A SEO írás magában foglalja a Google és egyéb keresőmotorok kulcsszavaira optimalizált tartalom kutatását, létrehozását és tesztelését.
Az elmúlt néhány évtizedben a keresőmotorok nagyon jók lettek az egyes lekérdezések mögött meghúzódó szándékok feltárásában, és a legrelevánsabb, legmegbízhatóbb és legvonzóbb tartalmak kiszolgálásában. Ez leginkább a Google számára bevezetett algoritmus-módosításoknak köszönhető a természetes nyelvi feldolgozás (NLP) segítségével a BERT-ben és a RankBrain-ben.
A hatékony SEO-írás lényegében olyan elvek megvalósítását jelenti, amelyek lehetővé teszik olyan tartalom következetes előállítását, amely közvetlenül megfelel a keresők igényeinek. Hasonlóképpen, a SEO-íróknak kerülniük kell az elavult gyakorlatokat, például a kulcsszavak betömését és a szükségtelenül hosszú tartalom létrehozását, amelyek aktívan károsíthatják a rangsorolást.
Mindezek tudatában nézzünk meg öt gyakorlati tippet a következetes, hatékony és rangot érdemlő SEO-íráshoz.
1. A tartalom megközelítése az EAT (szakértelem, hitelesség, és megbízhatóság) keretein belül
Az EAT mozaikszó, amely a hitelességet (tekintély), a szakértelmet és a bizalmat jelenti, sokat beszéltek erről SEO körökben az elmúlt években. A kifejezés a Google keresési minőségbesoroló irányelveiből származik, amely a manuális weboldal ellenőrök által használt részletes dokumentáció.
Akkor miért fontos az EAT? Ez az egyik elsődleges keretrendszer, amelyben a Google értékeli a tartalmat. Noha a szakértelem, a tekintély és a bizalom önmagában nem önálló rangsorolási tényezők, erősen jelzik, hogy a Google hova helyezi a hangsúlyt az oldalak összehasonlításakor.
A Google a következő tanácsot adja: „Információs tartalom esetén: a nagyon jó minőségű MC (fő tartalom) eredeti, pontos, átfogó, világosan közölt, professzionálisan bemutatott, és adott esetben tükröznie kell a szakértői konszenzust.”
2. Kulcsszavak listázása és rendszerezése
Az alapos kulcsszókutatás minden jó tartalmi stratégia alapja. Általánosságban elmondható, hogy a SEO írás egy fő címszóban használt célkifejezésre és több, az ágazati témákat képviselő kisebb kulcsszóra összpontosít, amelyek általában az alcímekben szerepelnek.
A tartalom kulcsszó alapú vázlatának tükröznie kell a tematikus szerkezetét. Az a döntés, hogy egy adott kulcsszót megcéloznak-e egy nagyobb cikk alszakaszában, vagy egy egész oldalt szentelnek neki, végső soron a mennyiségi és a verseny szempontjaitól függ. A világos szerkezet mindkét esetben biztosítja, hogy az összes célzott kulcsszót felhasználhasd a tartalomban.
Tegyük fel például, hogy a „hogyan neveljünk egy kutyát” kulcsszót célzod meg. Ez a kifejezés a témafa tetején fog megjelenni. Az altémák olyan kifejezéseket tartalmazhatnak, mint a „legjobb csemege kutyakiképzéshez”, „hogyan keressünk kutyakiképzőt” és „gyakori kutyakiképzési hibák”.
Végül azt is érdemes megjegyezni, hogy kevés bizonyíték van arra, hogy a Google algoritmusa figyelembe veszi a kulcsszósűrűséget. Szintén szükségtelen a szinonimákkal számolni, például „tanulj új nyelvet” és „új nyelvet beszélj”. A keresőmotorok felismerik az azonos jelentésű kifejezéseket, és megfeleltethetik őket.
3. Határozd meg a kulcsszó szándékát
Nehéz alábecsülni a kulcsszói szándék jelentőségét. Az egyik oka annak, hogy a Google uralja a keresést, az az, hogy hatékonyan képes megérteni a lekérdezések mögött rejlő konkrét szándékot.
Íme egy rövid áttekintés a különböző típusú kulcsszavakról és a hozzájuk tartozó szándékról:
Tájékoztató: Az információs kulcsszavakat használó keresők egy adott témával vagy hellyel kapcsolatos tartalmat keresnek, az egyszavas válaszoktól az olyan kérdésekig, mint a „Mi a spanyol nemzeti étel” (ez a paella), egészen az olyan részletes útmutatókig terjedő lekérdezésekig, mint pl. „hogyan építsünk repülőt” vagy „legjobb indiai a közelemben”.
Kereskedelmi: A kereskedelmi kulcsszavak termékvásárlási vágyat jeleznek. Ilyen például a „kék ruha”, „GUCCI kézitáska”, „futócipő” és így tovább. Az ismertető jellegű kulcsszavak, mint például a „legjobb hátizsákok”, technikailag tájékoztató jellegűek, de kereskedelmi szándékot is hordoznak.
Navigáció: Az olyan felhasználóktól származó kulcsszavaknak, mint a „Wikipédia” és „Bing”, navigációs céljuk van. Ezek általában csak olyan keresők, akik gyors hozzáférést keresnek ahhoz a weboldalhoz, amelyre már szándékoztak menni.
Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy meghatározzuk a szándékot, vagy legalábbis azt, hogy a Google hogyan értelmezi a szándékot, ha megnézed azokat az eredményeket, amelyek már rangsorolnak egy kifejezést. Miután pontosan tudod, mit keresnek az emberek, ennek megfelelően testreszabhatod a tartalmad, és elkerülheted a költséges hibákat, amelyek a keresési lekérdezések szándékának megzavarásából erednek.
4. Optimalizálás a kiemelt kivonatokhoz
A kiemelt kivonatok olyan cikkek kivonatai, amelyek gyors válaszokat adnak a keresőknek. Ezek a kivonatok a keresési eredményoldalak tetején jelennek meg, és az eredeti weboldalra mutató linket tartalmazzák, így értékesek a forgalom szempontjából. Gyakran „0-s pozíciónak” nevezik őket.
A kiemelt kivonatok optimalizálásához kezdd a cikkeket egy tömör magyarázattal, amely lefedi a fő témát. Ezt az újságírói írásban „fordított piramis” technikának is nevezik. Az ötlet az, hogy a fő pont tömör összefoglalásával kezdjük, és a cikk további részét a kidolgozással töltjük.
Ez a stratégia részletesebben vonatkozik a tartalom alszakaszaira is. A másodlagos címsorok utáni kezdő bekezdéseknek ezt az elvet kell követniük.
5. Optimalizáld az olvashatóságot és az elkötelezettséget
A világos írás, amely mentes a zavaró tényezőktől, sokkal nagyobb valószínűséggel vonzza be az olvasókat. Csökkenti a visszafordulási arányt, ismétlődő látogatókat vonz, linkeket generál, és teljesíti az EAT-kritériumokat.
Íme néhány gyakorlati tipp az írott tartalom olvashatóságának javításához:
Szöveg rendezése áttekinthető címek alá: Használj áttekinthető, kulcsszóra optimalizált alcímeket, hogy lehetővé tedd a felhasználók számára a tartalom átvizsgálását (ez manapság gyakran megtörténik).
Használj rövid bekezdéseket: A két- és hárommondatos bekezdések általában ideálisak online tartalomhoz.
Lehetőség szerint használj felsorolásjeleket: A címekhez és a rövid bekezdésekhez hasonlóan a felsorolásjelek lehetővé teszik az olvasók számára a tartalom egyszerű átvizsgálását és a legfontosabb pontok megemésztését.
Multimédia hozzáadása a szöveghez: A multimédia, például videók és grafikák segítenek a szöveg szétbontásában. Ez különösen igaz az olyan magyarázó eszközökre, mint a grafikonok.
Sok cég saját stílus-útmutatóval fog rendelkezni a tartalomkészítők számára. Ha még nem rendelkezel ilyennel, érdemes létrehozni egyet. Egy ilyen útmutató nemcsak a tartalom magas szintű olvashatóságát biztosítja, hanem jelentős mennyiségű időt is megtakaríthatsz, amelyet egyébként a szerkesztésre fordítanál.
Ne becsüld alá a jó minőségű SEO-írás értékét!
A SEO hatékony írása viszonylag egyszerű folyamat. Az ebben a bejegyzésben szereplő egyszerű stratégiák végrehajtása lehetővé teszi, hogy következetesen olyan cikkeket, blogbejegyzéseket és céloldalakat hozz létre, amelyek előkelő helyet foglalnak el, különösen, ha jól kidolgozott szélesebb SEO stratégiával kombinálod.
Az oldalon belüli SEO tényezők, például a tartalom, teljes mértékben a Te ellenőrzésed alatt állnak. Ellentétben az oldalakon kívüli tényezőkkel (linkek, márkaemlítések, közösségi hálózati megosztások stb.), a tartalom optimalizálására szánt erőforrások könnyen kezelhetők, és mérhető, megismételhető eredményekhez köthetők.
Hatékony SEO írás 5 lépésben
A SEO írás magában foglalja a Google és egyéb keresőmotorok kulcsszavaira optimalizált tartalom kutatását, létrehozását és tesztelését.
Az elmúlt néhány évtizedben a keresőmotorok nagyon jók lettek az egyes lekérdezések mögött meghúzódó szándékok feltárásában, és a legrelevánsabb, legmegbízhatóbb és legvonzóbb tartalmak kiszolgálásában. Ez leginkább a Google számára bevezetett algoritmus-módosításoknak köszönhető a természetes nyelvi feldolgozás (NLP) segítségével a BERT-ben és a RankBrain-ben.
A hatékony SEO-írás lényegében olyan elvek megvalósítását jelenti, amelyek lehetővé teszik olyan tartalom következetes előállítását, amely közvetlenül megfelel a keresők igényeinek. Hasonlóképpen, a SEO-íróknak kerülniük kell az elavult gyakorlatokat, például a kulcsszavak betömését és a szükségtelenül hosszú tartalom létrehozását, amelyek aktívan károsíthatják a rangsorolást.
Mindezek tudatában nézzünk meg öt gyakorlati tippet a következetes, hatékony és rangot érdemlő SEO-íráshoz.
1. A tartalom megközelítése az EAT (szakértelem, hitelesség, és megbízhatóság) keretein belül
Az EAT mozaikszó, amely a hitelességet (tekintély), a szakértelmet és a bizalmat jelenti, sokat beszéltek erről SEO körökben az elmúlt években. A kifejezés a Google keresési minőségbesoroló irányelveiből származik, amely a manuális weboldal ellenőrök által használt részletes dokumentáció.
Akkor miért fontos az EAT? Ez az egyik elsődleges keretrendszer, amelyben a Google értékeli a tartalmat. Noha a szakértelem, a tekintély és a bizalom önmagában nem önálló rangsorolási tényezők, erősen jelzik, hogy a Google hova helyezi a hangsúlyt az oldalak összehasonlításakor.
A Google a következő tanácsot adja: „Információs tartalom esetén: a nagyon jó minőségű MC (fő tartalom) eredeti, pontos, átfogó, világosan közölt, professzionálisan bemutatott, és adott esetben tükröznie kell a szakértői konszenzust.”
2. Kulcsszavak listázása és rendszerezése
Az alapos kulcsszókutatás minden jó tartalmi stratégia alapja. Általánosságban elmondható, hogy a SEO írás egy fő címszóban használt célkifejezésre és több, az ágazati témákat képviselő kisebb kulcsszóra összpontosít, amelyek általában az alcímekben szerepelnek.
A tartalom kulcsszó alapú vázlatának tükröznie kell a tematikus szerkezetét. Az a döntés, hogy egy adott kulcsszót megcéloznak-e egy nagyobb cikk alszakaszában, vagy egy egész oldalt szentelnek neki, végső soron a mennyiségi és a verseny szempontjaitól függ. A világos szerkezet mindkét esetben biztosítja, hogy az összes célzott kulcsszót felhasználhasd a tartalomban.
Tegyük fel például, hogy a „hogyan neveljünk egy kutyát” kulcsszót célzod meg. Ez a kifejezés a témafa tetején fog megjelenni. Az altémák olyan kifejezéseket tartalmazhatnak, mint a „legjobb csemege kutyakiképzéshez”, „hogyan keressünk kutyakiképzőt” és „gyakori kutyakiképzési hibák”.
Végül azt is érdemes megjegyezni, hogy kevés bizonyíték van arra, hogy a Google algoritmusa figyelembe veszi a kulcsszósűrűséget. Szintén szükségtelen a szinonimákkal számolni, például „tanulj új nyelvet” és „új nyelvet beszélj”. A keresőmotorok felismerik az azonos jelentésű kifejezéseket, és megfeleltethetik őket.
3. Határozd meg a kulcsszó szándékát
Nehéz alábecsülni a kulcsszói szándék jelentőségét. Az egyik oka annak, hogy a Google uralja a keresést, az az, hogy hatékonyan képes megérteni a lekérdezések mögött rejlő konkrét szándékot.
Íme egy rövid áttekintés a különböző típusú kulcsszavakról és a hozzájuk tartozó szándékról:
Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy meghatározzuk a szándékot, vagy legalábbis azt, hogy a Google hogyan értelmezi a szándékot, ha megnézed azokat az eredményeket, amelyek már rangsorolnak egy kifejezést. Miután pontosan tudod, mit keresnek az emberek, ennek megfelelően testreszabhatod a tartalmad, és elkerülheted a költséges hibákat, amelyek a keresési lekérdezések szándékának megzavarásából erednek.
4. Optimalizálás a kiemelt kivonatokhoz
A kiemelt kivonatok olyan cikkek kivonatai, amelyek gyors válaszokat adnak a keresőknek. Ezek a kivonatok a keresési eredményoldalak tetején jelennek meg, és az eredeti weboldalra mutató linket tartalmazzák, így értékesek a forgalom szempontjából. Gyakran „0-s pozíciónak” nevezik őket.
A kiemelt kivonatok optimalizálásához kezdd a cikkeket egy tömör magyarázattal, amely lefedi a fő témát. Ezt az újságírói írásban „fordított piramis” technikának is nevezik. Az ötlet az, hogy a fő pont tömör összefoglalásával kezdjük, és a cikk további részét a kidolgozással töltjük.
Ez a stratégia részletesebben vonatkozik a tartalom alszakaszaira is. A másodlagos címsorok utáni kezdő bekezdéseknek ezt az elvet kell követniük.
5. Optimalizáld az olvashatóságot és az elkötelezettséget
A világos írás, amely mentes a zavaró tényezőktől, sokkal nagyobb valószínűséggel vonzza be az olvasókat. Csökkenti a visszafordulási arányt, ismétlődő látogatókat vonz, linkeket generál, és teljesíti az EAT-kritériumokat.
Íme néhány gyakorlati tipp az írott tartalom olvashatóságának javításához:
Sok cég saját stílus-útmutatóval fog rendelkezni a tartalomkészítők számára. Ha még nem rendelkezel ilyennel, érdemes létrehozni egyet. Egy ilyen útmutató nemcsak a tartalom magas szintű olvashatóságát biztosítja, hanem jelentős mennyiségű időt is megtakaríthatsz, amelyet egyébként a szerkesztésre fordítanál.
Ne becsüld alá a jó minőségű SEO-írás értékét!
A SEO hatékony írása viszonylag egyszerű folyamat. Az ebben a bejegyzésben szereplő egyszerű stratégiák végrehajtása lehetővé teszi, hogy következetesen olyan cikkeket, blogbejegyzéseket és céloldalakat hozz létre, amelyek előkelő helyet foglalnak el, különösen, ha jól kidolgozott szélesebb SEO stratégiával kombinálod.
Az oldalon belüli SEO tényezők, például a tartalom, teljes mértékben a Te ellenőrzésed alatt állnak. Ellentétben az oldalakon kívüli tényezőkkel (linkek, márkaemlítések, közösségi hálózati megosztások stb.), a tartalom optimalizálására szánt erőforrások könnyen kezelhetők, és mérhető, megismételhető eredményekhez köthetők.
Rólunk
OfficeHelper – Marketing megoldások A-tól Z-ig
Online marketinggel és profi weboldal fejlesztéssel foglalkozunk. Célunk, hogy elégedett ügyfelünk legyél, így mindent megteszünk sikeredért.
Naptár