Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • WordPress SEO: hogyan javítsuk weboldalunk keresőoptimalizálását
WordPress SEO

WordPress SEO: hogyan javítsuk weboldalunk keresőoptimalizálását

A keresőoptimalizálás (SEO) fontos része a weboldal létrehozásának és fenntartásának. A jó SEO segít a weboldalunknak elérni a jobb találati helyezést a keresőmotorokban, ami növelheti a forgalmat és a látogatók számát. A WordPress rendkívül hasznos eszköz a weboldal készítéshez, és a következőkben bemutatjuk, hogyan javíthatjuk a WordPress weboldalunk SEO-ját.

A WordPress SEO alapjai

A WordPress rendszere alapértelmezés szerint jól optimalizált a keresőmotorok számára, de még mindig vannak lépések, amelyeket megtehetsz weboldalad SEO-jának javítása érdekében.

Az első és legfontosabb lépés a permalinkek beállításának ellenőrzése. A permalinkek azok a hivatkozások, amelyek az oldalakat és a bejegyzéseket követik a weboldalon. Az alapértelmezett beállítások szerint a WordPress a bejegyzés azonosítóját használja a permalinkekhez, ami kevésbé keresőmotorbarát. Ajánlott a “cím” opció használata, ami a bejegyzés címét használja erre, így segít a keresőmotoroknak a weboldalad tartalmának jobb indexelésében.

A másik fontos lépés valamilyen SEO plugin telepítése. Ezek a pluginek segítenek optimalizálni a címeket, meta leírásokat, és figyelni tudod a hibákat, amik akadályozhatják a weboldaladat a jó indexálásban és rangsorolásban. Létrehozhatsz meta leírásokat, amiket a keresőmotorok megjelenítenek a találati listában, és optimalizálhatod a címeket, hogy jobban vonzóbbak legyenek a keresőmotorok és az emberek számára egyaránt.

Emellett fontos figyelni a weboldal sebességét is, minél gyorsabb egy oldal annál jobb a keresőmotorok és a felhasználók számára is. A Google Page Speed Insights segítségével tudod ellenőrizni a honlapod sebességét és javaslatokat kapsz a javításhoz.

A mobilbarát weboldalak egyre fontosabbak a keresőmotorok számára, ezért fontos, hogy a weboldaladat mobilbaráttá tegyed, és ha lehet használj olyan technológiát mint a Google AMP (Accelerated Mobile Pages) ami segíti a weboldalad gyorsabb betöltését mobil eszközökön.

A Google Analytics beállítása és használata is fontos a SEO-hoz. A Google Analytics segítségével nyomon követheted a weboldalad forgalmát, látogatóit és azok viselkedését, ez segít abban, hogy jobban megértsd, hogy mi működik és mi nem a weboldaladon, ezáltal jobban tudod célzani a SEO-t.

A hibajavítás és a 404-es oldalak kezelése is része a WordPress SEO-nak. A 404-es oldalak olyan oldalak, amelyek nem találhatóak a weboldalon, és ha a keresőmotorok ezekre az oldalakra találnak rá, akkor azokat úgy fogja indexelni, mintha azok valós tartalom lenne, ez pedig rossz hatással lehet a weboldalad SEO-jára.

Az utolsó lépés, amit javasolhatunk, az a hivatkozásépítés (linképítés) és a linkstruktúra optimalizálása. A linképítés azt jelenti, hogy más weboldalakról érkező hivatkozásokat szerezünk a weboldalunkra, ami javítja a weboldalunkat a keresőmotorok szemében. A linkstruktúra azt jelenti, hogy hogyan rendezzük el az oldalainkat és hogyan linkeljük őket egymáshoz. Ha egy logikus és könnyen követhető linkstruktúrát alkalmazunk, akkor segítjük a keresőmotorokat a weboldalunk tartalmának indexálásában.

A SEO feladatok sosem érnek véget, folyamatosan figyelni kell a keresőmotorok algoritmusának változásait és alkalmazkodni kell azokhoz, de ha a fent említett lépéseket követed, jelentősen javíthatod a weboldalad SEO-ját.

Kulcsszókutatás és célzás

A kulcsszókutatás és célzás az egyik legfontosabb lépés a WordPress SEO-ban. A kulcsszókutatás során megkeressük azokat a kulcsszavakat és kifejezéseket, amiket a célközönségünk használ, hogy rátaláljanak a weboldalunkra. A célzás pedig azt jelenti, hogy ezeket a kulcsszavakat és kifejezéseket alkalmazzuk a weboldalunkon, hogy a keresőmotorok találjanak rá.

A kulcsszókutatás elvégzése előtt fontos, hogy megértsük a célközönségünket. Fontos tudni, hogy milyen korosztályt, nemet, érdeklődési köröket, stb. képviselnek. Ennek segítségével könnyebben megtalálhatjuk azokat a kulcsszavakat és kifejezéseket, amiket ők használnak.

A kulcsszókutatás elvégzése után használhatunk olyan eszközöket, mint a Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs, stb. amik segítenek megtalálni a leggyakrabban keresett kulcsszavakat és kifejezéseket.

Majd alkalmazzuk ezeket a kulcsszavakat a weboldalunk címében, a meta leírásban, a tartalomban, stb.

A kulcsszókutatás és célzás segít abban, hogy a weboldalunkat a keresőmotorok számára relevánsabbá tegyük, ami növeli az esélyét, hogy a célközönségünk megtalálja a weboldalunkat.

Kulcsszókutatás

A tartalom optimalizálása

A tartalom optimalizálása nagyon fontos lépés a WordPress SEO-ban. A tartalom optimalizálása azt jelenti, hogy a weboldalunkon található tartalmat a keresőmotorok számára relevánsabbá tesszük.

Ennek érdekében fontos, hogy a kulcsszavakat és kifejezéseket, amiket megtaláltunk a kulcsszókutatás során, használjuk a tartalomban, a címekben, a bevezetőkben, a főbb részekben, stb.

A weboldalunkon található tartalom minősége nagyon fontos. A keresőmotorok azt a weboldalt rangsorolják előrébb, amelyik minőségi és releváns tartalmat kínál a célközönségnek. A tartalomnak informatívnak és hasznosnak kell lennie, valamint rendszeresen frissíteni kell.

A tartalmnak könnyen olvashatónak és navigálhatónak kell lennie. Használjunk fejezetcímeket, alcímeket, bullet pointokat, stb. hogy a tartalom könnyen feldolgozható legyen.

A tartalom optimalizálása segít abban, hogy a weboldalunkat a keresőmotorok számára relevánsabbá tegyük, ami növeli az esélyét, hogy a célközönségünk megtalálja a weboldalunkat. A minőségi, releváns és rendszeresen frissített tartalom segít megtartani a látogatókat a weboldalon és növelni a visszatérő látogatók számát.

A metaadatok és címsor (title) beállítások

A metaadatok és a címbeállítások is részei a WordPress SEO-nak. A metaadatok azok a címek és leírások, amelyek a keresőmotorok számára láthatók, és segítenek abban, hogy megértsék, mi található a weboldalon. A title beállítások pedig azok a beállítások, amelyekkel a weboldalunk megjelenését is szabályozhatjuk, ezek a H1, H2, H3 stb címek, amik általában nagyobb betűvel, kiemelten jelennek meg a weboldalon, mint egy fejezet cím. A Google, és más keresőmotorok ezeket a címeket (title) beolvassák és értelmezik, majd egy keresés során ezek a címek (title tag) alapján is rangsorolnak.

Az első lépés a metaadatok és a címsorok beállítása a weboldalunkon, azaz a Title (cím) és a Description (leírás) metaadatokat kell beállítani. A cím az a szöveg, amely megjelenik a keresőmotorok eredményeinek címsorában, míg a leírás az a szöveg, amely megjelenik a keresőmotorok eredményeinek leírás sorában. A címnek és a leírás tartalmaznia kell a weboldalunkon található kulcsszavakat és kifejezéseket, hogy a keresőmotorok megértsék, hogy miről szól a weboldal.

Officehelper Meta adatok

Egyáltalán nem elhanyagolható beállítás a robots.txt fájl. A robots.txt fájl segít abban, hogy meghatározzuk, hogy melyik oldalakat szeretnénk, hogy a keresőmotorok indexeljék, és melyik oldalakat szeretnénk, hogy elrejtsük a keresőmotorok elől. Szükség van a Canonical URL beállításra is, amely segít abban, hogy meghatározzuk a weboldalunk egyedi URL-jét, és megakadályozzuk a tartalomduplikációt.

Azt is szükséges ellenőrizni, hogy a weboldalunkon található képek és videók megfelelően legyenek címkézve, és tartalmazzák a weboldalunkon található kulcsszavakat, hogy a keresőmotorok megértsék, hogy milyen tartalmak találhatók a weboldalon, vagyis meg kell adnunk a képek és videók ALT címeit.

Ezeknek az adatoknak a beállítása és ellenőrzése fontos lépés a WordPress SEO-ban, mert segít abban, hogy a weboldalunkat a keresőmotorok számára relevánsabbá tegyük és növeljük a látogatottságot.

A linképítés és a linkstruktúra

A linképítés és a linkstruktúra a WordPress SEO-ban kulcsfontosságú elemek. A hivatkozásépítés abból áll, hogy más weboldalakról hivatkozunk a weboldalunkra, ami segíti a weboldalunk autoritásának növelését a keresőmotorok számára. Linkeket szerezhetünk például cikkek, blogbejegyzések, videók, vagy infografikák megosztásával, valamint a közösségi médiában való megjelenéssel.

A linkstruktúra pedig azt jelenti, hogy a weboldalunkon található linkek hogyan vannak összekapcsolva egymással. A jó linkstruktúra segíti a keresőmotorokat a weboldal tartalmának megértésében így azt javasoljuk, hogy a weboldalunkon belüli linkek legyenek logikusan összekapcsolva és könnyen követhetőek.

A linképítés és a linkstruktúra javítása segíthet a weboldalunk rangsorolásának javításában a keresőmotorokban, valamint javítja a weboldalunk használhatóságát a látogatók számára is. Fontos azonban, hogy a hivatkozásépítés és a linkstruktúra javításával ne legyenek visszaélések, mert a keresőmotorok szankcionálhatják a weboldalt.

A weboldal sebességének javítása

A weboldal sebessége meglehetősen fontos szempont a WordPress SEO-ban, mert a keresőmotorok szeretik a gyors weboldalakat, és ez javítja a felhasználói élményt is.

Az egyik leggyakoribb módja a weboldal sebességének javításának, a képek optimalizálása úgy, hogy lekicsinyítjük a képek méretét, hogy gyorsabban töltődjenek be. A képek optimalizálása segít abban, hogy a weboldalunk sebessége megnövekedjen, és a látogatók rövidebb idő alatt tudják megtekinteni a képeket.

A pluginok számának csökkentése is javíthatja a weboldal sebességét. A túl sok plugin lassíthatja a weboldalt, ezért fontos, hogy csak azokat a pluginokat használjuk, amikre valóban szükségünk van, és megszabaduljunk azoktól, amiket nem használunk.

A weboldalunkat futtató szerveren is javíthatunk a sebességen. Ilyen lehet, ha választunk egy erősebb szervert, ami képes kezelni a weboldalunk forgalmát.

Ezen kívül a weboldal kódjának is tisztának és rendezettnek kell lennie, hogy a keresőmotorok könnyebben tudják indexelni és megérteni a tartalmát.

A weboldal sebességének javításának további lehetőségei közé tartozik a CDN (Content Delivery Network) használata, ami segít a weboldal tartalmának gyorsabb terjesztésében, valamint a caching technológiák alkalmazása, ami segít a weboldal gyorsabb betöltésében.

Egy másik fontos dolog, amit meg kell még említeni, a GZIP tömörítés használata, ami segít a weboldal fájljainak tömörítésében és így csökkenti a betöltési időt.

Végül, de nem utolsó sorban, ellenőrizzük a weboldalunkat sebesség tesztelő eszközökkel, mint például a Google PageSpeed Insights, ami segít azonosítani a weboldalunk lassú részeit és javaslatokat ad a javításra.

A weboldal sebességének javítása segít a keresőmotorokban való jobb rangsorolásban, valamint javítja a felhasználói élményt is. Ez a feladat valószínűleg több időt vesz igénybe, de végül megtérülő befektetés lehet, mivel ez segíti a weboldalunk forgalmának növekedését.

Weboldal gyorsítás folyamatáról ebben a cikkben írtunk egy részletes útmutatót, tekintsd meg, ha Te szeretnél gyorsítani weboldaladon.

Mobilbarát weboldalak és a Google AMP

A mobilbarát weboldalak és a Google AMP egyre fontosabbak a SEO-ban, mivel egyre több ember használja a mobil eszközeit a weboldalak megtekintésére. A mobilbarát weboldalak azok, amelyek könnyen használhatók és jól láthatók a mobil eszközökön, míg a Google AMP egy olyan technológia, amely segít a weboldalak betöltésének gyorsításában a mobil eszközökön. Ez egy HTML-alapú formátum, amely korlátozza a lehetőségeket a weboldalaknak, de cserébe jelentősen gyorsítja a betöltési időt.

A mobilbarát weboldalak létrehozásához ajánlott a responsív webdesignot használni, ami azt jelenti, hogy a weboldal automatikusan alkalmazkodik a megtekintő eszköz méretéhez és felbontásához. A responsív webdesign segít a weboldalunknak jól kinézni és használhatónak maradni a mobil eszközökön, ami javítja a felhasználói élményt és segít a weboldalunknak a jobb rangsorolásban.

A Google Analytics beállítása és használata a SEO-hoz

A Google Analytics egy ingyenes weboldal elemző eszköz, amely segít megérteni, hogyan használják a látogatók a weboldalunkat. A Google Analytics segít megtudni, hogy mely oldalak a legnépszerűbbek, mely forrásból jönnek a látogatók, és milyen hosszú ideig maradnak a weboldalon.

A Google Analytics beállítása egyszerű, csak létre kell hoznod egy fiókot a Google Analytics oldalán, és hozzá kell adnod a weboldaladhoz a kapott kódot. Ha be van állítva a Google Analytics, akkor nyomon tudod követni a látogatók mozgását a weboldalon, és megtudni, hogy mely oldalaid a legnépszerűbbek.

A Google Analytics használata a SEO-hoz segít megtudni, hogy mely oldalakon van szükség javítani, és mely oldalakat kell népszerűbbé tenni. Például, ha egy oldalon sok időt töltött a látogató, de nem volt konverzió, akkor lehet, hogy az oldalon szükség van egy kis javításra. A Google Analytics segít megtudni, hogy mely keresőmotorokból jönnek a látogatók, és mely kulcsszavakat használtak a találatokhoz, így tudjuk, hogy mely kulcsszavakat kell erősíteni a SEO-ban.

Hibajavítás és a 404-es oldalak kezelése

A hibajavítás és a 404-es oldalak kezelése fontos része a SEO-nak, mivel ezek segítenek a weboldalunknak jobb rangsorolás

ban a keresőmotorokban. A 404-es oldalak olyan oldalak, amelyekre egy adott URL-címen nem található tartalom. Ha a látogatók egy 404-es oldalra mennek, akkor általában elhagynak a weboldalunkat, ami negatívan befolyásolja a rangsorolást.

A hibajavítást és a 404-es oldalak kezelését a 301 átirányításokkal lehet megoldani. A 301 átirányítások olyan átirányítások, amelyek átirányítják a látogatót egy másik oldalra, ha az eredeti oldalon tartalom nem található. Például, ha egy oldal URL-címe megváltozik, akkor a régi URL-címet 301 átirányítással lehet átirányítani az új URL-címre, hogy a látogatók ne találjanak 404-es oldalt.

A hibajavítás és a 404-es oldalak kezelése segít a weboldalunknak jobb rangsorolásban a keresőmotorokban, mivel javítja a felhasználói élményt és segít megtartani a látogatókat a weboldalon.

SEO, keresőoptimalizálás: összefoglalás és további lépések

A keresőoptimalizálás egy folyamatos munka, amelynek célja a weboldalunk jobb rangsorolása a keresőmotorokban. A fentiekben bemutatott lépések segítenek weboldalunknak a jobb helyezés elérésében a keresőoldalakon, de a weboldalad folyamatosan ellenőrizned és frissítened kell.

Összefoglalásként elmondható, hogy a WordPress SEO alapjai, a kulcsszókutatás és célzás, a tartalom optimalizálása, a metaadatok és a címsor beállítások, a linképítés és a linkstruktúra, a weboldal sebességének javítása, a mobilbarát weboldalak és a Google AMP, a Google Analytics beállítása és használata a SEO-hoz, a hibajavítás és a 404-es oldalak kezelése alapvető elemei a WordPress SEO-nak.

Ezen kívül, további lépések is elérhetőek, mint például az alábbiak:

  • szöveg tartalmának megfelelő formázása,
  • képek és videók optimalizálása,
  • megfelelő metacím és leírás használata,
  • weboldal általános megjelenésének javítása,
  • a weboldal biztonságának javítása,
  • és még sok más.

A folyamatos SEO-optimalizálás azt jelenti, hogy rendszeresen ellenőrizni kell a weboldalt, hogy biztosítsuk, hogy a weboldal megfelel a legfrissebb keresőmotor-algoritmusoknak és a felhasználói igényeknek.

A SEO egy összetett folyamat, és sok különböző tényező befolyásolja a weboldal rangsorolását a keresőmotorokban. A fenti lépések segítenek a weboldalunknak javítani a rangsorolását a keresőmotorokban, de folyamatosan ellenőrizni és javítani kell a weboldalt, hogy biztosítsuk a legjobb eredményeket.

Emellett, fontos megfigyelni a konkurencia tevékenységét is, és követni az SEO-val kapcsolatos legfrissebb trendeket és változásokat.

WordPress keresőoptimalizálás