Hagyományosan a marketingesek a SEO-t kizárólag technikai optimalizálások, mint például az oldal sebességének növelése, belső linkek beillesztése és strukturált adatok alkalmazása szempontjából gondolták el. Ezek az optimalizálások képezik a technikai SEO-t, amely szükséges, de csak egy kis részét képezi a teljes SEO stratégiának. Egy SEO kampány 2023-ban nagyrészt tartalmi SEO-ból áll: rendszeresen közzéteszünk eredeti, releváns tartalmat, amely megfelel a keresési szándéknak.
Íme egy egyszerű módja annak, hogy megértsük a technikai SEO és a tartalmi SEO közötti különbséget:
Technikai SEO
Tartalom SEO
Meghatározás
A technikai SEO a weboldalak háttéroptimalizálásából áll, például javítja a honlap betöltési sebességét, a strukturált adatokat ad meg, javítja a hibás képeket vagy hivatkozásokat.
A tartalom SEO a keresési szándékra reagáló, kulcsszó szerint célzott tartalom létrehozásának folyamata. Ezt a tartalmat ezután hetente kétszer teszik közzé, ami az új kulcsszavak Google-rangsorának növekedéséhez vezet.
Fontosság a SEO-ban
A technikai SEO előfeltétele a rangsorolásnak, de nem elégséges – a Google megbünteti a rossz műszaki optimalizálással rendelkező webhelyeket, de az első oldalak rangsorolásához jó minőségű tartalom szükséges. Ez a Google rangsorolási algoritmusának ~30%-át teszi ki.
A tartalmi SEO-hoz meglévő technikai SEO alapokra van szükség ahhoz, hogy hatékony legyen, de a tartalom alapú tényezők adják a legnagyobb részét, kb. 50%-át annak, hogy egy weboldal előkelő helyen szerepeljen a Google-ben.
Releváns Google rangsorolási tényezők
– Kulcsszavak a metacímkékben (15%) – Mobilbarát/mobil-első weboldal (4%) – Kódolás (3%) – Oldalsebesség (3%) – Weboldal biztonság / SSL-tanúsítvány (2%) – Sémajelölés/Strukturált adatok (1%) – Kulcsszavak az URL-ben (1%) – Egyéb technikai tényezők (1%)
– Kiváló minőségű tartalom következetes közzététele (24%) – Szakértelem (14%) – Felhasználói elköteleződés (12%) – Megbízhatóság (5%)
Legjobb gyakorlatok
– Használj egyetlen domaint, aldomainek nélkül – Optimalizálj mobil böngészéshez – SSL-tanúsítvány fenntartása – Biztosítsd az oldal gyors betöltését
– Használj „Hub & Spoke” modellt – Hozz létre olyan tartalmat, amely megfelel a keresési szándéknak – Közzététel hetente legalább kétszer – Optimalizáld a tartalmat a konverzióhoz weboldalad marketingcsatornájában betöltött szerepe alapján
Eszközök
– Google Analytics – Google Search Console – Ahrefs, Moz, SEMRush vagy egyéb fizetett SEO eszközök
– Ahrefs, Moz, SEMRush vagy más fizetett SEO eszközök – Projektmenedzsment eszközök, például az Asana, a Taskworld vagy a Trello
Hogyan alkalmazzuk a technikai SEO optimalizálásokat
A technikai SEO erős hátteret teremt a weboldalnak, hogy magas rangsorba kerülhessen, és gyakran az SEO kampány első lépései között van. Ideális esetben a tech csapat elvégzi az összes javítást és optimalizálást, miközben a stratégák kulcsszókutatást végeznek és tartalomtervet készítenek a tartalom létrehozása előtt.
A technikai csapatnak a következő lépéseket kell végrehajtania:
Biztosítják, hogy az oldal indexelhető legyen. A „noindex” címke jelenléte az oldalakon arra kényszeríti a Google-t, hogy átugorja a tartalmat, így az oldal rangsora egyáltalán nem jelenik meg.
Optimalizálják az oldalt mobilra. A Google ma már a mobil-first indexelést használja a keresési rangsorok meghatározására. Győződj meg arról, hogy az oldal minden oldala mobilra van optimalizálva, lehetőleg reszponzív design használatával, és hogy minden tartalom azonos a számítógépes és a mobil verziók között.
Alkalmazzák és optimalizálják a strukturált adatokat. A Google strukturált adatleírókat használ, mint például a JSON-LD, a Microdata és az RDFa, hogy olvassa a tartalmat. A rosszul alkalmazott strukturált adatokat félreértelmezhetik, és megakadályozhatják az oldal rangsorolását.
Használjanak SSL tanúsítványt. A Google bünteti azokat az oldalakat, amelyek nem biztosítják a forgalmukat SSL tanúsítvánnyal, és a modern böngészők „nem biztonságos oldal” figyelmeztetéssel jelölik őket. Az SSL tanúsítványok könnyen beszerezhetők a tárhelyszolgáltatón keresztül vagy a Let’s Encrypt-en keresztül.
Tartsák a tartalmat egyetlen domainen. Az aldomaineket külön weboldalként kezelik, így az egyik aldomainen végrehajtott SEO-javításokat nem osztják meg a többi aldomainnel. Ennek leggyakoribb példája, amikor a vállalatok a blogjaikat egy külön domainen helyezik el, például a blog.website.com-on.
Optimalizálják a Core Web Vitals válaszokat és maximalizálják az oldalbetöltési sebességet. A 3%-os oldalsebesség kicsinek tűnhet, de nem elhanyagolható tényező a Google algoritmusában. A Google a Core Web Vitals értékeket használja a weboldal UX (felhasználói élmény) értékelésére. A gyakori büntetések a lassú First Input Delay – az oldal felhasználói bemenetekre adott válaszideje – és a Largest Contentful Paint – az oldal fő tartalmának betöltési ideje miatt vannak.
Javítsák ki a hibás képeket és linkeket. Bár a Google nem bünteti közvetlenül a törött linkeket és a 404-es hibákat, ezek nagyban rontják a felhasználói élményt. Ezáltal a látogatók gyorsabban elhagyják az oldalt, és a tartalom kevésbé hasznos, ami csökkenti a keresési rangsorokat.
Végezzenek rendszeres karbantartást. Miután mindezeket végrehajtották, rendszeresen ellenőrizzék a weboldalt, hogy a technikai optimalizálások naprakészek maradjanak. Az új tartalomnak is meg kell felelnie a fenti irányelveknek.
Ezek az intézkedések eltávolítják a technikai problémákat, amelyek megakadályozzák, hogy az oldal jelenlegi és jövőbeli oldalai magasabb rangsorba kerüljenek. A magas rangsor elérése azonban a tartalmi SEO alkalmazását igényli.
Hogyan alkalmazzuk a tartalmi SEO-t
A tartalmi SEO a tartalomstratégia létrehozásával kezdődik, és a legjobb módszer erre a „Hub és Spoke” modell. Ebben a modellben a weboldal minden egyes oldala vagy egy általános témakört célzó központi oldal, vagy egy olyan kiegészítő oldal, amely egy hosszabb, részletesebb kulcsszót céloz meg, amely magában foglalja a központi témát is.
A Hub & Spoke modell alapú tartalom létrehozása egy 4 lépéses folyamatként gondolható el:
Válassz 4-6 központi kulcsszót. A hub oldalak a weboldal fókuszterületei, amelyek meghatározzák annak 3-4 széles kategóriáját. A vállalatoknak a hubokat 2 kritérium alapján kell kiválasztaniuk: – a kiválasztott hub (központi) kulcsszavak bármelyikének magas rangsora jelentős tekintélyt kölcsönöz a vállalkozásnak, és – minden hub potenciális spoke-ja tranzakciós, vagyis olyanok, amelyeket valószínűleg a potenciális ügyfelek keresnek, akik konverzióra hajlamosak.
Válaszd ki a spoke kulcsszavakat. A spoke kulcsszavak képezik a tartalom többségét, és minden hubnak több spoke-ja lesz. A jó spoke kulcsszó legfőbb jellemzői: – tartalmazza a hub kulcsszót teljes egészében, – a spoke tranzakciós jellegű, – elegendő keresési volumenű, vagyis a kulcsszó körüli keresések száma indokolja egy erre irányuló oldal létrehozását, és – az oldal még nem rangsorolja azt.
Rendeld hozzá a spoke-ot a megfelelő oldaltípushoz a keresési szándék alapján. A keresési szándék alapján létrehozandó tartalom típusa közvetlenül kapcsolódik annak keresési szándékához, vagyis ahhoz, hogy a felhasználó miért írta be a lekérdezést a Google keresősávjába. Az alábbi táblázat azt mutatja, milyen oldaltípust kell létrehozni a keresési szándék kategóriában lévő kulcsszavakhoz:
Keresési szándék
Oldal típusa
Tanulni
N/A (A legtöbb tanulási kulcsszó nem elég tranzakciós ahhoz, hogy indokolja a célzást)
Megismerni / Felfedezni
Központi oldal
Tisztázni
Blog cikk
Megoldani
Probléma és megoldás blogcikk
Értékelni
Összehasonlító blogcikk
Elköteleződni
Esettanulmány
Vásárolni
Céloldal
A legjobb a tartalom létrehozása minden kulcsszóhoz. Végül elkezdheted a tartalom létrehozását. Ez összetett folyamat, amelyet ebben az útmutatóban részletesen tárgyalunk, de röviden, a tartalmadnak: – igazodnia kell a keresési szándékhoz, pontosan válaszolva a felhasználó által implikált kérdésre, – meg kell értened a felhasználó helyzetét az iparági szleng használatával, azonosulva a kereső fájdalompontjaival és releváns példákkal, – bizalmat kell teremtened az értékes információk gyors nyújtásával, és – fel kell keltened az olvasó figyelmét áttekinthető formázással és eredeti grafikával.
Ezután a tartalmakat hetente legalább kétszer kell közzé tenned a weboldadon, hogy megszerezd a „Google Hírportál Bónuszt”, amely lehetővé teszi, hogy magasabb rangsort érj el a hubodban lévő kulcsszavakra.
Segítség a technikai vagy tartalmi SEO-val
A technikai SEO és a tartalmi SEO mindkettő szükséges ahhoz, hogy a Google-on magas rangot érj el, és így sikeresen alkalmazd a SEO-t az értékesítési lehetőségek generálására. Mivel eltérő képességeket igényelnek, sok cég úgy gondolja, hogy nincs meg a házon belüli szakértelem ahhoz, hogy sikeresen kezelni tudják a SEO kampány minden aspektusát.
Ennek eredményeképpen sok vállalkozás úgy dönt, hogy egy tapasztalt SEO ügynökséggel dolgozik együtt, amely képes kezelni a technikai SEO-t, a tartalmi SEO-t, vagy az egész kampányt. Az OfficeHelpernél több éves tapasztalattal rendelkezünk a SEO minden területén, hogy magas megtérülést érjünk el ügyfeleinknek. Ha többet szeretnél megtudni a folyamatunkról, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Technikai SEO vs Tartalmi SEO: Alapok
Hagyományosan a marketingesek a SEO-t kizárólag technikai optimalizálások, mint például az oldal sebességének növelése, belső linkek beillesztése és strukturált adatok alkalmazása szempontjából gondolták el. Ezek az optimalizálások képezik a technikai SEO-t, amely szükséges, de csak egy kis részét képezi a teljes SEO stratégiának. Egy SEO kampány 2023-ban nagyrészt tartalmi SEO-ból áll: rendszeresen közzéteszünk eredeti, releváns tartalmat, amely megfelel a keresési szándéknak.
Íme egy egyszerű módja annak, hogy megértsük a technikai SEO és a tartalmi SEO közötti különbséget:
Ezt a tartalmat ezután hetente kétszer teszik közzé, ami az új kulcsszavak Google-rangsorának növekedéséhez vezet.
– Mobilbarát/mobil-első weboldal (4%)
– Kódolás (3%)
– Oldalsebesség (3%)
– Weboldal biztonság / SSL-tanúsítvány (2%)
– Sémajelölés/Strukturált adatok (1%)
– Kulcsszavak az URL-ben (1%)
– Egyéb technikai tényezők (1%)
– Szakértelem (14%)
– Felhasználói elköteleződés (12%)
– Megbízhatóság (5%)
– Optimalizálj mobil böngészéshez
– SSL-tanúsítvány fenntartása
– Biztosítsd az oldal gyors betöltését
– Hozz létre olyan tartalmat, amely megfelel a keresési szándéknak
– Közzététel hetente legalább kétszer
– Optimalizáld a tartalmat a konverzióhoz weboldalad marketingcsatornájában betöltött szerepe alapján
– Google Search Console
– Ahrefs, Moz, SEMRush vagy egyéb fizetett SEO eszközök
– Projektmenedzsment eszközök, például az Asana, a Taskworld vagy a Trello
– SEO stratéga
– Weboldal szerkesztő
– SEO stratéga
– Grafikus
– Campaign Manager
Hogyan alkalmazzuk a technikai SEO optimalizálásokat
A technikai SEO erős hátteret teremt a weboldalnak, hogy magas rangsorba kerülhessen, és gyakran az SEO kampány első lépései között van. Ideális esetben a tech csapat elvégzi az összes javítást és optimalizálást, miközben a stratégák kulcsszókutatást végeznek és tartalomtervet készítenek a tartalom létrehozása előtt.
A technikai csapatnak a következő lépéseket kell végrehajtania:
Ezek az intézkedések eltávolítják a technikai problémákat, amelyek megakadályozzák, hogy az oldal jelenlegi és jövőbeli oldalai magasabb rangsorba kerüljenek. A magas rangsor elérése azonban a tartalmi SEO alkalmazását igényli.
Hogyan alkalmazzuk a tartalmi SEO-t
A tartalmi SEO a tartalomstratégia létrehozásával kezdődik, és a legjobb módszer erre a „Hub és Spoke” modell. Ebben a modellben a weboldal minden egyes oldala vagy egy általános témakört célzó központi oldal, vagy egy olyan kiegészítő oldal, amely egy hosszabb, részletesebb kulcsszót céloz meg, amely magában foglalja a központi témát is.
A Hub & Spoke modell alapú tartalom létrehozása egy 4 lépéses folyamatként gondolható el:
– a kiválasztott hub (központi) kulcsszavak bármelyikének magas rangsora jelentős tekintélyt kölcsönöz a vállalkozásnak, és
– minden hub potenciális spoke-ja tranzakciós, vagyis olyanok, amelyeket valószínűleg a potenciális ügyfelek keresnek, akik konverzióra hajlamosak.
– tartalmazza a hub kulcsszót teljes egészében,
– a spoke tranzakciós jellegű,
– elegendő keresési volumenű, vagyis a kulcsszó körüli keresések száma indokolja egy erre irányuló oldal létrehozását, és
– az oldal még nem rangsorolja azt.
Az alábbi táblázat azt mutatja, milyen oldaltípust kell létrehozni a keresési szándék kategóriában lévő kulcsszavakhoz:
(A legtöbb tanulási kulcsszó nem elég tranzakciós ahhoz, hogy indokolja a célzást)
– igazodnia kell a keresési szándékhoz, pontosan válaszolva a felhasználó által implikált kérdésre,
– meg kell értened a felhasználó helyzetét az iparági szleng használatával, azonosulva a kereső fájdalompontjaival és releváns példákkal,
– bizalmat kell teremtened az értékes információk gyors nyújtásával, és
– fel kell keltened az olvasó figyelmét áttekinthető formázással és eredeti grafikával.
Ezután a tartalmakat hetente legalább kétszer kell közzé tenned a weboldadon, hogy megszerezd a „Google Hírportál Bónuszt”, amely lehetővé teszi, hogy magasabb rangsort érj el a hubodban lévő kulcsszavakra.
Segítség a technikai vagy tartalmi SEO-val
A technikai SEO és a tartalmi SEO mindkettő szükséges ahhoz, hogy a Google-on magas rangot érj el, és így sikeresen alkalmazd a SEO-t az értékesítési lehetőségek generálására. Mivel eltérő képességeket igényelnek, sok cég úgy gondolja, hogy nincs meg a házon belüli szakértelem ahhoz, hogy sikeresen kezelni tudják a SEO kampány minden aspektusát.
Ennek eredményeképpen sok vállalkozás úgy dönt, hogy egy tapasztalt SEO ügynökséggel dolgozik együtt, amely képes kezelni a technikai SEO-t, a tartalmi SEO-t, vagy az egész kampányt. Az OfficeHelpernél több éves tapasztalattal rendelkezünk a SEO minden területén, hogy magas megtérülést érjünk el ügyfeleinknek. Ha többet szeretnél megtudni a folyamatunkról, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár