Hogyan írjunk nagyszerű blogbejegyzéseket közönségünknek
Hogyan írjunk nagyszerű blogbejegyzéseket közönségünknek
Hogyan írj fantasztikus tartalmat a közönségednek? Ez egy nagy és fontos kérdés. Csak a WordPressen havonta 70 millió blogbejegyzést tesznek közzé, ezért olyan tartalmat kell írnod, amely kiemelkedik. Ezért hoztuk létre ezt az útmutatót arról, hogyan írj olyan blogot, amelyet az emberek szívesen olvasnak.
Ez az útmutató kilenc egyszerű lépésben megtanítja Neked, hogyan írj nagyszerű blogbejegyzéseket, amelyek vonzzák a forgalmat, a megjegyzéseket és a megosztásokat, és amit a közönséged szeretne olvasni. Olvass tovább, hogy többet megtudj!
1. Értsd meg közönséged
Szereztél domaint és tárhelyet is a blogodhoz, és kiválasztottl egy témát, amről írni szeretnél. Mi a következő lépés? Kutasd fel az ideális közönséget!
Végtére is, ha tudod, hogy a közönséged miről szeretne olvasni, az segít olyan blogbejegyzés megírásában, amelyet imádni fognak. Hogy segítsünk, összeállítottunk egy listát azokról a kérdésekről, amelyekre tudnod kell válaszolni: 1. Ki a célközönségem? 2. Mely platformokon lógnak? 3. Mi érdekelné őket? 4. Milyen kihívásokra van szükségük megoldásra? 5. Hol esik egybe a szaktudásom és az érdeklődési körük?
A kutatás után leírhatod a közönségedről ismert összes információt, és létrehozhatod azt, amit a marketingipar „fogyasztói személyiségnek” hív. Ez a személy a Te tipikus és ideális vásárlód. De ne kezeld közönséged úgy, mintha egy és ugyanaz a személy lenne! Szánj időt arra, hogy megértsd olvasóid, és ápold velük a valódi kapcsolatokat, például a megjegyzés rovatban. Ez segít az olvasói bizalom, a hitelesség és a márka tekintélyének kialakításában.
2. Tervezd meg, mit szeretnél írni
Tele vagy lelkesedéssel. Írni akarsz! Mielőtt azonban megtennéd, érdemes meghatároznod, hogy milyen tartalmat szeretnél létrehozni, és milyen célokat szeretnél elérni. Ha azt szeretnéd, hogy blogod előkelő helyen szerepeljen a keresési eredmények között, hasznos elsőnek kulcsszókutatást végezni. Ez megmutatja, hogy közönséged milyen szavakat és kifejezéseket használ, amikor tartalmat keres. Gyakran segítségre van szükségük egy probléma megoldásában, így ha kutatást végzel, akkor képes leszel olyan tartalmat írni, amely releváns a közönséged számára.
Készíts vázlatot blogbejegyzésedhez. Ez megadja a bejegyzés szerkezetét, és biztosítja, hogy ne térj el a fő témától. Vázlat készítésekor próbáld meg szem előtt tartani a következő kérdéseket: 1. Milyen értéket ad majd olvasóimnak ez a blogbejegyzés? 2. Ezzel a blogbejegyzéssel az ő fájdalmaikra keresek választ? 3. Melyek azok a jelenlegi kihívások, amelyekben segítségre van szükségük? 4. Ez a bejegyzés tájékoztató jellegű, inspiráló, cselekvésre ösztönző vagy promóciós lesz?
Tipp: a tervezési folyamat felgyorsítása érdekében állíts be tartalomnaptárat! Írd le azoknak a témáknak a listáját, amelyekről a közönséged szeretne olvasni, tervezd meg, mikor szeretnéd elkészíteni a bejegyzéseket. Már csak a szórakoztató rész van hátra: a tartalom megírása.
3. Hozz létre egy olyan címsort, amely csábítja a felhasználókat
A Copyblogger szerint az emberek 80%-a olvassa el a címeket, de csak 20%-a olvassa el a teljes blogbejegyzést. Más szóval: fontos, hogy legyen egy címsor, amely felkelti a közönséged figyelmét. Olvasóid már a címsornál eldöntik, hogy el akarják-e olvasni a bejegyzésed, vagy egyszerűen csak tovább lépnek.
Íme néhány tipp, hogyan írj olyan címsort, amelynek az olvasóid nem tudnak ellenállni: 1. A címsort a cél kulcsszó vagy kulcskifejezés köré építsd fel 2. Próbáld ki a „hogyan kell” címsor stílust 3. A címsorba írj be számokat, például „5 tipp” 4. Használj mellékneveket és érzelmes szavakat 5. Közvetlenül szólítsd meg olvasóid
4. Írj lebilincselő bevezetőt
Számos megközelítés létezik, amellyel érdekes bevezetőt írhatsz. Ragadd meg olvasóid figyelmét azzal, hogy felhívod a figyelmüket egy érdekes statisztikai adatra vagy tanulmányra. Mondj el nekik egy személyes történetet, vagy idézz egy releváns forrást. Mellékelhetsz egy listát is arról, hogy mit tanulnak meg olvasóid a tartalmadból.
Mindenekelőtt a bevezetőd foglalkozzon azzal a problémával, amellyel a közönséged szembesül. Végül is ezért vannak itt. Ezután röviden magyarázd el, hogy a blogbejegyzésed hogyan segít nekik megoldani problémájukat.
5. Adj hozzá alcímeket és felsorolásjeleket az oldal felosztásához
A közönség nagy része változatlanul átolvassa blogbejegyzéseid. A Nielsen Norman Group 1997-ben végzett kutatása kimutatta, hogy az emberek 79%-a böngészi a weboldalakat, és csak 16%-uk olvas el mindent. Több mint két évtizeddel később is ez többnyire igaz.
Az olvasható blogbejegyzések írása segít a közönségednek, hogy másodperceken belül elfogyassza a szükséges információkat. Ennek van egy másik előnye is: valószínűbb, hogy visszatérnek a blogodba, mert hasznos volt és könnyen emészthető! Egy másik tipp: írj rövid bekezdéseket. Ez több „fehér területet” hoz létre, és segít szétszedni a bejegyzést, ami könnyítés a szemnek.
Ha könnyen olvasható blogbejegyzést szeretnél írni, fontold meg a következőket: 1. Adj hozzá alcímeket a blogbejegyzés szakaszához 2. Használj felsorolásjeleket a legfontosabb pontok vagy jellemzők kiemeléséhez 3. A bekezdések legyenek rövidek 4. Használj szöveges formázást, például kiemelést, félkövér és dőlt betűt
6. Blogbejegyzésed tartalmazzon képeket és látványelemeket
Agyunk felületének több mint 50%-a vizuális információkat dolgoz fel. Magyarul: ha több képet is használsz a blogbejegyzésedben, jobban lekötöd az olvasóid figyelmét, mintha vizuális elemek használata nélkül tennéd. És ez még nem minden! A képek abban is segíthetnek a közönségnek, hogy jobban megértsék, miről írsz. Megfelelő használat esetén a képek és látványelemek javítják a szöveget.
Ezért fontos, hogy olyan képeket használj, amelyek támogatják a blogbejegyzésedet. Ne tereld el olvasóid figyelmét nem oda illő képekkel. A legjobb módszer a blog vizuális vonzerejének javítására az, ha több információs és kiegészítő képet, például diagramokat és táblázatokat használsz. Az eredeti képek (a saját maguk által készített fényképek) is mindig remek választási lehetőséget jelentenek.
7. Adj értéket felhasználóidnak
Mindig válaszd a minőséget a mennyiség helyett. Már most is rengeteg tartalom érhető el az interneten, ezért összpontosíts értelmes, értéknövelő bejegyzések írására. Vedd figyelembe a közönséged: miről szeretnének olvasni? Miben van szükségük segítségre? Emellett érdemes új tartalom létrehozására összpontosítani. Bár sok blogbejegyzés lehet egy adott témáról, személyes (és szakmai) meglátásaid hozzáadásával a tartalom egyedi lehet.
8. Tekintsd át a tervezetet
Felkutattad a közönséget és a tartalmat, felvázoltad a bejegyzésedet, és megírtad a tényleges darabot. Szép munka! Most kényeztesd magad egy kis szünettel. Pihentesd a szemed és az elméd. Ha készen állsz, hogy folytasd a munkát a bejegyzéseden, ideje felülvizsgálnod.
A felülvizsgálat a „van ennek értelme?” egy blogbejegyzés írásának része. A teljes blogbejegyzésed egy darabként olvasd el. Ha fura részeket vagy szükségtelen kitöltő mondatokat találsz, vágd meg azokat. Tipp: olvasd el hangosan a bejegyzésedet! Ez általában segít megtalálni a kínos kifejezéseket.
Az átdolgozás során néhány lépést meg kell tenned a vázlat tökéletesítéséhez: 1. Optimalizáld a címsort. Tipp: használja a Sharethrough Headline Analyzer-t. 2. Nézd át a nyelvtani és helyesírási hibákat, javítsd ha van ilyen! 3. Nézd át, hogy blogbejegyzésed megfelelő formázással rendelkezik-e. Ha kell hozz létre több üres helyet a blogbejegyzésedben. 4. Ellenőrizd a plágiumot. Használhatod erre a Copyscape vagy a Small SEO Tools Plagiarism Checker-t 5. Tökéletesítsd blogbejegyzésed keresőoptimalizálását (SEO). Adj hozzá egy metacímet és meta leírást, és végezd el a szükséges kulcsszavak elhelyezését az elsődleges és másodlagos kulcsszavakhoz.
9. Töltsd fel a blogbejegyzésedet
Ha készen vagy és megírtad új blogbejegyzésed, az utolsó lépés a feltöltése.
Mi a következő lépés? Várni, hogy az olvasók felfedezzék a tartalmad, ami eltarthat egy ideig, ezért érdemes a saját kezédbe venni a dolgokat. Népszerűsítsd blogbejegyzésed a közösségi média platformokon, például a Facebookon, a Twitteren, a LinkedIn -en és az Instagramon, valamint olyan közösségi kurátori platformokon, mint a Reddit és a Quora Beszélj róla olyan csoportokban, amelyekben aktív vagy (ha megengedett). Tudasd a közönséggeddel, hogy valami értékeset írtál.
Utolsó gondolatok: hogyan írj nagyszerű blogbejegyzéseket a közönségednek
Még ha nem is vagy író, ha követed a fenti lépéseket, akkor is létrehozhatsz olyan vonzó és megosztható tartalmat, amelyet közönséged szeretne olvasni. Mi a legjobb az egészben? A blogbejegyzések írása egyre könnyebbé válik. Következetes gyakorlattal és értékinspirált tartalommal a tartalommarketinged jobban fog teljesíteni. Valamint, ha blogbejegyzéseid a keresőmotorokhoz optimalizálod, akkor szervesen növeled a közönséged.
Hogyan írjunk nagyszerű blogbejegyzéseket közönségünknek
Hogyan írj fantasztikus tartalmat a közönségednek? Ez egy nagy és fontos kérdés. Csak a WordPressen havonta 70 millió blogbejegyzést tesznek közzé, ezért olyan tartalmat kell írnod, amely kiemelkedik. Ezért hoztuk létre ezt az útmutatót arról, hogyan írj olyan blogot, amelyet az emberek szívesen olvasnak.
Ez az útmutató kilenc egyszerű lépésben megtanítja Neked, hogyan írj nagyszerű blogbejegyzéseket, amelyek vonzzák a forgalmat, a megjegyzéseket és a megosztásokat, és amit a közönséged szeretne olvasni. Olvass tovább, hogy többet megtudj!
1. Értsd meg közönséged
Szereztél domaint és tárhelyet is a blogodhoz, és kiválasztottl egy témát, amről írni szeretnél.
Mi a következő lépés? Kutasd fel az ideális közönséget!
Végtére is, ha tudod, hogy a közönséged miről szeretne olvasni, az segít olyan blogbejegyzés megírásában, amelyet imádni fognak. Hogy segítsünk, összeállítottunk egy listát azokról a kérdésekről, amelyekre tudnod kell válaszolni:
1. Ki a célközönségem?
2. Mely platformokon lógnak?
3. Mi érdekelné őket?
4. Milyen kihívásokra van szükségük megoldásra?
5. Hol esik egybe a szaktudásom és az érdeklődési körük?
A kutatás után leírhatod a közönségedről ismert összes információt, és létrehozhatod azt, amit a marketingipar „fogyasztói személyiségnek” hív. Ez a személy a Te tipikus és ideális vásárlód. De ne kezeld közönséged úgy, mintha egy és ugyanaz a személy lenne! Szánj időt arra, hogy megértsd olvasóid, és ápold velük a valódi kapcsolatokat, például a megjegyzés rovatban. Ez segít az olvasói bizalom, a hitelesség és a márka tekintélyének kialakításában.
2. Tervezd meg, mit szeretnél írni
Tele vagy lelkesedéssel. Írni akarsz! Mielőtt azonban megtennéd, érdemes meghatároznod, hogy milyen tartalmat szeretnél létrehozni, és milyen célokat szeretnél elérni. Ha azt szeretnéd, hogy blogod előkelő helyen szerepeljen a keresési eredmények között, hasznos elsőnek kulcsszókutatást végezni. Ez megmutatja, hogy közönséged milyen szavakat és kifejezéseket használ, amikor tartalmat keres. Gyakran segítségre van szükségük egy probléma megoldásában, így ha kutatást végzel, akkor képes leszel olyan tartalmat írni, amely releváns a közönséged számára.
Készíts vázlatot blogbejegyzésedhez. Ez megadja a bejegyzés szerkezetét, és biztosítja, hogy ne térj el a fő témától. Vázlat készítésekor próbáld meg szem előtt tartani a következő kérdéseket:
1. Milyen értéket ad majd olvasóimnak ez a blogbejegyzés?
2. Ezzel a blogbejegyzéssel az ő fájdalmaikra keresek választ?
3. Melyek azok a jelenlegi kihívások, amelyekben segítségre van szükségük?
4. Ez a bejegyzés tájékoztató jellegű, inspiráló, cselekvésre ösztönző vagy promóciós lesz?
Tipp: a tervezési folyamat felgyorsítása érdekében állíts be tartalomnaptárat! Írd le azoknak a témáknak a listáját, amelyekről a közönséged szeretne olvasni, tervezd meg, mikor szeretnéd elkészíteni a bejegyzéseket. Már csak a szórakoztató rész van hátra: a tartalom megírása.
3. Hozz létre egy olyan címsort, amely csábítja a felhasználókat
A Copyblogger szerint az emberek 80%-a olvassa el a címeket, de csak 20%-a olvassa el a teljes blogbejegyzést. Más szóval: fontos, hogy legyen egy címsor, amely felkelti a közönséged figyelmét. Olvasóid már a címsornál eldöntik, hogy el akarják-e olvasni a bejegyzésed, vagy egyszerűen csak tovább lépnek.
Íme néhány tipp, hogyan írj olyan címsort, amelynek az olvasóid nem tudnak ellenállni:
1. A címsort a cél kulcsszó vagy kulcskifejezés köré építsd fel
2. Próbáld ki a „hogyan kell” címsor stílust
3. A címsorba írj be számokat, például „5 tipp”
4. Használj mellékneveket és érzelmes szavakat
5. Közvetlenül szólítsd meg olvasóid
4. Írj lebilincselő bevezetőt
Számos megközelítés létezik, amellyel érdekes bevezetőt írhatsz. Ragadd meg olvasóid figyelmét azzal, hogy felhívod a figyelmüket egy érdekes statisztikai adatra vagy tanulmányra. Mondj el nekik egy személyes történetet, vagy idézz egy releváns forrást. Mellékelhetsz egy listát is arról, hogy mit tanulnak meg olvasóid a tartalmadból.
Mindenekelőtt a bevezetőd foglalkozzon azzal a problémával, amellyel a közönséged szembesül. Végül is ezért vannak itt. Ezután röviden magyarázd el, hogy a blogbejegyzésed hogyan segít nekik megoldani problémájukat.
5. Adj hozzá alcímeket és felsorolásjeleket az oldal felosztásához
A közönség nagy része változatlanul átolvassa blogbejegyzéseid. A Nielsen Norman Group 1997-ben végzett kutatása kimutatta, hogy az emberek 79%-a böngészi a weboldalakat, és csak 16%-uk olvas el mindent. Több mint két évtizeddel később is ez többnyire igaz.
Az olvasható blogbejegyzések írása segít a közönségednek, hogy másodperceken belül elfogyassza a szükséges információkat. Ennek van egy másik előnye is: valószínűbb, hogy visszatérnek a blogodba, mert hasznos volt és könnyen emészthető! Egy másik tipp: írj rövid bekezdéseket. Ez több „fehér területet” hoz létre, és segít szétszedni a bejegyzést, ami könnyítés a szemnek.
Ha könnyen olvasható blogbejegyzést szeretnél írni, fontold meg a következőket:
1. Adj hozzá alcímeket a blogbejegyzés szakaszához
2. Használj felsorolásjeleket a legfontosabb pontok vagy jellemzők kiemeléséhez
3. A bekezdések legyenek rövidek
4. Használj szöveges formázást, például kiemelést, félkövér és dőlt betűt
6. Blogbejegyzésed tartalmazzon képeket és látványelemeket
Agyunk felületének több mint 50%-a vizuális információkat dolgoz fel. Magyarul: ha több képet is használsz a blogbejegyzésedben, jobban lekötöd az olvasóid figyelmét, mintha vizuális elemek használata nélkül tennéd. És ez még nem minden! A képek abban is segíthetnek a közönségnek, hogy jobban megértsék, miről írsz. Megfelelő használat esetén a képek és látványelemek javítják a szöveget.
Ezért fontos, hogy olyan képeket használj, amelyek támogatják a blogbejegyzésedet. Ne tereld el olvasóid figyelmét nem oda illő képekkel. A legjobb módszer a blog vizuális vonzerejének javítására az, ha több információs és kiegészítő képet, például diagramokat és táblázatokat használsz. Az eredeti képek (a saját maguk által készített fényképek) is mindig remek választási lehetőséget jelentenek.
7. Adj értéket felhasználóidnak
Mindig válaszd a minőséget a mennyiség helyett. Már most is rengeteg tartalom érhető el az interneten, ezért összpontosíts értelmes, értéknövelő bejegyzések írására. Vedd figyelembe a közönséged: miről szeretnének olvasni? Miben van szükségük segítségre? Emellett érdemes új tartalom létrehozására összpontosítani. Bár sok blogbejegyzés lehet egy adott témáról, személyes (és szakmai) meglátásaid hozzáadásával a tartalom egyedi lehet.
8. Tekintsd át a tervezetet
Felkutattad a közönséget és a tartalmat, felvázoltad a bejegyzésedet, és megírtad a tényleges darabot. Szép munka! Most kényeztesd magad egy kis szünettel. Pihentesd a szemed és az elméd. Ha készen állsz, hogy folytasd a munkát a bejegyzéseden, ideje felülvizsgálnod.
A felülvizsgálat a „van ennek értelme?” egy blogbejegyzés írásának része. A teljes blogbejegyzésed egy darabként olvasd el. Ha fura részeket vagy szükségtelen kitöltő mondatokat találsz, vágd meg azokat.
Tipp: olvasd el hangosan a bejegyzésedet! Ez általában segít megtalálni a kínos kifejezéseket.
Az átdolgozás során néhány lépést meg kell tenned a vázlat tökéletesítéséhez:
1. Optimalizáld a címsort. Tipp: használja a Sharethrough Headline Analyzer-t.
2. Nézd át a nyelvtani és helyesírási hibákat, javítsd ha van ilyen!
3. Nézd át, hogy blogbejegyzésed megfelelő formázással rendelkezik-e. Ha kell hozz létre több üres helyet a blogbejegyzésedben.
4. Ellenőrizd a plágiumot. Használhatod erre a Copyscape vagy a Small SEO Tools Plagiarism Checker-t
5. Tökéletesítsd blogbejegyzésed keresőoptimalizálását (SEO). Adj hozzá egy metacímet és meta leírást, és végezd el a szükséges kulcsszavak elhelyezését az elsődleges és másodlagos kulcsszavakhoz.
9. Töltsd fel a blogbejegyzésedet
Ha készen vagy és megírtad új blogbejegyzésed, az utolsó lépés a feltöltése.
Mi a következő lépés? Várni, hogy az olvasók felfedezzék a tartalmad, ami eltarthat egy ideig, ezért érdemes a saját kezédbe venni a dolgokat. Népszerűsítsd blogbejegyzésed a közösségi média platformokon, például a Facebookon, a Twitteren, a LinkedIn -en és az Instagramon, valamint olyan közösségi kurátori platformokon, mint a Reddit és a Quora Beszélj róla olyan csoportokban, amelyekben aktív vagy (ha megengedett). Tudasd a közönséggeddel, hogy valami értékeset írtál.
Utolsó gondolatok: hogyan írj nagyszerű blogbejegyzéseket a közönségednek
Még ha nem is vagy író, ha követed a fenti lépéseket, akkor is létrehozhatsz olyan vonzó és megosztható tartalmat, amelyet közönséged szeretne olvasni. Mi a legjobb az egészben? A blogbejegyzések írása egyre könnyebbé válik. Következetes gyakorlattal és értékinspirált tartalommal a tartalommarketinged jobban fog teljesíteni. Valamint, ha blogbejegyzéseid a keresőmotorokhoz optimalizálod, akkor szervesen növeled a közönséged.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár