GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Gyorsjavítások a rangsorolási problémákhoz, keresőoptimalizáláshoz
Keresőoptimalizálás Google rangsorolási problémák

Gyorsjavítások a rangsorolási problémákhoz, keresőoptimalizáláshoz

Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás ma az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, amely a fizetett és az organikus keresés révén a webhelyforgalom 68%-át képezi

Ezen belül is, rengeteg értéket képviselnek azok a kulcsszavak, amelyek elfoglalják a Google legjobb helyeit (5 vagy magasabb). Az első 5 organikus Google keresési eredmény az összes kattintás  67,6%-át teszi ki.

Ha sikeres SEO stratégiádnak köszönhetően Te is bekerültél már a Google találatainak TOP 5-ébe, akkor már biztosan Te is megtapasztalhattad jótékony hatását.

A keresőoldalak legjobb pozícióiért nagyon erős a verseny, és a Google-nek több mint 200 tényezője van, amelyek alapján az algoritmusai rangsorolnak egy keresés alkalmával.
A SEO hatékony, de mégis rejtett nehézségeket tartalmaz.

Például előfordulhat, hogy egy nap váratlanul jelentősen csökken a rangsorod a Google Search Console szerint, és fogalmad sincs, miért.

Az ilyen helyzetek ismerősek lehetnek, igaz?

Ha számodra is ismerősnek hangzanak ezek az esetek, akkor jó helyen jársz. Számos oka lehet annak, hogy rangsorolásod hirtelen megváltozott, ideértve a Google algoritmusának frissítéseit, a kézi szankciókat, a versenytársak helyezésének javulását és még sok mást. 

Ezen túlmenően a keresőoptimalizálás arról híres, hogy hosszú időbe telik mire megtérül a befektetés. 

Olvass tovább, és ismerd meg a rangsorolási problémák gyorsjavításait, valamint a forgalom gyors növelésének módjait.

Hogyan állapíthatod meg, hogy rangsorolsz a Google-on?

Az első lépés a Google (és egyéb) keresőmotorok által való megfelelő feltérképezés és indexelés ellenőrzése. Ez elengedhetetlen lépés, mert ha olyan indexelési problémák merülnek fel weboldaladdal kapcsolatban, ami megakadályozza a tartalmaid megjelenését, akkor a SEO erőfeszítéseid hiábavalóak lesznek.

Továbbá, érdemes egy módot találnod a rangsorod követésére, hogy szükség esetén azonnal javíthass rajta. Például, ha a tartalommarketinggel foglalkozol, tudnod kell, hogy a blogbejegyzéseid hogyan állnak a célzott kulcsszavak alapján a keresőmotorok eredményoldalain (SERP). Így megteheted a szükséges változtatásokat, hogy elérhesd a kívánt helyezést.

Google Search Console használata

A siker érdekében figyelned kell néhány alapvető SEO mutatóra:

  • Kattintások száma
  • Megjelenítések száma
  • Átlagos pozíció
  • Átkattintási arány (CTR)

A legjobb, és talán legegyszerűbb módja ezeknek az adatoknak a nyomon követésére a Google Search Console (GSC) használata. A használat megkezdéséhez érvényesítened kell a webhelyed domain névvel vagy URL-előtaggal, ha több honlapod is van, fel kell őket sorolnod.

A Google Search Console tartalmazza a fent felsorolt ​​összes mérőszámot, és ez egy nagyszerű lehetősége annak, hogy megtudd, vannak-e Google rangsorolási problémák, amelyek sújtják weboldalad. 

Például a GSC-n belül az oldalindexelési jelentésben meg tudod nézni, hogy vannak-e indexelési hibák weblapodon. 

Itt láthatod a Google által indexelt, és nem indexelt összes oldal teljes lebontását,át, valamint az okokat, amiért egyes oldalak nem lettek indexelve. Fontos megjegyezni, hogy normális, hogy a legtöbb weboldal nem indexel minden egyes oldalt. 

Ennek az az oka, hogy nem minden oldalt szükséges vagy előnyös a keresőmotorokban indexelni SEO szempontjából. Bizonyos oldalak, mint például az adminisztrátori vagy bejelentkezési oldalak nem hozzák a kívánt előnyöket a keresőmotorokban való indexálással, mert nem szükséges organikus forgalmat generálni rájuk. Az ilyen oldalak indexelése elterelheti a figyelmet azokról az oldalakról, amelyeknek a legjobb rangsorba kerülését szeretnéd elérni.

Index vs noindex 

Honnan tudhatnád, hogy mely oldalakat indexeltesd és melyeket zárd ki egy noindex címkével?

Az oldalak indexelése vagy kizárása a Google keresőből a honlap céljainak és a hasznos forgalom elérésének függvénye. Például a blogbejegyzések, termékoldalak és céloldalak indexelése fontos lehet a forgalom, ajánlások és értékesítések generálására, míg az adminisztrátori vagy bejelentkezési oldalak esetén nem feltétlenül szükséges a keresőmotorokban való megjelenés. Az indexelés vagy kizárás döntése az „noindex” címke használatával történik.

Már itt is mindent azért a végső célért teszünk, hogy weboldalunk a Google keresési találatai közül a legjobb 5 között helyezkedjen el. 

A webáruházak különleges kihívással szembesülnek a tartalmuk indexelésével is.
Az ok az, hogy a legtöbb e-kereskedelmi weboldal több tucat ismétlődő oldalt tartalmaz különböző termékszínek, tulajdonságok és méretekhez – például minden cipőszínhez 12 különböző oldalt. A Google algoritmusa azonban minden színhez tartozó oldalt egy másolatnak tekint, ami rossz a SEO szempontjából. Ennek elkerülése érdekében használhatsz kanonikus címkéket, amelyek megkönnyítik a tartalom indexelését és nem indexelését. Egy cipőoldal webáruháza esetében a webmester megjelöli az eredeti cipőoldalt kanonikusként (azt a verziót, amelyet a Google a SERP-ben rangsorol), és az összes ismétlődő oldal kap egy noindex címkét.

Néhány példa azokra az oldalakra, amelyeket érdemes noindexelni:

  • Termékoldalak megkettőzése a színekhez és attribútumokhoz
  • Bejelentkezési oldalak
  • Admin oldalak
  • Egyedi bejegyzéstípusok
  • Belső keresési eredmények
  • „Köszönöm” oldalak
  • Szerzői archívum egy egyszerzős blogon

A keresőmotorok indexelése minden SEO-stratégia alapja, így kiemelten fontos, hogy folyamatosan figyeljük az oldal indexelési állapotát. Ha az indexelési folyamatban valami probléma merül fel, a GSC értesít minket a hiba okáról és a javítási lehetőségekről, így nem szabad figyelmen kívül hagynunk ezeket a jelzéseket.

Oldal élménybeszámolója

Az indexelési és teljesítményjelentéseken kívül a Google Search Console oldalélményről szóló jelentést is biztosít weboldaladhoz. Az adatokat a Google Core Web Vitals teszt adatait egyesíti más alapvető oldalélmény mutatókkal, például a weboldal HTTPS használatával.

Megtekintheted, hány „jó” URL található weblapodon, amely megfelel a Core Web Vitals tesztnek, ami ellenőrzi a weboldal betöltési sebességét, válaszkészségét és interaktivitását is.

A jelentés értesítést ad a honlap biztonsági problémáiról, amelyek negatívan befolyásolják az oldalélményt, és ellenőrzi a webhely mobil használhatóságát is. A Google mobil-első indexelést használ, ezért ha honlapodnak nincs mobil verziója, indexelési problémákkal találkozhatsz.

Azt javasoljuk, hogy olyan reszponzív weboldal kialakítást válassz, ahol a méretek és a képarány automatikusan változnak a felhasználó eszközétől függően. 

Az oldalélmény mutatói drasztikusan befolyásolják a keresőoptimalizálási rangsort, ezért érdemes minél gyakrabban ellenőrizned ezt a jelentést. 

Alternatív rangellenőrző eszköz

A Google Search Console mellett használhatsz egyéb SEO eszközöket is, hogy teljes képet kapj keresési rangsorolásodról.
Ilyen eszközök lehetnek pl. a serprobot.com, SEMrush, vagy a HOTH Rank Checker, amelyek ingyenesen használhatóak. Csak add meg azokat az URL-eket, amelyeknek a rangsorolását ellenőrizni szeretnéd, és ezek az oldalak elvégzik a többi munkát. Az eszközök együttes használatának köszönhetően könnyen figyelni tudod a rangsorolási változásokat, ami segít megelőzni a Google rangsorolásával kapcsolatos problémákat.

A hirtelen jött Google rangsorolási problémák megoldása

Minden webmester legrosszabb rémálma az, amikor felfedezi, hogy a keresőmotor rangsorolásának ellenőrzésekor a versenytársa megelőzte Őt a legjobb helyezéseken. Ami ennél is rosszabb, ha a weboldal teljesen eltűnik a rangsorban.
Ha ilyen tapasztalsz, ne ess pánikba, ilyen a legjobb SEO szakértőkkel is megesik.

Szerencsére számos módszer áll rendelkezésre a rangsorolási problémák megoldására és a helyreállításra, hogy visszatérhessünk az első helyre, vagy akár az első öt közé.

A Google rangsorolási problémáinak leggyakoribb javításai:

Ellenőrizd az adatok pontosságát

Az első, és talán legfontosabb, amit tenned kell, ha a rangsor vagy forgalom csökkenését tapasztalod, az a nyugalom megtartása. Bár ellentmondásosnak tűnhet, a forgalmi ingadozások normálisak. Tehát, ha forgalomcsökkenést észlelsz, ellenőrizd az elmúlt 12 hónap SEO-forgalmad és hasonlítsd össze az ingadozásokat. Ha a visszaesés összhangban van a korábbi forgalmi ingadozásokkal, nincs ok az aggodalomra.

Számos esetben a forgalom vagy a rangsor csökkenése átmeneti jellegű, és egy-két hónap múlva megoldódik. Ezért javasolt, hogy várj, mielőtt bármilyen lépést tennél annak érdekében, hogy megold a problémát.

Mi okozhatja ezeket az ingadozásokat?

Erre számos indok lehet, de valószínűleg a Google algoritmusának változásai a felelősek. A Google mérnökei mindig kísérleteznek és módosítanak az algoritmuson, ami átmeneti forgalmi/rangsorváltozást okozhat. 

Ha a zuhanás hatalmas, és nem áll helyre, akkor van ok az aggodalomra, az első dolog, amit ellenőrizned kell, az az adatok pontossága!

Futtass le egy SEO auditot, hogy megbizonyosodj, kulcsszavaid, metaadataid, URL-szerkezeted, belső hivatkozásaid és webhelytérképed megfelelően a helyükön vannak. Több ingyenes SEO Audit eszközt is találhatsz a neten, de pl. a a fentebb említett SEMrush vagy HOTH is kínál ilyen lehetőségeket.

Az eszközök használatához add meg weboldalad URL-címét, és teljes lebontásban megkapod weboldalad SEO teljesítményét.

Oldalaid továbbra is indexelve vannak?

Ezután nézd meg, hogy a Google indexelte-e az oldalaid, mivel ez egy biztos módja annak, hogy eltűnj a a találati listából. 

Ennek ellenőrzéséhez menj a Google keresőjébe, és végezz keresést a „site:domain name” kifejezésre (természetesen a saját domain neveddel), hogy megnézhesd, az oldalaid megjelennek-e a keresési eredmények között.

Ha az oldalaid nem jelennek meg, akkor a Google valószínűleg nem indexeli azokat. Menj a GSC oldalindexelési jelentéséhez, hogy megtudhasd, mi okozza a problémát.

Ha weboldalaid nagy része hirtelen eltűnik a Google SERP-jeiből, az jelenthet néhány dolgot. Ennek oka lehet technikai probléma, például a webhelytérképeddel, vagy az URL-szerkezettel, lehet nem rendelkezel weboldalad mobilverziójával (a Google mobil-első indexelést használ), vagy valamiért Google büntetést is kaphattál. 

Google algoritmus frissítések 

Az algoritmusfrissítések két típusa befolyásolhatja weboldalad rangsorolását. Egy új algoritmus, amelyet a Google most kiadott, vagy pedig a Google frissíti az egyik algoritmusát. 

Akárhogy is, ezek a problémák drámaian befolyásolhatják a keresőmotorok rangsorolását. 

Ha úgy gondolod, hogy egy algoritmus frissítés okozza a rangsorod csökkenését,először nézd meg a keresőmotorokról szóló online híreket. A Google nyíltan jelenti be, ha új algoritmusokat ad ki vagy frissíti a meglévőket, így gyorsan tájékozódhatsz ezekről.

Ezek a hírforrások gyakran adnak tippeket is arról, hogy mit kell tenned a rangsor helyreállításához. 

Ha nem találsz ott hasznos információt, akkor érdemes ellátogatni a Reddit SEO fórumaira, ahol sok SEO szakértő kész megosztani a tudását másokkal, beleértve az algoritmus frissítéseket is.

Megelőztek a versenytársak 

Másik lehetőség, hogy egy konkurens weboldal valamilyen SEO technikával megelőzött.

Ha meg szeretnéd tudni, hogy a versenytársak e a tettesek, használj valamilyen Rank Tracker eszközt, hogy megtudd, hol állsz a SERP-ben. 

Ha azt veszed észre, hogy egy weboldal számos kulcsszó tekintetében megelőzött, az annak a jele, hogy az egész weboldaukat továbbfejlesztették. 

Használj SEO weboldal ellenőrző eszközöket, hogy alapos áttekinthesd keresőoptimalizálási profiljukat. Ea SEO weboldal ellenőrző eszközét is, hogy jobban áttekintse a keresőoptimalizálási profiljukat. A legfontosabb, hogy megtudd, hol előznek meg versenytársaid, lehet az technikai optimalizálás, vagy oldalon végrehajtott módosítások terén.

A jó hír az, hogy az ilyen eszközök segítségével megtudhatod, mit tett a konkurencia azért, hogy megelőzzön, majd néhány ötletet felhasználva visszaszerezheted a helyezésed. 

Kézi büntetések a Google-on 

A Google felülvizsgálókból álló csapata manuálisan is ellenőrzik a weboldalakat, hogy biztosítsák a vállalat webmesteri irányelveinek való megfelelést. 

Ha bármilyen szabálysértést találnak, manuális büntetést kaphatsz, amelyet kézi műveleteknek is neveznek. 

Számos különböző indok lehet, amiért kézi műveletet, vagyis büntetést kaphatunk:

  • Honlapodat feltörték 
  • A weboldal felhasználó által generált spamet tartalmaz 
  • Túl sok a rövid tartalom (300 szónál kevesebbet tartalmazó oldalak, amelyek alig vagy egyáltalán nem jelentenek értéket a felhasználók számára) 
  • Álcázást használsz (különféle tartalmat biztosítasz a felhasználóknak és a keresőmotoroknak a rangsorolás manipulálásához) 

Ha egy éjszaka alatt több mint 10 pozíciót esel vissza jelentős számú kulcsszónál, ellenőrizd a Google-büntetéseket. 

Hogyan ellenőrizheted?

Ezt úgy teheted meg, hogy belépsz a Google Search Console fiókodba, aznon belül kiválasztod a Biztonság és kézi műveletek oldalt, majd a Kézi műveletek lehetőséget . 

Ha bármilyen kézi szankciót szabtak ki Neked, ezen az oldalon értesítést fogsz találni róla. A Google értesít, Téged ha manuálisan jelölte meg a tartalmad, és megadja ennek az okát is. Bár magyarázatuk nem lesz túl konkrét, általános elképzelésed lesz arról, hogy hol keressd és mit tegyél a probléma megoldása érdekében. 

Azt is megtudhatod, hogy a büntetés az egész weblapodat vagy csak bizonyos oldalakat és aldomaineket érint.

Miért használ a Google kézi műveleteket?

A Google kézi műveletek használatát az indokolja, hogy a keresőmotoroknak meg kell őrizniük hitelességüket és hírnevüket a lehető legrelevánsabb és pontosabb eredmények biztosításával a felhasználói lekérdezésekre.

Nincs hiány azokban a módokban, amelyek segítségével „felcsalhatod” magad a találati oldalak tetejére, még akkor is, ha a tartalmad ezt nem érdemli meg. 

Ha az alacsony minőségű tartalommal rendelkező webhelyek olyan ártalmas gyakorlatokat alkalmaznak, mint az álcázás, a kulcsszavas spam és a linkfarmok, akkor a keresőmotorok minden első helyén rossz és irreleváns tartalom fog megjelenni, ami káros is lehet a felhasználók számára, de a keresőoldal hírnevében és megbízhatóságában biztosan. 

Ezért van már régóta egy határvonal a fehér kalap („jó”) és a fekete kalap („rossz”) SEO között. 

A kézi műveletek a Google egyik módja a jó és a rossz elválasztásának. Így szinte az összes kéretlen oldalt eltávolíthatják a keresési eredményeik közül, megőrizve ezzel kiváló hírnevüket. A kézi műveletek mellett a Google algoritmusa a spamek felderítésében is nagyon ügyes, és a Google mérnökei folyamatosan javítanak rajta.

Mindaddig, amíg ragaszkodsz a white hat SEO technikákhoz (azaz értékes tartalom létrehozása a felhasználók számára, őszinte visszacsatolási hivatkozások beszerzése és a kulcsszavak megfelelő módon történő használata a spamelés helyett), nem szabadna problémákba ütköznöd ilyen téren. 

Milyen „Black Hat SEO” technikákat érdemes kerülnöd?

Tudnod kell, hogy mi okozhatja a bajt, hogy elkerüld a Google kézi műveleteit. Éppen ezért hasznos tudni, hogy mi minősül black hat SEO (fekete kalapos) technikának, így elkerülheted őket, mint a pestist.

Hatalmas gond és visszalépés, ha olyan büntetést kapsz, ami rontja a helyezésed, és hosszadalmas lehet a kijavítása.

Éppen ezért a legjobb védekezés a megelőzés. 

Íme a legrosszabb SEO technikák listája, amelyeket mindenáron el kell kerülnöd:

Linkek vásárlása 

A linképítés minden SEO-stratégia nagy részét teszi ki, iparágtól függetlenül. Ennek az az oka, hogy a nagy tekintélyű backlinkek rendkívüli javítják a helyezéseket. 

A linképítés azonban időigényes és nehezen elsajátítható folyamat. 

Ezen túlmenően a sziklaszilárd backlink profillal rendelkező nagyobb cégekkel való versenyzés kihívást jelenthet. Valójában az olyan nagy múltú weboldalak, mint az Amazon és a Wikipédia, milliónyi visszamutató linket tartalmaznak olyan magas domain besorolással, hogy szinte lehetetlen, hogy bárki is versenyezzen velük. 

Ez az oka annak, hogy sok SEO-szakértő úgy határoz, hogy azokra a kulcsszavakra összpontosít, amelyeknek nagy a keresési mennyisége, de nem jelentenek jelentős versenyt. 

A meredek verseny és a lassú előrehaladás miatt, a linkek megszerzésében néhányukat arra készteti, hogy inkább linkeket vásároljanak. 

A visszamutató linkek vásárlása azonban egyenesen sérti a Google webmesteri irányelveit. Ennek az az oka, hogy nem akarják, hogy méltatlan tartalom kerüljön a csúcsra, ezzel rontva a Google hírnevét. 

A Google megpróbálja felismerni mely linkeket vásárolták meg és melyeket nem, így a visszamutató linkek vásárlása határozott módja a kézi művelet/büntetés kiszabásának.

Linkek ingyenes termékekért/ajándékokért cserébe 

Egy másik olyan technika amit a Google szürkének tart, ha ingyenes termékeket kínálnak a weboldal tulajdonosoknak a backlinkekért cserébe, mivel ez linkrendszernek minősül. 

Ez azért van, mert nem a tartalom érdemei és relevanciája alapján szerez linkeket, hanem ajándékokért és termékekért cserébe. 

Ennek eredményeként az ezt a technikát használó weboldalak manuális büntetést vonnak maguk után a Google-tól, ezért jobb, ha egyáltalán nem alkalmazod ezt a technikát. 

Ennek ellenére van mód arra, hogy ezt a gyakorlatot megfelelővé tegyük, ha minden kapott linket nofollow -ként kell címezzük meg, így nincs hatással a SEO-profilodra. 

Most felteheted azt a kérdést, hogy:
„Ha a link nem számít bele a helyezésembe, akkor miért foglalkozzak vele?”

Ennek száma oka lehet, pl. attól még lehet hogy a link ad forgalmat, mert a felhasználók kattintanak rájuk, aminek viszont már lehet SEO értéke is.

Rejtett linkek 

Egyes webmesterek úgy próbálják kijátszani a rendszert, hogy elrejtik a linkeket a kódsorokon belül, vagy a háttér színével megegyező színűvé teszik.

A listán szereplő többi „fekete kalap” taktikához hasonlóan a Google ezt is bünteti, és jelenleg az algoritmusa aktívan keresi a rejtett hivatkozásokat.

Amit a Google figyel:

  • A képek mögé rejtett linkek
  • CSS használata a szöveg képernyőn kívül tartásához 
  • 0 betűméret használata a hivatkozások elrejtéséhez 
  • Írásjelek (például pont) használata a hivatkozás elrejtésére (a pontot magát teszik linkké)

A helyezés megtartása és a büntetések elkerülése érdekében a legjobb a szabályok szerint játszani, és elkerülni a megtévesztő taktikákat, például a linkek elrejtését.

Ugyanazon horgonyszöveg újrafelhasználása

Minden alkalommal, amikor egy bejegyzés törzsszövegében egy oldalra hivatkozol, annak egyedi horgonyszöveggel kell rendelkeznie, még akkor is, ha többször hivatkozol ugyanarra az oldalra

Ennek az az oka, hogy a Google ugyanazon horgonyszöveg ismétlődő előfordulásait linkspamként fogja tekinteni.

Törekedjen arra, hogy a horgonyszöveg minden példánya egyedi legyen, kulcsszavakban gazdag és releváns legyen a felhasználók számára. Minden hivatkozást úgy kell megjelenítened, mintha a környezet természetes része lenne, hogy a legtöbb értéket hozhasd ki belőle, ez vonatkozik mind a belső, mind a külső hivatkozásokra.

Rosszindulatú linkek

Nem minden backlink jön létre egyformán, és néhány többet árt, mint használ keresőoptimalizálási törekvéseidben. 

A visszamutató linkek készítése során különösen érdemes elkerülni a következőket:

  • Linkek spam oldalakról 
  • A Google által nem indexelt webhelyekről származó linkek 
  • Hivatkozások olyan weboldalakról, amelyek rövid tartalmat és rossz minőségű designt tartalmaznak 

Bár aktívan elkerülheted ezeknek a hivatkozásoknak a megszerzését, néha más honlapok a tudtod nélkül hivatkoznak rád. 

Ebben az esetben Googleben rangsorolási problémákat tapasztalhatsz a tudatlanul szerzett rosszindulatú backlinkek miatt. 

Szerencsére a Google-ben van mód ennek kijavítására 

Ha úgy látod, hogy vannak nemkívánatos webhelyekről származó hivatkozásaid, visszautasíthatod azokat. 

A link visszautasításával többé nem lesz hatással a SEO-dra.

Tehát ha nem tudod kideríteni, miért esett le hirtelen a helyezésed, a backlinkek ellenőrzése feltárhatja a tettest.

Kulcsszó tömítések

Ez a taktika meglehetősen elavult, de egyes weboldalak még mindig alkalmazzák.

A SEO korai napjaiban (itt a Google előttiről beszélünk) a keresőmotorok algoritmusai sokkal egyszerűbbek voltak. 

Akkoriban a rangsoroló weblapok általában csak a kulcsszó használaton alapultak. Emiatt sok weboldal a lehető legtöbb kulcsszóval kezdte feltölteni a tartalmát abban a reményben, hogy feljebb kerül a ranglétrán. 

Mégis, sok-sok év telt el azóta, hogy ez a technika meghozta gyümölcsét. 

A Google most úgy tekinti, hogy a kulcsszavas tömítés „fekete kalap” black hat SEO taktikának bélyegzi, így kézi büntetést szab ki rá. 

A Google inkább a szemantikailag összefüggő kulcsszavakat használó weboldalakat jutalmazza, nem pedig a kulcsszótömést. Azaz a kulcsszavaknak természetesen és releváns módon kell szerepelniük a bekezdésekben.

Íme egy rövid példa, mire gondolunk:

  • Kulcsszótömés: Keresőoptimalizálási-problémái vannak? Tekintse meg a Keresőoptimalizálási-problémákkal kapcsolatos útmutatónkat, hogy megoldja a legégetőbb Keresőoptimalizálási-problémákat
  • Megfelelő kulcsszóhasználat : Ha a keresőoptimalizálási problémák sújtják webhelyét, akkor részletes útmutatónk segít a megoldásban.

Az első példában háromszor használtuk a célkulcsszót egy rövid bekezdésen belül, így az olvasási sem tűnt természetesnek. A második példában viszont csak egyszer használtuk a kulcsszót, de a mondat kontextusában teljesen logikus, és természetes. A Google a második példát jobbra értékeli.

Cikkpörgetés 

Egy másik, fekete kalapos (blach hat) keresőoptimalizálási taktika a „cikkpörgetés”, amikor csak apró módosításokat végeznek a cikk témáján és mondatszerkezetén, hogy új tartalmat alkossanak. 

A webmesterek ezt a technikát használják arra, hogy gyorsan megtöltsék blogjaikat tartalommal, de ez szinte ismétlődő tartalom, amely nem ad valódi értéket az olvasóknak, és eltömíti az internetet. 

A cikkeket kézzel vagy mesterséges intelligencia szoftver segítségével lehet pörgetni, de a Google algoritmusai ügyesebbek lettek ezek észlelésében. 

Ezért a Google megbünteti az általa észlelt „kipörgetett” cikkeket, még akkor is, ha a cikk olvasható.

SEO
SEO

A „White Hat SEO” használata a Google rangsorolási problémáinak elkerülése érdekében 

A Google rangsorolásával kapcsolatos problémák elkerülésének nagyszerű módja egy sziklaszilárd SEO-stratégia megvalósítása, amely teljesen elkerüli a fekete kalap taktikát. 

Természetesen nem lehet tudni, hogy egy versenytárs mikor előz meg, vagy mikor frissíti a Google az algoritmusait. Ennek ellenére teljes mértékben elkerülheted a rangsorolási problémákat, például az indexelés hiányát, ha követed a white hat SEO, vagyis a „fehér kalapos” keresőoptimalizálás bevált gyakorlatait.

Optimalizáld az összes meglévő tartalmat 

Vannak blogjaid, nyitóoldalad vagy termékoldalaid, amelyeket azelőtt hozotál létre, hogy megismerted volna a SEO-taktikát?

Ha igen, akkor valószínűleg sok olyan tartalommal rendelkezel, amelyek nem tartalmaznak célzott kulcsszavakat, optimalizált metaleírásokat és megfelelő technikai változtatásokat. 

Ha például van egy blogod „A legjobb kertészeti eszközök 2022-re” címmel, akkor azt 2023-ra frissítened kell új információkkal, képekkel és releváns kertészeti eszközökkel. Ez segít megőrizni meglévő helyezéseid (és még magasabb rangot is elérni), így érdemes időt szánni a tartalom frissítésére. 

Ennek az az oka, hogy a Google a legújabb és legrelevánsabb eredményeket szeretné megjeleníteni a felhasználók számára. Tehát ha tartalmad akár csak egy évvel is elavult, ne számíts arra, hogy uralni fogja a SERP-rangsort. 

Végül, ha helyi keresőoptimalizálási taktikákat is alkalmazol, például felveszed vállalkozásod a Google Vállalkozásprofilba és más online címtárakba, akkor ezeket az információkat is frissítened kell.

Használj mobilbarát weboldalt 

Jelenleg a mobil eszközök uralják az online teret. A Google megértette ezt, ezért tértek át a mobil-első indexelésre. A lakosság több mint 90%-a használ mobileszközöket, például okostelefonokat és táblagépeket az internet böngészésére. 

Weboldalad mobileszközökre is optimalizálnod kell, hogy biztosítsd, hogy részese legyél ennek a hatalmas forgalomnak. 

A mobil verzió lényegében a honlap egy másik verziója, amely mobileszközökön jelenik meg (a weboldalnak ezt a verzióját is indexeli és rangsorolja a Google). 

Ennek ellenére nehézkes lehet a normál honlap mellett egy mobilwebhelyet is fenntartani, ezért vált olyan népszerűvé a reszponzív kialakítás. Itt csak egy verziója van a weblapnak, de ez a felhasználó eszközétől függően változik. A méretek, a képek és minden más újraformázásra kerül, hogy helyesen jelenjenek meg telefonokon és táblagépeken. 

Webhelytérkép létrehozása és feltöltése a Google Search Console-ba 

Annak érdekében, hogy a Google mindig megfelelően láthassa weboldalad, fel kell töltened egy webhelytérképet a Google Search Console-ba. 

Mi az a webhelytérkép?

Ez egy XML-fájl, amely felsorolja weboldalad összes különböző oldalát, és „térképként” működik a Google számára, hogy megértse honlapod és annak tartalmát. 

Az XML-webhelytérkép segítségével a Googlebot és más keresőrobotok sokkal könnyebben indexelhetik honlapod, ami kiváló esélyt ad rangsorolásod növelésére a SERP-k körében. 

A weboldal feltérképezése és egy robots.txt fájl beépítése tudatja a Google-lal, hogy tartalmad releváns kulcsszavaid és célközönséged szempontjából.

Keresd meg a hibás és halott linkeket 

A megszakadt linkek árthatnak keresőoptimalizálási folyamatodnak és problémákat okozhatnak a Google rangsorolásodban, ezért a legjobb, ha azonnal megszabadulsz tőlük, amint megjelennek. 

A Google számára a hibás linkek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt, mivel a felhasználók nem tudnak sikeresen navigálni a kívánt tartalomhoz. 

Mint ilyen, minél több hibás linked van, annál lejjebb kerülsz a SERP-rangsorban. 

A hibás hivatkozások megtalálásához használhatod a Google egy másik ingyenes webmester-eszközét, a Google Analyticset. 

Lépj a Viselkedés lapra, és válaszd a Webhelytartalom > Minden oldal lehetőséget.

Itt láthatod, hogy vannak-e hibás vagy elhalt linkjeid. Ezeket úgy oldhatod meg, hogy átirányításokkal a felhasználókat egy másik, hasonló tartalmú oldalra irányítod.

Célszerű időnként ellenőrizni a hibás hivatkozásokat, mivel a „linkrothadás” valódi dolog.

A rosszindulatú hivatkozások helyett szerezz magas tekintélyű linkeket 

Mindaddig, amíg a nagy tekintélyű (nagy DA értékkel rendelkező weboldalak) visszamutató linkek létrehozására és megszerzésére összpontosítasz jelentős lendületet kaphatsz keresőoptimalizálásodban. 

Íme néhány „fehér kalap” (white hat) SEO taktika a backlinkek megszerzéséhez:

  • Készíts vendégbejegyzéseket más releváns blogokon, amelyek a saját szakmádban találhatók (vagyis relevánsak számodra) 
  • Készíts statisztikákat, tényeket és számadatokat tartalmazó részletes infografikát 
  • Írj ajánlásokat harmadik féltől származó termékekről (amelyek ténylegesen hasznosak) 
  • Cseréld ki az elhalt és megszakadt linkeket online 
  • Ösztöndíjak és kormányzati programok támogatása 

Ezek mind legitim linképítési technikák, amelyek ahelyett, hogy ártanak, segítik a rangsorolást. A vendégblogolás népszerű módszer, de meg kell találni a megfelelő blogokat az iparágban. 

Ha meg szeretnéd tudni, hogy egy weboldalról érdemes-e visszamutató hivatkozást beszerezni, ellenőrizheted az adott weboldal DA értékét, online DA ellenorzővel.

Kövesd nyomon SERP rangsorod 

Szokásba kell hoznod, hogy rendszeresen ellenőrzöd SERP-rangsorolásod, hogy elkerüld a Google rangsorolásával kapcsolatos problémákat. 

A legjobb módszer egy ingyenes rangkövető eszköz használata, ami időről-időre nyomon követi rangsorod. Ez jelzi, ha drámai zuhanást tapasztalt a rangsorban, ami sokat segít. 

Elemezd rangsorod és forgalmad, hogy mérni tudd, milyen hatást gyakorolnak keresőoptimalizálási erőfeszítéseid honlapodra. Ez segít abban is, hogy felfedezd kulcsfontosságú erősségeid és gyengeségeid, ezáltal megoldásokat találj a lehetséges problémákra. 

Ellenőrizd az on-page SEO-d 

Az on-site SEO vagy on-page SEO magában foglalja a weboldal összes elemének módosítását a keresőmotorok rangsorolásának növelése érdekében. 

Ami magában foglalja a kulcsszóhasználatot, a metaadatokat, a belső és külső hivatkozásokat, a szavak számát, a képeket és egyebeket.

A címsorok optimalizálásához meg kell győződnöd arról, hogy a célkulcsszó pontosan egyezik a címben. Ha például a kulcsszó a „Kertészeti eszközök 2023-ban”, akkor ezt a kifejezést szóról-szóra el kell helyezned a H1-be. Példa erre: „A legjobb kerti szerszámok 2023-ban”. Így a célkulcsszó szerepel a fejlécben is. 

A Google algoritmusainak való megfelelés mellett az oldalon végrehajtott SEO-módosítások segítenek a közönségnek gyorsan megérteni, miről szól a tartalom, és hogy kielégíti-e az igényeiket. Mint ilyen, az oldalon belüli optimalizálás javíthatja a felhasználói élményt. 

Ne őrüljön meg az optimalizálás 

Bár a weboldal optimalizálása kulcsfontosságú, előfordulhat, hogy túlságosan elragadtatod magad. A keresőoptimalizálás kezdetén sok weboldal túlságosan belemerült a kulcsszavak túlzott használatába, a visszamutató linkekért fizető cikkek írásába és a „cikkek forgatásába” annak érdekében, hogy előrébb kerüljenek a keresési eredmények között, ami oda vezetett, hogy a Google kézi szankciókat szabott ki hírnevének megőrzése érdekében.

Nos, ugyanez megtörténhet a mainapság is, főleg ha túl messzire mész a backlink profiloddal. 

A kevesebb általában több, ha bejövő hivatkozásokról van szó, mivel a nagy tekintélyű backlinkek létrehozására kell összpontosítod. Több kárt okozhat, mint hasznot, ha több tucat visszamutató hivatkozást kezdesz beszerezni az egész internetről. 

Dióhéjban: a keresőoptimalizálási erőfeszítések nagyon fontosak, de elengedhetetlen tudni, hogy mikor elég. 

Utolsó gondolatok: Google rangsorolási problémák 

Mostanra már jobban értheted, mi okozza a Google rangsorolással kapcsolatos problémákat. Ami lehet az algoritmus frissítése, egy versenytárs megelőzi minket, vagy manuális büntetést kapotunk. 

Weboldalad megfelelő optimalizálásával magas rangot élvezhetsz, anélkül, hogy aggódnod kellene a büntetések miatt. Ne feledd, hogy „fekete kalapos” SEO gyakorlatok használata nem éri meg, és valószínűleg pusztító büntetéshez vezet, amely tönkreteszi a rangsorod. 

Mindaddig, amíg követed a Google rangsorolási problémáinak megelőzésére vonatkozó útmutatónkat, problémád nem lehet. 

Szakértői segítségre van szükséged vállalkozásod SEO stratégiájának kialakításához?

Akkor ne habozz, és tekintsd meg ötcsillagos menedzselt SEO szolgáltatásainkat! SEO szakértőink egy nyerő SEO stratégiát valósítanak meg, miközben elkerülik a Google rangsorolási problémáit, amelyekről ebben a bejegyzésben olvashattál. Csapatunk tanácsadási szolgáltatásokra is készséggel áll rendelkezésre, ezért nyugodtan keress minket bizalommal!  

Rangsorolási problémák