Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Online marketing (kis)szótár
Online marketing szótár

Online marketing (kis)szótár

Amennyiben kicsit is foglalkozott már online marketinggel biztosan rengeteg angol eredetű kifejetéssel találkozott. Rövid kis szószedetünkben szeretnénk Önnek segíteni eligazodni az online marketing világában. A listát ABC sorrendben állítottuk össze.

Analitika

Weboldal látogatottsági (vagy üzleti, marketing) adatok gyűjtése és értelmezése. Összegyűjtünk beérkező adatainkat a marketing tevékenységünkről, részletesen kielemezzük és ez alapján eldöntjük hogyan tovább.

Anchor

Egy HTML hivatkozású kattintható szövegrészlet, ami segít a weboldalunkra látogatónak, hogy mi fog történni ha rákattint az adott hivatkozásra, illetve a keresőmotorok is megértik ezt a HTML kódot.

A/B teszt

Lényegében ez egy olyan tesztelési módszer, amiket csak egyetlen dolgot módosítunk a kampányban, majd mind a kettő verziót párhuzamosan futtatjuk, és mérjük, hogy melyik verzió működik hatásosabban.

B2B/B2C

A B2B a Business-to-Business rövidítése, a vállalkozásunk más vállalkozásnak értekesít, ebben az esetben a célközösségünk is vállalkozások, illetve szervezetek.
A B2C, azaz Business-to-Consumert esetén a kampányunk (vagy vállalkozásunk) célközössége a magánszemélyek.

Bounce rate

Azoknak a weboldalunkra látogatóknak a százalékos aránya, akik az első oldal betöltése után elhagyják honlapunkat.

Black hat

Olyan tiltott módszerek, amelyek szembemennek a Google, vagy más weboldalak irányelveivel.

Content

A weboldal tartalma, ami lehet szöveg, kép vagy akár videó is. Ez az online marketing legfontosabb része, hiszen itt dönti el a felhasználó, hogy tovább olvassa e honlapunkat, vagy esetleg vásárol e rajta.

Copy

Honlapunk szövegtartalma.

CTA

Call-To-Action rövidítése, ami valamilyen cselekvésre sarkalja felhasználót, a legelterjedettebb módja szerint egy klikkelhető gomb, ami vagy egy kapcsolat, vagy egy vásárlási oldalra visz.

Dofollow

Olyan linkek, amelyekkel jelezzük a keresőmotoroknak, hogy vegyék figyelembe, mert releváns, minőségi tartalomra mutatnak.

Ecommerce

E-kereskedelem, internetes vásárlási folyamatok, tranzakciók.

Facebook pixel

Ez egy olyan Facebook követőkód, ami az alapján gyűjti az adatokat, hogy a Facebookról jövő látogatók fizett hirdetésként, vagy organikus találatként jöttek e az oldalunkra, illetve mit csináltak rajta, mit néztek meg, vásároltak e.

Google Ads

A Google kereső hirdetési rendszere, weboldalunkat fizetett hirdetésként meg tudjuk jeleníteni a Google keresőjében, vagy display hálózatokon.

Headline

Egy adott oldal, vagy cikk címe.

Social media / Közösségi média

Ebbe a kategóriába tartozik többet között a Facebook, Youtube, Instragram, Pinterest is. A közösségi oldalak célja, hogy valamilyen módon kapcsolatba lépjenek egymással az emberek, pl. posztok formájában.

Landing page

Magyarul landoló oldal. A landing page egy olyan oldal, ami valamilyen cselekvésre ösztönzi a látogatót, legyen az akár hírlevél feliratkozás, akár egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlása. Általában hirdetésről, vagy promóciós ajánlatokról érkeznek erre az oldalra a felhasználók. A landing page hagyományosan egyetlen oldalból áll.

Meta leírás

A meta description (meta leírás) egy olyan a szövegrész, amit a Google a találati oldalán (SERP) használ fel, és ennek segítségével teszi egyértelművé a felhasználó számára, hogy miről szól az adott tartalom. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.

Native ads

Azok a reklámokat hívjuk native ads-nek, amelyeknek mind a funkciója, mind a kinézete tökéletesen egyezik az oldallal, így a felhasználónak fel sem tűnik, hogy egy reklámot látnak.

PPC

Pay-Per-Click, azaz kattintásalapú fizetés. Nem a megjelenések után, hanem az hirdetésekre való rákattintások után fizetünk. Ilyen rendszert használhat pl. a Google Ads-ben is.

SEO

SEO, azaz Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás. A SEO lényege, minőségi forgalmat irányítson weboldalunkra a keresők organikus találata alapján. Valamint, hogy minél előrébb kerüljön oldalon a keresők organikus találatában.

Tartalom marketing

Az online marketing szerteágazó folyamatának egyik ága. A tartalom marketing során hasznos és releváns információkkal látjuk el a honlapunkra érkező látogatókat és megpróbáljuk konverzióra bírni Őket.

USP

Unique Selling Proposition, magyarul: egyedi értékajánlat. Lényegében azok a jellemzők, amik megkülönböztetnek minket a konkurenciától.

Viral marketing

Más néven vírus marketing. Olyan marketing stratégia, amivel megpróbáljuk elérni, hogy a termék, vagy szolgáltatás szájról-szájra terjedjen.

 

SEO szótár
SEO szótár