GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Hogyan kell jól csinálni az organikus SEO-t
Jó organikus SEO

Hogyan kell jól csinálni az organikus SEO-t

Ha arra kérdésedre szeretnél választ kapni, hogy „hogyan tudnám organikusan javítani a keresőoptimalizálásomat?” – nem vagy egyedül. A Google-on való megtalálás az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásod érdekében tehetsz. De mivel sok vállalat verseng a figyelemért az interneten, igazi kihívást jelenthet a tiéd kiemelése, ráadásul nem csak néhány hétre, hanem folyamatosan, hosszú időn keresztül.

Itt elmélyülünk a keresőoptimalizálás olykor sötét művészetében, és megvizsgáljuk, hogyan maximalizálhatod SEO-od, és hogyan használhatod fel a márkaelérés javítására.

Először azonban fontos tisztázni a „SEO” kifejezést. Pontosabban, hogyan lehet összehasonlítani az online megjelenés másik népszerű módjával, a kattintásonkénti fizetéssel (gyakran egyszerűen PPC-vel).

Mi a jobb, SEO vagy PPC?

Az igazi válasz erre az, hogy mindkettőnek megvannak a maga erősségei és gyengeségei. Tehát ez valóban attól függ, hogy mire van szükséged a keresési eredményekből.

A PPC egy gyors találat, amellyel termékeid és szolgáltatásaid gyorsan megjelenhetnek a Google keresési eredményeinek tetején található fizetős hirdetési felületeken. A PPC azonban veszteségvezető is lehet, ha rosszul csinálod, nem hatékony kulcsszavakra teszel ajánlatot. Különösen alkalmas akkor, ha korlátozott idejű promócióval rendelkezel, vagy éppen vállalkozásod beindítására van szükséged, lendületet szeretnél szerezni.

Weboldaladnak organikus keresőoptimalizálása eközben hosszabb távon működik, és helyesen végrehajtva segíthet előkelő helyen megjelenni a Google organikus keresési eredményei között, közvetlenül a fizetett hirdetési helyek alatt. Időbe telhet, amíg a Google „webpókja” feltérképezi a weboldalad, és rangsorolja a kívánt keresési kifejezések szerint, de az előnye, hogy eleve ingyenes, és jelentősen növeli vállalkozásod hitelességét, ha organikus eszközökkel előkelő helyet foglal el.

Mind a SEO-nak, mind a PPC-nek megvan a maga helye, de egy szilárd SEO-stratégia alapvető, és bizonyos körülmények között szükségtelenné teheti a drágább PPC-t. Ezzel szemben az összes megfelelő kulcsszót megcélzó PPC-stratégia még mindig alááshatja a rosszul megtervezett weboldalt, amelyet nem optimalizáltak hatékonyan. Érdemes lehet alkalmanként PPC-t használni, de mellette hatékony SEO stratégiára is szükség van.

Ezt szem előtt tartva, itt megosztjuk, hogyan kell jól csinálni a SEO-t, különös tekintettel azokra a szilárd alapokra, amelyekről úgy találtuk, hogy nagyon sokat számíthatnak.

Hogyan javíthatod a SEO-d: öt legfontosabb tipp

Habár egy igazán határozott útmutató a SEO terén jobbá válásról akár napokig tartó olvasást is igénybe vehet, ezek néhány univerzálisan sikeres stratégiánk, amelyeket naponta használunk az OfficeHelper-nél a saját és ügyfeleink weboldalain egyaránt.

1. Írd be minden oldalra a releváns kulcsszavakat

A Google-on való megjelenés és megtalálás a weboldal minden oldalán kiválasztott szavakkal kezdődik. Az itt végrehajtandó intézkedések a következők:

  • Maroknyi erősen keresett, nagyon releváns kulcskifejezés beépítése a szövegtörzsbe: A Google kulcsszótervezőjét használhatod a leginkább keresett és leginkább alkalmazható keresési kifejezések megcélzására. Ha sasszemű és alapos vagy, akkor találhatsz néhány különösen népszerű kulcsszót, amelyekre alacsony a verseny. Fogd meg ezeket, és írd meg az egyes céloldalakat, blogbejegyzéseket, híreket és egyebeket az oldal témájához kapcsolódó kulcsszavak használatával.
  • A H1 címkék helyes beállítása: A H1 címke a legelső cím az oldalon, és az első dolog, amit a Google megvizsgál az oldal tartalmának megállapításához. A kulcsszavak vagy kulcskifejezések szerepeljenek a H1 címkében is, használj itt is legalább egyet ezek közül. Szilárd szabály, hogy oldalanként csak egy H1 címkét szabad használni.
  • SEO címek és metaleírások optimalizálása: Weboldalad H1 címkéje és SEO címe nem ugyanaz, de az utóbbinak tartalmaznia kell az előbbi szövegét. Az egyik leggyorsabb tipp, amit kínálhatunk a SEO gyors javítására, hogy bizonyosodj meg arról, hogy ez így válad a Te oldaladon is, miközben a keresőoptimalizálási cím 60 karakter alatt marad (a szóközökkel együtt), beleértve a weboldal címét is. Ez lehetővé teszi, hogy a cím megjelenjen a keresési eredmények között anélkül, hogy hirtelen megszakadna. A meta leírásaid eközben a magyarázó szöveg, amely a cím alatt jelenik meg a Google keresési eredményeiben. Bár (jelenleg) nem járulnak hozzá közvetlenül a keresési elhelyezéshez, nagy hatással lehetnek az átkattintásokra. Legyen rövid, de adj meg minden kontextust, amit csak tudsz, anélkül, hogy 160 karakternél többet adnál meg.

2. Kapcsold össze közösségi csatornáidat, és rendszeresen posztolj rajtuk

Egy másik fontos tipp a SEO maximalizálásához, hogy rendszeresen készíts tartalmat. Ha nem így teszel, a Google azt gondolhatja, hogy megszűnt az üzlet, és nem helyezed előtérbe márkádat a keresési eredményekben. Bár ez nyilvánvalónak tűnhet weboldalad számára, az emberek kevesebbet tudnak róla, hogy a Google valójában számos fontos szempontból egy entitásként kezeli a közösségi fiókokat és a weboldalakat. Tehát, ha van Facebook-, Instagram-, Twitter- vagy LinkedIn-oldalad, és ezekre hivatkozás van az honlapodról, akkor legalább hetente többször tegyél közzé friss híreket.

Ezzel szemben, mivel a közösségi oldal nagyon fontos a SEO-pontszám szempontjából, azt javasoljuk, hogy csak a vállalkozásod, a tartalom és a közönség szempontjából legrelevánsabbakra összpontosíts. Az üres csatornák, amelyek között hónapok vannak a bejegyzések között, rossznak tűnnek a Google számára, ezért jobb, ha törlöd azokat, amelyeket nem használsz, és megduplázod azokat, amelyeket használsz.

3. Állítsd be a helyi (schema) sémacímkéket

Harmadik tanácsunk az organikus SEO jó végrehajtásához az, hogy weboldaladon állítsd be azokat az információkat, amelyek megmondják a Google-nak (és más keresőmotoroknak, például a Bingnek és a Yahoo-nak), hogy a céged fizikailag hol található, és melyik földrajzi területet szolgálja ki. Azt is megmondhatod a keresőmotoroknak, hogy milyen munkát végzel, milyen termékeket gyártasz/adsz el, és milyen szervezet vagy, vagy milyen eseményeket vezetsz.

Ez különösen jó megközelítés lehet, ha vállalkozásodnak különböző területei vannak, és korlátozott a költségvetése. Például, ha több különböző szolgáltatást kínálsz, és ezek közül az egyik nagyobb nyilvánosságot igényel, akkor áttérhetsz az adott terület PPC-jébe való befektetésre. Kicsit olyan ez, mint a tévében való reklámozás akkor is, ha már van egy jól ismert sikeres terméked, mert a tévé hitelességet ad a márkának. A Google keresés tetején megjelenő PPC hirdetések nagyjából ugyanúgy működhetnek.

4. Figyeld a versenytársakat

Miután beállítottad a sémát, készen állsz arra, hogy a közeledben lévő emberek online megtaláljanak. Biztos lehetsz azonban, hogy a versenytársaid is ezt tették. Negyedik legfontosabb tippünk a SEO maximalizálásához az, hogy kutasd fel a versenytársaid, ismerd meg, kik ők, és nézd meg, mit csinálnak jól és mit nem túl jól. Ha ezt megteszed, és továbbra is figyelemmel kíséred, ahogy alkalmazkodnak és fejlesztik online jelenlétüket, jó helyzetben leszel ahhoz, hogy alkalmazkodj, és felettük maradj a keresési rangsorban.

5. Végezd el a szokásos SEO feladataid, és gyakran tekintsd át azokat

Az OfficeHelper-nél a jó SEO viselkedés érdekében a következő havi feladatokat ajánljuk:

  • Weboldalad naprakészen tartása: Ez azt jelentheti, hogy frissíteni kell a háttér-CMS-ben (tartalomkezelő rendszerben) például a beépülő modulokat, a témákat vagy azok megfelelőit, hogy megbizonyosodj arról, hogy a leggyorsabb, legteljesebb funkcionalitású és leginkább feltörésbiztos űrlapot futtatsz.
  • A kulcsszó teljesítményének áttekintése: Ehhez speciális eszközökre van szükség, mint például a SEM Rush, amelyekhez gyakran havi előfizetési díjat kell fizetni.
  • Linképítés: Szó szerint más megbízható weboldalak, amelyek ugyanabban az iparágban dolgoznak, mint Te, hivatkozzanak a Te oldalaidra. Ez megmutatja a keresőmotoroknak, hogy a tartalmaid más megbízható márkák és befolyásolók is értékelik, növelve a hitelességed és a keresési eredmények között elfoglalt helyed.
  • A legújabb SEO-módosítások kutatása: A Google folyamatosan változtatja keresési algoritmusait, ennek értelmében, a megfelelő bevált módszereket követned kell, ha azt szeretnéd, hogy hosszú időn keresztül több ezer ember rád találjon. Jó példa erre a Core Web Vitals 2021-ben történt bevezetése, amelyre a vállalkozások hónapokat töltöttek honlapjaik előkészítésével.

Mi segít megtalálni a Google-ban

Dióhéjban összefoglalva ezt a cikket, a legnagyobb tanács, amit adhatunk, ha azt vizsgálod, hogyan javíthatod SEO-eredményeid:

  • Állítsa be weboldalad a siker érdekében a bevált gyakorlatok szerint
  • Folyamatosan kövesd nyomon a változásokat
  • Alkalmazkodj amilyen gyorsan csak tudsz, amikor a Google vagy a versenytársad változtat valamin
  • És egyáltalán SOHA NE hagyd felügyelet nélkül a SEO optimalizált oldalaid. (Az internet gyorsan fejlődik, és a korai SEO-sikerek nagy valószínűséggel nem fognak robotpilóta segítségével folytatódni).

Természetesen, ha mindez úgy hangzik, mint egy sok munka a napi munkád mellett… ez azért van, mert az! A keresőoptimalizálás egy hosszú, és néhol fáradtságos folyamat.

Tapasztalt csapatunk rendelkezik azokkal a digitális eszközökkel és SEO know-how-val, amelyek segítségével a SEO-d is egyre jobbá tehetjük. Akkor miért nem hagyod, hogy megcsináljuk helyetted? Tekintsd meg SEO oldalunkat vagy az alábbi blogokat, ha többet szeretnél megtudni, vagy vedd fel a kapcsolatot velünk, hogy konkrétabban beszélhessünk arról, hogyan segíthetünk vállalkozásod megtalálásában a Google-on.

Jó organikus keresőoptimalizálás