Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • Weboldal készítés: Saját professzionális weboldal készítés (weboldal fejlesztés)
Weboldal készítés

Weboldal készítés: Saját professzionális weboldal készítés (weboldal fejlesztés)

Bármi is legyen a vállalkozásod profilja és bármilyen iparág is legyen, a digitális világban, amelyben élünk, az online jelenlét megteremtése és fenntartása kulcsfontosságú. Nem számít, mekkora a vállalkozásod, akár egyedül, akár egy globális vállalatot működtetsz, a sikerhez szükség van egy weboldalra. Bár ezek mindenki számára létfontosságúak, a technológiai cégektől a hagyományos üzletekig a főutcákon, egy weboldal elkészítésének megtanulása még mindig jelentős időt és erőforrást igényel. Tehát egy webdesign céggel való együttműködés segíthet enyhíteni a csapatra nehezedő nyomást, miközben kiváló eredményeket biztosít.

A weboldalak értékes információforrást jelentenek a közönség számára a vállalkozásról, elősegíthetik az elérést, a keresőmotorokban való megjelenést, növelhetik a márka ismertségét, népszerűsíthetik a legfrissebb fejleményeket és a vállalkozással kapcsolatos híreket, és ami a legfontosabb, értékesítést érhetnek el. Tekintettel ezekre az előnyökre, kulcsfontosságú, hogy tudd, hogyan készíts weboldalt a semmiből.

Természetesen bár minden vállalkozásnak létre kell hoznia egy weboldalt, hogy sikeres legyen, bármilyen ágazatban is működjön, mégis fontos észben tartani, hogy mindegyiknek más a célja, és ezért más az igényei is.

Ezzel azt szeretnénk jelezni, hogy a vállalati weboldalak tervezésében nem igazán van „sablonizált” megoldás, mivel azt minden vállalkozáshoz személyre kell igazítani. A tartalom testreszabása és az üzleti igények tanulmányozása egyaránt kulcsfontosságú, ha tudni szeretnéd, hogyan készíts professzionális honlapot céged számára.

Az OfficeHelpernél több éves tapasztalattal rendelkezünk a online marketing és a márkák üzeneteinek az interneten való terjesztésében. Ez azt jelenti, hogy tudjuk, mi kell ahhoz, hogy olyan weboldalt hozzunk létre, amely megfelel az Te vállalkozásodnak. A weboldal tervezésétől kezdve, a domain név kiválasztásán vagy a tárhely kiválasztásán át mindenben tudunk segíteni, amire csak szükséged van.

Ha azon gondolkodsz, hogy szeretnél weboldalt készíteni, vagy esetleg csak fel szeretnéd újítani a meglévőt, akkor ebben a lépésről lépésre szóló útmutatóban mindent megtudsz, amit egy új honlap létrehozásához tudnod kell.

Weboldal készítés: Amit tudnod kell, mielőtt elkezded

Amikor a semmiből építed fel weboldalad, végig kell gondolnod, mire van szükséged, és hogyan érheted el. Szerencsére, ha még csak most kezded, rengeteg forrás és tanács áll rendelkezésre a weboldal elkészítéséhez. Az olyan honlap készítőktől, mint a WordPress, a tárhelyszolgáltatásig számos hasznos eszköz található az interneten, amelyekhez hozzáférhetsz. Megéri a befektetést. A szakmai tanácsok felkeresése segíthet abban, hogy a semmiből hozzon létre egy működő weboldalt.

Miért fontos a weboldal?

Az elmúlt húsz év során sokat fejlődött a világ, mára már az internet mindenhol ott van, mindenki az interneten „lóg” egész nap és onnan tájékozódik. Teljesen megváltozott a munka, az élet, a társasági élet és a szórakozás módja. Mivel egyre többen csatlakoznak az internethez, és kapcsolatba lépnek másokkal és márkákkal az interneten keresztül, valóban nem szabad alábecsülni az online jelenlét fontosságát.

Tudtad, hogy az fogyasztók legalább 88%-a rákeres az interneten a termékre, vagy szolgáltatásra és ott tájékozódik bővebben mielőtt megvásárolná azokat? Ha nincs üzleti weboldalad, nagy az esélye, hogy soha nem is találják meg a céged vagy termékeid, ezért nagyon valószínű, hogy ezektől az emberektől soha semmilyen vásárlás nem fog érkezni, és a konkurenciánál költik el pénzüket.

Egy üzleti weboldal megléte a legelső fontos lépés, még akkor is, ha ez csak egy alapvető weboldal, akkor legalább már a térképen szerepelhetsz és a keresőmotorok is megtalálhatják. Természetesen bár egy alapszintű üzleti weboldal az első lépés, de ez még nem lesz elég versenyezni a többi márkákkal a figyelemért, ezért fontos, hogy olyan minőségi weboldalt hozz létre, amelyet az ügyfelek szívesen meglátogatnak, és könnyen megtalálhatók.

Egy jól felépített, könnyen használható és könnyen megtalálható weboldal számos módon segítheti vállalkozásod. Sokkal több előnnyel jár, ha tudod, hogyan készíts weboldalt a semmiből, és kerüld el a nehézkes sablonok használatát.

Hogyan segíthet egy weboldal a marketingedben?

Egy jó üzleti weboldal felbecsülhetetlen értékű marketingeszköz. Valójában ez minden online marketingstratégia magja, mivel minden elhelyezett tartalomnak, minden megvásárolt hirdetésnek és minden, a SEO (keresőoptimalizálás) javítására tett erőfeszítésnek ugyanaz a célja: a fogyasztókat a weboldalra terelni. Nem lehet online marketingstratégiád, ha nincs weboldalad.

Mivel egy weboldal mindennek az alapja, gondoskodnod kell arról, hogy jól felépített legyen, hogy azok, akik a marketinged révén eljutnak oda, pontosan azt kapják, amit keresnek. Minél több értéket és élvezetet kapnak weboldaladtól, annál jobb lesz a vállalkozásod számára, mivel minél valószínűbb, hogy visszatérnek vagy hosszabb időt töltenek az oldalon, annál valószínűbb, hogy potenciális ügyfeleket vagy eladást generál.

A weboldal előnyei a közösségi média marketingedhez

Jó példa arra, hogy egy weboldal felépítése hogyan segítheti a marketinget, a közösségi média tevékenységeid. A közösségi média oldalaid valójában nem az Te weboldalad, hanem egy harmadik féltől származó platformok, amelyek a vállalkozásodról szóló profilokat tartalmaznak.

Vagyis korlátozva van, hogy mennyi információt helyezhetsz el az ügyfelek számára, és mennyit szabhatsz személyre a márkádhoz. Sajnos nem lesz benne minden, ami egy valódi weboldal helyettesítéséhez szükséges.

A közösségi média azonban továbbra is remek teret jelent a cég reklámozására és az ügyfelekkel való aktív kapcsolatfelvételre, és hasznos eszköz minden marketingkampányhoz. A közösségi médiának azonban még mindig nem szabad az ügyfelek útjának utolsó részét képeznie, ezért az ügyfeleket a weboldaladra kell vezetned. Itt egy példa arra, hogyan tudod ezt megtenni:

Képzeld el, hogy van egy napenergiával foglalkozó vállalatod. Létrehoznál egy új Facebook-bejegyzést, amelyben van egy statisztika arról, hogy mennyivel hatékonyabb vagy tisztább a napenergia. Sokan olvassák és érdekesnek találják, lehet, hogy további információkat szeretnének megtudni. Ezért a bejegyzésnek tartalmaznia kell egy közvetlen linket, amely elvezet a weboldaladra, ahol bővebben információt találhatnak termékeidről, sőt akár azonnal vásárolhatnak is, vagy akár felvetik veled a kapcsolatot.

Ily módon weboldalad információs központként szolgál, ahová az ügyfeleknek el kell látogatniuk, hogy konkrét információkat szerezzenek egy termékről vagy az tevékenységi területedről, miközben a közösségi oldalaid gondoskodnak arról, hogy felkeressenek. Ha érdekes, releváns információkat adsz meg, jó tapasztalatokkal gazdagodnak biztosak lesznek abban, hogy a jövőben is vissza fognak jönni oldaladra.

Egy weboldal segíthet a tartalommarketingben

A tartalom egy másik kiváló eszköz, amelyet a marketingesek kedvelnek, és amely számos célra hasznos. A márkaismertség növelésétől, a szakértelmednek bemutatásán, a közönség lebilincselésén át a keresőoptimalizálás fejlesztéséig. Számos formában létezik, például cikkek, blogbejegyzések, videók stb. Természetesen, mint minden marketing eszköznél, gondoskodnod kell arról, hogy az emberek valóban lássák a tartalmadat.

Tehát ha már megírtad és létrehoztad nagyszerű és hasznos tartalmadat, hova helyezheted el, hogy ügyfeleid is láthassák? Remélhetőleg az első válasz, ami eszedbe jutott, az volt, hogy készítened kell egy weboldalt, ami egy olyan felület, amely a Te tulajdonodban van, így bármit feltehetsz rá ingyen.

Weboldalad lesz az első hely, amit az emberek felkeresnek a vállalkozásoddal kapcsolatos információkért, így elvárják, hogy ott megtalálják az összes hasznos információt!

Ha elkezded feltölteni a releváns és hasznos tartalmakat a weboldaladra, az valóban működni kezdhet. Ha új tartalmat adsz hozzá, az felgyorsítja a SEO-t, javítja a keresőmotorok eredményeinek rangsorát, ami még több látogatóhoz vezet az ügyfelektől, és megnöveli a weboldaladon töltött idejüket, ami segíthet az értékesítésben.

Valójában a weboldalak egyik fő célja az összes releváns vállalati információ tárolása, és az ügyfelek számára könnyen hozzáférhetővé tétele. Ezért weboldalad mindig a tartalom szem előtt tartásával kell felépítened. Így minden benne lesz, amire szükséged van a tartalommarketing sikeréhez.

Miért van szükséged weboldalra e-mail marketingedhez?

A weboldal ismételten az e-mail marketing tevékenységének kulcsfontosságú eleme. Az e-mail marketing kiváló módja annak, hogy elérd az ügyfeleket és újakat szólíts meg, különösen azokat, akik már akkor is komoly érdeklődést mutattak terméked iránt, amikor önként megadták kapcsolati adataikat, vagyis e-mail címüket. Ők azok az ügyfelek, akik a legvalószínűbb, hogy valóban vásárolnak majd valamit, ami ezért ezeket az e-mail címeket hihetetlenül értékessé teszi.

Az e-mail marketing úgy működik, ahogy hangzik. E-maileket küldesz ügyfeleidnek és előfizetőidnek a vállalkozásoddal kapcsolatos információkkal, hírekkel, akciókkal és az új termékekkel. Nem szabad csak azért csinálnod, hogy a közönség elolvassa az e-mailt, majd elfelejtse.

Ehelyett meg kell győződnöd arról, hogy ennél sokkal nagyobb célja legyen. Ez a cél természetesen az, hogy a weboldaladra irányítsd a forgalmat.

Weboldal nélkül az e-mail marketingnek sem lesz jelentősége, így gyakorlatilag spamek lesznek. Ha azonban készítesz hozzá egy weboldalt, akkor a leginkább érdeklődő ügyfeleid a weboldaladra irányíthatod, hogy elolvassa tartalmaid, új fejlesztéseid, és legfőképpen a terméked vagy szolgáltatásaid, akcióid oldalait, ahol közvetlenül értékesítésre konvertálhatod őket.

Hogyan segíthet egy weboldal a Pay Per Click (PPC) hirdetéseidben?

A marketing egy másik része, amelyet figyelembe kell venni a weboldal létrehozásakor, a Pay Per Click (PPC) hirdetések. Ezek a hirdetések rendkívül hatékony és költséghatékony módszert jelenthetnek forgalmad növelésére.

A PPC hirdetések a keresőmotorok találatainak élén jelennek meg, és csak a kattintásért kell fizetned, vagyis csak akkor, ha valóban valaki rákattint hirdetésedre és megnyitja weboldalad. Természetesen szükséged lesz valamire, ahová elvezetheted látogatóid, például, igen, ahogy sejted, egy weboldalra.

Attól függően, hogy milyen keresési kifejezéseket célzol meg, vagy vállalkozásodnak mely részét szeretnéd népszerűsíteni, a PPC-hirdetéseket a saját igényeidre szabhatod. Talán azt szeretnéd, hogy egy termékoldalra vezessenek, esetleg inkább felhívnád az embereket figyelmét weboldalad híroldalára, vagy egyszerűen csak a kezdőlapra irányítod őket. Akárhogy is, először létre kell hoznod egy weboldalt, amelyet a keresőmotorok megtalálhatnak.

Ha átfogó weboldalt készítesz, az segíthet szabályozni, hogy a közönséged mit lát, az aktuális céljaidtól függően. Ha egy weboldal jól megtervezett, és minden olyan információt magában foglal, amelyre ügyfeleid vágynak, akkor minden marketingkampányod személyre szabhatod, és a fogyasztókat a weboldaladon található tartalom és információ széles skálájához irányíthatod.

A weboldal kulcsfontosságú a keresőoptimalizálás szempontjából

A keresőoptimalizálás (SEO) minden online marketingstratégia létfontosságú eleme, mivel megkönnyíti weboldalad megtalálását a keresőmotorok számára. Ezenkívül teljes mértékben a Te weboldaladtól függ. Nem lehet SEO stratégiád, ha nem hoz létre előtte egy weboldalt, és minél jobb a weboldalad, annál jobb lesz a SEO-d is.

Amikor valaki a Google-ban vagy egy másik keresőoldalon keres, beír egy úgynevezett „kulcs kifejezést”. Ennek eredményeként megjelenik a weboldalak listája. Ha a kulcskifejezés releváns a Te vállalkozásod szempontjából, akkor weboldaladnak meg kell jelennie. Minél jobb a SEO, annál előrébb kerül a weboldal a keresőmotorok találati listáján.

Az egyik legjobb módja annak, hogy elkezd a SEO fejlesztését, ha gondoskodsz arról, hogy weboldalad minden, a vállalkozásához kapcsolódó kulcskifejezéshez minden lényeges információt tartalmazzon. Ennek egyik módja, ha új tartalmat hozol létre weboldaladon.

Amikor új tartalmat töltesz fel weboldaladra, ügyelj arra, hogy magában a szövegben minél több kulcskifejezést adj meg, mivel a Google vagy egy másik keresőmotor ezt fogja keresni a találatok kiválasztásakor.

Egy weboldal segíthet növelni az értékesítést

Minden vállalkozás számára a legfontosabb az értékesítés. A nap végén az értékesítés az üzleti stratégia minden részének végcélja. A marketingtől az ügyfélszolgálaton át a márkaismertség építéséig minden tevékenységünk célja az eladások és ezáltal a bevétel növelése. Ez lehetővé teszi a vállalkozások növekedését és virágzását. Szerencsére a semmiből létrehozhatsz egy weboldalt, amely segíti az értékesítést.

Bárhonnan történő értékesítés

Ahogy korábban említettük, a legtöbben az internetet használják arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjanak a termékekről és szolgáltatásokról, ezért létre kell hoznod egy weboldalt, amelyet az emberek megtalálhatnak, ha szeretnéd, hogy a Te termékeid, szolgáltatásaid is figyelembe vegyék az emberek a döntés meghozatalakor.

Nem elég abban reménykedni, hogy az emberek majd megtalálják a hagyományos üzletedet. Egy weboldal sokkal több ügyfél előtt nyit meg, hiszen bárki, aki hozzáfér az internethez, megtalálhat Téged. És minél többen találnak rád és keresik fel az oldaladat, annál nagyobb eladásokat fogsz elérni, ha online áruházat tartasz fenn.

Bármikor értékesítés

A weboldalak nem csak a „hol” meghatározásában segítenek (ahol az ügyfelek megtalálhatnak Téged, hogy megismerjék a márkád és vásároljanak tőled), hanem a „mikor” meghatározásában is. Például a legtöbb tégla és habarcs üzlet minden nap csak meghatározott ideig tart nyitva, korlátozva a nap óráit, amikor ténylegesen árusíthatnak. Weboldalad elkészítése online áruházzal együtt azt jelenti, hogy termékeid csak egy kattintásnyira vannak.

Ha figyelembe vesszük az ügyfelek saját elfoglaltságait és a munkával töltött idejüket, nem marad sok ideje mindenkinek, hogy elmenjen egy boltba és vásároljon. Egy online webáruház viszont a nap huszonnégy órájában, a hét minden napján elérhető.

Ezzel azt szeretnénk mondani, hogy termékeid és szolgáltatásaid éjjel-nappal elérhetőek lesznek, ha létrehozol egy weboldalt, így bármikor értékesíthetsz. Arról nem is beszélve, hogy az okostelefonok megjelenésével az embereknek már nem is kell otthon ülniük a számítógépüknél ahhoz, hogy vásároljanak valamit, bárhonnan, bármikor a tenyerükben felkereshetik webáruházukat.

Automatikus értékesítés

Ezenkívül az ügyfelek boldogan nézhetik meg weboldalad maguk is. Nem feltétlenül kell velük foglalkoznod (bár segítségül szolgálhatnak a chatbotok és az értékesítési csapat aktív tagjai), így a weboldalad kevés erőforrást igényel, és egyszerű, problémamentes módja annak, hogy értékesítéseket generáljon.

Az ügyfelek vásárlási élményének javítása

Ez javítja a vásárló vásárlási élményét is. A weboldalon található termékek böngészésekor egyidejűleg megtekinthetik az információs tartalmakat is. Ez segíthet abban, hogy tájékoztassák őket arról, hogy éppen mit készülnek megvásárolni, és meggyőződhetnek arról, hogy a megfelelő terméket választják. Egy elégedettebb ügyfél nagyobb valószínűséggel tér vissza.

Ezenkívül olyan tartalmat is biztosíthatsz hasonló termékekhez, amelyek jól működnek azzal, amit vásárolni készülnek. Például, ha tévét akarnak vásárolni, miért ne helyezhetnél el néhány tartalmat a TV-állványokról is ugyanazon az oldalon, mivel a két termék jól működne együtt. Ha az ügyfél látja ezt, és meg van győződve róla, hogy ez jó ötlet, akkor ez több értékesítést jelent számodra.

Weboldal használata a márkaismertség és a szakértelem növelésére

Amikor az ügyfelek különböző szolgáltatások igénybevételén gondolkodnak, egy dologra figyelnek, és az a szakértelem. Azokat a vállalatokat, amelyekről úgy tűnik, tudják, miről beszélnek, a fogyasztók úgy gondolják, hogy valószínűleg jobb termékkel vagy szolgáltatással rendelkeznek. Természetes, hogy azok a márkák, amelyek meg tudják mutatni szakértelmüket, hitelesebbnek tűnnek a fogyasztó számára, és nagyobb figyelmet és eladásokat kapnak.

Ennek döntő része a weboldal szerkesztés. Az internet annyira beépült a mindennapi életünkbe, hogy minden márka weboldal nélkül furcsán nézne ki. Az internet 90-es évekbeli korai napjaival ellentétben a weboldal hiánya kivétel, és nem is jó. Ha céged vagy márkád nem készített még weboldalt, vagy nem rendelkezik online jelenléttel, akkor előfordulhat, hogy az ügyfelek nem veszik komolyan.

A márkaismertség fokozása

A weboldal készítésének elmulasztása azt mutathatja, hogy nem rendelkezel a szükséges erőforrásokkal, vagy nem elég modern ahhoz, hogy felismerje, szüksége van rá. Egyik sem jó a fogyasztó szemében. A legrosszabb eset az lehet, hogy az emberek már nem is gondolják, hogy még létezel, így biztosan nem próbálják meg megvásárolni termékeidet és szolgáltatásaidat.

Megmutatja szakértelmed

Ha azonban mégis szerkesztesz egy weboldalt, azt felhasználhatod szakértelmednek bemutatására és hitelességednek növelésére. A részletes tartalommal ellátott oldalak segíthetnek ennek elérésében azáltal, hogy bemutatják a pozitív vállalati híreket, a szóvivői gondolatvezetésről szóló cikkeket és blogbejegyzéseket, valamint részletes, informatív „rólunk” oldalakat.

Ha új tartalmat adsz hozzá weboldaladhoz, személyre szabhatod azt a márkád szerint. Ez segít, ha világos üzenetekkel építed fel weboldalad, és történetet építesz fel céged köré. A világos, koherens márkaidentitás elősegíti a márka felismerését és hitelességét.

Milyen eszközökkel és platformokkal készíthetsz weboldalakat?

Megbeszéltük, miért olyan fontos egy weboldal készítése, és hogyan segíthet egy weboldal jelentős mértékben vállalkozásodnak. De ha egyszer úgy döntesz, hogy a semmiből weboldalt készítesz, vagy esetleg javítani szeretnél a jelenlegién, hogyan csináld?

A weboldalkészítés feladata meglehetősen ijesztőnek tűnhet azoknak, akik nem szoktak hozzá a technikához, de szerencsére rengeteg hasznos eszköz létezik, amelyeket használhatunk arra az esetre, ha nem tudnánk, hogyan készítsünk weboldalt a semmiből. Felkereshetsz például egy weboldal szerkesztő céget.

Weboldal készítők

Weboldalkészítők széles választéka áll rendelkezésre a kezdő online vállalkozások számára, amelyekkel weboldalt hozhatnak létre. Minden weboldalkészítőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, mivel mindegyik jobb bizonyos üzleti célok eléréséhez.

Lehet, hogy úgy építed fel weboldalad, hogy információ- és szakértelem forrása legyen ügyfeleid számára, vagy egy hatékony e-kereskedelmi webáruházat szeretnél létrehozni az értékesítés megkönnyítése érdekében. Bármire is van szükséged, biztosan van egy weboldal szerkesztő számodra.

Mindig bölcs dolog átgondolni, hogy pontosan mire van szüksége weboldaladnak. Készíts egy listát az elérni kívánt célokról, majd gondold át, mit kell tartalmaznia weboldaladnak. A weboldal készítésekor a következő funkciókra kell figyelned: híroldal, webáruház, blogbejegyzések, a rólunk rész, fotógaléria, közösségi média megosztási funkciói és még sok más.

Ha már tudod, hogy mit kell tartalmaznia weboldaladnak, és milyen célokat szeretnél elérni, akkor itt az ideje, hogy megvizsgáld az egyes weboldalkészítőket és eszközöket, hogy megtudd, melyik a tökéletes a Te weboldaladhoz. Tehát melyek az online elérhető különféle eszközök? Vessünk egy pillantást a legnépszerűbb weboldalkészítőkre, például a WordPressre, és arra, hogy ezek hogyan segíthetik a Te vállalkozásod.

Weboldal készítés WordPress segítségével

A WordPress a legnépszerűbb weboldalkészítő az interneten. A becslések szerint az összes online weboldal több mint egyharmada WordPress használatával készült. A WordPress egy ingyenes, nyílt forráskódú weboldalkészítő. A nyílt forráskódú szoftver olyan szoftvert jelent, amelynek kódja mindenki számára szabadon elérhető, lehetővé téve az emberek számára, hogy fizetés nélkül tanulmányozzák és használják.

Miért sokoldalú a WordPress?

A forráskód könnyű elérhetősége azt jelenti, hogy a WordPress weboldal nagymértékben személyre szabható, így rengeteg lehetőséget biztosít a weboldal személyre szabásához, ha a WordPresst választod.

Ez a testreszabhatóság nagyfokú méretezhetőséget is biztosít a WordPress számára, mivel könnyedén szerkesztheted weboldalad, és új funkciókat adhatsz hozzá vállalkozásod és közönséged növekedésével anélkül, hogy teljesen új weboldalt kellene létrehoznod.

A WordPress sokoldalúságának másik bónusza, hogy gyakorlatilag bármilyen weboldalhoz használható. A WordPress által biztosított sokféleség azt jelenti, hogy létrehozhatsz egy e-kereskedelmi platformot, közösségi fórumot, egyszerű nyitóoldalakat, galériákat vizuális tartalmaidhoz (képek és videók), valamint tagságon alapuló weboldalt is készíthetsz. Szinte bármit, amit a el tudsz képzelni a WordPress valószínűleg meg tudja csinálni.

Feltehetőleg ez az alkalmazkodóképesség az oka annak, hogy a WordPress olyan népszerű a weboldalkészítők körében. A WordPress nagyszerű weboldalkészítő szinte minden olyan vállalkozás számára, amely a nulláról indítja el a legelső weboldalát mivel, ha nem vagy biztos benne, hogy mit kell pontosan csinálni az első alkalommal, könnyen szerkesztheted az oldalt a későbbiekben, és bármit megtehetsz, amire szükséged van.

WordPress sablonok

Azok számára, akik nem biztosak abban, hogy hol kezdjék el a weboldal készítést, a WordPress hasznos sablonokat is kínál. A WordPress előre elkészített témái kiváló minőségűek, és megteszik helyetted a weboldal tervezésének első lépését.

A WordPress-sablonok hatalmas segítséget nyújtanak a kezdők számára, hogy elkezdjék a weboldal készítést, ami később könnyen szerkeszthető, ha majd személyre szeretnék szabni céges weboldalukat.

A WordPress rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy a platform a lehető legfelhasználóbarátabb legyen. A WordPress irányítópultjával például egyszerűen használhatja a drag and drop oldalszerkesztőket. Ezek a funkciók sokkal egyszerűbbé teszik az oldal elrendezését a kívánt módon. Nem feltétlenül kell kódoló mesternek lenni a WordPress használatához.

WordPress bővítmények

A WordPress népszerűsége és világszerte elterjedt használata miatt több ezer eszköz található az interneten, amelyeket a WordPress weboldalakkal való együttműködésre hoztak létre. Az egyik példa a WordPress bővítmények.

Ezek olyan programok, amelyek nagyjából ugyanúgy működnek, mint egy alkalmazás a mobileszközökön. Frissítheted WordPress weboldalad azáltal, hogy hasznos vagy akár szórakoztató új funkciókat adsz saját és látogatóid számára egyaránt.

A beépülő modulok minden WordPress weboldal nagyon fontos jellemzői, és elősegítették, hogy az egyszerű blogolási platformból egy sokoldalú és hatékony weboldal szerkesztővé váljon, amellyel különféle weboldalak széles köre hozható létre.

Plugin példák

Néhány példa a WordPress beépülő modulokra: RetainMeNot, amely lehetővé teszi egy kuponoldal létrehozását, amely tökéletes az eladások növelésére. A WooCommerce elengedhetetlen minden webáruház számára, amely WordPress weboldalt szeretne használni, mivel lehetővé teszi bevásárló oldalak készítését a weboldalon. Talán szeretnél néhány nagyszerű képet megjeleníteni, amelyek relevánsak a vállalkozásod számára, ebben az esetben használhatod a WordPress Envira galériáját is.

Mindezek a bővítmények, és még sok más, a WordPress-t ma felbecsülhetetlen értékű eszközzé teszik. Több mint 48 000 különféle WordPress beépülő modul közül választhatsz, mindenre biztosan találsz egyet, amire szüksége van weboldaladnak. Ez nem csak a látogatók által használható funkciókra vonatkozik. WordPress beépülő modulokat létrehoztak a weboldal teljesítményének növelésére is, vagy a SEO javítására.

A WordPress hátrányai

Bár a WordPress rengeteg funkcióval rendelkezik a weboldal készítéséhez és testreszabásához, nem biztos, hogy ez a legegyszerűbb eszköz a kezdők számára. Ha nem vagy annyira magabiztos a weboldal készítés ismereteidben, akkor a WordPress használata bonyolultnak tűnhet.

A WordPress inkább egy tartalomkezelő rendszer (CMS), semmint egy mindent átfogó csomag. A tartalomkezelő rendszer segítségével könnyedén rendszerezheted online tartalmaid, de lehet, hogy jobb, ha a WordPress-től különálló tárhelyszolgáltatást és domain regisztrációt használ.

WordPress weboldal készítés

Weboldal készítés a Shopify segítségével

A Shopify egy népszerű weboldal készítő a vállalkozások körében, különös tekintettel a vásárlásra. Ez egy e-kereskedelmi platform, amelyet kifejezetten webáruházak készítésére terveztek, így rendkívül értékes, ha vállalkozásod online értékesítésre támaszkodsz. A WordPress-szel ellentétben a Shopify meglehetősen szűkkörű weboldalkészítő, ezért csak akkor szabad használni, ha kizárólag az e-kereskedelemre szeretnél összpontosítani.

Webáruház készítése a Shopify segítségével

Ha azonban érdeklődsz egy online webáruház létrehozása iránt, akkor ez lehet a tökéletes weboldalkészítő a számodra. Sok más vállalkozás is így gondolja, mivel jelenleg több mint egymillió vállalkozás használja a Shopify-t webáruházához, és rengeteg értékesítést bonyolítanak le.

Könnyű karbantartás

Bár nem annyira testreszabható, mint a WordPress, a Shopify mégis rendelkezik bizonyos előnyökkel. Mivel a Shopify maga végzi az összes tárhelyszolgáltatást, így nem kell annyira aggódnod a weboldal karbantartása miatt. Az olyan problémákat, mint a frissítések telepítése, a hibák kijavítása, az adatok biztonsági mentése vagy a szoftverek kezelése, a Shopify megoldja, így nyugodtan pihenhetsz.

Szinte teljesen felépített, sokkal jobban, mint a WordPress, ami azért jó, mert nem kell magadnak kódolnod. Ez kiváló eszközzé teszi, ha nem ismered teljesen a technológiát, de mégis szeretnél webáruházat létrehozni.

Ez különösen hasznos, tekintettel arra, hogy mennyire specializált a platform, hiszen végülis nem mindenki tud (vagy nem kell) kódolni egy online fizetési rendszert.

 Fizetésre tervezve

A Shopify saját integrált fizetési rendszerrel rendelkezik, amelyet találóan Shopify Paymentsnek hívnak. Ennek köszönhetően nem kell aggódnod a beállításával kapcsolatban, ráadásul biztonságos is. A rendszer lehetővé teszi hitelkártyák elfogadását, és harmadik fél fizetési átjáróit is hozzáadhatod, ha szeretnéd. A Shopify Payments ezért az e-kereskedelmi webáruházak legfontosabb részét, az értékesítést a kezdetektől fogva használatra késszé teszi.

Ez azonban még nem minden, mivel a Shopify mindenre gondolt, amire egy online értékesítéshez szükséged lehet. Arra is képes, hogy korlátlan számú terméket adj a weboldaladhoz. Rögzíti értékesítési statisztikáid, és elvégzi helyetted az elemzési munka nagy részét.

A Shopify emellett egyszerű integrációt biztosít a marketinggel, teljes készletkezeléssel, valamint rengeteg funkcióval rendelkezik.

Weboldal tervezése Shopify segítségével

A WordPresshez hasonlóan a Shopify is befektetett annak érdekében, hogy a platform intuitív és könnyen használható legyen azon új felhasználók számára, akik esetleg nem rendelkeznek túl sok kódolási tapasztalattal. Egyszerű drag and drop dizájnjának köszönhetően szinte bárki használhatja, függetlenül attól, hogy mennyire ismeri a műszaki ismereteket. A WordPresshez hasonlóan a Shopify is kínál saját webdesign sablonokat, elegendőt ahhoz, hogy bőséges választékot kínáljon.

Az e-kereskedelmi webáruházak számára a Shopify valóban a teljes csomagot kínálja a vásárlási webhely beállításakor. Beépített fizetési rendszert, elemzést, marketingeszközöket és még szállítási eszközöket is kínál.

A Shopify hátrányai

Az előre csomagolt eszközök ilyen átfogó listájával azonban magas ár is jár. Ez egy kicsit drágább megoldás, mint a legtöbb más weboldal készítő havonta, de ha az e-kereskedelemre összpontosítasz, akkor megérheti.

Weboldal készítése a Squarespace segítségével

A Squarespace egy másik népszerű weboldal készítő, amelyet a vállalkozások kedvelnek. Az egyik ok, amiért sok vállalkozás a Squarespace-t választja, az az, hogy webtárhelyt is kínál, ahol tárolhatod weboldalad. Ez sokkal egyszerűbbé teszi a weboldal beállítását és működtetését, mivel a Squarespace a munka fontos részét elvégzi helyetted.

Squarespace sablon

Csakúgy, mint az összes többi weboldal készítő, amelyet eddig említettünk, a Squarespace is sokat dolgozott azon, hogy a weboldal tényleges kialakítása könnyen használható és nagymértékben testreszabható legyen, megkönnyítve az új téma kiválasztását. Hatalmas mennyiségű különféle webdesign sablont tartalmaz, amelyeket kedvedre szerkeszthetsz. Ez így egy nagyon sokoldalú platformmá teszi, amely szinte bármilyen típusú weboldal számára ideális.

Tartalomhoz tervezve

A Squarespace platformját a tartalom szem előtt tartásával tervezték. Kiváló weboldal készítő, ha sok blogbejegyzést, cikket, híroldalt, fotógalériát vagy bármilyen más típusú írott vagy vizuális tartalmat szeretnél feltölteni. A platform nagyon egyszerűvé teszi új tartalom hozzáadását egy meglévő weboldalhoz, így menet közben építheted fel tartalmi bázisod.

A Squarespace elrendezéssablonjainak testreszabhatóságának köszönhetően, a tartalmat bármilyen módon megjelenítheted, amit jónak látsz. A WordPresshez hasonlóan ez a platform is lehetővé teszi weboldalad személyre szabását, amennyire csak szeretnéd, így annak ellenére, hogy sablont használsz, még mindig van egyfajta egyéniséged a versenytársakhoz képest.

Online webáruház készítése a Squarespace segítségével

Bár nem olyan hiperfókuszban, mint a Shopify, a Squarespace is figyelembe vette az online kiskereskedelmet. Saját webáruház funkciókkal rendelkezik, ha erre van szükséged vállalkozásod weboldalhoz. Ami lehetővé teszi saját online webáruház felépítését. Innen könnyedén kezelheted termékeid és rendeléseid, sőt olyan funkciókat is tartalmazhat, mint a kuponok és egyéb kiskereskedelmi szolgáltatások.

Weboldal készítése a Wix segítségével

A következő weboldal készítő eszköz, amelyet megvizsgálunk, az a Wix. Ez egy felhő alapú platform, amely sokak szerint nagyon könnyen használható, így kiválóan elérhető eszköz azok számára, akik a semmiből hozzák létre első weboldalukat. A Squarespace-hez hasonlóan a Wix is ​​teljes mértékben hosztolt, így nem kell emiatt aggódnod, így még jobb lesz a kezdők számára.

Webhely tervezése Wix segítségével

A többi weboldal készítőhöz hasonlóan, amelyről már beszéltünk, a Wix is ​​rengeteg saját sablont biztosít a weboldal megtervezéséhez. Mindegyiket személyre szabhatod és szerkesztheted, hogy illeszkedjen vállalkozásod stílusához és arculatához.

A többi weboldal készítőhöz hasonló „fogd és vidd” funkciók használatával is könnyen használhatóvá vált. Mint minden jó weboldal készítő, ez is ad a felhasználói élményre.

Ha azonban igazán nincs kedved saját kezűleg megtervezni a weboldalt, a Wixhez tartozik egy Wix ADI nevű eszköz is. Ez valójában egy mesterséges intelligencia (AI) webdesigner program, amely minden tervezést elvégezhet helyetted, és nagyon jó munkát is tud végezni.

Wix beépülő modulok

A Wix a WordPress-hez hasonló, mivel rengeteg plugin (vagy alkalmazás) áll rendelkezésére. Csakúgy, mint a WordPress esetében, ez is magas fokú testreszabhatóságot és funkcionalitást biztosít weboldaladoz. Különféle funkciók egész sorával frissítheted oldalad, amelyek segítenek elérni a weboldaladdal kapcsolatos konkrét céljaid.

Wix használata alacsony költségvetésű weboldalakhoz

A Wix egy másik módja azoknak, akik most kezdik az alapvető weboldalkészítést, hogy szolgáltatásainak ingyenes verzióját is kínálja. Ami lehetővé teszi, hogy hozzászokj egy weboldal létrehozásához és működtetéséhez anélkül, hogy túl sokat kellene fektetned bele. Sajnos mind a sávszélességnek, mind a tárhelynek korlátai vannak, így ha bővíteni szeretnéd, előbb elő kell ráfizetned és havonta fizetned kell.

Weboldal készítése a Weebly segítségével

A listánk következő weboldal készítője a Weebly. Hasznos eszköz azok számára, akik nem rendelkeznek sok weboldal szerkesztési tapasztalattal. Ha a Weebly-t használod, nem kell tudnod kódolni a weboldal szerkesztéséhez vagy frissítéséhez. Ehelyett egyszerűen használhatod az oldalkészítő eszközüket, amely megpróbálja a dolgokat a lehető legegyszerűbbé és intuitívabbá tenni.

A Weebly tárhelyszolgáltatást nyújt

A Squarespace-hez hasonlóan a Weebly maga végzi az összes tárhelyszolgáltatást. Ami kevésbé teszi bonyolulttá a folyamatot a vállalkozások számára, mivel nem kell letöltened a szükséges tárhelyszoftvert, és nem kell időt töltened a szoftver karbantartásával vagy kezelésével. Ehelyett mindezt a háttérben a Weebly végzi, így Te a sokkal fontosabb dolgokra koncentrálhatsz.

Tervezés Weeblyvel

A weboldal tervezése a Weebly-n is egyszerű. Előre elkészített terveket biztosít használatra, megkönnyítve az indulást. Ha azonban magabiztosnak érzed magad, ez is teljesen szerkeszthető, így az oldalt a vállalkozásod egyedi stílusához igazíthatod.

Online webáruház létrehozása a Weebly segítségével

Ha szükséged van weboldaladon online értékesítéshez, akkor a Weebly az e-kereskedelemben is segíthet. Létrehozhatsz egy egyszerű webáruházat, ahol bemutathatod termékeid, és végül értékesítéseket hajthatsz végre. Azonban minden vásárlás után tranzakciós díjat számít fel, viszont fizethetsz egy frissített előfizetésért, amely eltávolítja ezeket a díjakat, ha ez a legjobb vállalkozásod számára.

Kész funkciók

Minden Weebly-vel készített weboldal automatikusan beépített funkciókkal rendelkezik, például fotógalériákkal, kapcsolatfelvételi űrlapokkal és egyebekkel. Ami nagyon egyszerűvé teszi ezeknek a funkcióknak az elejétől való beépítését anélkül, hogy nagy technikai tudással rendelkeznél a weboldalak beállításához.

Miután eldöntötted, hogy melyik weboldal készítő (legyen az WordPress, Shopify vagy valamelyik másik) felel meg legjobban üzleti igényeidnek, és illeszkedik saját műszaki szakértelmedhez, a következő lépés az, hogy ténylegesen elkészíted weboldalad. Szerencsére összeállítottunk egy rövid, lépésenkénti útmutatót, hogy pontosan hogyan csináld.

Hogyan készítsd el saját weboldalad – lépésről lépésre

Remélhetőleg mostanra világossá tettük, mennyire hasznos egy weboldal a vállalkozásod számára. Vállalkozásásod számos területén segíthet, a marketingtől az értékesítésig, ami minden ágazat számára létfontosságú.

Egy nagy multinacionális cégnek, kisvállalkozásnak vagy tégla és habarcs boltnak mind-mind működő weboldalra van szüksége ahhoz, hogy sikeres legyen. Ha még nem rendelkezel vele, akkor itt az ideje, hogy elkezd felépíteni weboldalad.

A weboldalak készítése manapság sokkal könnyebb, mint az internet korai napjaiban. A legelső oldalak a kódolás alapos ismeretét követelték meg, mivel az emberek a semmiből próbálták felépíteni weboldalaikat.

Mostanra azonban rengeteg olyan eszköz áll rendelkezésre, amelyek elvégzik helyetted a kemény munka nagy részét, és egyszerűsítik a folyamatot. Ezeket már megbeszéltük, így remélhetőleg a megfelelőt választottad, és remélhetőleg itt az ideje elkezdeni.

Felkészülés weboldalad létrehozására

Ahogy az életben, az üzleti életben is, kulcsfontosságú a felkészülés. Érdemes átgondolnod, hogy mit szeretnél elérni a weboldaladdal, és mire van szükséged ahhoz, hogy elérd a célod. Van néhány dolog, amely alapos átgondolást és utánajárást érdemel mielőtt belevágsz, és amelyek segítenek számodra a legutolsó lépésben, és a weboldalt a lehető legjobb hellyé varázsolja.

Mire kell a weboldal?

Először is el kell döntened, hogy pontosan mire van szükséged egy weboldalhoz. Ez attól függ, hogy milyen típusú vállalkozás, milyen ágazatban dolgozol, ki a közönséged, és milyen üzleti céljaid vannak. Nagyon fontos, hogy kutatást végezz ezzel kapcsolatban, mielőtt elkezded. Ha csak azért hozol létre egy weboldalt, mert úgy érzed, hogy kellene, de nem tervezted meg, hogy mire használod, akkor nem lesz sikeres.

Mik az üzleti céljaid?

Hasznos, ha még a weboldal készítés előtt világosan meghatározod weboldalad céljait, egyszerű, világos kifejezésekkel. Ez nagyszerű kiindulópontot ad, és egy egyszerű tervet eredményez, amelyet követned kell annak érdekében, hogy weboldalad ennek a célnak vagy céloknak az elérésére összpontosítsd. Ez a módszer sokkal könnyebbé teszi annak eldöntését, hogy milyen funkciókat adj hozzá weboldaladhoz, könnyebben felmérheted, hogy melyik platform, vagy bővítmény segít a legjobban, hogy elérd céljaid új weboldaladdal.

Szeretnél létrehozni egy e-kereskedelmi webáruházat termékeidnek és/vagy szolgáltatásaidnak online értékesítéséhez? Weboldaladnak csak a vállalati információk tárházának kell lennie, és reprezentatív módon kell megadnia ügyfeleid számára azt, amit tudniuk kell, amikor felkeresnek? Talán csak egy levelezőlistát szeretnél felépíteni, és szükséged van egy új weboldalra, ahol előfizetőket szerezhetsz?

Egyes vállalkozások weboldalukat kizárólag márkaépítési célokra vagy munkájuk bemutatására használják. Ezt könnyen megtehetik egy vonzó kép- és videógalériával, ha munkájuk vizuális jellegű, vagy részletes tartalmi oldalakkal, amelyek elmagyarázzák, hogyan segítették korábbi ügyfeleiket üzleti céljaik elérésében, amennyiben szolgáltatásalapú vállalatról van szó.

Ha először pontosan kidolgozod azokat a feladatokat, amelyeket a weboldaladon el kell végezned, mielőtt belekezdenél, sok munkát megspórolhatsz magadnak. Ha csak arra van szükséged, hogy tájékoztasd a fogyasztókat arról, hogy ki vagy és mit csinálsz, akkor valószínűleg csak néhány tartalmi oldalt és néhány egyszerű információt kell megadnod.

Ha azonban egy kiskereskedő vagy, és azt szeretnéd, hogy weboldalad értékesítési platformként működjön, akkor egy kicsit összetettebb e-kereskedelmi webáruházat kell készítened. Ha egyszerűen nincs szükséged webáruházra, nem kell vesztegetned az időd az ezzel járó technikai szempontok megismerésére. Ezért számít az előzetes kutatás és tervezés.

Milyen funkciókat kell tartalmaznia minden weboldalnak?

Miután megállapítottad, hogy weboldaladdal mit szeretnél elérni, ennek alapján elkezdheted eldönteni, hogy milyen funkciókat helyezz el weboldaladon. Néhány különböző funkciót érdemes figyelembe venni, amikor saját weboldalt készítesz. Íme néhány példa arra, hogy miket érdemes megfontolni.

Mindig legyen kezdőlapod

Nagyon sok különféle funkció és oldal található, amelyeket hozzáadhatsz weboldaladhoz, bármilyen üzleti célod is legyen, ez különbözteti meg az egyes cégek oldalait attól függően, hogy mit próbálnak elérni. Mindazonáltal minden weboldalnak van egy közös vonása (vagy legalábbis kellene), ez pedig: egy kezdőlap.

A kezdőlap minden weboldal számára kulcsfontosságú, akár egy egyszerű, akár egy minőségi, professzionális weboldalt szeretnél készíteni. Valószínűleg ez lesz az első dolog, amit az ügyfél meglát amikor felkeresi weboldalad, ezért a kezdőoldalnak jó minőségűnek kell lennie. Egy jó honlapnak világosan el kell magyaráznia, hogy pontosan ki vagy és mivel foglalkozol.

Vállalkozásodnak pontos jellege egyetlen kattintással nyilvánvalóvá válik. Ha egy látogató nem érti meg azonnal vállalkozásod, honlapod, és több oldalt is át kell néznie, mielőtt rájön, akkor elég nagy eséllyel egyszerűen elhagyja az oldalt. Ha idejekorán távoznak, látogatásuk biztosan nem válik eladássá, és ronthatja az oldalstatisztikákra fordított időt, csökkentve weboldalad keresőoptimalizálását.

Nincs értelme túl finomnak lenni, amikor elmagyarázod mivel foglalkozik céged. Kezdőlapodon a felhasználók azonnal megtudhatják, hogy mit csinálsz, mivel foglalkozik, mit árulsz. Ha autókereskedéssel foglalkozol, csak mondd ezt! Egyszerű nyelvezetet használj, hogy ne legyen félreértés.

Ha céged kertészeti felszereléseket árul, miért ne készíthetnél egy nagy képet a kertről (talán néhány termékkel együtt), hogy a látogatók azonnal tudják, kivel, mivel van dolguk.

Tartalmazza a márkaazonosítód

Egy másik dolog, amit meg kell tenned a weboldal tervezés során, hogy gondold át a márka identitását. Egy dolog, amit minden weboldalnak meg kell tennie, az a vállalkozásunk képviselete. Ne feledd, a weboldal csupán a vállalkozás online kiterjesztése. Azt szeretnéd, ha az üzleted egy bizonyos képet mutatna attól függően, hogy mit árulsz, és a weboldalad sem különbözik ettől. A márkaidentitás képes erre.

Lehet, hogy márkádnak már erős identitása van a korábbi marketing- és hirdetési erőfeszítéseidből, vagy ha már rendelkezel megfelelő közösségi média jelenléttel. Ha még nem rendelkezel felismerhető identitással, akkor egy új weboldal elkészítése tökéletes alkalom lehet annak létrehozására.

Hogyan kell a márkaidentitásnak befolyásolnia a tervezést

A márka identitásának meg kell határoznia weboldalad kialakításának alaphangját. Ügyfeleidnek látniuk kell márkáját a weboldal minden apró funkcióján keresztül, és egy pillantással azonnal fel kell ismerniük céged. Az is számít, hogy melyik szektorban dolgozol. Lehet, hogy tiszta, professzionális hangot adsz az identitásodnak, vagy esetleg valami energikusabb és szórakoztatóbb érzést kelthetsz.

A jó márkaépítési stratégia azt jelenti, hogy márkaidentitásod széles körben használható lesz az összes többi offline tulajdonodban is, a hirdetésekben, a termékeken, az irodaterületeken és még a névjegykártyákon is. Weboldaladdal együtt kell működtetni ezekkel, ugyanazt a márkaidentitást használva.

Amikor a weboldal tényleges kialakításáról van szó, a márkaidentitásnak meg kell határoznia minden esztétikai döntésed. Az oldal elrendezése, színe, betűtípusa, képei, bármilyen írott példány tónusa, sőt a weboldaladon található kis ikonok és gombok kialakítását is.

Ha időt szánsz arra, hogy megfelelően megtervezd márkaidentitásod a tervezési fázis megkezdése előtt, az megkönnyíti a döntéshozatali folyamatot. Jól megtervezett és jól kivitelezett márkaidentitás esetén az ügyfelek már az első látogatásuktól kezdve pontosan tudják, milyen típusú céggel állnak szemben.

Végezz kutatást

Mint minden projekt esetén, a kutatás előzetes elvégzése valóban hasznos lehet. Korábban már tárgyaltuk a saját vállalkozás kutatásának fontosságát és azt, hogy milyen célokat kell elérnie. Egy másik hasznos tipp azonban az, hogy tájékozódjon versenytársairól, és nézze meg, mit csinálnak a weboldalaikon.

Versenytárskutatás

Mivel ugyanabban a szektorban dolgoznak, gyakran szükséged lesz hasonló funkciókra a weboldaladon, ezért érdemes megnézni, mire készülnek. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy másolnod kell őket. Továbbra is szükséged van arra, hogy saját egyedi márkaidentitásod tündököljön.

De segíthet, ha megnézed, mit csinálnak, milyen funkciókat helyeztek el a weboldalukon, és azt is, hogy mi működik, és mi nem. Lehet, hogy közösségi oldalt használnak, esetleg van egy online feliratkozási űrlapjuk a levelezőlistákhoz. Tartalmazhatnak egy olyan funkciót, amelyre nem gondoltál volna, és szuper lenne a Te weboldalad számára is.

Tervezési kutatás

A tervezés és az elrendezés egy másik fontos jellemző, amelyet érdemes megvizsgálni. Még csak nem is kell feltétlenül versenytársak vagy más hasonló vállalkozások után kutatnod. Gondolj azokra a weboldalakra, amelyeken kellemes élményben volt részed, amikor felkerested, és menj vissza, és nézd meg, hogyan készültek. A kutatás során készíts listát azokról, amelyek zökkenőmentesen működnek, és készítsd el azok tervezési jellemzőit.

Ha weboldal készítő eszközt használsz, akkor a legtöbbjük előre elkészített sablonokat tartalmaz a weboldalak tervezéséhez. Érdemes ezeket átnézni, és összehasonlítani néhányat, mielőtt kiválasztanád a saját weboldaladhoz használni kívántat.

Ne feledd, hogy nem feltétlenül a tervezés a legfontosabb dolog az oldalelrendezéseknél. A weboldal tervezése során a funkcionalitásnak kell az első helyen állnia.

Hányszor találkoztál már olyan egyedi dizájnú és esztétikus weboldallal, amely valóban lenyűgözően nézett ki, de azt tapasztaltad, hogy egyik sem működik zökkenőmentesen, és valójában hihetetlenül nehéz eligazodni rajta? Semmi sem riasztja el jobban a felhasználót, mint a nehézkes, nehéz navigáció és a kínos felhasználói élmény.

Válassz domain nevet weboldaladhoz

Minden weboldalhoz társítani kell egy domain nevet, ami könnyen a legfontosabb része lehet egy weboldalnak. A domain név az URL fő része, a weboldalad neve, valamint az, amit az emberek beírnak a böngészőjükbe, hogy megtaláljanak. A cél az, hogy a domain neved mindenhol megtalálható legyen, az e-mail aláírásában, a marketingben, a közösségi médiában és minden egyéb információs eszközön, hogy az emberek felkeressék weboldalad.

Tedd relevánssá domain neved

Olyan domain nevet kell választanod, amely rövid, frappáns és fülbemászó, amire a felhasználók emlékezni fognak. A legfontosabb az egészben, hogy a domain névnek relevánsnak kell lennie weboldalad és céged szempontjából is, ideális esetben a cégnevet követi a „.hu”, vagy „.com”. Vannak olyan felhasználók, akik amikor egy vállalkozást keresnek, egyszerűen .hu, vagy .com-mal beírják a cég nevét, és remélik, hogy megjelenik a weboldal domainje. Ha túlságosan eltér a cég nevétől a domain név az jelentősen megnehezítheti a weboldal megtalálását, így jóval kevesebb forgalmat fog bonyolítani. Nincs értelme egy olyan weboldal domainnek, amelyet senki sem keres fel, és nem teljesíti a kívánt célt.

Ha nem tudsz olyan domain nevet választani (mert pl. foglalt már), amely pontosan megegyezik céged nevével, akkor legalább valami hasonlónak kell lennie.

A weboldal domain nevének professzionálisnak kell lennie. A domained végül is a vállalkozásod szolgálja, és közvetítenie kell márkád hitelességét. Hasznos, ha a domain neve viszonylag rövid, ami megkönnyíti az emberek számára, hogy szájról szájra megosszák domained. Sok online márka mára a domain név szinonimájává vált.

Weboldalad tárolása

A következő lépés a domain név megadása után a weboldalad webtárhely-tervének eldöntése. Röviden érintettük ezt egy korábbi részben, megvitatva, hogy egyes weboldal készítő platformok, mint például a Squarespace hogyan készítenek webtárhelyet helyetted, ha weboldalad náluk hozod létre. De mik is azok a webtárhely-tervek? És miért van szüksége egy weboldalnak webtárhelyre?

Mi az a Hosting?

A webtárhely lényegében az a hely, ahol a weboldalad fizikailag található. Sokan úgy gondolják, hogy az internet a felhőben van, olyan adatdarabokban, amelyek minden számítógépen és mobileszközön elérhetők. Mindezeket az adatokat azonban fizikailag meg kell őrizni valahol, egy valós helyen. A weboldalak adatait olyan szervereken tárolják, amelyek az internet fizikai infrastruktúráját jelentik.

A webtárhely szolgáltatásokat bővebben ebben a cikkben taglaltuk: webtárhelyek. Így ebben a cikkben most bővebben nem térünk ki rájuk.

Weboldalad oldalainak készítése

Miután elvégezted a kutatást, megállapodtál egy domain név mellett, és kiválasztottad, hogy hol szeretnéd tárolni weboldalad, itt az ideje, hogy ténylegesen létrehozd weboldalad. A modern weboldal készítők ezt a folyamatot sokkal egyszerűbbé teszik, mint korábban, így nincs szükség kódolásra. Azonban még mindig meg kell tervezed, hogyan építsd fel weboldalad mielőtt elkezdenéd honlapod szerkesztését.

Döntsd el, milyen tartalmat kell tartalmaznia weboldaladnak

Ennek első lépése annak megtervezése, hogy milyen tartalmat kívánsz elhelyezni weboldaladon. Gondolj az általad írt nagyszerű cikkekre és blogbejegyzésekre, a vállalkozásodról a múltban készített fantasztikus képekre, és minden másra, amelyről úgy gondolod, hogy jól jönne weboldaladhoz. Ha pontosan tudod, mit szeretnél használni, akkor később könnyen elkészítheted webhelytérképed.

Lehet, hogy sok tartalmad van már kéznél. Ha arra vágysz, hogy az egészet feltöltsd a weboldaladra, lehet, hogy újra kell gondolnod. Mindig tartsd szem előtt a weboldal sebességét, ugyanis ha a weboldal túl lassú és késleltetett, az rontja a felhasználói élményt, elriasztja a látogatókat. Senki sem akar visszatérni egy olyan weboldalra, amely túl lassú és nehézkes ahhoz, hogy megfelelően működjön.

Hozz létre egy webhelytérképet

Ha megvan az összes együtt használni kívánt tartalom, ideje eldönteni, hogy milyen oldalakra van szükséged a weboldalon, és hová kerüljön a tartalom. Fontos, hogy egy többrétegű weboldal legyen, sok jól szervezett információval, ami jóval túlmutat egy egyszerű honlapon. Ennek megtervezésének legjobb módja egy részletes webhelytérkép elkészítése.

Az oldaltérkép alapvetően a weboldal tervrajza. Részletesen leírja, milyen oldalakra van szükséged minek kell szerepelnie ezeken az oldalakon, és hogyan kapcsolódnak egymáshoz.

Az egyszerű navigáció fontos döntő tényezője annak eldöntésében, hogy egy weboldal élvezetes-e vagy sem. Az emberek szeretik, ha a weboldalak egyszerűek és könnyen megérthetőek, használhatóak.

Weboldalad tartalmazzon menüt

Fontos, hogy minden oldalon sok linket helyezz el, amelyek más (saját)oldalakra irányíthatják ügyfeleid. Ennek nagyon egyszerű módja, ha minden oldalon van egy menü. Ez tartalmazhatja a weboldalad összes kulcsfontosságú oldalának listáját, így minden oldal egyetlen kattintással elérhető a látogatók számára. Ez lehet akár egy legördülő menü, vagy csak egy sima lista minden oldal alján.

Tehát melyek azok az oldalak, amelyeket érdemes felvenni a webhelytérképedbe? Vannak olyan oldalak, amelyek speciálisabb vállalkozásoknak valók, például e-kereskedelmi platformok, de vannak olyan oldalak is, amelyekkel minden egyes vállalkozásnak vagy szervezetnek rendelkeznie kell. Fontos, hogy tudd, hogyan kell weboldalt készíteni. Vessünk egy pillantást néhány lényeges dologra.

Adj meg egy kapcsolati oldalt

Mindenekelőtt minden vállalati weboldalnak tartalmaznia kell egy kapcsolatfelvételi oldalt. Ha szeretnéd, hogy az ügyfelek megkereshessenek. A kapcsolati oldal, lehetőségek létfontosságú része weboldaladnak, hogy aktív kapcsolatot teremthess honlapod látogatóival, ami eladásokhoz vezethet. Legyen egy külön oldal, amely tartalmazza az összes elérhetőséged. Ennek tartalmaznia kell egy telefonszámot, e-mail-címet, fizikai címet, és manapság az összes közösségimédia oldalra mutató linket.

Sok ember számára a vállalat weboldala az első kikötő, amikor bármilyen okból megpróbálnak kapcsolatba lépni a vállalkozással. Ez lehet vásárlás, reklamáció, vagy akár a számodra végzett munka iránti érdeklődés. Ne nehezítsd meg számukra a szükséges elérhetőségek megtalálását, mert ez befolyásolhatja az ügyféllel való kapcsolatod.

Adj hozzá egy rólunk részt

Egy másik lényeges oldal a “Rólunk” rész. Itt mesélheted el céged történetét. Bemutathatod a vállalat történetének hátterét, küldetésnyilatkozatát, a vállalati értékeket, és beszélhetsz általad elvégzett munkákról is. Némi mélységet adhatsz cégednek, aminek hatására elköteleződhet a közönséged.

Természetesen a „Rólunk” oldal funkcionális részeit is felveheted. Sok vállalat használja a „Rólunk” oldal alszakaszait, hogy közzé tegye az aktuális állásajánlatokat, hasznos információkat a csapatáról, az igazgatóságról és a legfontosabb szóvivőkről.

Weboldalad tartalmazza termékeid és szolgáltatásaid

Szükséged lesz termékeidnek és/vagy szolgáltatásaidnak szentelt oldalakra is. Végül is ezek a vállalkozásodnak fő céljai, ezért kell helyet biztosítani a reklámozáshoz, megjelenítéséhez. Ha szolgáltató cég vagy létrehozhatsz egy részt a weboldaladon azokról az ügyfelekről, akiknek már segítettél.

Beillesztheted ügyfeleid esettanulmányait és projektleírásokat, amelyek részletezik, hogy miben segítetted őket, és hogyan oldottad meg a problémáikat. Egy szép kiegészítés ehhez a vásárlói beszámolók oldala. Ide sorolhatod elégedett ügyfeleid által írt összes kedves megjegyzéseit és visszajelzéseit, ezzel bizonyítva a látogatók számára, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújtasz.

Ha viszont inkább termékek értékesítésére összpontosítanál, akkor feltétlenül sok olyan oldalra lesz szükséged, amely bemutatja termékeid. Ennek tartalmaznia kell kiváló minőségű képeket, minden olyan műszaki információt, amelyre az ügyfeleknek szüksége lehet, és az árakat.

A jól megírt termékleírások mára már szinte kötelezőek. A lehető legtöbb információt tartalmazniuk kell, de túl kell lépniük a műszaki adatokon. Emberibb módon beszélhetsz termékeidről, ami felkeltheti a látogatóid figyelmét, és meggyőzőbb lehet mindenki számára, akik a vásárlást fontolgatják.

Legyen blog is weboldaladon

Az alapvető oldalakon túl sok más is szerepelhet, amelyek nagyszerű kiegészítést jelentenek weboldalad számára. Például a blogoldalak nagyon népszerűek. Készíts egy blog szekciói is, amelyben megvitathatod gondolataid és problémáid az ágazaton belül, amelyben tevékenykedsz. Ezek lehetnek véleménycikkek is, amelyek kiemelik szakértelmed, vagy esetleg oktatási útmutatók valamilyen releváns dologhoz.

Mutatunk egy példát is: Képzeld el, hogy van egy olyan webáruházad, amely autóalkatrészeket, vagy olyan szerszámokat értékesít, amelyeket az embereknek az autóikban kell használniuk, tárolniuk. Írhatsz egy blogbejegyzést lépésről lépésre útmutatóként arról, hogyan kell gumit cserélni, és milyen felszerelésre van hozzá szükség. Ez megmutatja szakértelmed, és értékes a közönséged számára.

Vagy esetleg egy kutya örökbefogadó központot vezetsz. Használhatod blogoldalad egy cikk közzétételére a kutya örökbefogadásának minden előnyéről az új kölyökkutya vásárlásával szemben. Ezek a blog bejegyzések közvetlenül kapcsolódnak vállalkozásodhoz és közönségedhez, bemutatja szakértői tudásod ebben a témában, valamint hirdeti szolgáltatásaid, és meggyőzi az embereket, hogy keressenek fel Téged.

A blogoldalt hírek és vállalati frissítések közzétételére is használhatod. Tájékoztasd közönséged arról, hogy céged mire készül, milyen nagy eredményeket ért el, új termékbevezetéseket vagy bármilyen új marketingkampányt indított. Ha PR-kapcsolatot is végzel, minden jó hírt megoszthatsz blogbejegyzésként is.

Weboldaladon legyen GYIK oldal is

A GYIK oldalak (gyakran ismételt kérdések) egy másik hasznos kiegészítést jelentenek bármely üzleti weboldalhoz. Ez egy rendkívül jó módja annak, hogy gyorsan információt nyújts a látogatóknak, így nem kell a weboldaladon keresgélniük, hogy megtalálják a hasznos információkat amire kíváncsiak (pl. mennyi idő alatt érkezik meg a megrendelt termék).  A sok keresgélés az oldalon sokak számára bosszantó lehet.

Fel kell tüntetned minden olyan kérdést termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, amelyekről úgy gondolod, hogy valószínűleg fel fognak merülni, vagy amelyeket már sokszor feltettek. Ezek némelyike ​​meglehetősen nyilvánvaló, és olyan egyszerű lehet, mint a „Mit csinál a cégünk?”.

Ha mindegyik megvan, tedd fel őket egy listára, és adj néhány tömör, jól megírt választ, amelyek gyorsan, minden gond nélkül eljuttatják ügyfeleid a keresett információkhoz. A GYIK oldalnak könnyen megtalálhatónak kell lennie, de ne feledd, hogy nem helyettesítheti a névjegyoldalt. Néhány embernek mélyrehatóbb kérdései lehetnek, amelyeket közvetlenül fel kell tenniük.

Legyen online webáruházad

Amint azt ebben a cikkben már említettük, ha weboldalad az eladások növelésére szeretné használni, feltétlenül legyen rajta egy webáruház motor vagy felület. Az e-kereskedelem számos vállalkozás létfontosságú eszköze, és egyes weboldalak jelentős részét képezik.

A webáruház létrehozásának legegyszerűbb módja egy speciális weboldal készítő program, például a WooCommerce, vagy más weboldal készítők, például a Squarespace, amelyek szintén beépített vásárlási funkciókkal rendelkeznek. Ezeket azonban nem feltétlenül kell használnod, és az e-kereskedelmet szinte bármilyen weboldal szerkesztési módszerrel beállíthatod weboldaladon.

Bármelyiket is választod, gondoskodnod kell egy integrált elektronikus fizetési rendszerről. Rengeteg e-kereskedelmi szoftver és harmadik féltől származó fizetésfeldolgozó érhető el az interneten, amelyeket nyugodtan használhatsz.

A weboldalad többi részéhez hasonlóan az online üzletednek (webáruház) is könnyen navigálhatónak kell lennie. Könnyen megtalálható hivatkozásokat adj meg a megfelelő termékrészekhez, érdemes lehet keresősávot is felvenni, ha nagyon nagy raktárkészlettel rendelkezel. A tartalmat is végig jól kell megírni és összerakni, a jó tartalom nagyon fontos minden weboldal és webáruház számára. Tartalmazzon kiváló minőségű képeket, amelyek egyértelműen megjelenítik termékeid, valamint világos és tömör termékleírásokat, amelyek tartalmazzák a szükséges műszaki adatokat.

Amit minden oldalnak tartalmaznia kell

Az egyes oldalak létrehozásakor emlékezned kell néhány dologra. Az első, amit meg kell említeni, a linkek. Már tárgyaltuk annak fontosságát, hogy weboldalad könnyen navigálható legyen, és a többi oldalra mutató hivatkozások sokasága nagyszerű módja ennek. Nemcsak a felhasználói élmény, hanem a weboldalad keresőoptimalizálás szempontjából is.

Egy másik rendkívül jó szempont a cselekvésre való felhívás. A cselekvésre való felhívás az, amikor azt mondod a felhasználónak, hogy tegyen valamit. Ez lehet weboldalad felkeresése, csapatoddal való kapcsolatfelvétel vagy akár maga a vásárlás.

Például a termékoldalakon feltétlenül szerepeljen a „vásároljon most” gomb, amelyen azonnal meg lehet vásárolni a terméket. A „Lépjen kapcsolatba csapatunkkal még ma, ha többet szeretne megtudni” egy nagyszerű cselekvésre ösztönző gomb a kezdőlapodon vagy a Rólunk részben.

Mindenképpen teszteld weboldalad

Miután elkészítetted weboldalad, amelyen megtalálható minden szükséges oldal és funkció, valamint rengeteg jó minőségű tartalom, még ne gondold, hogy munkád befejeződött. Mielőtt elkezdenéd szétküldözgetni az URL-címed a kapcsolattartóidnak és az ügyfeleidnek, szánj néhány percet arra, hogy leellenőrizd, hogy minden megfelelően működik-e, és nincs-e benne hiba.

Ellenőrizd az összes oldalt és minden hivatkozást. Győződj meg arról, hogy minden zökkenőmentesen működik, nem túl lassú, és az elrendezés megfelelőnek tűnik. Ellenőrizd le, hogy minden hivatkozás pontosan oda vezet, ahová kell. Ha rendelkezel bármilyen funkcióval, videókkal, vásárlási platformokkal vagy regisztrációs űrlapokkal, próbáld ki és teszted saját magad is, hogy megbizonyosodjon arról, hogy valóban jól működnek.

Ez elsőre fáradságos és időigényes feladatnak tűnhet, és őszintén szólva az is. De túl kell ezeketn esni, hogy megkíméld magad a későbbi fejfájástól és még több gondtól, amikor egyre több panasz érkezik arról, hogy weboldalad nem működik. Ami még rosszabb, az az, hogy az ügyfél panaszkodás helyett egyszerűen csak elhagyja weboldalad, és máshová megy.

Weboldalad mobilbarát?

Miután kétszer-háromszor ellenőrizted, hogy minden tökéletesen működik, és úgy gondolod, hogy ideje közzétenni új weboldalad. Még nem! Ezután ellenőrizned kell, hogy weboldalad asztali számítógépen és mobileszközön is megfelelően működik-e. Egyre többen böngésznek a weben a telefonjukon keresztül, ezért fontos, hogy weboldalad, vagy webáruházad mobilbarát legyen.

Ha nem, akkor meglehetősen nagy forgalomról maradhatsz le. Sokan a napjuk nagy részét az asztali számítógépüktől távol töltik, így mobileszközeikre hagyatkoznak. Ha weboldalad kényelmetlen a telefonon, rosszul tölt be, a funkciók nem működnek megfelelően gyorsan elhagyják. Ezenkívül a weboldal mobilbaráttá tétele a SEO javítása szempontjából is fontos, így weboldalad a keresőmotorok könnyen megtalálhatják.

Sok weboldal készítő figyelembe vette ezt a számítást, és kérhet tőlük segítséget, hogy weboldalad a lehető legmobilbarátabbá tegye. Kérdezd meg, vagy ellenőrizd le azokat a dolgokat, mint például, működik ez az oldal kisebb képernyőn? Könnyen navigálható érintéssel? Minden funkcióm működik iOS vagy Android rendszeren? Ha mindezeket figyelembe veszed, akkor sokkal egyszerűbb lesz az oldalad mobilbaráttá tenni.

Használd ki az Google Analytics előnyeit

A Google Analytics egy hihetetlenül hasznos eszköz a weboldal teszteléséhez, mielőtt közzé tennéd azt a nagyközönség számára, de a folyamatos monitorozáshoz és karbantartáshoz is nagy segítség. Értesítést kapsz, ha valami nem működik, kiemelve a weboldalad forgalmi adatainak csökkenését. Így már idejekorán észreveheted a problémákat, és még azelőtt megoldhatod azokat, mielőtt azok tönkre tennék az oldal felhasználói élményét.

Amikor a weboldal él, figyelemmel kísérheted az egyes oldalakat. Ha bizonyos oldalak másokhoz képest nem érnek el akkora forgalmat, mint azt remélted, akkor lehet, hogy valami nincs rendben velük? Ez lehet technikai probléma, például egy hibás hivatkozás, vagy csak nehezen található, vagy nehezen hozzáférhető, ami eltereli a forgalmat.

A weboldalad mögött álló statisztikák ismeretében tudni fogod, hogy mi működik és mi nem, és betekintést nyújthat abba, hogy mikor érdemes frissíteni. A weboldal fejlesztésének fontos része annak ismerete, hogy pontosan tudjuk, mi működik és mi nem.

Szeretnél létrehozni egy saját weboldalt? Lépj kapcsolatba az OfficeHelperrel még ma!

Egy jó weboldal ma minden vállalkozás számára nagyon fontos, függetlenül attól, hogy milyen típusú üzletágban tevékenykedik. Nagy előnyökkel jár a márka felismerése, marketingje, értékesítése és még sok más szempontjából. Minden vállalkozásnak mindenképpen fontolóra kell vennie egy új, egyedi weboldal készítését, ha még nem rendelkezik eggyel. Valamint átgondolhatod, hogy a jelenlegi oldalad felújításra szorul-e.

Manapság rengeteg weboldal készítő érhető el az interneten, így a weboldal készítése minden eddiginél egyszerűbb és problémamentesebb lett. Bármire is van szüksége a weboldaladnak, a megoldásra biztosan találsz egy weboldal szerkesztőt. Nincs szükség széleskörű kódolási ismeretekre, így bárki létrehozhat weboldalt most, függetlenül attól, hogy nagyvállalatról vagy kisvállalkozásról van szó.

Ez azonban még mindig ijesztő feladatnak tűnhet. Sokféle program közül választhatsz, hol tárold weboldalad, hogyan szerezz domain nevet, nem vagy benne biztos hol és hogyan kezd. Ha ez a helyzet, soha nem árt segítséget kérni.

Az OfficeHelpernél rengeteg tapasztalatunk van a vállalkozások webdesignjában. Online marketingesekként tudjuk, milyen fontos lehet egy jól működő weboldal egy vállalkozás számára, és azt is tudjuk, hogyan készítsük el a megfelelőt.

Ha segítségre van szükséged a WordPress vagy a Squarespace közötti döntésben, a webtárhely kiválasztásában vagy a domain regisztrációjában, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és nézd meg, hogyan segíthetünk Neked a tökéletes weboldalt elkészíteni vállalkozásod számára.

A weboldalon található adatmennyiség befolyásolhatja a weboldalad sebességét, ezért ha túl sok adat van, az lelassul. Ezért ügyelj arra, hogy csak azt a tartalmat válaszd ki, amelyet valóban meg kell jelenítened weboldaladon, és ne terheld túl sok rossz minőségű képpel.