A SEO tartalom fejlesztése elengedhetetlen a keresőmotorok magas rangsorolásához, a keresőmotorokon elért magas helyezés pedig nagyobb forgalomhoz vezet.
De minden a tartalom keresőoptimalizálásával, a vagyis SEO-val kezdődik.
Ebben a cikkben áttekintjük a tartalom SEO definícióját, és kiemeljük azokat a legfontosabb szempontokat, amelyeket figyelembe kell venned, amikor írásos anyagokat készítesz honlapodhoz.
A SEO tartalomkészítés az írásos szövegek létrehozásának folyamata a magasabb keresési helyezés elérése érdekében.
Míg fontos a megfelelő műszaki fejlesztések megvalósítása is, például a belső linkek és a releváns metaleírás, az organikus keresési tartalom kifejezetten a blogokra, a szolgáltatási oldalakra és az összes olyan elemre vonatkozik, amely a weboldal ezen részeit alkotja.
A SEO tartalom típusai
A SEO tartalom többféle formában jelenhet meg, többek között
Blogok
Szolgáltatások oldalai
Cikkek
Promóciós oldalak
Galériák, egyebek
Ha SEO tartalmat szeretnél létrehozni, elengedhetetlen, hogy azonosítsd azt a formátumot, amely a legjobban rezonál a közönséged számára. Figyelj arra, hogy a Google Analytics és a Google Search Console segítségével kövesd nyomon statisztikáid, és összpontosíts a közönséged által leginkább kedvelt tartalom létrehozására.
Szövegírás során figyelembe veendő szempontok
A SEO-szövegírás során fontos figyelembe venni a célközönség igényeit, céloldalunkat, a kulcsszó szándékát, az általános SEO stratégiánkat és az oldalon már meglévő tartalmakat. A minőségi SEO-szövegírás során ezeket a szempontokat kell figyelembe vennünk a sikeres online jelenlét eléréséhez.
Minőség:
A SEO sikerének alapja a minőségi tartalom. A keresőmotorok különféle módszereket használnak a tartalom minőségének felmérésére, beleértve a robotokat, amelyek olvassák a tartalmat, és a visszatérés arányának mérését. A cél, hogy a közönséged minőségi tartalomra kattintson a blogbejegyzésedben vagy oldaladon.
Kutatás:
A minőség és a kutatás szorosan összefüggnek egymással. Bármilyen jól írt blogbejegyzésed sem lesz hatásos, ha nem pontos. Amikor a közönséged tagjai keresési lekérdezéseket tesznek, csak a minőségi és pontos adatokat tartalmazó tartalommal elégednek meg, ezért fontos, hogy ezt helyezzük előtérbe az írás során.
Kulcsszavak:
A SEO tartalom létrehozásához meg kell tanulnod az összes kulcsszó értékét és szerepét, beleértve a rövid és hosszú farkú kulcsszavakat is. A tartalom alapjának kulcsszókutatása mellett el kell kerülnöd a tartalom túlzott optimalizálását a kulcsszótömbök révén. Ennek érdekében ügyelj arra, hogy a kulcsszó sűrűsége ne haladja meg a maximális 1-3%-os tartományt. Miután megtaláltad a releváns kulcsszókifejezéseket, amelyeket a tartalomba kell foglalnod, készíts egy SEO szövegírási útmutatót az író számára, amely tartalmazza az elsődleges kulcsszó részleteit, valamint a másodlagos célkulcsszavakat, amelyeket ritkán használnak az írásos anyagokban.
Frissesség:
A Google és más keresőmotorok nem képesek elemezni a tartalom szintaxisát és jelentését a landoló oldalakon.
Ez lehetővé tette ezeknek a platformoknak, hogy értékeljék, hogy mely oldalak tartalmaznak hasonló tartalmat, és előnyben részesítsék azokat az oldalakat, amelyek friss tartalmat tartalmaznak, amik értékesebbek a felhasználók számára.
Mélység:
A múltban sok weboldal ért el Google első oldali rangsorolást a felszínes tartalom publikálásával, de ez a trend megváltozott.
Ma a mély tartalmú szövegek publikálása elengedhetetlen a jó rangsoroláshoz a keresési eredményekben.
Miközben tartalmat készítesz, koncentrálj a célkulcsszón túlmutató ötletek megvitatására. Például, ha „hajfestékről” írsz, akkor jó ötlet megvitatni a különböző hajstílusokat, amelyeket a hírességeknek adnak.
Multimédia:
Egy kép többet ér, mint ezer szó. Lehet, hogy ez nem mindig volt igaz az SEO-ban, de ma a képek játszanak döntő szerepet a tartalom sikerében.
Az oldalad tartalmának támogató anyagokkal kell rendelkeznie, amelyek segítenek az állításaidat illusztrálni. Ezek lehetnek:
Videók
Infografikák és egyéb képek
Interaktív oldalelemek, például prezentáció
Hogyan írjunk SEO tartalmat
Most nézzük át a SEO tartalom írásának gyors ellenőrzőlistáját.
Mint korábban említettük, az SEO szövegírási stratégiánkat a cégedhez kell igazítani.
Ezért szánj időt arra, hogy pontosan meghatározd, milyen lépéseket kell végrehajtanod, és milyen eszközöket kell használnod az alábbiakban felsorolt egyes szakaszok során.
A SEO anyagok írásához a tartalommarketing tervezésed számára, a következőket kell tenned:
Válassz egy témát
Végezz kulcsszókutatást
Készíts vázlatot és írd meg a tartalmat
Biztosítsd, hogy felhasználóbarát legyen
Állítsd be a megfelelő technikai elemeket
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) – SEO tartalom
Szeretnél többet megtudni a SEO-val kapcsolatos tartalomkészítésről? Itt találhatók a leggyakrabban feltett kérdések és válaszok.
Milyen hosszú legyen egy SEO tartalmú cikk?
A cikkek hossza a SEO tartalomstratégiájától függ. Néhány weboldal számára előnyösek a hosszú cikkek, míg mások jobb eredményeket érnek el rövidebb cikkekkel. Tehát, a legjobb, ha személyre szabod a SEO szövegírási stratégiájád, és megállapítod, hogy melyik hosszúság a legjobb a cikkekhez.
Hogyan építhetsz be tartalmat a SEO-ba?
Ha sikeresebb SEO-t szeretnél elérni a tartalomkészítés során, a legfontosabb, hogy ugyanolyan fontosságot tulajdoníts a felhasználóközpontú elemeknek, mint a technikai elemeknek.
Összegzés
Az SEO tartalom létrehozásánál fontos a honlap sebességének, szerkezetének, meta leírásainak és más technikai elemeknek az optimális beállítása, de az oldal tartalmának felépítésekor a legfontosabb az, hogy az olvasók számára valóban értékes információt nyújtsunk. Ha segítségre van szükséged a weboldalad tartalmának optimalizálásában, lépj kapcsolatbavelünk, hogy megtudd, hogyan tudunk segíteni Neked is a forgalom és a leadek növelésében.
Mi az a SEO tartalom?
A SEO tartalom fejlesztése elengedhetetlen a keresőmotorok magas rangsorolásához, a keresőmotorokon elért magas helyezés pedig nagyobb forgalomhoz vezet.
De minden a tartalom keresőoptimalizálásával, a vagyis SEO-val kezdődik.
Ebben a cikkben áttekintjük a tartalom SEO definícióját, és kiemeljük azokat a legfontosabb szempontokat, amelyeket figyelembe kell venned, amikor írásos anyagokat készítesz honlapodhoz.
A SEO tartalom jelentősége
Mi az a SEO tartalomírás, és miért fontos?
A SEO tartalomkészítés az írásos szövegek létrehozásának folyamata a magasabb keresési helyezés elérése érdekében.
Míg fontos a megfelelő műszaki fejlesztések megvalósítása is, például a belső linkek és a releváns metaleírás, az organikus keresési tartalom kifejezetten a blogokra, a szolgáltatási oldalakra és az összes olyan elemre vonatkozik, amely a weboldal ezen részeit alkotja.
A SEO tartalom típusai
A SEO tartalom többféle formában jelenhet meg, többek között
Ha SEO tartalmat szeretnél létrehozni, elengedhetetlen, hogy azonosítsd azt a formátumot, amely a legjobban rezonál a közönséged számára. Figyelj arra, hogy a Google Analytics és a Google Search Console segítségével kövesd nyomon statisztikáid, és összpontosíts a közönséged által leginkább kedvelt tartalom létrehozására.
Szövegírás során figyelembe veendő szempontok
A SEO-szövegírás során fontos figyelembe venni a célközönség igényeit, céloldalunkat, a kulcsszó szándékát, az általános SEO stratégiánkat és az oldalon már meglévő tartalmakat. A minőségi SEO-szövegírás során ezeket a szempontokat kell figyelembe vennünk a sikeres online jelenlét eléréséhez.
Minőség:
A SEO sikerének alapja a minőségi tartalom. A keresőmotorok különféle módszereket használnak a tartalom minőségének felmérésére, beleértve a robotokat, amelyek olvassák a tartalmat, és a visszatérés arányának mérését. A cél, hogy a közönséged minőségi tartalomra kattintson a blogbejegyzésedben vagy oldaladon.
Kutatás:
A minőség és a kutatás szorosan összefüggnek egymással. Bármilyen jól írt blogbejegyzésed sem lesz hatásos, ha nem pontos. Amikor a közönséged tagjai keresési lekérdezéseket tesznek, csak a minőségi és pontos adatokat tartalmazó tartalommal elégednek meg, ezért fontos, hogy ezt helyezzük előtérbe az írás során.
Kulcsszavak:
A SEO tartalom létrehozásához meg kell tanulnod az összes kulcsszó értékét és szerepét, beleértve a rövid és hosszú farkú kulcsszavakat is. A tartalom alapjának kulcsszókutatása mellett el kell kerülnöd a tartalom túlzott optimalizálását a kulcsszótömbök révén. Ennek érdekében ügyelj arra, hogy a kulcsszó sűrűsége ne haladja meg a maximális 1-3%-os tartományt. Miután megtaláltad a releváns kulcsszókifejezéseket, amelyeket a tartalomba kell foglalnod, készíts egy SEO szövegírási útmutatót az író számára, amely tartalmazza az elsődleges kulcsszó részleteit, valamint a másodlagos célkulcsszavakat, amelyeket ritkán használnak az írásos anyagokban.
Frissesség:
A Google és más keresőmotorok nem képesek elemezni a tartalom szintaxisát és jelentését a landoló oldalakon.
Ez lehetővé tette ezeknek a platformoknak, hogy értékeljék, hogy mely oldalak tartalmaznak hasonló tartalmat, és előnyben részesítsék azokat az oldalakat, amelyek friss tartalmat tartalmaznak, amik értékesebbek a felhasználók számára.
Mélység:
A múltban sok weboldal ért el Google első oldali rangsorolást a felszínes tartalom publikálásával, de ez a trend megváltozott.
Ma a mély tartalmú szövegek publikálása elengedhetetlen a jó rangsoroláshoz a keresési eredményekben.
Miközben tartalmat készítesz, koncentrálj a célkulcsszón túlmutató ötletek megvitatására. Például, ha „hajfestékről” írsz, akkor jó ötlet megvitatni a különböző hajstílusokat, amelyeket a hírességeknek adnak.
Multimédia:
Egy kép többet ér, mint ezer szó. Lehet, hogy ez nem mindig volt igaz az SEO-ban, de ma a képek játszanak döntő szerepet a tartalom sikerében.
Az oldalad tartalmának támogató anyagokkal kell rendelkeznie, amelyek segítenek az állításaidat illusztrálni. Ezek lehetnek:
Hogyan írjunk SEO tartalmat
Most nézzük át a SEO tartalom írásának gyors ellenőrzőlistáját.
Mint korábban említettük, az SEO szövegírási stratégiánkat a cégedhez kell igazítani.
Ezért szánj időt arra, hogy pontosan meghatározd, milyen lépéseket kell végrehajtanod, és milyen eszközöket kell használnod az alábbiakban felsorolt egyes szakaszok során.
A SEO anyagok írásához a tartalommarketing tervezésed számára, a következőket kell tenned:
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) – SEO tartalom
Szeretnél többet megtudni a SEO-val kapcsolatos tartalomkészítésről? Itt találhatók a leggyakrabban feltett kérdések és válaszok.
Milyen hosszú legyen egy SEO tartalmú cikk?
A cikkek hossza a SEO tartalomstratégiájától függ. Néhány weboldal számára előnyösek a hosszú cikkek, míg mások jobb eredményeket érnek el rövidebb cikkekkel. Tehát, a legjobb, ha személyre szabod a SEO szövegírási stratégiájád, és megállapítod, hogy melyik hosszúság a legjobb a cikkekhez.
Hogyan építhetsz be tartalmat a SEO-ba?
Ha sikeresebb SEO-t szeretnél elérni a tartalomkészítés során, a legfontosabb, hogy ugyanolyan fontosságot tulajdoníts a felhasználóközpontú elemeknek, mint a technikai elemeknek.
Összegzés
Az SEO tartalom létrehozásánál fontos a honlap sebességének, szerkezetének, meta leírásainak és más technikai elemeknek az optimális beállítása, de az oldal tartalmának felépítésekor a legfontosabb az, hogy az olvasók számára valóban értékes információt nyújtsunk. Ha segítségre van szükséged a weboldalad tartalmának optimalizálásában, lépj kapcsolatba velünk, hogy megtudd, hogyan tudunk segíteni Neked is a forgalom és a leadek növelésében.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár