Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Hogyan működik a keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás

Hogyan működik a keresőoptimalizálás

Nehezen vagy észrevehető a neten? Egy weboldal interaktív és magával ragadó módon nyújthat hasznos információkat egy népszerű témáról, mégis kevés látogatót vonz. A forgalom javításának egyik legmegbízhatóbb módja a magas helyezés elérése a keresőoldalak találati oldalain (pl. Google, Yahoo). (SERP, Search Engine Result Page, vagyis Kereső Motor Találati Oldala)

Képzeld el, hogy létrehoztad a végleges weboldalad egy adott témában (példaként az ejtőernyős ugrást fogjuk használni). Weboldalad annyira új, hogy még egyetlen SERP-ben sem szerepel, ezért az első lépés az, hogy elküldöd weboldalad olyan keresőmotoroknak, mint a Google és a Yahoo. Az ejtőernyős weboldaladon hasznos információk, izgalmas fényképek és releváns linkek találhatók, amelyek további forrásokhoz vezetik a látogatókat. Még az ejtőernyős ugrásról az interneten található legjobb információk ellenére sem lehetséges, hogy honlapod feltör a főbb keresőmotorok találati oldalának legfelső oldalára. Amikor az emberek az „ejtőernyős ugrás” kifejezésre keresnek, alacsonyabb szintű honlapokra bukkanhatnak, mert a Tied nem szerepel a legjobb találatok között.

Míg a legtöbb keresőmotor igyekszik titokban tartani folyamatait, a SERP-eken elért előkelő kritériumok nem teljesen rejtélyek. Minden keresőmotor csak akkor sikeres, ha a lehető legjobb weboldalakra biztosítanak hivatkozásokat, amelyek a felhasználó keresési kifejezéseihez kapcsolódnak. Ha a Te weboldalad a legjobb ejtőernyős oldal a weben, akkor a keresőmotorok számára előnyös, ha a weboldalad a SERP-ben előkelő helyen szerepeltetik. Csak meg kell találnod a módját, hogy megmutasd a keresőmotoroknak, hogy webhelyed a kupac tetejére tartozik. Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás (SEO), ez olyan technikák gyűjteménye, amelyek segítségével a webmester javíthatja weboldalad SERP-pozícióját.

Ebben a cikkben két SEO-filozófiát fogunk megvizsgálni: a „fehér kalap” megközelítést és a „fekete kalap” megközelítést. Megtanulunk néhány olyan problémát is, amelyekkel a webmesterek találkozhatnak, amikor megpróbálják kielégíteni mind a weboldal látogatóit, mind a keresőmotorokat.

A következőkben általános áttekintést adunk arról, hogy mit is jelent valójában a SEO.

A keresőmotorok megbüntetik azokat a webmestereket, akik olyan SEO technikákat használnak, amelyek kihasználják a keresőmotor működését. Noha ez jó dolog, van egy nem kívánt mellékhatása: a webmesterek ugyanezt az etikátlan taktikát alkalmazhatják a versenytársak keretei között. Ha fekete kalapos SEO-gyakorlatokat használsz, hogy versenytársaid bűnösnek tűntesd fel, azt SEO-szabotázsnak vagy negatív SEO -nak nevezzük.

SEO áttekintése

A keresőoptimalizálás szakértői elmondhatják, milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy a SERP egyik legjobb bejegyzése legyél. Példánkban már megaduk a SEO legfontosabb összetevőjét: a kiváló tartalmat. Erős tartalom nélkül a SEO tippek és trükkök a legjobb esetben is ideiglenesen javítják weboldalad rangsorolását.

Egy ideális világhálón weboldalad minden keresőmotor ejtőernyős SERP-jének élére kerülnél pusztán a tartalom alapján. Bár lehetséges, hogy weboldalad önmagában is elfoglalhatja az 1. SERP helyet, ennek elérése hónapokig vagy még tovább is tarthat. Még rosszabb, hogy nincs garancia arra, hogy ejtőernyős oldalad valaha is olyan magasra kerül, hogy elérje a keresési eredmények első oldalát.

Egyes weboldalak forgalma nem olyan nagy. De bárki számára, aki pénzt szeretne keresni az interneten ez kulcsfontosságú. Függetlenül attól, hogy pénzt keresel a weboldalon történő termékek eladásával vagy webes hirdetések megjelenítésével, több látogató több pénzt jelent. Ez az oka annak, hogy egyes nagyvállalatok hajlandóak pénzt költeni SEO tanácsadókra. Érdemes befektetésnek bizonyul, ha a cég webhelyét előrébb sorolják, mint a versenytársak oldalai.

A SEO technikák a keresőmotorok működésén alapulnak. Egyes módszerek legitim módszerek, amelyek nagyszerű módjai annak, hogy a keresőmotorok tudják, hogy a weboldalad létezik. Más technikák nem alkalmasak arra, hogy felfigyeljenek rájuk, és magukban foglalhatják egy keresőmotor kihasználását, hogy az oldal magasabb rangot kapjon. Néha nehéz megmondani, hogy egy megközelítés jogos-e. Ha egy kicsit megkérdőjelezhetőnek tűnik, akkor valószínűleg rossz ötlet.

Vessünk egy pillantást arra, hogy milyen módokon szerezhetsz jobb helyet a SERP-eken anélkül, hogy bármi negatívumod származna belőle a keresőmotorok segítségével. A SEO üzletágban ezeket a megközelítéseket fehér kalap technikáknak nevezik.

White Hat (fehér kalapos) SEO technikák

Ahhoz, hogy javítsd egy weboldal pozícióját a SERP-ben, ismerned kell a keresőmotorok működését. A keresőmotorok kulcsszavak alapján kategorizálják a weboldalakat. Fontos kifejezések, amelyek relevánsak az oldal tartalmához. Példánkban az “ejtőernyős ugrás” kifejezésnek kulcsszónak kell lennie, de az olyan kifejezések, mint a “bungee jumping” nem relevánsak.

A legtöbb keresőmotor pókoknak vagy bejáróknak nevezett számítógépes programokat használ a weben való kereséshez és az egyes oldalak elemzéséhez. Ezek a programok beolvassák a weboldalakat és indexelik azokat a gyakran és az oldal fontos részein megjelenő kifejezések szerint. A keresőpók nem tudhatja, hogy az oldalad az ejtőernyős ugrásról szól, hacsak nem használja a megfelelő kulcsszavakat a megfelelő helyeken.

Íme néhány általános tipp a kulcsszóelhelyezéssel kapcsolatban:

  • Az egyik hely, ahol feltétlenül szerepeltetni kell a kulcsszavakat, az a weboldal címe a könnyen megjegyezhetőségért. Érdemes lehet olyat választani, mint az „Ejtőernyős 101” vagy „Az ejtőernyőzés művészete”.
  • Egy másik jó hely a kulcsszavak használatára a fejlécekben van. Ha oldalad több szakaszból áll, fontold meg a fejléccímkék használatát, és vedd be ebbe a fontos kulcsszavakat. Példánkban a fejlécek között szerepelhet “Ejtőernyős felszerelés” vagy “Ejtőernyős osztályok”.
  • A legtöbb SEO szakértő azt javasolja, hogy fontos kulcsszavakat használd az egész weboldalon, különösen a tetején, de előfordulhat, hogy a kulcsszavakat túlzásba viszed. Az ejtőernyős oldal nyilvánvalóan az “ejtőernyős ugrás” szót használja kulcsszóként, de más kulcsszavakat is tartalmazhat, például “bázisugrás” vagy “ejtőernyő”. Ha túl sokszor használsz egy kulcsszót, néhány keresőmotor spamként fogja megjelölni az oldalt. Ez a kulcsszótömésnek nevezett feketekalap-technika miatt van így, de erről később.

A kulcsszavak nem az egyetlen fontos tényezők, amelyet a keresőmotorok figyelembe vesznek a SERP-k generálásakor. Csak azért, mert egy weboldal jól használja a kulcsszavakat, még nem jelenti azt, hogy az egyik legjobb forrás a weben. A weboldal minőségének meghatározásához a legtöbb automatizált keresőmotor hivatkozáselemzést is használ. A hivatkozáselemzés azt jelenti, hogy a keresőmotor megnézi, hogy hány másik weboldal hivatkozik a kérdéses oldalra.

Visszatérve az ejtőernyős ugrásra vonatkozó példánkhoz, ha egy keresőmotor azt látja, hogy több száz más, ejtőernyős ugrással kapcsolatos weboldal hivatkozik weboldaladra, akkor a motor magasabb rangot ad az oldaladnak. Az olyan keresőmotorok, mint a Google, a linkek fontosságát a hivatkozó oldalak rangja alapján mérlegelik. Más szóval, ha a weboldaladra mutató oldalak maguk is előkelő helyen szerepelnek a Google rendszerében, akkor jobban növelik az oldal rangsorát, mint a kevésbé rangsorolt ​​oldalak.

De hogyan érheted el, hogy más weboldalak hivatkozzanak az oldaladra? Ez bonyolult feladat, de figyelj arra, hogy honlapodon olyan tartalom legyen, amelyre az emberek hivatkozni szeretnének, és ez már egy félsiker. Egy másik módszer az, ha linkcserét ajánlasz fel más webhelyeknek, amelyek a Te tartalmaddal kapcsolatos anyagokat fedik le. Ne akarj bárkivel linket cserélni, mert sok keresőmotor azt is vizsgálja, hogy az weboldaladra mutató és onnan induló linkek mennyire relevánsak a Te oldaladon található információk szempontjából. Túl sok irreleváns link, és a keresőmotor azt feltételezi majd, hogy csalni szeretnél a jobb helyezés érdekében.

A következő részben részletesebben megvizsgáljuk, hogyan próbálják az emberek becsapni a keresőmotorokat, hogy oldalaikat előrébb helyezzék a SERP-en.

Black Hat SEO technikák

Vannak, akik úgy gondolják, hogy a weben „a cél szentesíti az eszközt”. A SEO szakértők, webmesterek sokféleképpen megpróbálhatják rávenni a keresőmotorokat, hogy weboldalaikat magas SERP-értékkel tegyék közzé, bár ez a győzelem általában nem tart sokáig.

Az egyik ilyen módszer az úgynevezett kulcsszótömés, amely torzítja a keresőmotorok eredményeit a kulcsszavak túlzott használatával az oldalon. A webmesterek általában az ismétlődő kulcsszavakat az oldal aljára helyezik el, ahol a legtöbb látogató nem fogja látni őket. Használhatnak „láthatatlan” szöveget is, vagyis olyan szöveget, amelynek színe megegyezik az oldal hátterével. Mivel a keresőpók az oldal HTML – kódján keresztül olvassa be a tartalmat, akkor is észleli a szöveget, ha az emberek nem látják. Néhány keresőmotor képes azonosítani és figyelmen kívül hagyni az oldal háttérszínének megfelelő szöveget.

A webmesterek, vagy SEO szakemberek irreleváns kulcsszavakat írhatnak be, hogy becsapják a keresőmotorokat. A webmesterek, SEO szakemberek megnézik, mely keresési kifejezések a legnépszerűbbek, majd ezeket a szavakat használják weboldalaikon. Míg a keresőmotorok több kulcsszóval is indexelhetik az oldalt, a SERP-hivatkozásokat követő emberek gyakran elhagyják a weboldalt, amint rájönnek, hogy ennek nincs vagy semmi köze a keresési kifejezéseikhez.

A weboldal készítő létrehozhat olyan weboldalakat, amelyek átirányítják a látogatókat egy másik oldalra. A webmester létrehoz egy egyszerű oldalt, amely bizonyos kulcsszavakat tartalmaz, hogy felkerüljön a SERP-re. Az oldal tartalmaz egy kódot is, amely átirányítja a látogatókat egy másik oldalra, aminek gyakran semmi köze az eredeti keresési kifejezéshez. Több oldallal, amelyek mindegyike egy aktuális témára összpontosít, így nagy forgalmat irányíthatnak egy adott weboldalra.

Léteznek úgynevezett „oldaltömés”-ek is. Először létrehoznak egy weboldalt, amely a SERP-ben magasan jelenik meg. Ezután a webmester lemásolja az oldalt abban a reményben, hogy mindkét oldal a legjobb eredményeket éri el. Majd ezt ismételten megteszik azzal a szándékkal, hogy más honlapokat leszorítson a SERP csúcsáról, és kizárja a versenyből. A legtöbb keresőmotor képes összehasonlítani az oldalakat egymással, és megállapítani, hogy két különböző oldal azonos tartalommal rendelkezik-e.

A linkek értékesítése népszerű black hat SEO technikák. Mivel sok keresőmotor a hivatkozások alapján határozza meg a weboldal relevanciáját, egyes weboldal tulajdonosok más webhelyekről vásárolnak hivatkozásokat, hogy javítsák az oldal rangját. A linkfarm olyan weboldalak gyűjteménye, amelyek mindegyike összekapcsolódik egymással az egyes oldalak rangjának növelése érdekében. A kis linkfarmok meglehetősen ártalmatlannak tűnnek, de egyes linkfarmok több száz weboldalt tartalmaznak, amelyek mindegyike csak a farm összes többi webhelyére mutató hivatkozásokat tartalmaz. Amikor a keresőmotorok linkértékesítési rendszert vagy linkfarmot észlelnek, minden érintett weboldalt megjelölnek. Néha a keresőmotor egyszerűen lerontja az összes oldal rangját. Más esetekben előfordulhat, hogy az összes weboldalt kitiltja az indexeiből.

A rendszer megtévesztése a látogatók számának átmeneti növekedését eredményezheti, de mivel az emberek általában nem szeretik, ha becsapják őket, az előnyök legfeljebb megkérdőjelezhetők. Ki szeretne visszatérni egy olyan weboldalra, amely nem az, aminek állítja magát? Ráadásul a legtöbb keresőmotor megbünteti azokat a weboldalakat, amelyek fekete kalap technikát használnak, ami azt jelenti, hogy a weboldal tulajdonos egy rövid sikert hosszú távú kudarcra cserél.

SEO akadályok

A SEO megközelítések legnagyobb kihívása a tartalmi egyensúly megtalálása, amely kielégíti mind a weboldal látogatóit, mind a keresőmotorokat. Előfordulhat, hogy egy olyan weboldal, amely „tetszetős” a felhasználók számára, „nem tetszik” a keresőmotorok radarjainak. A keresőmotorokra optimalizált weboldal száraznak és érdektelennek tűnhet a felhasználók számára. Általában célszerű először vonzó élményt teremteni a látogatók számára, majd az oldal kialakítását úgy módosítani, hogy a keresőmotorok könnyen megtalálhassák azt.

Az egyik lehetséges probléma ezzel kapcsolatban, ahogy a keresőpók a médiafájlokkal foglalkozó weboldalon mászkál. A legtöbb weboldalt böngésző ember nem akarja oldalról oldalra nézni a szöveget. Olyan oldalakat szeretnének, amelyek fényképeket, videókat vagy egyéb médiát tartalmaznak, hogy javítsák a böngészési élményt. Sajnos a legtöbb keresőmotor átugorja a kép- és videótartalmakat a weboldal indexelésekor. Azon weboldalak esetében, amelyek sok médiafájlt használnak információk továbbítására, ez nagy probléma. Egyes interaktív weboldalak nem tartalmaznak sok szöveget, ami miatt a keresőmotorok számára nagyon kevés a teendő az index felépítéséhez.

A médiafájlokra támaszkodó honlapokkal rendelkező webmesterek kísértést érezhetnek a fekete kalap technikák használatára, de ez általában rossz ötlet. Egyrészt a nagy keresőmotorok folyamatosan frissítik a pókprogramokat, hogy észleljék és figyelmen kívül hagyják (vagy ami még rosszabb, megbüntessenek) a fekete kalap megközelítést használó webhelyeket. Ezeknek a webmestereknek az a legjobb megközelítése, ha kulcsszavakat használnak olyan fontos helyeken, mint az oldal címe, és olyan hivatkozásokat kapnak más oldalakról, amelyek releváns tartalomra összpontosítanak.

Egy weboldal optimalizálása nem egyszerű, ezért egyes webmesterek SEO-tanácsadót bérelnek.

Sok SEO cég teljesen legitim vállalkozás, amely csak a fehér kalap optimalizálási filozófiát követi. Segítenek a webmestereknek módosítani a weboldal elrendezését, kiválasztani a megfelelő szavakat a forgalom növelése érdekében, és elősegítik a linkek cseréjét a kiegészítő tartalommal rendelkező weboldalak között. Ha van egy weboldalad, amelyhez egy kis segítségre van szükséged, érdemes valakit találni, aki valóban tudja, hogyan használhatja fel a legális technikákat oldalad SERP-rangsorának növelésére.

Mi, az OfficeHelpernél csak “Fehér Kalapos”, azaz “White Hat” SEO-val foglalkozunk. Szívesen segítünk Neked is Google első találati listájába bekerülni!

SEO - keresőoptimalizálás
SEO – Keresőoptimalizálás