted meg, ha elemzed weboldalad organikus forgalmát, és kutatást végzel a Google Trends és hasonló eszközök segítségével.

Amellett, hogy megérted, milyen típusú stratégiát kell végrehajtanod, a közönségről szóló információk gyűjtése segít megtalálni az ideális hangot, témát és tartalomstruktúrát.

Például a B2B cégek képesek lehetnek azonosítani a legjobb formátumokat a következő tartalmaikhoz, azonosítani egy vonzó témát, és növelhetik esélyeiket a magasabb helyezésre.

Tegyél lépéseket szervezett stratégia használatával

Sok cég még mindig viszonylag alapvető marketingstratégiákra támaszkodik, így gyakran előfordul, hogy a cégtulajdonosok rögtönözve próbálják elindítani kampányaikat.

Ennek ellenére a Google-on magasabb helyezést elérő cégek nem véletlenül vannak a legjobb pozíciókban.

Ha javítani szeretnéd a Google rangsorolásodon, akkor meg kell tervezned és követned kell egy jól átgondolt tervet, amely segít a megfelelő területek rangsorolásában.

Ez a SEO egyik legnagyobb előnye, mivel a stratégiád úgy működhet, mint egy útmutató a jobb döntések meghozatalához.

Ha tartalmad nem vonz elegendő organikus forgalmat, mindig optimalizálhatod az egyes oldalakat. Abban az esetben, ha azt észleled, hogy nincs annyi külső hivatkozás, amennyire szükséged van, stratégiádként határozd meg azt a tervet, hogy több minőségi hivatkozást gyűjts össze, és nagyobb mennyiségű forgalmat irányíts weboldaladra.

Ne feledd azonban, hogy ez az előny csak annyira lesz erős, mint amennyire a stratégiád, ezért győződj meg róla, hogy részletes tervet készíts, amely lefedi kampányod minden fontos részét.

A felhasználói élmény javítása

A felhasználói élmény mindenre kiterjed a weboldaladon, a tartalom értékétől a menük, gombok funkcionalitásáig.

Ez a Google egyik legfontosabb rangsorolási tényezője, ezért a jó felhasználói élmény biztosítása fontos, ha előkelő helyet szeretnél elérni.

Ha a SEO bevált gyakorlatainak megvalósítására összpontosítasz, akkor biztosítanod kell, hogy a felhasználók jó élményben részesüljenek weboldaladon.

Az optimalizálási folyamat részeként gondoskodnod kell arról, hogy a tartalom olvasható legyen, használható információkat közöljön, és weboldalad minden funkciója megfelelően működjön. Ez garantálja, hogy a robotok könnyen elemezni tudják honlapodat, és hogy a felhasználók megértsék és logikus sorrendben navigáljanak az oldalon.

Magasabb rang

Miután megválaszoltad a „hogyan érhetem el, hogy a weboldalam megjelenjen a Google keresésében?” kérdést és stratégiai változtatásokat hajtottál végre oldalaidon, akkor magasabb keresési helyezéseket fogsz látni.

Ha magasabb helyezést érsz el a Google-on, annak számos nagy előnye van, beleértve azt a tényt is, hogy ezzel céged az iparág vezetői közé helyezed.

Amikor a felhasználók online próbálnak meg céget találni problémájukra vagy vásárlásaikra, tudják, hogy a vezető cégek általában az első oldalon jelennek meg.

Ha egy vagy több oldalad a legfelső pozícióban van, akkor több figyelmet vonzol magadra, és jobb hírnevet szerezhetsz.

Ezenkívül a magas helyezések segíthetnek az oldalakon kívüli SEO (Off-Page SEO) egyes részein is.

Amikor harmadik felek minőségi oldalakat keresnek hivatkozásokhoz, általában úgy viselkednek, mint a fogyasztók, általában az első oldali találatokon lévő weboldalakat linkelik meg.

Ha kulcsszavakban gazdag tartalmad az első helyek egyikén van, nagyobb az esélye annak, hogy minőségi webhelyekről származó hivatkozásokat kap.

Terelj nagyobb forgalmat weboldaladra

A jó SEO egyetlen legfontosabb előnye, hogy megnöveli a legfontosabb oldalaidra irányuló organikus forgalmat. Ügyfeleid szemében weboldalad az üzletednek online változata.

A látogatók elemzik honlapod minden részét, beleértve a tartalom értékét, a funkcióinak funkcionalitását és a frissítések gyakoriságát.

A SEO révén gondoskodhatsz arról is, hogy digitális platformod minden részét úgy alakítsák ki, hogy a felhasználókat potenciális ügyfelekké alakíthasd.

Tehát amikor nagy mennyiségű organikus forgalom kezd beözönleni weboldaladra és minden megtalálható, be van állítva amire szükséged van a felhasználói adatok gyűjtéséhez, a potenciális ügyfelek kategorizálásához, addig tartsd Őket az oldaladon értékes információkkal, amíg készen nem állnak arra, hogy beszéljenek értékesítési csapatoddal, vagy nem adnak le rendelést oldaladon keresztül.

Az organikus forgalomnövekedés elérése általában pozitív esemény, de elemezned kell a forgalmat, és meg kell győződnöd arról, hogy a látogatók lekérdezései kapcsolódnak-e a tartalomhoz.

Ha nem megfelelő kulcsszavakat használsz, vagy spam jellegű külső linkeket gyűjtesz, az irreleváns keresési forgalomhoz vezethet, ami növeli a visszafordulási arányt és károsítja a keresőoptimalizálást.

Növeld az online értékesítéseid számát

Annak ellenére, hogy egyes iparágak továbbra is elsősorban a telefonos vagy személyes ügyletek megkötésére támaszkodnak, a SEO növelheti az online értékesítések számát.

A fogyasztók nagy része az internetet használja, hogy több információt tudjon meg a kívánt termékekről és szolgáltatásokról. Ha weboldalad tartalmazza a szükséges információkat, valamint a potenciális ügyfelek adatainak rögzítésére szolgáló mechanizmusokat, minimális erőfeszítéssel exponenciálisan növelheted eladásaid.

Ha azt szeretnéd, hogy csapatod több értékesítést zárjon le, erős kapcsolatnak kell lennie az értékesítési és marketing osztályok között.

Marketingcsapatod nem csak a kulcsszavak kereséséért és az organikus forgalom növeléséért felelős. Az információk összegyűjtése után marketingszakértőid gondoskodnak és minősítik a potenciális ügyfeleket mindaddig, amíg készen állnak arra, hogy az értékesítés megkezdődhessen velük is.

Ha azonban ez az információátadás nem zökkenőmentes, a felhasználókat elriaszthatják attól, hogy üzleti tevékenységet folytassanak cégeddel, így a tömör kommunikációs rendszerekkel a legtöbbet hozhatod ki előkelő helyezéséből.

Kezeld hírneved

A hagyományos reklámozás és a keresőmarketing közös jellemzői közül az egyik a jó hírnév fontossága.

De a hírnév kezelése egészen mást jelentett régebben, mint manapság.

Néhány évtizeddel ezelőtt sokkal nehezebb volt megfigyelni a hírnév értékét, mint manapság.

A kiváló szolgáltatás nyújtása és az ügyfelek elégedettségének biztosítása általában elegendő volt a hírnév megőrzéséhez.

Mára már rengeteg lehetőségük van a felhasználóknak, fogyasztóknak arra, hogy megosszák tapasztalataikat több milliárd felhasználóval az interneten, pl. közösségi média felületek, egyéb honlapok, fórumok, Google értékelések stb. formájában.

Keresd fel azokat a platformokat, amelyeken ügyfeleid elemzik céged, és figyelemmel kísérik a kapott visszajelzéseket, esetleg kommentálják is szolgáltatásaid vagy termékeid.

Növeld a márkaépítési erőfeszítéseidet

Az egyes oldalak rangja befolyásolja hírneved és imázsod, ugyanakkor a rangod a márkaépítési stratégád hatékonyságát is befolyásolja.

Még ha átlagos is a konverziós arányod, a magas helyezés nagyobb láthatóságot eredményez, ami viszont javíthatja a márka imázsát.

Mivel a fogyasztók megbíznak a Google-ban, hogy minőség és megbízhatóság alapján rangsorolja az egyes keresési eredményeket, automatikusan azt feltételezik, hogy Te vagy az egyik legjobb szolgáltató, ha céged megjelenik az első oldalon.

Még akkor is, ha a konverziós arányod megközelítőleg átlagos, a látogatók puszta mennyisége elegendő lesz ahhoz, hogy beindítsd vállalkozásod, márkád.

Csak arról kell gondoskodnod, hogy a tartalom és az oldal minőségi és mennyiségi szempontból is rendben legyen.

Az első oldalra jutva jelentős növekedést tapasztalhatsz az organikus forgalomban.

Megcélzott specifikus régiók

Igaz, hogy a SEO nem rendelkezik az olyan részletes célzási funkciókkal, mint például a PPC-kampányokban, de még mindig tehetsz lépéseket az organikus forgalom vonzására egy adott régióból. Ez a technika különösen hatékony, ha az oldalad már magas rangú.

A helyi keresés során a fogyasztók általában olyan kulcsszavakat adnak meg, amelyeknek földrajzi hivatkozása van. Ha egy adott területen szeretnéd megcélozni az ügyfeleket, megszólíthatod ezeket a konkrét közönségeket, használhatsz földrajzi kulcsszavakat, és vonzó tartalmakat hozhatsz létre az ezeken a helyeken tartózkodó felhasználók számára.

Ha kisebb városokból szeretnél keresési forgalmat bevonzani, előfordulhat, hogy mindegyikhez más-más oldalt kell létrehoznod, és több kulcsszóra kell rangsorolnod.

Ne feledd, hogy a fent leírt koncepció szinte minden demográfiai változatra alkalmazható, így dönthetsz úgy, hogy olyan tartalmat hozol létre, amely korcsoport, érdeklődési kör és állapot szerint célozza meg az embereket, hogy csak néhányat említsünk.

A kampányok rendszeres javítása

A Google-rangsor növelése nehéz feladat, különösen, ha egy versenyképes iparágban dolgozol.

Sajnos sok cégvezető rengeteg erőforrást fektet be az első szakaszokba anélkül, hogy figyelembe venné az optimalizálási folyamatot.

Az egyes oldalak optimalizálása kulcsfontosságú, mert ezzel a folyamattal olyan fejlesztéseket hajthat végre, amelyek magas rangot és nagyobb mennyiségű keresési forgalmat eredményeznek.

Nem csak ez, hanem ha a Google rendszeresen feltérképezi weboldalad, és észreveszi, hogy a tartalom nem frissül vagy optimalizálódik, a keresőplatform csökkenti a feltérképezés gyakoriságát.

Ez azt jelenti, hogy a frissítéseket hosszabb ideig tartanak regisztrálni a keresőóriás adatbázisában, így tovább tart a magas helyezés elérése.

Keresooptimalizalas 2

Készen állsz a jobb helyezésekre? Lépjen kapcsolatba velünk még ma

Ha időt szánsz arra, hogy megtanuld, hogyan szerezz magasabb rangot a Google-on, és hogyan vonzz be nagyobb keresési forgalmat, akkor csökkentheted marketingköltségeid, és weboldalad potenciális ügyfeleket generáló géppé alakíthatod.

Ennek ellenére a legjobb kulcsszavak kiválasztása, a minőségi linkek vonzása és a Google Search Console megértése nem mindig egyszerű, különösen akkor, ha különféle bevételtermelő tevékenységekre kell összpontosítanod.

Ha megbízható partnert keresel, aki segít előrébb kerülni a Google helyezésekben, és növelni weboldalad keresési forgalmát, lépjen kapcsolatba az OfficeHelper-el még ma.

SEO szakértőkből álló csapatunk segíthet megtalálni a megfelelő kulcsszavakat, minőségi linkeket szerezni, és gondoskodni arról, hogy oldalaid magas rangot kapjanak, amikor a potenciális ügyfelek az a Te megoldásaid, termékeid keresik, ezért ne habozz felkeresni minket!