WordPress hibaelhárítási útmutató: 16 tipp (nem fejlesztőknek)
WordPress hibaelhárítási útmutató: 16 tipp (nem fejlesztőknek)
A WordPress weboldalakkal kapcsolatos problémák elhárítása soha nem egy szórakoztató tevékenység. Sőt, lehet, hogy kifejezetten bosszantó is. Ha nem rendelkezel elég technológiai ismerettel, akkor könnyen több időt tölthetsz a válaszok keresésével, vagy hogy szakembert keress a megoldáshoz. A honlapokkal kapcsolatos problémák valós kihívásokat jelenthetnek, főleg, ha nem rendelkezel fejlesztői tudással.
Azt azonban tudnod kell, hogy még akkor is sokat tehetsz a weboldal problémáinak azonosítására és kijavítására, ha nem rendelkezel alapos kódolási vagy webfejlesztési ismeretekkel. Itt egy listát kínálunk Neked, amely 16 dolgot tartalmaz, amelyeket nem fejlesztőként is megtehetsz a WordPress legégetőbb webhelyproblémáinak hibaelhárítása és megoldása érdekében.
1. Próbálj ki egy másik böngészőt
Ha megnyitod a weboldalad, és valami hibásnak tűnik, vagy nem töltődik be megfelelően, az első amit megtehetsz az, hogy egyszerűen megpróbálod egy másik böngészőben is. Mindig fennáll annak a lehetősége, hogy a probléma böngészőspecifikus, és valójában nem utal a weboldal nagyobb problémájára.
Próbáld meg elérni honlapodat a legnépszerűbb böngészők mindegyikében, hogy ellenőrizd, a probléma továbbra is fennáll-e. Nézd meg egy másik eszközön is, például a telefonodon vagy táblagépeden, hogy ellenőrizd, hogy a probléma csak a számítógépeden van-e.
Ha úgy találod, hogy a böngésződ okozza a problémát, legalább egy konkrétabb problémát kell keresned. Például a különböző böngészők néha különböző módon dolgozzák fel ugyanazt a CSS-t, és egy tartalék szabály hozzáadása az adott esethez kiküszöbölheti a problémát. A WordPress hibaelhárítása során a tudás hatalom.
2. Töröld a böngésző gyorsítótárát és a cookie-kat
Próbáld meg törölni a böngésző gyorsítótárát és a cookie-kat, ha továbbra is fennáll a probléma, miközben különböző böngészőkben próbálod elérni a weboldalad. Az adatok törlése néha segíthet, mert lehet, hogy egyszerűen a tárolt információkkal van probléma a honlapoddal kapcsolatban.
A gyorsítótár és a cookie-k törlésének folyamata eltérő lehet attól függően, hogy milyen böngészőt használsz. Például a Google Chrome-ban ezt úgy teheted meg, hogy a Chrome -> Beállítások menüben válasszd az Adatvédelem és biztonság lehetőséget a bal oldalon, majd – > Böngészési adatok törlése, Előzmények, cookie-k, gyorsítótár és egyebek törlése.
Keresd meg a Böngészési adatok törlése opciót. Megjelenik egy párbeszédpanel, ahol kiválaszthatod vagy törölheted a böngészési előzményeket, cookie-kat és egyéb webhelyadatokat, valamint a gyorsítótárazott képeket és fájlokat. Beállíthatod az időtartamot is, ameddig az adatok törlődnek. Miután kiválasztottad a szükséges adatokat, kattints az Adatok törlése gombra a folyamat befejezéséhez.
3. Ellenőrizd weboldalad inkognitó módban
Ha továbbra is problémák vannak a böngésző gyorsítótárának és a cookie-k törlése után, próbálkozz a webhely ellenőrzésével inkognitó módban. Az inkognitó mód egy speciális böngészési mód, amely nem tárol cookie-kat vagy gyorsítótárazott adatokat a számítógépeden. Ebből fakadóan hasznos lehet a honlapokkal kapcsolatos problémák felderítésében.
Az inkognitó mód megnyitásának folyamata a böngészőtől függ. A Google Chrome esetében ezt a Fájl -> Új inkognitóablak menüpontban teheted meg.
4. Töröld weboldalad gyorsítótárát (Caches)
A WordPress weboldallal kapcsolatos problémák megoldásának következő lépése a böngésző gyorsítótárának törlése mellett a weboldal saját gyorsítótárának ürítése is.
Ennek folyamata általában meglehetősen egyszerű. Ha például telepítve van egy gyorsítótár-bővítmény, például a W3 Total Cache, törölheted a gyorsítótárat (Caches) úgy, hogy a weboldalad irányítópultjának tetején a Teljesítmény (Performance) elemre kattintasz, majd az Összes gyorsítótár törlése (purge All Caches) lehetőséget választod.
5. Használj VPN-t a weboldal ellenőrzéséhez
A virtuális magánhálózat (VPN) titkosítja a forgalmat, és egy általad választott helyen lévő kiszolgálón keresztül irányítja azt. Ez hasznos lehet a weboldallal kapcsolatos problémák hibaelhárításában, mert lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a probléma a Te tartózkodási helyedre vagy IP-címére vonatkozik-e.
Ha problémáid vannak a honlapod elérésével, próbálj meg csatlakozni egy másik helyen lévő VPN-kiszolgálóhoz, majd töltsd be újra a weboldalad. Ha ezzel a módszerrel jól töltődik be, akkor a probléma valószínűleg a tartózkodási helyeddel és nem magával a webhellyel kapcsolatos. Ezeknek a VPN használatát érdemes megfontolni: ExpressVPN , NordVPN , CyberGhost VPN és IPVanish . Kipróbálhatod az ingyenes ZenMate böngészőbővítményt is.
6. Készíts biztonsági mentéseket weboldaladról
Eddig a WordPress hibaelhárítás tippek meglehetősen nem invazívak voltak. Mielőtt azonban módosítani kezdenél weboldaladon, mindig érdemes biztonsági másolatot készíteni. Így, ha bármi nem jól sül el, mindig visszaállíthatod weboldalad a korábbi állapotára.
A biztonsági másolat létrehozásának módja a tárhely beállításaitól függ. Ha megosztott tárhelyszolgáltatót használsz, akkor közvetlenül a vezérlőpultról készíthetsz biztonsági másolatot. Ha rendelkezel VPS-sel vagy dedikált szerverrel, valószínűleg manuálisan kell biztonsági másolatot készítened valamivel, például SSH használatával.
Használhatsz egy WordPress beépülő modult a biztonsági mentések konfigurálására és készítésére is. Néhány megfontolandó lehetőség az UpdraftPlus , a WP Time Capsule és a BackWPup.
7. Inaktiváld a beépülő modulokat (bővítményeket)
A WordPress beépülő modulok gyakran szükségesek a webhelytulajdonosok számára a szolgáltatások és funkciók hozzáadásához. Ezek azonban néha ütközhetnek egymással vagy a WordPress magjával, ami problémákat okozhat.
Ha problémáid vannak a WordPress weboldaladdal, általános hibaelhárítási taktika az összes beépülő modul deaktiválása, majd annak ellenőrzése, hogy a probléma továbbra is fennáll-e. Ehhez lépj be a Bővítmények (plugins) oldalra, miután bejelentkeztél a WordPress admin felületed vezérlőpuljára.
Ezután kattints a beépülő modulok (bővítmények, pluginok) listájának tetején lévő jelölőnégyzetre az összes telepített bővítmény kiválasztásához, majd kattints a közvetlenül felette lévő legördülő menüre, és válasszd a Deaktiválás lehetőséget. Végül kattints az Alkalmaz gombra a módosítás végrehajtásához.
A legjobb, ha ezt a webhely fejlesztői vagy átmeneti verzióján teszed meg, nem pedig az élő verzióban. Ha nem rendelkezel átmeneti környezettel, akkor létrehozhatsz egyet egy beépülő modul, például a WP Staging segítségével.
Néha két különböző beépülő modul közötti interakció okozhatja a problémát. Ennek kiderítéséhez egyenként kell végigmenned a beépülő modulokon, és aktiválnod, tesztelned kell weboldalad az egyes beépülő modulok között.
8. Válts alapértelmezett WordPress-témára
A bővítmények mellett a WordPress témák is okozhatnak problémákat. Ha egyéni témát használsz, próbálj meg átváltani valamelyik alapértelmezett WordPress-témára, például a Twenty Twenty-Two-ra, majd ellenőrizd, hogy a probléma továbbra is fennáll-e.
A témát úgy módosíthatod, hogy a WordPress irányítópultodon nyisd meg a Megjelenésrészt, majd válaszd a Sablonok lehetőséget. Itt aktiválhatod az egyik alapértelmezett WordPress-témát. Ha már telepítve van, keresd meg az alapértelmezett témát a témalistában, és kattints az Aktiválás gombra.
Ha nincs telepítve, kattints az Új hozzáadása gombra, és keress egy alapértelmezett témát (a nevük mindegyike Twenty-vel kezdődik ), majd kattints a Telepítés gombra. A telepítési folyamat befejezése után kattints az Aktiválás gombra.
9. Bővítmények és téma(k) frissítése
A következő lépés a bővítmények és a témák frissítése. A bővítmények és témák fejlesztői gyakran frissítéseket adnak ki a hibák és a kompatibilitási problémák kijavítására. Ezért mindig érdemes megbizonyosodni arról, hogy a legújabb verziót használd.
A WordPress beépülő moduljainak frissítéséhez lépj a WordPress vezérlőpultjának Bővítmények menüjébe, majd válaszd a Frissítés lehetőséget a Tömeges műveletek legördülő menüben.
Dönthetsz úgy is, hogy egyenként frissíted a beépülő modulokat: keresd meg a sárga szalagot a listában az egyes bővítmények alján, majd kattintson a Frissítés mostgombra.
A WordPress-témáid frissítése hasonlóan működik. Lépjen a vezérlőpult Megjelenés szakaszába, majd válassza a Sablonok lehetőséget. Innen kattints a Frissítés most linkre minden olyan téma mellett, amelyhez elérhető frissítések.
10. Telepítsd a Query Monitor beépülő modult
Ha egy kicsit „technikaibbra” szeretnél szert tenni, próbálkozz a Query Monitor bővítmény telepítésével. Ezzel a beépülő modullal valós időben követheted nyomon az összes jQuery AJAX eseményt a honlapodon. Ez hasznos lehet a hibaelhárításhoz, mert lehetővé teszi, hogy megnézd, mely kérések okoznak hibákat a WordPress weboldaladon.
A Query Monitor beépülő modul telepítéséhez letöltheted a WordPress beépülő modulok tárházából. Miután telepítetted és aktiváltad, megnyithatod az új hivatkozást, amely a WordPress vezérlőpultjának tetején jelenik meg általában X.XXs XXMB X.XXs XXXQ formátumban jelenik meg .
Ha erre kattintasz, egy kis ablak jelenik meg a böngésző alján, amely különféle információkat tartalmaz weboldalad teljesítményéről. Figyelj a hibákra (pirossal jelölve), valamint a mellettük lévő számokkal ellátott kategóriákra. Ez jellemzően honlapod olyan tényezőjét jelöli, amelyen javítani lehetne.
11. Töröld a .htaccess fájlt (de előbb készíts biztonsági másolatot!)
A hibaelhárítási folyamat következő lépése a .htaccess fájl törlése. Ezt a fájlt a WordPress állandó hivatkozások és átirányítások kezelésére használja. Néha megsérülhet, és problémákat okozhat a webhelyen.
Ez a fájl törléskor automatikusan újragenerálódik az alapértelmezett szabályokkal, így ez nem olyan drasztikus lépés, mint amilyennek hangzik. Előfordulhat azonban, hogy egyéni szabályokat mentettél oda. Ha ez a helyzet, mielőtt ezt megtennéd, duplán győződj meg arról, hogy weboldaladról készült biztonsági másolat. Hasonlóképpen, először frissítsd weboldalad állandó hivatkozásait is.
Az állandó hivatkozások frissítéséhez lépj a WordPress vezérlőpultjának Beállítások részébe, majd válaszd a Közvetlen hivatkozások opciót.
Valójában semmit sem kell tenned ezen az oldalon (és a beállítások módosítása itt hihetetlenül káros lehet). Ehelyett egyszerűen kattints a Módosítások mentése gombra az oldal alján. Ez frissíti az állandó linkeket, és segít abban, hogy minden megfelelően működjön a honlapodon.
Ha ezt megtetted, és a probléma nem szűnt meg, nyissd meg weboldalad FTP-n keresztül, és töröld a .htaccessfájlt.
Az FTP-vel való foglalkozás mindig ijesztőnek tűnik a nem fejlesztők számára, de valójában nagyon egyszerű. A törléshez először nyiss meg egy FTP-klienst (a Filezilla, vagy a TotalCommander népszerű). A bejelentkezés előtt láthatóvá kell tenned a rejtett fájlokat, mivel .htaccess a legtöbbször el van rejtve. Ehhez lépj a Szerver elemre a felső menüben, majd kattints a Rejtett fájlok megjelenítésének kényszerítése elemre.
Csatlakozz webhelyedhez a szokásos módon. Ezután keresd meg a fájlt a gyökérmappában. Miután megtaláltad, egyszerűen töröld a fájlt, majd zárja be az FTP-klienst. A WordPress automatikusan létrehoz egy új .htaccess fájlt.
12. Ellenőrizze a DNS-beállításokat
Egy másik tipp, hogy ellenőrizd a DNS-beállításokat. A DNS (Domain Name System) az, ami megmondja a böngészőknek, hogy hol találhatják meg a honlapodat. Ha probléma van a DNS-beállításokkal, akkor előfordulhat, hogy weboldalad nem érhető el.
A DNS-beállítások ellenőrzéséhez használhatsz egy olyan eszközt, mint pl. a WhatsMyDNS. Egyszerűen írd be a domain neved, majd válaszd a Search lehetőséget.
Ez az ellenőrzi, hogy vannak-e DNS-problémák, és útmutatást ad a megoldáshoz, ez általában azt jelenti, hogy kapcsolatba kell lépj a tárhelyszolgáltatóddal.
13. Keresd meg az ügyfélszolgálatot vagy a bővítmények/témák fórumát
Ha továbbra is problémáid vannak, akkor a következő lépés az, hogy ellenőrizd az ügyfélszolgálatot vagy a fórumot a problémát okozó bővítményhez vagy témához.
Például, ha WordPress bővítményeket használsz, akkor a WordPress beépülő modulok tárában felkeresheted az adott bővítmény weboldalát, és megnézheted, vannak-e támogatási fórumok.
Kereshetsz a Google-on a „[bővítmény neve] támogatás” vagy „[téma neve] támogatás” kifejezésre. Így találhatsz ügyfélszolgálati fórumokat vagy dokumentációkat, amik hasznosak lehetnek.
14. További segítségért fordulj közvetlenül a fejlesztőkhöz
Ha a fenti hibaelhárítási lépések mindegyikét kipróbáltad, és a WordPress továbbra is problémákat jelez, akkor a következő lépés az, hogy további segítségért közvetlenül a fejlesztőkhöz fordulj.
Ha egy beépülő modul vagy téma a tettes, keressd meg a fejlesztő elérhetőségét, és lépj kapcsolatba vele. A beépülő modulok készítői gyakran rendelkeznek támogatási jegyrendszerrel, kapcsolatfelvételi űrlappal, élő chattel vagy egyéb módszerekkel, amelyekkel kapcsolatba léphetnek velük a támogatással kapcsolatos kérdésekkel.
15. Forduljon webtárhely szolgáltatódhoz
Néha a webtárhely szolgáltatód a hibás, és/vagy a legnagyobb segítséget tudja nyújtani számodra. Lehetséges, hogy segíthetnek kitalálni, hogy mi történik, és hogyan lehet kijavítani, különösen, ha a weboldal teljesítményével, lassú betöltési időkkel vagy szerverhibákkal kapcsolatos.
Ha kapcsolatba szeretnél lépni webtárhely szolgáltatóddal, akkor általában megtalálod a kapcsolatfelvételi adatait a tárhelyfiókod vezérlőpultján.
16. Fordulj szakemberhez
Ha sikerült a fenti hibaelhárítási lépéseket végrehajtanod, és továbbra is problémáid vannak, akkor a következő lépés az, hogy konzultálj egy professzionális fejlesztővel vagy ügynökséggel további segítségért.
Ők tudnak segíteni annak kiderítésében, hogy mi történik, és hogyan javíthatod ki.
Nem feltétlen kell fejlesztőnek lenned a WordPress hibaelhárításához
A weboldal problémák elhárítása komoly fájdalommal járhat, különösen akkor, ha nem rendelkezel megfelelő technikai tudással. A fenti tippek követésével azonban képesnek kell lenned arra, hogy akár szakember bevonása nélkül kijavítsd a leggyakoribb webhelyproblémákat.
WordPress hibaelhárítási útmutató: 16 tipp (nem fejlesztőknek)
A WordPress weboldalakkal kapcsolatos problémák elhárítása soha nem egy szórakoztató tevékenység. Sőt, lehet, hogy kifejezetten bosszantó is. Ha nem rendelkezel elég technológiai ismerettel, akkor könnyen több időt tölthetsz a válaszok keresésével, vagy hogy szakembert keress a megoldáshoz. A honlapokkal kapcsolatos problémák valós kihívásokat jelenthetnek, főleg, ha nem rendelkezel fejlesztői tudással.
Azt azonban tudnod kell, hogy még akkor is sokat tehetsz a weboldal problémáinak azonosítására és kijavítására, ha nem rendelkezel alapos kódolási vagy webfejlesztési ismeretekkel. Itt egy listát kínálunk Neked, amely 16 dolgot tartalmaz, amelyeket nem fejlesztőként is megtehetsz a WordPress legégetőbb webhelyproblémáinak hibaelhárítása és megoldása érdekében.
1. Próbálj ki egy másik böngészőt
Ha megnyitod a weboldalad, és valami hibásnak tűnik, vagy nem töltődik be megfelelően, az első amit megtehetsz az, hogy egyszerűen megpróbálod egy másik böngészőben is. Mindig fennáll annak a lehetősége, hogy a probléma böngészőspecifikus, és valójában nem utal a weboldal nagyobb problémájára.
Próbáld meg elérni honlapodat a legnépszerűbb böngészők mindegyikében, hogy ellenőrizd, a probléma továbbra is fennáll-e. Nézd meg egy másik eszközön is, például a telefonodon vagy táblagépeden, hogy ellenőrizd, hogy a probléma csak a számítógépeden van-e.
Ha úgy találod, hogy a böngésződ okozza a problémát, legalább egy konkrétabb problémát kell keresned. Például a különböző böngészők néha különböző módon dolgozzák fel ugyanazt a CSS-t, és egy tartalék szabály hozzáadása az adott esethez kiküszöbölheti a problémát. A WordPress hibaelhárítása során a tudás hatalom.
2. Töröld a böngésző gyorsítótárát és a cookie-kat
Próbáld meg törölni a böngésző gyorsítótárát és a cookie-kat, ha továbbra is fennáll a probléma, miközben különböző böngészőkben próbálod elérni a weboldalad. Az adatok törlése néha segíthet, mert lehet, hogy egyszerűen a tárolt információkkal van probléma a honlapoddal kapcsolatban.
A gyorsítótár és a cookie-k törlésének folyamata eltérő lehet attól függően, hogy milyen böngészőt használsz. Például a Google Chrome-ban ezt úgy teheted meg, hogy a Chrome -> Beállítások menüben válasszd az Adatvédelem és biztonság lehetőséget a bal oldalon, majd – > Böngészési adatok törlése, Előzmények, cookie-k, gyorsítótár és egyebek törlése.
Keresd meg a Böngészési adatok törlése opciót. Megjelenik egy párbeszédpanel, ahol kiválaszthatod vagy törölheted a böngészési előzményeket, cookie-kat és egyéb webhelyadatokat, valamint a gyorsítótárazott képeket és fájlokat. Beállíthatod az időtartamot is, ameddig az adatok törlődnek. Miután kiválasztottad a szükséges adatokat, kattints az Adatok törlése gombra a folyamat befejezéséhez.
3. Ellenőrizd weboldalad inkognitó módban
Ha továbbra is problémák vannak a böngésző gyorsítótárának és a cookie-k törlése után, próbálkozz a webhely ellenőrzésével inkognitó módban. Az inkognitó mód egy speciális böngészési mód, amely nem tárol cookie-kat vagy gyorsítótárazott adatokat a számítógépeden. Ebből fakadóan hasznos lehet a honlapokkal kapcsolatos problémák felderítésében.
Az inkognitó mód megnyitásának folyamata a böngészőtől függ. A Google Chrome esetében ezt a Fájl -> Új inkognitóablak menüpontban teheted meg.
4. Töröld weboldalad gyorsítótárát (Caches)
A WordPress weboldallal kapcsolatos problémák megoldásának következő lépése a böngésző gyorsítótárának törlése mellett a weboldal saját gyorsítótárának ürítése is.
Ennek folyamata általában meglehetősen egyszerű. Ha például telepítve van egy gyorsítótár-bővítmény, például a W3 Total Cache, törölheted a gyorsítótárat (Caches) úgy, hogy a weboldalad irányítópultjának tetején a Teljesítmény (Performance) elemre kattintasz, majd az Összes gyorsítótár törlése (purge All Caches) lehetőséget választod.
5. Használj VPN-t a weboldal ellenőrzéséhez
A virtuális magánhálózat (VPN) titkosítja a forgalmat, és egy általad választott helyen lévő kiszolgálón keresztül irányítja azt. Ez hasznos lehet a weboldallal kapcsolatos problémák hibaelhárításában, mert lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a probléma a Te tartózkodási helyedre vagy IP-címére vonatkozik-e.
Ha problémáid vannak a honlapod elérésével, próbálj meg csatlakozni egy másik helyen lévő VPN-kiszolgálóhoz, majd töltsd be újra a weboldalad. Ha ezzel a módszerrel jól töltődik be, akkor a probléma valószínűleg a tartózkodási helyeddel és nem magával a webhellyel kapcsolatos. Ezeknek a VPN használatát érdemes megfontolni: ExpressVPN , NordVPN , CyberGhost VPN és IPVanish . Kipróbálhatod az ingyenes ZenMate böngészőbővítményt is.
6. Készíts biztonsági mentéseket weboldaladról
Eddig a WordPress hibaelhárítás tippek meglehetősen nem invazívak voltak.
Mielőtt azonban módosítani kezdenél weboldaladon, mindig érdemes biztonsági másolatot készíteni. Így, ha bármi nem jól sül el, mindig visszaállíthatod weboldalad a korábbi állapotára.
A biztonsági másolat létrehozásának módja a tárhely beállításaitól függ. Ha megosztott tárhelyszolgáltatót használsz, akkor közvetlenül a vezérlőpultról készíthetsz biztonsági másolatot. Ha rendelkezel VPS-sel vagy dedikált szerverrel, valószínűleg manuálisan kell biztonsági másolatot készítened valamivel, például SSH használatával.
Használhatsz egy WordPress beépülő modult a biztonsági mentések konfigurálására és készítésére is. Néhány megfontolandó lehetőség az UpdraftPlus , a WP Time Capsule és a BackWPup.
7. Inaktiváld a beépülő modulokat (bővítményeket)
A WordPress beépülő modulok gyakran szükségesek a webhelytulajdonosok számára a szolgáltatások és funkciók hozzáadásához. Ezek azonban néha ütközhetnek egymással vagy a WordPress magjával, ami problémákat okozhat.
Ha problémáid vannak a WordPress weboldaladdal, általános hibaelhárítási taktika az összes beépülő modul deaktiválása, majd annak ellenőrzése, hogy a probléma továbbra is fennáll-e. Ehhez lépj be a Bővítmények (plugins) oldalra, miután bejelentkeztél a WordPress admin felületed vezérlőpuljára.
Ezután kattints a beépülő modulok (bővítmények, pluginok) listájának tetején lévő jelölőnégyzetre az összes telepített bővítmény kiválasztásához, majd kattints a közvetlenül felette lévő legördülő menüre, és válasszd a Deaktiválás lehetőséget. Végül kattints az Alkalmaz gombra a módosítás végrehajtásához.
A legjobb, ha ezt a webhely fejlesztői vagy átmeneti verzióján teszed meg, nem pedig az élő verzióban. Ha nem rendelkezel átmeneti környezettel, akkor létrehozhatsz egyet egy beépülő modul, például a WP Staging segítségével.
Néha két különböző beépülő modul közötti interakció okozhatja a problémát. Ennek kiderítéséhez egyenként kell végigmenned a beépülő modulokon, és aktiválnod, tesztelned kell weboldalad az egyes beépülő modulok között.
8. Válts alapértelmezett WordPress-témára
A bővítmények mellett a WordPress témák is okozhatnak problémákat. Ha egyéni témát használsz, próbálj meg átváltani valamelyik alapértelmezett WordPress-témára, például a Twenty Twenty-Two-ra, majd ellenőrizd, hogy a probléma továbbra is fennáll-e.
A témát úgy módosíthatod, hogy a WordPress irányítópultodon nyisd meg a Megjelenés részt, majd válaszd a Sablonok lehetőséget. Itt aktiválhatod az egyik alapértelmezett WordPress-témát. Ha már telepítve van, keresd meg az alapértelmezett témát a témalistában, és kattints az Aktiválás gombra.
Ha nincs telepítve, kattints az Új hozzáadása gombra, és keress egy alapértelmezett témát (a nevük mindegyike Twenty-vel kezdődik ), majd kattints a Telepítés gombra. A telepítési folyamat befejezése után kattints az Aktiválás gombra.
9. Bővítmények és téma(k) frissítése
A következő lépés a bővítmények és a témák frissítése. A bővítmények és témák fejlesztői gyakran frissítéseket adnak ki a hibák és a kompatibilitási problémák kijavítására. Ezért mindig érdemes megbizonyosodni arról, hogy a legújabb verziót használd.
A WordPress beépülő moduljainak frissítéséhez lépj a WordPress vezérlőpultjának Bővítmények menüjébe, majd válaszd a Frissítés lehetőséget a Tömeges műveletek legördülő menüben.
Dönthetsz úgy is, hogy egyenként frissíted a beépülő modulokat: keresd meg a sárga szalagot a listában az egyes bővítmények alján, majd kattintson a Frissítés most gombra.
A WordPress-témáid frissítése hasonlóan működik. Lépjen a vezérlőpult Megjelenés szakaszába, majd válassza a Sablonok lehetőséget. Innen kattints a Frissítés most linkre minden olyan téma mellett, amelyhez elérhető frissítések.
10. Telepítsd a Query Monitor beépülő modult
Ha egy kicsit „technikaibbra” szeretnél szert tenni, próbálkozz a Query Monitor bővítmény telepítésével. Ezzel a beépülő modullal valós időben követheted nyomon az összes jQuery AJAX eseményt a honlapodon. Ez hasznos lehet a hibaelhárításhoz, mert lehetővé teszi, hogy megnézd, mely kérések okoznak hibákat a WordPress weboldaladon.
A Query Monitor beépülő modul telepítéséhez letöltheted a WordPress beépülő modulok tárházából. Miután telepítetted és aktiváltad, megnyithatod az új hivatkozást, amely a WordPress vezérlőpultjának tetején jelenik meg általában X.XXs XXMB X.XXs XXXQ formátumban jelenik meg .
Ha erre kattintasz, egy kis ablak jelenik meg a böngésző alján, amely különféle információkat tartalmaz weboldalad teljesítményéről. Figyelj a hibákra (pirossal jelölve), valamint a mellettük lévő számokkal ellátott kategóriákra. Ez jellemzően honlapod olyan tényezőjét jelöli, amelyen javítani lehetne.
11. Töröld a .htaccess fájlt (de előbb készíts biztonsági másolatot!)
A hibaelhárítási folyamat következő lépése a .htaccess fájl törlése. Ezt a fájlt a WordPress állandó hivatkozások és átirányítások kezelésére használja. Néha megsérülhet, és problémákat okozhat a webhelyen.
Ez a fájl törléskor automatikusan újragenerálódik az alapértelmezett szabályokkal, így ez nem olyan drasztikus lépés, mint amilyennek hangzik. Előfordulhat azonban, hogy egyéni szabályokat mentettél oda. Ha ez a helyzet, mielőtt ezt megtennéd, duplán győződj meg arról, hogy weboldaladról készült biztonsági másolat. Hasonlóképpen, először frissítsd weboldalad állandó hivatkozásait is.
Az állandó hivatkozások frissítéséhez lépj a WordPress vezérlőpultjának Beállítások részébe, majd válaszd a Közvetlen hivatkozások opciót.
Valójában semmit sem kell tenned ezen az oldalon (és a beállítások módosítása itt hihetetlenül káros lehet). Ehelyett egyszerűen kattints a Módosítások mentése gombra az oldal alján. Ez frissíti az állandó linkeket, és segít abban, hogy minden megfelelően működjön a honlapodon.
Ha ezt megtetted, és a probléma nem szűnt meg, nyissd meg weboldalad FTP-n keresztül, és töröld a .htaccess fájlt.
Az FTP-vel való foglalkozás mindig ijesztőnek tűnik a nem fejlesztők számára, de valójában nagyon egyszerű. A törléshez először nyiss meg egy FTP-klienst (a Filezilla, vagy a TotalCommander népszerű). A bejelentkezés előtt láthatóvá kell tenned a rejtett fájlokat, mivel .htaccess a legtöbbször el van rejtve. Ehhez lépj a Szerver elemre a felső menüben, majd kattints a Rejtett fájlok megjelenítésének kényszerítése elemre.
Csatlakozz webhelyedhez a szokásos módon. Ezután keresd meg a fájlt a gyökérmappában. Miután megtaláltad, egyszerűen töröld a fájlt, majd zárja be az FTP-klienst. A WordPress automatikusan létrehoz egy új .htaccess fájlt.
12. Ellenőrizze a DNS-beállításokat
Egy másik tipp, hogy ellenőrizd a DNS-beállításokat. A DNS (Domain Name System) az, ami megmondja a böngészőknek, hogy hol találhatják meg a honlapodat. Ha probléma van a DNS-beállításokkal, akkor előfordulhat, hogy weboldalad nem érhető el.
A DNS-beállítások ellenőrzéséhez használhatsz egy olyan eszközt, mint pl. a WhatsMyDNS. Egyszerűen írd be a domain neved, majd válaszd a Search lehetőséget.
Ez az ellenőrzi, hogy vannak-e DNS-problémák, és útmutatást ad a megoldáshoz, ez általában azt jelenti, hogy kapcsolatba kell lépj a tárhelyszolgáltatóddal.
13. Keresd meg az ügyfélszolgálatot vagy a bővítmények/témák fórumát
Ha továbbra is problémáid vannak, akkor a következő lépés az, hogy ellenőrizd az ügyfélszolgálatot vagy a fórumot a problémát okozó bővítményhez vagy témához.
Például, ha WordPress bővítményeket használsz, akkor a WordPress beépülő modulok tárában felkeresheted az adott bővítmény weboldalát, és megnézheted, vannak-e támogatási fórumok.
Kereshetsz a Google-on a „[bővítmény neve] támogatás” vagy „[téma neve] támogatás” kifejezésre. Így találhatsz ügyfélszolgálati fórumokat vagy dokumentációkat, amik hasznosak lehetnek.
14. További segítségért fordulj közvetlenül a fejlesztőkhöz
Ha a fenti hibaelhárítási lépések mindegyikét kipróbáltad, és a WordPress továbbra is problémákat jelez, akkor a következő lépés az, hogy további segítségért közvetlenül a fejlesztőkhöz fordulj.
Ha egy beépülő modul vagy téma a tettes, keressd meg a fejlesztő elérhetőségét, és lépj kapcsolatba vele. A beépülő modulok készítői gyakran rendelkeznek támogatási jegyrendszerrel, kapcsolatfelvételi űrlappal, élő chattel vagy egyéb módszerekkel, amelyekkel kapcsolatba léphetnek velük a támogatással kapcsolatos kérdésekkel.
15. Forduljon webtárhely szolgáltatódhoz
Néha a webtárhely szolgáltatód a hibás, és/vagy a legnagyobb segítséget tudja nyújtani számodra. Lehetséges, hogy segíthetnek kitalálni, hogy mi történik, és hogyan lehet kijavítani, különösen, ha a weboldal teljesítményével, lassú betöltési időkkel vagy szerverhibákkal kapcsolatos.
Ha kapcsolatba szeretnél lépni webtárhely szolgáltatóddal, akkor általában megtalálod a kapcsolatfelvételi adatait a tárhelyfiókod vezérlőpultján.
16. Fordulj szakemberhez
Ha sikerült a fenti hibaelhárítási lépéseket végrehajtanod, és továbbra is problémáid vannak, akkor a következő lépés az, hogy konzultálj egy professzionális fejlesztővel vagy ügynökséggel további segítségért.
Ők tudnak segíteni annak kiderítésében, hogy mi történik, és hogyan javíthatod ki.
Nem feltétlen kell fejlesztőnek lenned a WordPress hibaelhárításához
A weboldal problémák elhárítása komoly fájdalommal járhat, különösen akkor, ha nem rendelkezel megfelelő technikai tudással. A fenti tippek követésével azonban képesnek kell lenned arra, hogy akár szakember bevonása nélkül kijavítsd a leggyakoribb webhelyproblémákat.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár