GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Oldalon kívüli SEO-ra specializált útmutató, amire feltétlenül szükséged lesz
Oldalon kívüli SEO

Oldalon kívüli SEO-ra specializált útmutató, amire feltétlenül szükséged lesz

Ha a SEO-ra tekintünk, akkor két különböző megközelítés létezik a weboldalunk rangsorának javításához: az oldalon belüli és az oldalon kívüli SEO.

Az előbbi arra összpontosít, hogy mit tehetünk saját weboldalunkon annak érdekében, hogy növeljük rangsorolását, míg az utóbbi arra összpontosít, hogy mit tehetünk weboldalunkon kívül (azaz más honlapokon), hogy növeljük helyezésünket.

Mindkét megközelítés létfontosságú ahhoz, hogy weboldalunk megtalálható legyen a keresők által, azonban ebben az útmutatóban csak az oldalon kívüli taktikákkal foglalkozunk.

Ha weboldalunkat kívánjuk optimalizálni a keresőmotorok számára az oldalon kívüli tényezők alapján, akkor javítanunk kell azt, ahogyan a felhasználók és a keresőmotorok is észlelik azt a hitelesség, a tekintély, a népszerűség és a relevancia tekintetében, hogy csak néhányat említsünk.

Az egyik legjobb módja annak, hogy növeljük weboldalunk hírnevét, az az, ha más tekintélyes weboldalakon is hivatkoznak a tartalmunkra. Ez nem csak népszerűsíti és megerősíti a tartalmunkat, hanem jelentős előnyöket is biztosít az oldalunk hírnevének javításában.

Az egyik legjobb módja annak, hogy növeljük weboldalunk hírnevét, az az, ha más tekintélyes weboldalakon is hivatkoznak a tartalmunkra. Ez nem csak népszerűsíti és megerősíti a tartalmunkat, hanem jelentős előnyöket is biztosít az oldalunk hírnevének javításában.

Oldalon belüli és oldalon kívüli SEO

Itt egy rövid leírás az oldalon belüli és az oldalon kívüli keresőoptimalizálás közötti különbségről.

Az oldalon végzett SEO általában olyan tényezőket tartalmaz, mint:

Az oldalakon kívüli SEO valóban egy fő tényezőn múlik, mégpedig a weboldalra mutató jó minőségű linkeken. Minél többet tudsz beszerezni ezek közül, annál jobb, de végül is sokkal inkább a minőségről van szó, mint a mennyiségről.

Számos módon szerezhetsz linkeket a webhelyedre:

  • Vendég bejegyzések vagy blogírás
  • Közösségi média tevékenység
  • Influencer marketing
  • Egyszerűen csak jó minőségű és megosztható tartalmat készítesz rendszeresen

A folyamat meglehetősen bonyolult lehet, de kifizetődik, ha szorgalmasan csinálod.

Nézzük meg mind a négy fő módszert, amelyek segítségével visszamutató linkeket kaphatsz weboldaladra oldalon kívüli SEO célokra.

Vendégbejegyzés vagy blogírás

A blogírás, mint az egyik legkorábbi internetes marketingstratégia, még mindig nagy hatékonysággal bír, és az adatok szerint a marketingesek a második legfontosabb tartalomtípusaként használják. Emellett a blogokat tartalmazó weboldalak 434%-kal több indexelt oldalt kapnak, ami még inkább növeli a blogírás fontosságát. Vendégbejegyzések elhelyezése más oldalak blogjaiban pedig egy szilárd influencer-marketing stratégia, amelynek révén linkeket szerezhetünk weboldalunkra.

Néhány hasznos tipp a vendégbejegyzések eléréséhez:
Az első e-mailben tegyük személyesebbé az üzenetet, és próbáljunk emberi kapcsolatot teremteni a blog szerkesztőjével. Érdemes megismerni az iparágat, amelyre írni szeretnénk, és olyan témákat javasolni, amelyek illeszkednek a blog keresett tartalmához. Ajánlott linkelni az interneten legjobban publikált munkáinkat, és elmondani a blog szerkesztőjének, hogy az olvasók milyen előnyöket kaphatnak a cikkünkből.

A sikeres vendégbejegyzések növekvő listáját pedig érdemes felhasználni bemutatkozó anyagunkban, és megismételni a stratégiát más magas rangú blogokon is. Az oldalakon kívüli SEO érdekében fontos, hogy magas rangú weboldalakról visszamutató linkeket szerezzünk, amelyek a mi honlapunkra mutatnak. Ehhez a webhely domain jogosultságát figyelembe kell venni, amely a keresőmotorok rangsorolási pontszámával függ össze. Ez a pontszám egytől százig terjed, és minél közelebb van a pontszámunk a 100-hoz, annál magasabb helyet foglalunk el a keresőmotorok eredményoldalain is.

A megfelelő blogok kiválasztásához pedig olyan eszközöket használhatunk, mint a Moz Open Site Explorer, amely segít kideríteni bármely weboldal domain jogosultságát (DA értékét).

Közösségi média

A tartalom előállítóknak még mindig kihívást jelent a közösségi média lehetőségeinek kiaknázása. Tanulmányok kimutatták, hogy a tartalom megosztása a közösségi oldalakon és a weboldalak teljesítménye között erős kapcsolat van. A közösségi tartalmak elköteleződési aránya szorosan összefügg a magasabb organikus helyezésekkel, ami azt jelenti, hogy minél többen osztják meg a tartalmat, annál nagyobb az esély arra, hogy az oldal magasabb helyezést ér el a keresők rangsorában. Azok a közösségi tevékenységek, mint például a kommentek, a like-ok és a képek átkattintásai, mind hozzájárulnak az organikus helyezések javításához.

A közösségi médián keresztüli tartalommegosztás növelése fontos szerepet játszhat az oldalon kívüli SEO eredményeinek javításában. Ha több ember osztja meg a tartalmat a közösségi oldalakon, és nagyobb az elköteleződési arány, akkor nagyobb valószínűséggel kap az adott tartalom backlinket, ami hozzájárul az oldalakon kívüli SEO javulásához. Azonban fontos megjegyezni, hogy a közösségi média csak akkor működik hatékonyan, ha a tartalom magas minőségű és megosztásra érdemes.

Vegyük példaként az amerikaiakról szóló tiltott élelmiszerekről szóló infografikát, amelyet a Mercola.com hozott létre. Az infografika, amely közel 700 000 közösségi megosztást gyűjtött össze, számos visszamutató linket szerezett a Moz Open Site Explorer szerint. Amikor a „tiltott élelmiszerek” kifejezésre kerestek a Google-on, az infografika a 2. helyre került a kereső rangsorában.

Ez a példa jól illusztrálja, hogy a közösségi médiában rejlő lehetőségek kihasználása lehetővé teszi az oldalon kívüli SEO használatát a keresési rangsor javítására.

Influencer Marketing

Az influencer marketing olyan stratégiát takar, amelyben a vállalkozások és márkák együttműködnek népszerű (azaz befolyásos) bloggerekkel és/vagy közösségi média felhasználóikkal, hogy népszerűsítsék termékeiket vagy szolgáltatásaikat, ez egy olyan terület, ami az utóbbi időkben több támadásnak volt kitéve amiatt, hogy néha nem hiteles. Azonban, kutatások bizonyítják, hogy nagyon hasznos az oldalon kívüli keresőoptimalizálásban, mivel az infuencerek akár 11-szeres megtérülést is elérhetnek a hagyományos hirdetésekhez képest. Ha pedig az ember igyekszik ápolni és építeni ezeket a valóban hiteles kapcsolatokat az influencerekkel, akkor jó előnyre tehet szert általuk.

Az influencer marketinget azonban nem csak azért használhatjuk, hogy több embert érjünk el közösségi médiánkban, hanem akár arra is, hogy backlinkeket szerezzünk. Hogyan?

  • Írj az influencerről a blogbejegyzéseiben. Idézzük őket vagy említsük meg a márkájukat, majd lépjünk kapcsolatba velük a közösségi oldalon vagy e-mailben, hogy tudassuk velük, hogy kiemeltük, írtunk róluk. Az emberek szeretik, ha felismerik őket, így valószínűleg visszahivatkoznak a tartalmunkra, ha erre kéred őket.
  • Egy másik lehetőség az, hogy dolgozzunk együtt egy influencerrel, hogy mélyreható útmutatót, videót vagy más értékes tartalmat készítsünk. Ebben a forgatókönyvben visszamutató linkeket kapunk, amikor a tartalmat különböző csatornákon közösen hirdetjük egymás közönsége számára.
  • Vedd rá közösségi rajongóidat, hogy a márkád mikro-influencereként járjanak el. Ha azt veszed észre, hogy az emberek már organikusan képeket készítenek magukról termékeiddel, és közzéteszik azt közösségi hírfolyamaikban, kérd meg őket, hogy tegyék meg ugyanezt a hivatalos közösségi fiókodban is. Az eredmény a márka népszerűsítésének megsokszorozó hatása.

Kiváló minőségű tartalom

A fenti, oldalakon kívüli SEO-stratégiák eleve nem működhetnek, ha nem rendelkezel jó minőségű és megosztható tartalommal, amelyet rendszeresen létre hozol. Ez az egész stratégia alapvető sarokköve.

Egy nagyszerű tartalommal megkönnyíted a következőket:

  • Vendégbejegyzések elhelyezése befolyásos weboldalakon és blogokon
  • Az emberek a közösségi médiában megosszák a tartalmadat
  • Ahhoz, hogy az influencerek elismerően nyilatkozzanak a munkádról, és együttműködjenek veled tartalomkészítési projektekben

Ez felveti a kérdést, hogyan lehet ilyen tartalmat létrehozni?

Íme egy általános ellenőrző lista a teendőkről:

  • Írj hosszú tartalmakat (körülbelül 2000 szó), mivel ezek általában jobbak az első SERP-n
  • Használj képeket a tartalmaidban, mivel a képeket tartalmazó bejegyzések 2,3-szor nagyobb Facebook-elköteleződést érnek el
  • Válaszolj kemény kérdésekre, merj merész és ellentmondásos lenni, és támasszd alá érveid adatokkal

Törekedj arra, hogy ezt a három funkciót beépítsd a tartalmadba, és sokkal könnyebben kapsz majd visszamutató linkeket, függetlenül attól, hogy melyik oldalon kívüli SEO stratégiát alkalmazod.

Oldalon kívüli SEO: Ez csak a fele a feladatnak

Kövesd ezeket a rendkívül fontos stratégiákat, és észre fogod venni, hogy a keresési helyezések idővel növekedni fognak. Ahogy növekszik a helyezés több forgalom és több lead érkezik weboldaladra, ami jó hatással lesz a konverziókra is.

Természetesen az oldalon kívüli SEO-ról való gondoskodás csak a történet fele, mivel az oldalon belüli SEO is számít. Csak ha mindkét SEO megközelítést kimeríted, lehetsz biztos benne, hogy mindent megtettél annak érdekében, hogy honlapod megtalálható legyen az organikus keresés hatalmas világában.

SEO - oldalon kívül