Amennyiben kicsit is foglalkozott már online marketinggel biztosan rengeteg angol eredetű kifejetéssel találkozott. Rövid kis szószedetünkben szeretnénk Önnek segíteni eligazodni az online marketing világában. A listát ABC sorrendben állítottuk össze.
Analitika
Weboldal látogatottsági (vagy üzleti, marketing) adatok gyűjtése és értelmezése. Összegyűjtünk beérkező adatainkat a marketing tevékenységünkről, részletesen kielemezzük és ez alapján eldöntjük hogyan tovább.
Anchor
Egy HTML hivatkozású kattintható szövegrészlet, ami segít a weboldalunkra látogatónak, hogy mi fog történni ha rákattint az adott hivatkozásra, illetve a keresőmotorok is megértik ezt a HTML kódot.
A/B teszt
Lényegében ez egy olyan tesztelési módszer, amiket csak egyetlen dolgot módosítunk a kampányban, majd mind a kettő verziót párhuzamosan futtatjuk, és mérjük, hogy melyik verzió működik hatásosabban.
B2B/B2C
A B2B a Business-to-Business rövidítése, a vállalkozásunk más vállalkozásnak értekesít, ebben az esetben a célközösségünk is vállalkozások, illetve szervezetek. A B2C, azaz Business-to-Consumert esetén a kampányunk (vagy vállalkozásunk) célközössége a magánszemélyek.
Bounce rate
Azoknak a weboldalunkra látogatóknak a százalékos aránya, akik az első oldal betöltése után elhagyják honlapunkat.
Black hat
Olyan tiltott módszerek, amelyek szembemennek a Google, vagy más weboldalak irányelveivel.
Content
A weboldal tartalma, ami lehet szöveg, kép vagy akár videó is. Ez az online marketing legfontosabb része, hiszen itt dönti el a felhasználó, hogy tovább olvassa e honlapunkat, vagy esetleg vásárol e rajta.
Copy
Honlapunk szövegtartalma.
CTA
Call-To-Action rövidítése, ami valamilyen cselekvésre sarkalja felhasználót, a legelterjedettebb módja szerint egy klikkelhető gomb, ami vagy egy kapcsolat, vagy egy vásárlási oldalra visz.
Dofollow
Olyan linkek, amelyekkel jelezzük a keresőmotoroknak, hogy vegyék figyelembe, mert releváns, minőségi tartalomra mutatnak.
Ecommerce
E-kereskedelem, internetes vásárlási folyamatok, tranzakciók.
Facebook pixel
Ez egy olyan Facebook követőkód, ami az alapján gyűjti az adatokat, hogy a Facebookról jövő látogatók fizett hirdetésként, vagy organikus találatként jöttek e az oldalunkra, illetve mit csináltak rajta, mit néztek meg, vásároltak e.
Google Ads
A Google kereső hirdetési rendszere, weboldalunkat fizetett hirdetésként meg tudjuk jeleníteni a Google keresőjében, vagy display hálózatokon.
Headline
Egy adott oldal, vagy cikk címe.
Social media / Közösségi média
Ebbe a kategóriába tartozik többet között a Facebook, Youtube, Instragram, Pinterest is. A közösségi oldalak célja, hogy valamilyen módon kapcsolatba lépjenek egymással az emberek, pl. posztok formájában.
Landing page
Magyarul landoló oldal. A landing page egy olyan oldal, ami valamilyen cselekvésre ösztönzi a látogatót, legyen az akár hírlevél feliratkozás, akár egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlása. Általában hirdetésről, vagy promóciós ajánlatokról érkeznek erre az oldalra a felhasználók. A landing page hagyományosan egyetlen oldalból áll.
Meta leírás
A meta description (meta leírás) egy olyan a szövegrész, amit a Google a találati oldalán (SERP) használ fel, és ennek segítségével teszi egyértelművé a felhasználó számára, hogy miről szól az adott tartalom. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.
Native ads
Azok a reklámokat hívjuk native ads-nek, amelyeknek mind a funkciója, mind a kinézete tökéletesen egyezik az oldallal, így a felhasználónak fel sem tűnik, hogy egy reklámot látnak.
PPC
Pay-Per-Click, azaz kattintásalapú fizetés. Nem a megjelenések után, hanem az hirdetésekre való rákattintások után fizetünk. Ilyen rendszert használhat pl. a Google Ads-ben is.
SEO
SEO, azaz Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás. A SEO lényege, minőségi forgalmat irányítson weboldalunkra a keresők organikus találata alapján. Valamint, hogy minél előrébb kerüljön oldalon a keresők organikus találatában.
Tartalom marketing
Az online marketing szerteágazó folyamatának egyik ága. A tartalom marketing során hasznos és releváns információkkal látjuk el a honlapunkra érkező látogatókat és megpróbáljuk konverzióra bírni Őket.
USP
Unique Selling Proposition, magyarul: egyedi értékajánlat. Lényegében azok a jellemzők, amik megkülönböztetnek minket a konkurenciától.
Viral marketing
Más néven vírus marketing. Olyan marketing stratégia, amivel megpróbáljuk elérni, hogy a termék, vagy szolgáltatás szájról-szájra terjedjen.
Online marketing (kis)szótár
Amennyiben kicsit is foglalkozott már online marketinggel biztosan rengeteg angol eredetű kifejetéssel találkozott. Rövid kis szószedetünkben szeretnénk Önnek segíteni eligazodni az online marketing világában. A listát ABC sorrendben állítottuk össze.
Analitika
Weboldal látogatottsági (vagy üzleti, marketing) adatok gyűjtése és értelmezése. Összegyűjtünk beérkező adatainkat a marketing tevékenységünkről, részletesen kielemezzük és ez alapján eldöntjük hogyan tovább.
Anchor
Egy HTML hivatkozású kattintható szövegrészlet, ami segít a weboldalunkra látogatónak, hogy mi fog történni ha rákattint az adott hivatkozásra, illetve a keresőmotorok is megértik ezt a HTML kódot.
A/B teszt
Lényegében ez egy olyan tesztelési módszer, amiket csak egyetlen dolgot módosítunk a kampányban, majd mind a kettő verziót párhuzamosan futtatjuk, és mérjük, hogy melyik verzió működik hatásosabban.
B2B/B2C
A B2B a Business-to-Business rövidítése, a vállalkozásunk más vállalkozásnak értekesít, ebben az esetben a célközösségünk is vállalkozások, illetve szervezetek.
A B2C, azaz Business-to-Consumert esetén a kampányunk (vagy vállalkozásunk) célközössége a magánszemélyek.
Bounce rate
Azoknak a weboldalunkra látogatóknak a százalékos aránya, akik az első oldal betöltése után elhagyják honlapunkat.
Black hat
Olyan tiltott módszerek, amelyek szembemennek a Google, vagy más weboldalak irányelveivel.
Content
A weboldal tartalma, ami lehet szöveg, kép vagy akár videó is. Ez az online marketing legfontosabb része, hiszen itt dönti el a felhasználó, hogy tovább olvassa e honlapunkat, vagy esetleg vásárol e rajta.
Copy
Honlapunk szövegtartalma.
CTA
Call-To-Action rövidítése, ami valamilyen cselekvésre sarkalja felhasználót, a legelterjedettebb módja szerint egy klikkelhető gomb, ami vagy egy kapcsolat, vagy egy vásárlási oldalra visz.
Dofollow
Olyan linkek, amelyekkel jelezzük a keresőmotoroknak, hogy vegyék figyelembe, mert releváns, minőségi tartalomra mutatnak.
Ecommerce
E-kereskedelem, internetes vásárlási folyamatok, tranzakciók.
Facebook pixel
Ez egy olyan Facebook követőkód, ami az alapján gyűjti az adatokat, hogy a Facebookról jövő látogatók fizett hirdetésként, vagy organikus találatként jöttek e az oldalunkra, illetve mit csináltak rajta, mit néztek meg, vásároltak e.
Google Ads
A Google kereső hirdetési rendszere, weboldalunkat fizetett hirdetésként meg tudjuk jeleníteni a Google keresőjében, vagy display hálózatokon.
Headline
Egy adott oldal, vagy cikk címe.
Social media / Közösségi média
Ebbe a kategóriába tartozik többet között a Facebook, Youtube, Instragram, Pinterest is. A közösségi oldalak célja, hogy valamilyen módon kapcsolatba lépjenek egymással az emberek, pl. posztok formájában.
Landing page
Magyarul landoló oldal. A landing page egy olyan oldal, ami valamilyen cselekvésre ösztönzi a látogatót, legyen az akár hírlevél feliratkozás, akár egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlása. Általában hirdetésről, vagy promóciós ajánlatokról érkeznek erre az oldalra a felhasználók. A landing page hagyományosan egyetlen oldalból áll.
Meta leírás
A meta description (meta leírás) egy olyan a szövegrész, amit a Google a találati oldalán (SERP) használ fel, és ennek segítségével teszi egyértelművé a felhasználó számára, hogy miről szól az adott tartalom. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.
Native ads
Azok a reklámokat hívjuk native ads-nek, amelyeknek mind a funkciója, mind a kinézete tökéletesen egyezik az oldallal, így a felhasználónak fel sem tűnik, hogy egy reklámot látnak.
PPC
Pay-Per-Click, azaz kattintásalapú fizetés. Nem a megjelenések után, hanem az hirdetésekre való rákattintások után fizetünk. Ilyen rendszert használhat pl. a Google Ads-ben is.
SEO
SEO, azaz Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás. A SEO lényege, minőségi forgalmat irányítson weboldalunkra a keresők organikus találata alapján. Valamint, hogy minél előrébb kerüljön oldalon a keresők organikus találatában.
Tartalom marketing
Az online marketing szerteágazó folyamatának egyik ága. A tartalom marketing során hasznos és releváns információkkal látjuk el a honlapunkra érkező látogatókat és megpróbáljuk konverzióra bírni Őket.
USP
Unique Selling Proposition, magyarul: egyedi értékajánlat. Lényegében azok a jellemzők, amik megkülönböztetnek minket a konkurenciától.
Viral marketing
Más néven vírus marketing. Olyan marketing stratégia, amivel megpróbáljuk elérni, hogy a termék, vagy szolgáltatás szájról-szájra terjedjen.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár