GamIT Hungary Kft. +36 30 792 1784 [email protected]

Weboldal készítés, keresőoptimalizálás

  • Home
  • A tartalommarketing alapjai 2023-ra
Tartalommarketing 2023

A tartalommarketing alapjai 2023-ra

A tartalommarketing az online marketing népszerű divatszója, és ennek jó oka van.

Népszerűségének egyik fő oka a forgalom lebonyolításában mutatott hatékonysága, valamint az a képessége, hogy oktatáson keresztül megalapozza egy személy vagy cég szakirányú szakértelmét. Lehetővé teszi, hogy bizalmat alakítsunk ki azáltal, hogy ingyenes, hasznos információkat adunk át, ami egy értékesítési tölcsérbe vezethet a vásárláshoz, még akkor is, ha a tartalom nem hirdet semmit kifejezetten.

Ez a fajta implicit marketing azért fontos, mert az ezredfordulósok (és a Z generációsok), akik a mai vásárlók többségét teszik ki, megmutatták, hogy idegenkednek a hirdetésektől.

Ha szeretnél elmerülni a tartalommarketingbe és weboldal potenciáljába, erre az útmutatóra van szükséged!

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing olyan tartalom létrehozására törekszik, amely releváns, szórakoztató, vonzó és értékes. A tartalommarketing következetes közzétételt igényel, és megváltoztathatja az ügyfelek viselkedését.

A tartalommarketing nem tartalmaz közvetlen értékesítést, de segíthet megtartani és megszerezni az ügyfeleket. Ahhoz, hogy működjön, a tartalomnak vonzónak kell lennie (vagy reakciót kell kiváltania az ügyfelekből), mert ha nem, akkor valójában nincs marketingértéke.

A tartalommarketing hatékonyságának mérésénél a weboldal forgalmát használták mérőszámként, de ez nem ad teljes képet a teljesítményről. A konverziókra vezető elkötelezettség mérése sokkal pontosabb és áttekinthetőbb lehet, ami jobban mutatja a tartalommarketing teljesítményét.

A tartalommarketing rövid története

A tartalommarketingnek hosszú múltja van, amely visszanyúlik az 1700-as évekbe, amikor Benjamin Franklin kinyomtatta a Szegény Richard almanachját a nyomdai üzlete népszerűsítésére.

Az 1900-as években a Michelin cég készített éttermi kalauzt, ami egy gumiabroncsgyártó cég számára meglehetősen meglepő volt, de ezzel a tartalommarketing-taktikával ösztönözték az embereket, hogy autót vásároljanak és Michelin gumiabroncsokat használjanak.

A „szappanopera” kifejezés a P&G által az 1930-as években elindított rádiódrámákra utal. és olyan szappantermékeket tartalmazott, mint a Duz.

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy a korai tartalommarketing miként vált azzá a behemóttá, mint amilyennek ma ismerjük, tekintsd meg a Content Marketing Institute témával kapcsolatos útmutatóját és infografikáját.

A tartalommarketing története
A tartalommarketing története

Tartalommarketing statisztikák, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni

Azon tűnődsz, hogy Neked miért kell foglalkoznod tartalommarketinggel? Ennek nagyon jó oka van, szinte minden sikeres online üzlet rendelkezik stratégiai tartalommarketing tervvel. A statisztikák meggyőző bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy érdemes ebbe az online marketingstratégiába fektetni:

Hogyan használják a vállalkozások a tartalommarketinget

A tartalommarketing 3 legfontosabb célja a következők:

  • Potenciális ügyfelek generálása (59%)
  • Gondolatvezetés kialakítása (43%)
  • Márkaismertség kialakítása/növelése (40%)

Ezenkívül a tartalommarketing a következőkre is használható:

  • Új ügyfelek szerzése, és a régiek megtartása
  • Forgalom bevonzása a weboldalra
  • Ügyfelek lojalitásának növelése
  • A tartalommarketinget használhatod akár az ügyfelek oktatására is (blog + tudásbázis ), ami segíti csökkenteni a támogatás kéréseket és a támogatási jegyeket, vagy hívásokat (pl. webtárhellyel foglalkozó weboldalak esetén)
A tartalommarketing célja
A tartalommarketing célja

A tartalommarketing minden más online stratégiát is befolyásol. Például:

  • A tartalom kiegészíti a keresőoptimalizálási stratégiád azáltal, hogy több bejövő linket biztosít, ezáltal növeli a domain tekintélyét.
  • A cikkeket újrahasznosíthatod közösségi médiakampányokhoz és e-mail marketinghez.
  • Több e-mail-feliratkozásra ösztönözhetsz általa, különösen akkor, ha „exkluzív” tartalmat kínálsz. (pl. jelentéseket)
  • A tartalommarketing keresztpromóciója olyan ajtókat nyithat meg, amelyek lehetővé teszik, hogy kapcsolatokat építs ki más vállalkozásokkal.

A tartalommarketing külön bevételi forrásként is szolgálhat egy vállalkozás számára, például olyan mélyreható tartalmak (például e-könyvek) létrehozása során, amelyeket az ügyfelek megvásárolhatnak. Ezt bejövő marketingnek is nevezik .

Költségkeret beállítása a tartalommarketinghez

A cégek 75%-a növeli befektetéseit a tartalommarketingbe.

Az átlagos tartalommarketingesek marketingköltségvetésük 28%-át szánják tartalommarketingre, míg a hatékonyabb B2B marketingesek ennek a 42%-át. A legjobb tartalommarketingesek teljes marketingköltségvetésük 46%-át erre a taktikára fordítják.

Hogyan határozhatod meg jelenlegi tartalommarketing ROI-dat? Az egyik egyszerű módja a Google Analytics ellenőrzése (feltételezve, hogy beállítottad a célokat). Kattintson a Konverziók → Célok → Áttekintés lehetőségre. Nézd meg a Forrás/Médium elemet, és nézd meg, hogy a „google /organic” jelenleg hol helyezkedik el, majd hozz egy megalapozott döntést.

  • Ha az organikus forgalom már az első számú konvertáló médium, akkor tudod, hogy a tartalommarketing működik, és talán többet kellene a tűzre önteni, ahogy mondják. Ha valami beválik számodra, akkor tekerj rajta!
  • Ha az organikus forgalom nagyon alacsony részét képezi a konverzióknak, akkor ki kell derítened, hogy miért. Lehet a tartalmad nem rangsorol jól, vagy esetleg az olvasóid nem érdekli? Vagy egyszerűen nem teszel közzé elég tartalmat?
ROI az organikus forgalomból
ROI az organikus forgalomból

A tartalommarketing költsége

Bár sokan az organikus forgalmat „ingyenesnek” gondolják a promóció szempontjából, a tartalomkészítés egy másik történet. Íme néhány a tartalommarketinggel kapcsolatos leggyakoribb költségek, amelyekről érdemes tájékozódnod, és amelyekre érdemes odafigyelni:

Maga a weboldalad

Weboldalad elkészítése és kialakítása azért fontos, mert ez biztosítja a tartalom megtekintésének módját. Lehet, hogy Te rendelkezel a világ legjobb tartalmával, de a weboldalad látogatói esztétikai vagy használhatósági problémák miatt problémába ütköznek honlapod használatával vagy a tartalmad olvasásával kapcsolatban, így a tartalommarketing kampányod egyszerűen nem fog működni. Weboldalad technikai felépítése hatással van a SEO-ra, ami viszont befolyásolja a tartalommarketing kampányok teljesítményét is.

Egy weboldal elkészítése 80 000Ft-tól akár 500 000Ftig terjedhet. Egyszerű, több oldalad, keresőoptimalizált weboldalakat mi már 80 000Ft+Áfától is készítünk.

Blogbejegyzések

A blogbejegyzések a tartalommarketing fontos elemei. A forgalom fő mozgatórugói, erősen hozzájárulnak a SEO-hoz, és befolyásolhatják a közönséged azáltal, hogy márkájád a szakmában gondolatvezetőként pozícionálják.

A weboldalakhoz hasonlóan számos árkategóriában vásárolhatsz blogbejegyzés-csomagokat.
Ha blogbejegyzésekben vagy érdekelt, vedd fel velünk bátran a kapcsolatot, 2000+ karakteres, egyedi blogbejegyzést már 5000Ft-ért kínálunk! Vagy a havi keresőoptimalizálás folyamatunkban, ami 20 000Ft/hó benne van havi 1 blogbejegyzés írás is.

Egyes szabadúszók (különösen a harmadik világbeli országokban, ahol a megélhetési költségek olcsók) 500-1000 szavas blogbejegyzéseket kínálnak akár 1 dollárért! De fontos felismerni, hogy az ilyen esetekben, akárcsak az élet többi részében, azt kapod, amiért fizet.

Ha olyannal dolgozol, aki nem saját nyelvére próbál írni, akkor elkerülhetetlenül kompenzálnod kell a nyelvtani/helyesírási problémákat. Továbbá, ha egy olcsó íróval dolgozol, nem számíthatsz arra, hogy a SEO ismereteket beépíti a folyamatba. Azt is fontos megjegyezni, hogy a Google olvashatósági pontszám elemzést végez a tartalomról, hogy meghatározza a felhasználók számára való relevanciát.

Mielőtt azt gondolnád, hogy az 500 szavas (rövid) blogbejegyzések tökéleten elegendőek, meg kell értened, hogy a tartalommarketing SEO előnyeinek kihasználásához hosszú, minőségi szöveges tartalomra (például a sarokkövű tartalomra) van szükséged a siker eléréséhez. Ha fukarkodsz a szavakkal (és a költségvetéssel), előfordulhat, hogy a tartalommarketing nem fog működni számodra!

Infografika

A tartalommarketing nem csak az írott szóból áll. Egy igazán jól megtervezett infografika nagyon hatásos befektetés lehet. Infografikáért kérj tőlünk árajánlatot!

Közösségi média marketing

Havonta akár százezret is költhetsz közösségi média marketingre, és ez nem feltétlen tartalmazza a hirdetési költséget is. Nálunk, a havi SEO feladatok mellett a közösségi média kezelés is benne van a havi csomagunkban, aminek díja 20 000Ft/hó, heti 1 Facebook poszttal (havi 4).

Videók

A szuper jó minőségű videók percenként akár 100 000Ftba is kerülhetnek. A videótartalom-marketing minden eddiginél jobban elérhetők azon vállalkozások számára, amelyek hajlandóak kipróbálni. Nincs szükség drága gyártási eszközökre vagy szerkesztőszoftverre, igazából csak egy fényképezőgépre és egy olyan alkalmazásra van szükséged, mint az iMovie. Napjainkban a TikTok videók is rendkívül módon terjednek.

A tartalom promóciója

A tartalom népszerűsítése legalább ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint annak létrehozása. Nem segít, ha senki sem látja! A tartalom terjesztése állhat Google vagy FaceBook hirdetésekből, vagy közösségi média megosztásokból, vendég posztolásokból stb. Természetesen a hirdetéseknek költségeik vannak. Mi, az OfficeHelpernél tudunk segíteni Neked a GoogleAds és Facebook hirdetésekben is akár már 5 000Ftért is!

További tartalommarketing tippek

Készen állsz egy jó hírre? Nem kell minden tartalomnak egyedinek/frissnek lennie ahhoz, hogy elérje az üzleti célokat!

A tartalom összeállításának általános aránya: 65% saját előállítású (belső személyzet, ügynökségek vagy szabadúszók által készített), 25% kurátor által összegyűjtött és 10% szindikált tartalom. A tartalommarketinget alkalmazó marketingesek több mint fele szerint ez javította weboldaluk láthatóságát, vezető szerepét, keresőoptimalizálását, webes forgalmát és a vásárlók elkötelezettségét.

Az 5 fő osztály, amely a tartalomkészítésért felel, a következők: üzleti marketing (53%), termékmarketing (39%), téma szakértői (36%), PR/kommunikáció (32%) és a külső ügynökségek/tanácsadók (30%). A marketingesek 18%-a kiszervezi a tartalmukat, de a legjobbak 24%-ot kiszerveznek, hogy időben lépést tudjanak tartani az igényekkel. A fennmaradó tartalmat házon belül hozzák létre.

A mai tartalommarketing csapatokban hiányzó legfontosabb készségek közé tartozik a tartalomkészítés, a tartalomvezetés/stratégia, a tartalom promóciója, a teljesítménymenedzsment/metrikák és a tárgyi szakértelem.

A legtöbbet kiszervezett tartalommarketing tevékenységek közül az írás (44%) és a design (41%) állnak az élen.

A közzététel hossza és gyakorisága

Milyen hosszúnak kell lennie a tartalomnak, hogy hatékony legyen?
A cégek blogbejegyzéseinek 18%-a átlagosan 750 vagy több szóból áll.

Általában a hosszabb tartalmú oldalakat találták a leghatékonyabbnak, mivel 40,54%-kal jobb teljesítményt nyújtanak a rövidebb változatoknál. Mára már:

  • Hatszor több blogger ír 2000 szónál hosszabb bejegyzéseket, mint 2014-ben.
  • 12%-kal kevesebb blogger ír 500 szavas vagy kevesebb bejegyzést, mint 2015-ben.

A CoSchedule összegyűjtötte legjobban teljesítő blogbejegyzéseit, és a következőket találta a tartalom hosszával kapcsolatban. Amint láthatod, nem található rövid tartalom a legjobban teljesítők között.

A legjobban teljesítő blogbejegyzések
A legjobban teljesítő blogbejegyzések (CoSchedule)

Az optimális hosszúság a céloktól függ.
Ha kommenteket szeretnél a blogodban, akkor 275 szó ajánlott.
Ha szeretnél több közösségi megosztást, akkor 600-1500 szót kell megcéloznod.
Ha pedig a Google-on szeretnél jól szerepelni, akkor 2500 szó a cél.

A hosszabb bejegyzések egyszerűen magasabb helyezést érnek el a keresőoldalakon, és növelik a weboldalon töltött időt (fontos elköteleződési mutató!) az ügyfelek számára.

Ami pedig a gyakoriságot illeti, folytasd a tesztelést, és nézd át a saját adataid, hogy megtudd, mit preferálnak a látogatóid. Azok a vállalkozások, amelyek havonta több mint 16 bejegyzést tettek közzé , 4-szer nagyobb forgalmat értek el, mint azok, amelyek 0-4-szer posztoltak. Bár ez lehetetlen bravúrnak tűnhet, vedd figyelembe a fent is említett tényt, hogy a legjobb tartalommarketingesek nagyobb erőfeszítést helyeznek a szöveges tartalom elkészítésébe, mint társaik.

Népszerű tartalomformátumok

A tartalommarketing folyamatosan fejlődik, de soha nem lesz szükségtelen. A tartalom sokféle formát ölt, és nem csak szöveget.

A legnépszerűbb tartalommarketing-formátumok közé tartoznak az esettanulmányok, sajtóközlemények, e-könyvek, blogok, videók, online cikkek, webináriumok, hírlevelek, közösségi tartalmak és infografikák.

Az elfogadandó formátum kiválasztása a szándéktól vagy a felhasználástól függ. Ha a marketingeseknek egy formátumot kellene választaniuk, akkor a vizualitást választanák a blogírás helyett (41% a 2016-os 37%-hoz képest, ami az első alkalom, hogy a képek felülmúlják a blogírást).

A három legfontosabb tartalommarketing taktika a közösségi média (93%), az esettanulmányok (82%) és a blogírás (81%), de a leghatékonyabbak az esettanulmányok (2017-ben 78% használta az esettanulmányokat, több mint a 2016-os 72%), és e-könyvek. 2021-ben viszont már egyéb médiák, például podcastok és videók teszik ki az internetes tartalmak 80%-át.

A legnépszerűbb tartalommarketing-taktika
A legnépszerűbb tartalommarketing-taktika (Forrás: Content Marketing Institute)

Tartalomterjesztési csatornák és promóció

A gyakori terjesztési csatornák közé tartoznak a weboldalak, blogok és közösségi oldalak, például a Facebook, a Twitter és a LinkedIn. A videók esetében a tartalommarketingesek támaszkodhatnak a Facebookra (aki továbbfejlesztette videózási képességeit, és erre, mint választott tartalomformátumra összpontosít), az Instagramra, a YouTube-ra és/vagy a Vimeóra, esetleg az új TikTokra.

  • A LinkedIn a preferált közösségi média csatorna az üzleti tartalmak megosztására (84%), de összességében az e-mail a kedvenc csatorna mindenféle tartalom megosztására (94%).
  • Az öt leghatékonyabb közösségimédia-platform a tartalomszolgáltatás és a közönség bevonására a LinkedIn (82%), a Twitter (66%), a YouTube (64%), a Facebook (41%) és a SlideShare (38%).
    Fontos, hogy ezek globális adatok, Magyarországon természetesen még mindig a Facebook hódít ebben a tekintetben is!
  • A B2B marketingszakemberek által a tartalom népszerűsítésére/terjesztésére használt három legnépszerűbb csatorna a keresőmarketing (66%), a nyomtatott vagy egyéb offline promóciók (57%) és a hagyományos online szalaghirdetések (55%).
  • A gyakran használt fizetett közösségi média marketing módszerek közé tartozik a Facebook-hirdetések (84%), a Google Ads (41%), a LinkedIn-hirdetések (18%), a Twitter-hirdetések (17%), a YouTube-hirdetések (12%) és a promotált blogbejegyzések (7%).
  • A vállalkozások 23%-a heti 6-10 órát töltött a közösségi médiában a tartalom népszerűsítésével, míg 20%-a több mint 21 órát.
  • A marketingszakemberek 91%-a úgy találta, hogy ha hetente mindössze hat órát fektet be a közösségi médiában való promócióba, az növeli az üzleti tevékenységet, 81%-uk szerint ez növelte a forgalmat.

Tartalommarketing mérőszámai

Az öt legjobb tartalommarketing-mutató, amelyet a marketingesek követnek:

  • Internetes forgalom/látogatások (63%)
  • Megtekintések/letöltések (59%)
  • Lead (érdeklődő) mennyiség (42%)
  • Lead (érdeklődő) minősége (39%)
  • Közösségi média megosztás (36%)

De csak a marketingesek 30%-a gondolja úgy, hogy hatékonyan méri a tartalommarketing hatását.

A tartalommarketing legfontosabb kihívásai

A Content Marketing Institute azonosított néhány olyan fő kihívást, amellyel a B2B marketingesek szembesülnek a tartalommarketinggel kapcsolatban:

  • Lebilincselő tartalom készítése (60%)
  • A tartalom hatékonyságának mérése (57%)
  • A konzisztencia fenntartása a tartalom előállításában (57%)
  • A tartalommarketing program ROI-jának mérése (52%)
  • A költségvetés hiánya (35%)

Gyakori tartalommarketing-hibák

A tartalommarketing sokféleképpen hibázhat, ezek a példák a leggyakoribb hibákat mutatják be:

Nem tervezett, vagy egyáltalán nem lévő tartalommarketing-stratégia.

A mondás tartja: „Ha nem tervezel, azt tervezed, hogy kudarcot vallasz”.
Ha nincs terved vagy stratégiád a tartalomkészítéshez, akkor vakon cselekszel, ami kudarchoz vezethet.

Azt gondolhatnánk, hogy a vállalkozások ezt már megtanulták, de a marketingszakemberek 44%-a azt állítja, hogy cége nem rendelkezik stratégiával a tartalomhoz, mint üzleti eszköz kezelésére. A szervezetek mindössze 42%-ának van olyan vezetője, aki a tartalommarketing-stratégiáért felelős.

Nem szegmentálja a tartalmat

A tartalom nem szegmentálása olyan, mintha széles hálót vetnél ki, és nem fognál semmit. A tartalom személyre szabása fontos, és bizonyos értelemben a szegmentálás segít ennek elérésében.

Nem diverzifikál

A tartalommarketing olyan, mint egy befektetés: a legjobb megtérüléshez diverzifikációra van szükség.

Nem minden közönség fogható meg egyetlen médián. A diverzifikációval a lehető legtöbb közönséget érheted el, és új potenciális ügyfeleket ragadhatsz meg.

Nem reklámoz tartalmat

Nagyon sok olyan vállalkozás van, amely időt tölt tartalom előállításával, majd azon töpreng, hogy miért nem érkezik forgalom rajta keresztük, ez gyakran a tartalom reklámozásának elmulasztásának a következménye.

Ki fogja elolvasni a tartalmadat, ha nem tudja senki, hogy elérhető új bejegyzés?

Legalább annyi energiát kell fektetned a tartalom népszerűsítésébe, mint amennyit az elkészítésébe fektetettél. Igen, ez nem könnyű feladat!

Meglepődnél, milyen sokan szívesen osztanak meg kiváló minőségű tartalmakat! Oszd meg a közösségi médiában és más nagy forgalmú weboldalakon.

Nem méri vagy használja fel adatait

Telepíts elemzőszoftvert, például az ingyenes Google Analytics-et. Ez nagy segítséget jelenthet annak meghatározásában, hogy a tartalommarketing-erőfeszítéseid mely aspektusai igényelnek finomítást és fejlesztést. Még tovább is léphetsz, és olyan eszközöket használhatsz, mint az Accuranker, hogy nyomon kövesd a tartalom organikus kulcsszavas rangsorát. A SEO a tartalommarketing fontos része.

Accuranker SEO eszköz
Accuranker SEO eszköz

Türelmetlen

Mivel a tartalommarketing egy hosszú távú stratégia, eltarthat egy ideig, amíg megtérülést hoz. A tartalommarketing úgy működik, mint egy bank kamata. Körülbelül 6-12 hónapba telhet, mire a tartalommarketing jelentős eredményeket mutat fel, és elkezdi megalapozni céged hírnevét az szakágban. Csak a nagyszerű tartalom közzétételére koncentrálj, és a hozamok továbbra is növekedni fognak.

Ellenállás a változásoknak

A tartalommarketing stratégiák gyakran változnak, és ha nem tartod a lépést, biztosan lemaradsz. Kövesd a szakma vezetőit, hogy megismerd az új stratégiákat és taktikákat.

Nem fektet be a tervezésbe

A tartalom mindig az első, de a dizájn is fontos, mivel tükrözi a munkára fordított időt és erőfeszítést, ami nagyszerű tükör az olvasók számára. Az emberek szeretik a szép dolgokat, így ha már napokig eltöltöttél az átütő tartalom véglegesítésével, érdemes odafigyelni a dizájnra. Mivel a cikk valószínűleg hosszan tartó olvasmány, kulcsfontosságú tényező, hogy ne erőltesse meg a szemét olvasás közben az olvasó.

Tartalommarketing trendek 2023-ra

Add meg cégednek a legjobb esélyt a tartalommarketing sikerére 2023-ban az alábbi trendek megismerésével:

A videó továbbra is dominál

A videóknak nagy szerepük volt 2019-ben, és az lesz 2023-ban is. A Hubspot szerint a marketingszakemberek a videotartalmakat helyezik előtérbe, 48%-uk tervezi YouTube-videók hozzáadását, 46%-a pedig Facebook-videók hozzáadását 2023-ban.

Ezenkívül a Search Engine Journal azt találta, hogy élő videóik 178%-kal nagyobb érdeklődést mutattak, mint a szokásos bejegyzéseik, és ezeknek a videóknak az elérése is megduplázódott. Legyen szó rögzített videóról, hosszú videóról, rövid videóról, élő videóról, 360°-os videóról, efemer videóról vagy animált videóról, 2023-ban biztosan van helye a videónak.

A marketingeseknek jobban megértik majd, hogy mi a célja a létrehozott tartalmaknak

A tartalommarketingről azt mondják, hogy egy hosszú távú stratégia, de az egyik dolog, amit 2023-ban várhatunk, az az, hogy a tartalom minden marketingstratégia építőköve lesz.

Rebecca Lieb, a Content, the Atomic Particle of Marketing című könyv szerzője azt mondja: „Rájöttem, hogy tartalom nélkül nincs marketing. A közösségi média nem működik tartalom nélkül, és a fizetett reklámok sem. Tartalom nélkül semmi sem halad előre az egész marketinges környezetben”.

Mivel a márkák felismerik a tartalom fontosságát, az értékesítés szándéka nélkül is megpróbálnak tartalmat létrehozni. Például az Apple állítólag 1 milliárd dollárt fektet be tartalomkészítésbe.

A márka átláthatósága

Csak azért, mert a tartalommarketing nem kifejezetten árul termékeket, még nem jelenti azt, hogy az ügyfelek unnák a tartalmat.

A millenniumiak különösen értékelik, ha a márkák visszatérítik a környezetnek vagy jótékonysági céloknak, de egyre kétkedőbbek abban, hogy a márkák ezeket a taktikákat csak látszat céljából használják. A továbbiakban a márkáknak átláthatóbbnak kell lenniük tartalomkészítési erőfeszítéseikben is.

Ugyanakkor a márkáknak és az influencereknek együtt kell működniük annak érdekében, hogy átláthatóbbá tegyék annak nyilvánosságra hozatalát, hogy egy poszt szponzorált-e vagy sem.

A tartalom hiper-személyre szabása

Az egyik legnagyobb tartalommarketing hiba és kihívás a személyre szabott tartalom létrehozása. Korábban a márkák egyetlen bejegyzést vagy videót készítettek egy kampányhoz, most azonban több változatot is létrehoznak, hogy megszólítsák a különböző közönséget.

A YouTube jelenleg a Director’s Mix nevű funkciót kínálja , amely lehetővé teszi a márkák számára, hogy több ezer videót jelenítsenek meg egy kampányban, olyan tényezők alapján, mint a demográfiai adatok, az online viselkedés, akár még a tényleges helyeket is, amelyeket egy személy felkeresett (a Google Térkép adatai alapján).

Egyes marketingszakemberek akár a gépi tanulást vagy az AI-t is igénybe vehetik „intelligens tartalom” létrehozásához, amely a keresőmarketing, az AI és a tartalommarketing kombinálásával jön létre.

Kevin Bobowski, a BrightEdge marketingért felelős vezető alelnöke magyarázza: „Az intelligens tartalom példája lehet az AI kihasználása annak meghatározására, hogy mit akarnak a fogyasztók, mit keresnek szervesen a fogyasztók, és hol keresnek”.

Hozzáteszi: „Ezen információk felhasználásával a tartalommarketingesek releváns tartalmakat hozhatnak létre, amelyek azok a kulcsszavak és kifejezések köré épülnek, amelyek a kulcsközönségüket célozzák meg. Ez az ügyfélközpontú megközelítés lehetővé teszi, hogy a tartalom jobban felfedezhető legyen a keresőmotorok rangsoroló oldalain.

A tartalom személyre szabásával összhangban lévő másik taktika a tartalom lokalizálása. Ez olyan esetekben működhet, amikor a tartalom bizonyos országokon kívül nem alkalmazható.

Tartalomhordozók megváltoztatása

A marketingszakemberek a videókon kívül számíthatnak arra is, hogy a tartalmat IoT-n (Internet of Things), virtuális valóságon és kiterjesztett valóságon keresztül terjesztik.

Például a svéd IKEA márka rendelkezik egy kiterjesztett valóság alkalmazással, amely lehetővé teszi, hogy megnézd, hogyan néznek ki a bútoraid a szobádban. Az American Heart Association egy (Amazon) Alexa integrációval is rendelkezik, amely megmondja a CPR lépéseit, és részletezi a stroke és a szívroham figyelmeztető jeleit.

John Haynsworth, a POP ügynökség marketing vezető tartalomstratégiája szerint azonban a VR és az AR használata még mindig egy kicsit aspirációt jelent sok tartalommarketinges számára a belépési akadályok (és a költségek) miatt.

Bár számos tartalommarketing médium áll rendelkezésre, nem kell feltétlenük mindegyiket használnod, válaszd ki azokat, amelyek jól illeszkednek profilodhoz és közönségedhez.

A tartalommarketing alapjai 2023-ra

A tartalommarketing sokat változott, mióta Ben Franklin „Szegény Richard” almanachjában megjelent, és úgy tűnik, hogy az utóbbi években még gyorsabban fog változni, köszönhetően a mai digitális marketingszakemberek által ráirányított fokozott figyelemnek.

Ha tartalommarketingről van szó, nem olyan fontos, hogy pontosan milyen médiumot használsz, mint a stratégia és a következetesség. Ha megérted a célközönségedet és a trendeket, akkor felkészülhetsz a sikerre.

Tartalommarketing
Tartalommarketing