GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A legjobb WordPress SEO gyakorlatok kezdőknek
WordPress SEO

A legjobb WordPress SEO gyakorlatok kezdőknek

Tanuld meg bejegyzésünkkel hogyan közelítsd meg a WordPress SEO-t a bevált gyakorlatok követésével, amelyek bizonyítottan működnek.

A keresőoptimalizálásban kezdőknek sok kihívással kell szembenézniük. Annyi mindent kell megtenni és megtanulni az elején, ami szinte lehetetlenné teszi, hogy különbséget tegyünk a fontos és először elvégzendő feladatok és a később megvalósítható, valamint legkevésbé fontos feladatok között.

Igaz, hogy rengeteg információ található a neten a „WordPress SEO”-ról, viszont a probléma az, hogy ha még nem ismered a WordPress-t és általában a SEO-t, akkor nem tudhatod, honnan indulj el, és melyik útmutatót kövesd.

A lehető leggyorsabban szeretnéd növelni a forgalmad, de nem vagy biztos abban, hogy a különböző SEO-elveket és bevált gyakorlatokat hogyan lehet alkalmazni egy WordPress weboldalon?

Ebből a bejegyzésből megtudhatod, hogyan közelítsd meg egy (új vagy meglévő) WordPress weboldal SEO optimalizálását a bevált SEO gyakorlatok követésével, amelyek bizonyítottan működnek.

A következő 7 lépést kell követned:

1. Válassz egy SEO-barát WordPress témát
2. Válassz egy SEO-barát tárhelyszolgáltatót
3. Győződj meg arról, hogy weboldalad biztonságos
4. Ellenőrizd a technikai SEO-t
5. Optimalizáld az oldal SEO-ját
6. Hozz létre tartalmat, amely kielégíti a felhasználói szándékot
7. Reklámozd a honlapod (oldalon kívüli SEO)

1. Válassz egy SEO-barát WordPress témát

Nem hiába ez az első helyezés a listán, mivel ha nem használsz SEO-barát témát, nehéz lesz, ha nem lehetetlen javítani a helyezéseken.

A tapasztalatok szerint sokan vagy nem tudják, mit keressenek egy WordPress témában, hogy az keresőbarát legyen, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják ezt, és ez nagy hiba.

Hogyan válasszunk SEO-barát WordPress témát?

Egy jó WordPress téma a következő funkciókkal rendelkezik:

Mobilbarát: A mobilbarát weboldal elengedhetetlen, és ha a WordPress témád nem reszponzív, akkor ez egy nagyon jó lehetőség a webhely újratervezésének megfontolására.

Kezdetben a Google 2013-ban bevezette a „mobilbarátságot” rangsorolási jelet, aminek értelmében, ha honlapod nincs mobilra optimalizálva, akkor elveszíted a mobilon a weben navigáló potenciális forgalom 50%-át.

Valamint nem használod ki azt a sok előnyt, amelyet a reszponzív dizájn az online üzlet számára kínál, és ez negatív hatással lehet a konverziós arányra és az eladásokra.

Beépített támogatással rendelkezik a sémákhoz: A sémák vagy a strukturált adatábrázolás egyre fontosabbá válik az elmúlt néhány évben, és bár ez még nem része a Google rangsorolási algoritmusának, segíthet a keresőoptimalizálásban.

Röviden, a sémák vagy a mikroadatok egy módja annak, hogy leírd adataid a keresőmotorok számára, bizonyos címkék használatával a html-kódban.

A Google ezeket az információkat használja fel, amikor bővített kivonatokat vagy tudásdiagram bejegyzéseket jelenít meg a keresési eredményeiben.

Ha a témád nem rendelkezik beépített sémainformációkkal, akkor vagy fejlesztőt kell bérelned, aki elvégzi ezeket a változtatásokat, vagy harmadik féltől származó beépülő modult kell használnod, ami még mindig működik, de sokkal jobb, ha a strukturált adatokat natívan támogatja a téma.

Fejlesztőbarát: Egy WordPress weboldal soha nem statikus. Egy weboldal élettartama során előfordulhatnak olyan esetek, amikor módosítani kell a mögöttes kódot.

A jó WordPress-témák horgokkal és szűrőkkel rendelkeznek, amelyek segítenek a fejlesztőknek a változtatások gyors és hatékony fejlesztésben.

Ezt általában egy keretrendszer használatával érik el (további részletek lentebb), amely a köztes réteg a WordPress alapfájlok és a téma között.

Gyorsan betöltődik: Mindenki szereti a gyorsan betöltő honlapokat. A Google azzal jutalmazza a gyors webhelyeket, hogy kis mértékben növeli a rangsorolásukat, és a felhasználók nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba és keresik fel újra a késedelem nélkül betöltődő weboldalt.

Bár számos technika létezik a WordPress webhelyek betöltési sebességének javítására, ha a témát nem a sebességet szem előtt tartva tervezték, nagyon nehéz lesz 2-4 másodperces betöltési sebességet elérni.

Az olyan elemek, mint a képcsúszkák, a háttérvideók, az extrém egérmutató-effektusok, az egyéni animációk vagy a vizuális szerkesztő beépülő modulok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek a honlapnak, de egyben nagyon lassítják is.

Ha választanod kell egy funkcionális és gyors weboldal és egy „wáó” között, amely csak nagy sebességű Wi-Fi kapcsolaton működik, akkor mindenképpen az első lehetőséget kell választanod.

Oldalon belüli SEO optimalizálva: Amikor WordPress-téma kiválasztásáról van szó, az elsődleges szempont, hogy megbizonyosodj arról, hogy kompatibilis-e az olyan alapvető on-page SEO koncepciókkal, mint:

  • Oldalanként egyetlen H1 címke használata.
  • Az ALT címkék megfelelő kimenete a képekhez.
  • Az oldalcímek és leírások megfelelő megadásának lehetősége.
  • A kanonikus URL-ek és még sok más helyes használata.

2. Válasszon ki egy SEO-barát tárhelyszolgáltatót

A következő a listán a SEO-barát hosting. Sokszor a tárhelyszolgáltatók közvetetten befolyásolhatják SEO erőfeszítéseid anélkül, hogy észrevennéd.

Vannak olyan esetek, amikor a tárhelyszolgáltatók korlátozásokat vezetnek be a weboldal robots.txt fájljában, hogy megakadályozzák a robotokat abban, hogy hozzáférjenek a webhely teljes tartalmához, vagy korlátozzák a honlap feltérképezési idejét, vagy késleltetést adnak a feltérképezési sebességhez, és ez negatív hatással van a keresőoptimalizálásban.

Számos jó tárhelyszolgáltató létezik, ezért nem teszünk konkrét ajánlásokat azon kívül, hogy megemlítenénk, hogy a WordPress jobban fut VPS (Virtual Private Server) tárhelyen, mint megosztott tárhelyen.

Ha komolyan gondolod blogod vagy online üzleted, akkor a VPS hosting a legjobb választás.

Weboldalad gyorsabban fog futni, biztonságosabb lesz, és ha megbízható tárhelyszolgáltatót választasz, azonnali támogatást is kapsz, amint szükséged van rá.

3. Győződj meg arról, hogy weboldalad biztonságos

Hogyan kapcsolódik a WordPress biztonsága a SEO-hoz? Az erős védelemmel nem rendelkező weboldalakat feltörik, és rosszindulatú kódot töltenek be, amely kimenő hivatkozásokat ad a „rossz hírű” weboldalakra.

Sok esetben a weboldal tulajdonosának fogalma sincs arról, hogy ez történik, a hackerek ügyes módszereket használnak, hogy feltörjenek egy honlapot, és hozzáadják a bizonyos feltételek mellett látható kódot.

Az eredmény? Rangsorolásod csökken, és weboldalad eltávolítjuk a Google keresésből mindaddig, amíg nem intézkedsz a rosszindulatú program eltávolítása érdekében, és nem küldesz be felülvizsgálati kérelmet.

Ha ezt egyszer tapasztalod, tudod, milyen frusztráló, különösen, ha a bevételed a weboldaladtól függ.

Ha a biztonságról van szó, „mindig jobb a megelőzés, mint a gyógyítás”.

Nagyon fontos megjegyezni azt is, hogy azokat az oldalakat, amelyek nem rendelkeznek SSL titkosítással a Google egyszerűen hátrébb sorolja.

4. Ellenőrizd technikai (on-page SEO) keresőoptimalizálásod

Most, hogy a fenti fontos, a SEO-t közvetve befolyásoló feladatokkal foglalkoztunk, elkezdhetünk olyan dolgokon dolgozni, amelyek közvetlen hatással vannak a helyezésekre és a forgalomra.

Az első a listán a technikai SEO (on-page SEO).

A technikai SEO kifejezés azokat a beállításokat írja le, amelyeket be kell állítani, hogy javíthasd weboldalad indexelését, és biztosítsd, hogy semmi olyan technikai jellegű hiba, amely megakadályozza a keresőrobotokat abban, hogy hozzáférjenek a tartalomhoz ne legyen honlapodon.

A legjobb gyakorlatok érdekében ellenőrizd a következőket:

  • A keresőmotorok hozzáférhetnek weboldalhoz, vagy a robots.txt blokkolja őket?
  • Az XML-webhelytérkép optimalizálva van, és elküldted a Google-nak és a Bingnek?
  • Beállítottál egy preferált domaint a WordPressben és a Google Search Console-ban?
  • Biztosítasz a felhasználók számára HTML-webhelytérképet?
  • Rendelkezel megfelelően konfigurált egyéni 404-es oldallal?
  • Helyesen használod az átirányításokat (301, 302)?
  • Honlapod úgy van beállítva, hogy a http:// és a http://www kéréseket is kezelje?
  • Kihasználod a strukturált adatok és sémák előnyeit?
  • Vannak hibás linkek a tartalomban?
  • Jelentettek feltérképezési vagy nem található hibákat a Google Search Console-ban?
  • Helyesen állítottad be a gyűjtő URL-eket weboldalad összes oldalán?
  • Mobilbarát a weboldalad?
  • Be van kapcsolva a navigációs menü, és megfelelően meg van címkézve?
  • Megfelelően alkalmazod a „lapozást” többoldalas bejegyzéseknél vagy oldalakon?
  • Ha webhelyed egynél több nyelven is elérhető, ez megfelelően van megadva a kódban és a Google Search Console-ban?
  • Gyorsan betöltődik?
  • SSL-t használsz?

Annak ellenére, hogy a „technikai” szót használjuk, nem kell technikai gurunak lenned ahhoz, hogy kezeld ezeket a problémákat. Ha ez túl bonyolultnak tűnik számodra, akkor nyugodtan keress fel minket és szívesen segítünk Neked a beállításokban.

WordPress technikai SEO

5. Optimalizáld oldalaid SEO-ját (on-page SEO)

Miután befejezted a technikai SEO-t, most már az On-page SEO-ra koncentrálhatsz. Az On Page SEO, ahogy a neve is sugallja, az oldalhoz (vagy bejegyzéshez) kapcsolódik.

A legfontosabb elemek, amelyekre figyelmet kell fordítani:

SEO-barát címek: Talán ez a legtöbbet vitatott elem a SEO-ban.

Az oldal címe nagyon fontos, mivel ez az első erős jelzés, amelyet a felhasználóknak és a keresőmotoroknak küldhetsz, és 60 karakternél rövidebb leírást adhatsz meg oldaladról.

Nem kulcsszóhalmozás, ha megpróbálsz kulcsszavakat használni a címedben, ellenkezőleg, megkönnyíted a keresőmotorok (és a felhasználók) munkáját.

Meta leírás optimalizálása: Ugyanezek a fogalmak vonatkoznak az oldal metaleírására is.

Ezt a részt a Google kiválaszthatja, hogy megjelenjen a keresési eredmények között, így leíró jellegűnek és érdekesnek kell lennie, hogy a felhasználókat a weboldaladra való kattintásra ösztönözd.

H1 címke optimalizálás: Egy másik on-page SEO elem a H1 címke.
Mint fentebb említettük, ez a téma beállításától függ. Csak egy <h1> címke legyen az oldalon.

A H1 értéke megegyezhet az oldal címével (ez általában a legtöbb WordPress témában így is van), vagy lehet egy közeli változata is.

Belső linkek: A weboldaladon belüli egyéb oldalakra mutató hivatkozások belső hivatkozásoknak minősülnek.

Segítségükkel a felhasználók több információt találhatnak egy bizonyos témáról, ugyanakkor segít a keresőrobotoknak is abban, hogy további oldalakat fedezzenek fel weboldaladról.

Belső hivatkozások hozzáadásakor használhatsz kulcsszavakat a horgonyszövegben, ez nem ugyanaz, mint a külső hivatkozások, de ne vigyük túlzásba.

Csak akkor adja hozzá belső hivatkozásokat tartalmadhoz, ha az tényleg releváns és oda illő.

Kimenő linkek: Normális, ha a tartalomban található hivatkozások külső weboldalakra mutatnak. A Google ezeket a linkeket bizalmi szavazatként értelmezi, és továbbra is az egyik oldal rangsorolási pozícióját befolyásoló tényezők közé tartoznak.

A linkekkel általában az a probléma, hogy manipulálhatók. Sok webmester a rangsorolásuk javítása érdekében kapcsolatba léphet más webmesterekkel, és linkeket kérhet tőlük akár ingyenesen, akár térítés ellenében, vagy más ösztönzőkkel (például ingyenes termékek elküldésével véleményezésre).

Hogyan kapcsolódik ez az oldalon belüli SEO-hoz? Ha a Google úgy véli, hogy az oldalon lévő kimenő linkek egy üzlet részét képezik, akkor weboldalad megbüntetik, és a helyezésed és a Google bizalma csökken feléd.

Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében csak akkor linkelj kifelé, ha az előnyös a felhasználó számára, és kerüld a kulcsszóra optimalizált horgonyszövegek használatát, hacsak nem természetes.

Használd a rel=”nofollow” címkét olyan esetekben, amikor más termékekre szeretnél hivatkozni / ajánlani / véleményezni a tartalomban.

6. Hoz létre olyan tartalmat, amely kielégíti a felhasználói szándékot

Bár a tartalom az oldalon belüli SEO folyamat része, külön részként adtuk meg, hogy nagyobb jelentőséget kapjon.

A múltban, amikor a tartalomról és a SEO-ról beszélgettünk, olyan dolgokra koncentráltunk, mint:

  • Kulcsszavak kutatása, hogy megtudd, mire keresnek a felhasználók
  • Olyan egyedi tartalmú cikkek közzététele, amelyek tartalmazták ezeket a kulcsszavakat
  • Majd ennek ismételgetése

A dolgok megváltoztak. A tartalmi SEO már nem csak a kulcsszavakról szól, hanem a felhasználói szándékok megértéséről is.

Minden olyan tartalom, amely nem veszi figyelembe, hogy a felhasználó egy adott kulcsszó beírásakor mit keres a Google keresőjében nincs esélye előkelő helyezésre.

A Google a Rank Brain (a rangsorolási algoritmus részét képező új automatizált rendszerük) segítségével képes megérteni a felhasználói szándékot, és így sikerült megőrizni a felhasználók elégedettségét és jó hírnevük.

Webmesterekként és keresőoptimalizálókként ezt a tudást felhasználhatjuk jobb tartalom létrehozásában.

Hogyan? Kulcsszó keresésével a Google-ban, és alaposan megvizsgálva az első 5 helyen megjelenő weboldalak tartalmi típusát (formátumban és jelentésben egyaránt).

Így az új, finomított SEO szövegírási folyamat a következő lesz:

  • Végezz kulcsszókutatást, hogy megtudd, mit keresnek a felhasználók a Google-ban a Te termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban.
  • Minden egyes jelölt kulcsszó esetében alaposan vizsgáld meg a Google keresési eredményeit, és próbáld megérteni a felhasználói szándékot.
  • Készíts olyan tartalmat, amely részletes, szemléletes, SEO-barát, de ugyanakkor kielégíti a felhasználói szándékot.

Hogyan kapcsolódik a tartalom a WordPress SEO-hoz? Még ha a technikai és oldali SEO részt is helyesen látod és megoldod, még akkor sem érhetsz el magas helyezést nagyszerű tartalom nélkül.

Éppen ezért fontos, hogy ne feledkezzünk meg a tartalom szerepéről amikor rangsorolásról és SEO-ról beszélünk akár WordPress, akár más platform használatával.

7. Reklámozd weboldalad (oldalon kívüli SEO)

Az oldalon kívüli SEO a WordPress weboldal optimalizálásának utolsó része.

Eddig minden végrehajtott művelet a weboldalon belül elvégezhető módosításokhoz vagy beállításokhoz kapcsolódott.

Az oldalon kívüli SEO (off-site SEO) arról szól, hogy több okot adsz a keresőmotoroknak, hogy jobban bízzanak a Te honlapodban, mint másokéban.

Linképítés: A legnépszerűbb oldalon kívüli SEO technika messze a SEO backlinkek. Ez egy önmagában is hatalmas téma, és sok kezdő számára nehéz megérteni és megvalósítani.

A linképítésről a következőket kell tudnod:

  • Maradj távol a rossz linkelési gyakorlatoktól (linkek vásárlása, linkcsere stb.).
  • Maradj távol a könnyen elérhető linkektől (spam linkek a megjegyzésekben, cikkkönyvtárak, stb.).
  • Maradj távol az alacsony minőségű weboldalaktól vagy blogokról származó hivatkozásoktól.
  • A rossz linkek (mint a fent leírtak) nem ártalmatlanok, valójában károsíthatják a rangsort, és bajba sodorhatják weboldalat (gondoljunk csak a Google büntetésekre).
  • A természetes kapcsolatok jók és üdvözlendőek.

Hogyan szerezhetsz jó linkeket?

Röviden, a legjobb módjai annak, hogy erős kapcsolatokat szerezhess, amelyek javíthatják a helyezéseid:

  • Tegyél közzé nagyszerű tartalmat (lásd a fenti 6. pontot), amely érdemes hivatkozásokra. Vagyis mások hivatkozhatnak rá weboldalukon, mert értékes információk találhatóak rajta amik relevánsak.
  • Oszd meg a tartalmat azok között, akik nagyobb valószínűséggel hivatkoznak rá (a közösségi média nagy segítség ebben).
  • Építs ki kapcsolatokat iparágad többi bloggerével, és tartsd naprakészen őket, amikor új tartalmat teszel közzé. Ha a tartalom jó és kapcsolódik a vállalkozásukhoz, dönthetnek úgy, hogy természetesen hivatkoznak rá.
  • Írj kiváló tartalmat, és tedd közzé a nálad nagyobb, jó hírű weboldalakon vendég bejegyzésként.

Főbb pontok

Ha kezdő vagy a WordPress SEO terén, meg kell értened, hogy több tényező is szerepet játszik a rangsorolásban.

Először is a weboldaladdal kell elkezdned, és ellenőrizned kell a WordPress témád, tárhelyed és biztonságát.

Ezután alaposan meg kell vizsgálnod a technikai SEO-t, és meg kell győződnöd arról, hogy a keresőrobotok hozzáférhetnek és megérthetik honlapod tartalmát és szerkezetét.

Ezután figyelmet kell szentelned az oldalon belüli SEO-ra. Ez az a rész, ahol sok „jelzést” küldhetsz a keresőmotoroknak az oldalad tartalmának jelentéséről és az oldal céljáról.

Végül egy pillanatra se feledkezz meg arról, hogy a hosszú távú siker a tartalom minőségén és azon keresztül fakad, hogy az internet más weboldali hogyan vélekednek az weboldaladról (ez az oldalakon kívüli SEO).

WordPress SEO fontos