Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Weboldal SEO: Oldalon belüli (On-Page) és oldalon kívüli (Off-Page) optimalizálás
Weboldal SEO

Weboldal SEO: Oldalon belüli (On-Page) és oldalon kívüli (Off-Page) optimalizálás

Az organikus rang növelése nem megy egyik napról a másikra. Nagy mennyiségű SEO optimalizálást, időt és türelmet igényel. Szerencsére vannak olyan lépések, amelyekkel optimalizálhatod weboldalad SEO stratégiáját, és legyőzheted versenytársaidat.

Weboldal SEO: Oldalon belüli (On-Page) és oldalon kívüli (Off-Page) optimalizálás

A weboldalak számára a SEO-nak számos technikai és nem technikai aspektusa van. Az organikus keresési stratégia optimalizálásának elősegítése érdekében az oldalon belüli és az oldalakon kívüli keresőoptimalizálás különböző összetevőibe merülünk bele.

On-Page SEO (On-Page)

Az on-page SEO a weboldalon lévő tartalomra vonatkozik, gondolunk itt a blogbejegyzésekre, a céloldalakra, a weboldal aloldalaira stb. Bár az oldalon belüli SEO magában foglalja az egyes oldalak optimalizálását az organikus helyezés növelése érdekében, vannak azonban más tényezők is, amelyek nagyban hozzájárulnak egy jobb rangsorolási eredményhez az on-page SEO stratégiában.

Kulcsszó optimalizálás

Végezz kulcsszókutatást, hogy megtaláld azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyek alapján szeretnéd, hogy weboldalad jobb helyezést érjen el a keresőmotorok rangsorolásában. Keress olyan kulcsszavakat, amelyeknek nagy a keresési mennyisége és alacsony a verseny rá. A nagy keresési mennyiség azt jelenti, hogy a kulcsszót gyakran keresi a célközönség, az alacsony versenyérték pedig segíthet meghatározni, hogy weboldalad jogosult-e arra, hogy ugyanazon kulcsszóra a versenytársak oldalain felül helyezkedjen el.

Miután meghatároztad a rangsorolni kívánt kulcsszavakat, ideje optimalizálni webhelyed tartalmát. Győződj meg arról, hogy az elsődleges kulcsszó, amelyet kiválasztottál, csak egy oldalhoz van hozzárendelve. Ha több oldalt próbálsz meg rangsorolni ugyanarra a kulcsszóra, az kulcsszó-kannibalizációt okoz, más szóval, önmagaddal versenyezel a keresőmotorok eredményoldalain való helyezésért.

Próbáld meg elkerülni a kulcsszavak kannibalizálását, hogy néhány hasonló kulcsszót szórsz szét az oldalon az elsődleges kulcsszóval. Így a keresőmotorok megértik, hogy tartalmad releváns, ennek hatására az oldal nagyobb eséllyel kerül a célközönség elé, amikor az adott kifejezésre keresnek.

Tartalom optimalizálás

Rendkívül fontos, hogy a rangsorolni kívánt elsődleges kulcsszó szerepeljen az oldal címében, címsoraiban (különösen a H1-ben), a metaleírásban, az URL-ben, a képek alternatív szövegében és a képfájlok nevében. Mindezek az oldalon található elemek segítenek a keresőmotoroknak megérteni, hogy az oldalon lévő tartalom értékes és releváns az elsődleges kulcsszó szempontjából, ami azt jelenti, hogy a kulcsszóra rákereső felhasználók értéket találnak, ha a weboldaladra kerülnek.

Írj olyan tartalmat is, amelyet weboldalad látogatói értékesnek és informatívnak találnak. Győződj meg arról, hogy az oldal a megcélzott kulcsszóról szól. Rakj hiperhivatkozást (linket) más releváns tartalomra is, amit ugyanúgy Te hoztál létre az honlapodon belül, így a keresőmotorok jobban megérthetik, hogy a két tartalom hogyan kapcsolódik egymáshoz. Ha alkalmazható a témára, használd az elsődleges kulcsszót a hivatkozással (linkkel) ellátott horgonyszövegként.

Oldalon kívüli SEO (Off-Page)

Bár az oldalon végzett SEO kiválóan alkalmas a láthatóság növelésére, és segít a keresőmotoroknak abban, hogy jobban megértsék weboldalad tartalmát, ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy jelentős hatást gyakorolj az organikus keresési rangsorban. Itt jön képbe az oldalakon az Off-Page SEO. Az oldalakon kívüli SEO olyan taktikákat foglal magában, amelyek segítségével a keresőmotorok jobb képet kaphatnak arról, hogy mások mit gondolnak weboldaladról.

Kiváló minőségű linkek

A linképítés az egyik legfontosabb oldalon kívüli SEO szempont a weboldalak és a webáruházak számára is. Amikor a Google azt látja, hogy más megbízható, nagy tekintélyű weboldalak hivatkoznak vissza weboldalad tartalmára, felismeri, hogy honlapod értékes tartalmat kínál a látogatók számára. Másrészt, ha jogosulatlan spam jellegű weboldalak folyamatosan hivatkoznak a tartalmadra, akkor a Google a Te weboldalad is spamnek ismeri el.

Közösségi média

A közösségi média az oldalakon kívüli keresőoptimalizálás másik hatalmas aspektusa, mivel a követők megosztják a tartalmat, sőt a felhasználók által generált tartalmakat is . A közösségi média lehetővé teszi, hogy a szájhagyományos marketing szélesebb közönséget is elérjen. Bár a közösségi média a Google szerint nem közvetlen rangsorolási tényező, a márka fiókjából megosztott linkek hiteles backlinknek tekinthetők. Ráadásul a közösségi média profilok képesek rangsorolni a keresőmotorok eredményoldalain.

Végül pedig a fogyasztók manapság nemcsak a Google-ra, hanem a közösségi média platformokra is támaszkodnak, hogy többet tudjanak meg a márkákról, valamint azok termékeiről és szolgáltatásairól. A közösségimédia-platformok alapvetően maguk a keresőmotorok, ezért nagyon fontos, hogy a közösségi médiában jelen legyél azokon a platformokon, amelyek a leginkább relevánsak vállalkozásod számára.


Ha többet szeretnél megtudni weboldalak és webáruházak keresőoptimalizálásról, fordulj bizalommal csapatunkhoz elérhetőségeink valamelyikén.

Weboldal ON-page, OFF-page SEO
Weboldal ON-page, OFF-page SEO